2021-01-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Det är två saker här.
1. Det har debunkats många gånger, senast på presskonferensen igår, men du vill inte tro på det.
2. Trump och hans advokater tror på allvar inte att det är något fusk. Annars hade man tagit det till domstol. Eller menar du att man är så korkade att man har bevis, men inte vill använda det???

Joo jag vill tro på det, ingen har länkat det jag har frågat skitmånga om svar men ingen har kunnat ge svar men då testar vi hur långt vi kan komma med dig:

1.Länk och referens vart man ska kolla för att få svar på varför man stoppade rösträkningen?

2. Länk och referens vart man ska kolla för att få svar på varför man återuptog rösträkningen?

3. Länk och referens vart man ska kolla varför election officials rapporterade att man stoppade pga vattenläcka om det inte var anledningen?

Skönt att vi snart ska få svar av en som vet var dom finns
2021-01-05, 14:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Byter du ämne för det är för jobbigt att du bidrog till att konstatera att det här inte är debunked eller hade du hittat svar på varför man avbröt rösträkningen, varför man återupptog den och varför CBS News får info från election officials från platsen att man avbröt den pga vattenläcka?

Se så någon som vill bidra med debunken eller är det trådsannning numera att ingen debunk har gjorts?

Jag byter inte ämne alls, jag förklarade att det är grundläggande för diskussionen om valfusk att det inte var valfusk...
Dock var jag ju tvungen att titta på filmen igen eftersom du knappast lär göra det - då upptäckte jag att Gabriel Sterling faktiskt förklarar varför man återupptog räkningen samma kväll - de överordnade tyckte gott de kunde sitta kvar ett tag till eftersom de själva skulle jobba hela natten...
2021-01-05, 14:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det ÄR olagligt att först delge information om att man ska stänga ner pga av en vattenläcka, plocka undan alla valsedlar, täcka över bord och maskiner och tömma lokalen och säga att man återupptar räknande dagen efter.

Detta kan du själv se på filmerna från övervakningskamerorna att det ÄR vad som FAKTISKT sker (fakta). Samtidigt som media rapporterar EXAKT samma sak. Att Fulton State Arena stänger ner för kvällen pga vattenläcka och att fortsatt räknande av poströster beräknas till nästa dag (eller tom senare), PGA VATTENLÄCKAN.
Nej det kan jag inte se, dels töms aldrig lokalen helt, dels hinner inte allt städas undan och dels ska ett antal valobservatörer ha stannat kvar.
2021-01-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag byter inte ämne alls, jag förklarade att det är grundläggande för diskussionen om valfusk att det inte var valfusk...
Dock var jag ju tvungen att titta på filmen igen eftersom du knappast lär göra det - då upptäckte jag att Gabriel Sterling faktiskt förklarar varför man återupptog räkningen samma kväll - de överordnade tyckte gott de kunde sitta kvar ett tag till eftersom de själva skulle jobba hela natten...
Hadde du länk och tidangivelse på det? Varför kan man gott sitta kvar ett tag till bara för att man ska jobba hela natten, skit konstig förklaring?
2021-01-05, 14:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då väntar jag på att du skickar länk till PK med minutangivelser på vart vi kan höra det du påstår. Chefen tyckte alltså att ingen vila behövdes för dom skulle jobba hela natten, låter jävligt märkligt resonerat det är väl inför att man ska jobba hela natten som man behöver vilan? Men om man jobbar själv i lokalen behöver man alltså inte vila? Hur visste man att man skulle vara själv i lokalen och att inga observatörer skulle vara på plats, det var alltså planerat på förhand?

Det fick du för den timme sedan (13:06) - nu ger jag upp om dig.
2021-01-05, 14:08
Medlem
Citat:
Du vill inte ge länken alltså. Är det för att det du pratar om egentligen inte finns? Säg till om du ångrar dig och vill visa att frågan är debunked.
2021-01-05, 14:14
Medlem
Citat:
Haha ja självklart hade man goda grunder, man hade ju på eget bevåg fabricerat bevisning och på så vis skapat sig goda grunder^^
Nej man konstaterade att en rådgivare till Trump hade mycket goda kontakter med Ryssland. Han uppmärksammades av myndigheterna pga sina Rysslandskontakter åratal innan han började jobba för Trump. Underrättelsetjänsterna kände till honom redan 2013. Läs på
2021-01-05, 14:15
Medlem
Bamsebjorns avatar
Citat:
Du vill inte ge länken alltså. Är det för att det du pratar om egentligen inte finns? Säg till om du ångrar dig och vill visa att frågan är debunked.

