2021-01-05, 04:08
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur vet vi att du har rätt?

Ja det låter väldigt konstigt. Om inte chefen är inblandad på nåt sätt?

Jag tror nog att den där kvinnan har en hel del att förklara.

Chefen kan ju förutom vara chef även vara en vän till paret
Citera
2021-01-05, 04:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Chefen kan ju förutom vara chef även vara en vän till paret

Plus att alla inte alltid agerar helt rationellt i chock. Han kanske skulle jobba dagen efter (eller på kvällen/natten), och hon ringde då för att säga att han antagligen inte skulle komma till jobbet. Fokus på det praktiska, som ett sätt att hålla känslorna borta.

Man kan ju ändå tycka det är konstigt förstås, men övertygad om att det saknar betydelse.
Citera
2021-01-05, 04:36
Medlem
Gud förbjude mina tankar men leta i arabiskans närhet. Jag får känslan av att det här kan röra sig om ett hedersrelaterat mord.

Arabernas kultur med hedersbegrepp lär vi aldrig kunna förstå.
Senast redigerad av Konrad 2021-01-05 kl. 04:44.
Citera
2021-01-05, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Gud förbjude mina tankar men leta i arabiskans närhet. Jag får känslan av att det här kan röra sig om ett hedersrelaterat mord.

Arabernas kultur med hedersbegrepp lär vi aldrig kunna förstå.
Fick också den vibben när jag läste om händelsen.
Citera
2021-01-05, 06:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Nu kollar de på kartan. Alternativa flyktvägar. Sen går de igenom alla möjliga kameror som finns. Tar tid att gå igenom alla olika.
DNA....
Tömning från master, mobilers positioner.
Osv...

Finns hans dna i deras eller annan stats register är han körd. Finns hans släktingars dna på släktforskningsidor är han körd. Syns han på kamera är han typ körd. Inom EU är han jagad. Han måste gömma sig eller till tredje världen. Men han kan ju ha enorm tur också.

Nja, det där med dna vet jag inte riktigt med.
Säg att GM precis efter dådet slängt iväg kniven/mössa/handskar eller liknande och att polisen hittat dessa så kanske dom kan hitta GM, om han nu förekommer i deras dna-register sen tidigare.

Men det förutsätter ju att han dumpat saker dom hittat samt att dom redan innan har hans dna sen tidigare.

Har man inga spår så blir det mkt svårare.

Antar att dom finkammar diverse film-material i jakt på en person med röda skor och en jacka med ett vitt tryck på över ryggen.

Man kan ju även hoppas att nån som känner till GM ringer in och tipsar snuten.
Citera
2021-01-05, 06:11
Medlem
Scalpings avatar
Det mest märkliga är att han skulle ta ut kontanter! För vem fan gör det nuförtiden? Var säkert 5-6 år sen jag gjorde det iaf.
Citera
2021-01-05, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Det mest märkliga är att han skulle ta ut kontanter! För vem fan gör det nuförtiden? Var säkert 5-6 år sen jag gjorde det iaf.

Hon ville ha någon form av betalning/försörjning för barnen? Kanske det i hennes kretsar endast är kontanter som duger?
Citera
2021-01-05, 06:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping

Köpa droger.
Ge en slant till sina barn.
Undvika att SOC ser vart pengarna går.

Finns säkert flera alternativ.
Citera
2021-01-05, 07:14
Medlem
Har inte satt mig i tråden vad som framgått men blev förvånad och besviken när jag såg att det stod två pers bokstavligen ett par meter ifrån händelsen och bara såg på utan att ingripa. När tumultet pågick (ett par minuter minst) så vände de ryggen och gick bort. Kan inte säga hur jag vet det men det var två killar i.a.f. De hade enkelt kunnat övermanna gm som ser ut som en typisk maskerad rånare. Total avsaknad av civilkurage. Nästan så man hoppas att de hängs ut offentligt.
Räkna alltså inte med nån hjälp när ni råkar ut för brott här i Sverige förrän det är för sent.
Citera
2021-01-05, 07:36
Medlem
Att ta ut kontakter för att köpa droger när man jobbar som chaufför är väl rätt osannolikt?

Är väl i såna fall mer troligt att han tog ut pengar för att kunna köpa alkohol på restaurangen.
p.g.a. covid19-restriktionerna så får väl inte restaurangerna sälja alkohol efter 20? Då kanske restaurangen de var på ändå säljer alkohol, men endast om man betalar kontant för att minska mängden elektroniska bevis mot sig själv (ta betalt för en öl kontant, svart. vs. ta betalt för en öl med kort genom kassan).

Och även om hedersmördare inte är de smartaste så är det väl rätt osannolikt att någon skulle hedersmörda någon, dels direkt framför en kamera, i ett område som har en del kameraövervakning och (förmodligen) en hel del vittnen, men även ha kläder som sticker ut rätt mycket.
Citera
2021-01-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyssna-
Att ta ut kontakter för att köpa droger när man jobbar som chaufför är väl rätt osannolikt?

Är väl i såna fall mer troligt att han tog ut pengar för att kunna köpa alkohol på restaurangen.
p.g.a. covid19-restriktionerna så får väl inte restaurangerna sälja alkohol efter 20? Då kanske restaurangen de var på ändå säljer alkohol, men endast om man betalar kontant för att minska mängden elektroniska bevis mot sig själv (ta betalt för en öl kontant, svart. vs. ta betalt för en öl med kort genom kassan).

Ingen dålig teori. Men synd då vi isf kanske tappar värdefulla vittnen då dom inte vill förstöra för sig själva.
Citera
2021-01-05, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyssna-

Och även om hedersmördare inte är de smartaste så är det väl rätt osannolikt att någon skulle hedersmörda någon, dels direkt framför en kamera, i ett område som har en del kameraövervakning och (förmodligen) en hel del vittnen, men även ha kläder som sticker ut rätt mycket.

Visst kan man tycka att det är osannolikt men det nyligen begångna bussmordet, ett hedersmord, i Kiruna är väl bara ett exempel bland flera där antal vittnen inte spelade någon roll.

Vad får dig att tro att detta kommer att kunna lösas? Inte alls säkert om detta är ett väl planerat mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in