2021-01-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
Har inte satt mig i tråden vad som framgått men blev förvånad och besviken när jag såg att det stod två pers bokstavligen ett par meter ifrån händelsen och bara såg på utan att ingripa. När tumultet pågick (ett par minuter minst) så vände de ryggen och gick bort. Kan inte säga hur jag vet det men det var två killar i.a.f. De hade enkelt kunnat övermanna gm som ser ut som en typisk maskerad rånare. Total avsaknad av civilkurage. Nästan så man hoppas att de hängs ut offentligt.
Räkna alltså inte med nån hjälp när ni råkar ut för brott här i Sverige förrän det är för sent.
Ja hur vet du detta? Vittne?
Dessutom är underlåtenhet att larma om pågående mord också ett straffbart brott. Om det stämmer ska dessa kriminella också efterlysas.
Citera
2021-01-05, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Gud förbjude mina tankar men leta i arabiskans närhet. Jag får känslan av att det här kan röra sig om ett hedersrelaterat mord.

Arabernas kultur med hedersbegrepp lär vi aldrig kunna förstå.

Det här hedersrelaterade spåret tror jag inte ett dugg på. Nu blir det givetvis spekulativt men min magkänsla säger att nordafrikaner inte är lika hedersinriktade som vissa folkslag från Mellanöstern kan vara. Hade det funnits ett bakomliggande hedersmotiv är det märkligt att ingen släkting agerat mot mannen eller framförallt kvinnan tidigare. Vad jag förstår hade paret ändå två barn tillsammans. Sedan sticker det säkert i vissas ögon att paret skaffat två barn utan ett giftermål men det är en annan diskussion.

Jag tror mer på att det helt enkelt är ett rån som fullständigt spårat ur.
Citera
2021-01-05, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Chefen kan ju förutom vara chef även vara en vän till paret

Det hela låter rätt udda, pojkvännen blir knivskuren och hon ringer hans chef.

För att berätta vad, han kommer inte till jobbet imorgon? 🤔
Citera
2021-01-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
20.31 larmades polisen till Rissne i Sundbyberg utanför Stockholm sedan ett larm om att en man är svårt skadad.

På plats finner polisen en man med livshotande skador, enligt Olla Österling, presstalesperson vid polisen Stockholm

https://www.expressen.se/nyheter/mordforsok-i-rissne-man-vardas-pa-plats/
Någon som vet mer?

Rånmord vid bankomat. Måste ha spårat ut när gäningsmannen inte fick sina pengar efter hot, var antagligen då som han högg offret. Hoppas innerligt att de får tag i gm, jävla kräk.
Citera
2021-01-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Fattar inte heller varför BO var tvungen att ta ut kontanter.

Står ju i Expressen att han och flickvännen var ute och firade hennes födelsedag, och att de hade tagit en taxi till en restaurang i Rissne. Och som jag fattar det så hade paret lämnat restaurangen (efter att ha betalat notan får man väl förmoda). Så varför behövde de kontanter?

Var de sugna på lite koks eller en joint på kvällskvisten?

https://www.expressen.se/nyheter/flerbarnspappan-joakim-knivhoggs-till-dods-vid-bankomaten-i-rissne/

Hur resonerar du egentligen? Många använder bankomater väldigt frekvent, det är inget märkvärdigt. Och oavsett om det är så som du påstår så förringar inte det faktumet att det rör sig om en vedervärdig handling. Det känns ibland som att en del vill förklara bort hemskheter och brutala brott genom att lägga skuldbördan på offren, för att på så sig distansera sig själv från att händelser som denna äger rum i Sverige. Behöver inte alls vara så i ditt fall, men jag tycker inte man ska börja i den änden.
Citera
2021-01-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Det var tydligen BO flickväns födelsedag som de skulle fira i efterskott ifall man tyder Expressen. Kan detta vara svartsjuka...? Hennes ex?

Nej det tror jag inte alls. De borde haft någon misstänkt eller gripen vid det här laget. Det är nog inte bättre än att du utsatts av en för de helt okänd rånare som ansåg att de var tacksamt byte och därför gav sig på de.
Citera
2021-01-05, 14:29
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Hur resonerar du egentligen? Många använder bankomater väldigt frekvent, det är inget märkvärdigt. Och oavsett om det är så som du påstår så förringar inte det faktumet att det rör sig om en vedervärdig handling. Det känns ibland som att en del vill förklara bort hemskheter och brutala brott genom att lägga skuldbördan på offren, för att på så sig distansera sig själv från att händelser som denna äger rum i Sverige. Behöver inte alls vara så i ditt fall, men jag tycker inte man ska börja i den änden.

Jag skuldbelägger inte BO på något sätt. Konstaterar bara att om man tar ut kontanter från en bankomat mitt i en no go-zone en sen kväll så utsätter man sig själv för en väldigt stor risk. Så illa är det tyvärr i dagens Sverige.

Personligen så skulle jag aldrig göra det.
Citera
2021-01-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag skuldbelägger inte BO på något sätt. Konstaterar bara att om man tar ut kontanter från en bankomat mitt i en no go-zone en sen kväll så utsätter man sig själv för en väldigt stor risk. Så illa är det tyvärr i dagens Sverige.

Personligen så skulle jag aldrig göra det.

Det är en tråkig händelseutveckling att det blivit på det sättet. Otryggt och i detta fallet en flerbarnspappa som blev ihjälhuggen.
Citera
2021-01-05, 15:09
Medlem
Undrar om det finns DNA från gärningsmannen.
Citera
2021-01-05, 15:13
Medlem
Bankomat - som en dåligt bevakad bank med öppettider 24/7 det är ju helt klart att
bankomaterna är gottbutiker för kriminella - de underligaste är att folk inte fattar detta
o använder bankomaterna o detta på udda tider - nytt verksamhetsområde för väktarbolagen
m a o
Citera
2021-01-05, 15:35
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Bankomat - som en dåligt bevakad bank med öppettider 24/7 det är ju helt klart att
bankomaterna är gottbutiker för kriminella - de underligaste är att folk inte fattar detta
o använder bankomaterna o detta på udda tider - nytt verksamhetsområde för väktarbolagen
m a o

finns kamera i varje bankomat
Citera
2021-01-05, 15:37
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimonleaug
This is why im Always carrying. Vi måste ta hjälp av Ryssland att fösa ut dessa inavel tillbaks där dom hör hemma. 2 små barn och en mamma i en livstid av sorg. Finns inte ord över hur sjukt landet blivit. Ett liv för en sådan inföding är inget värt. Han måste bort. Hela familjen å släkten också. Sen deras land.

han hade fler än 2 barn va

synd att GM inte intervjuar BO innan dom hugger menar du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in