Tråkig attityd men vill ändå hjälpa dig att se länken till videon du inte verkar vilja se.

https://www.youtube.com/watch?v=iwOlzoBpdwQ#t=2m17s

Jag har tidstaggat till rätt sekvens, så att du slipper se onödigt mycket av de bevis du inte vill ta in. Du kan se hur lådorna med röster rullas in under bordet, för att sedan tas ut när rösträkningen meddelas ska återupptas efter att de tidigare trott att de ska gå hem för dagen.
2021-01-05, 14:15
Medlem
Citat:
Jasså så förklaringen till att man skulle avsluta rösträkningen är "recieved word that Fulton County is shutting down for the night" Vilken jävla debunk. Där har man ju en tydlig förklaring till VARFÖR man avslutade rösträkningen, eller hur? Kan du nu alltså förklara varför någon bestämde sig för att säga åt dom att avsluta rösträkningen?

aaaaah man fick ett samtal att man behövde fortsätta jobba. "i got the word and we gonnna keep on scanning" shiiit vilken tydlig förklaring, jag måste vara efterbliven som inte förstår varför det skulle återupptas igen, kan du förklara med hjälp av en källa som faktiskt tar upp varför det hände som det hände vilket då skulle vara en debunk?

Att bara säga "vi skulle fortsätta för nån sa det" eller "Vi skulle avsluta för att nån sa det" det är inte en debunk, det är bara ett konstaterande vem som helst kan göra. En debunk innehåller en förklaring till vad som egentligen hände, det har vi alltså enligt dig inte fått eller kan du hitta en annan källa som förklarar det?
2021-01-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn
Tråkig attityd men vill ändå hjälpa dig att se länken till videon du inte verkar vilja se.

https://www.youtube.com/watch?v=iwOlzoBpdwQ#t=2m17s

Jag har tidstaggat till rätt sekvens, så att du slipper se onödigt mycket av de bevis du inte vill ta in. Du kan se hur lådorna med röster rullas in under bordet, för att sedan tas ut när rösträkningen meddelas ska återupptas efter att de tidigare trott att de ska gå hem för dagen.
Hur förklarar det varför nån sa till dom att dom skulle avsluta rösträkningen och hur färklarar det varför den sen skulle återupptas? Hur förklarar det att enligt CBS News så sa election officials på platsen att man avslutade pga vattenläcka. Jag letar alltså officiella förklaringar till dessa frågor iom att folk påstod att det var debunked. Du kunde alltså inte heller hitta svar på dom frågorna så du bestämde dig för att besvara nånting annat, är det korrekt? Synd att du inte kunde hjälpa du som ändå la tiden :/
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-01-05 kl. 14:24.
2021-01-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej man konstaterade att en rådgivare till Trump hade mycket goda kontakter med Ryssland. Han uppmärksammades av myndigheterna pga sina Rysslandskontakter åratal innan han började jobba för Trump. Underrättelsetjänsterna kände till honom redan 2013. Läs på
JA om man litar på en utredning som fabricerar bevis mot den man jagar och använder sig av bevisning man vet inte är pålitlig och köpta av ett politiskt motståndarparti så kan man såklart lära sig mycket. Frågan är bara hur mycket av det man lär sig som är sanning. Har du för vana att lita på utredningar som fabricerat bevis eller är det specifikt för just detta case?
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-01-05 kl. 14:22.
2021-01-05, 14:27
Medlem
Citat:
JA om man litar på en utredning som fabricerar bevis mot den man jagar och använder sig av bevisning man vet inte är pålitlig och köpta av ett politiskt motståndarparti så kan man såklart lära sig mycket. Frågan är bara hur mycket av det man lär sig som är sanning. Har du för vana att lita på utredningar som fabricerat bevis eller är det specifikt för just detta case?
Vad är det du försöker säga?

While in Russia, Page developed relationships with Russian oil executives, especially from the Kremlin-connected company Gazprom.

Over the course of his career in foreign policy, Page has not shied away from criticizing what he has described as US hypocrisy toward Russia.

Over the years, Page's dealings in Russia caught the attention of US government officials, who suspected that he may be working as an agent of Moscow. Intelligence officials knew of him as far back as 2013, well before he joined the Trump campaign.

In November 2017, Page testified before the House Intelligence Committee. He confirmed meeting Russian government officials on a trip to Moscow during the US presidential campaign.

Tycker du det är konstigt att han utreds och förhörs? Dessa citat kommer inte från någon fabricerad rapport. Det är fakta som alla känner till. I det här fallet har jag använt Business Insider.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in