Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Du har greppat vilket spår jag är inne på ja.
11/5 så höll han bara på att stressa runt. Visste varken ut eller in där.
Har ju kikat lite på tekniken och digitala spår och det finns ingen anledning för honom att köra satellit-mobil och rekognoscera med drönare. Lite har han ju städat dock men den är slarvig. Lämnat spår i datacachar från Telegram, hennes blod på tvättmaskinen osv. Tecken på stress. Om det var planerat hade han inte stått och brallat av tusen bilder utanför polishuset. Det hade varit raderat fixat innan.
Om man tänker sig att han hunnit radera de närmare tusen bilderna också strax innan han gick in i polishuset så hade polisen ändå hittat spår av dem i mobilen.
Och detta visste ju SD via vännen PW. Så igen, varför göra det utanför polishuset om detta var ett grundligt planerat mord?
Sen som jag varit inne på tidigare. Varför kasta in sin familj i ett års kaos genom att han måste vetat att han skulle bli huvudmisstänkt? Istället för ”lite” tjafs med HD om LW. Facit visar ju att hon ”förlåter” vad som helst.
Men här är jag inne på att hela hennes beteende från att otroheten avslöjades till att hon fortfarande idag är lojal mot SD (egentligen barnen och sin egen trygghet) beror på hennes sjukdomsbild och medicinering. Hon kommer inte funka bra om SD fälls i hovrätten.
Vidare om SD som person då. I förhör är det bra att få ur den misstänkte så mycket information som möjligt. Helst ska det bli en massa motsägelser. Men som sagt det hade varit bra att pressa lite också. Folk har varit på svåra samtal med chefen eller anställningsintervjuer som varit tuffare än det SD ”genomled” hösten/vintern 2019.
Men de ”hyllade” förhör man hört om i Sverige och utomlands bygger ofta på att det funnits lite mer bevis. Det är svårt att dra sanningen ur en människa sålänge det inte finns nåt mot honom och allt har en förklaring. Så skuggan över fhl ska inte vara så stor.
Pga dina analyser angående antingen planerat och oplanerat mord, har jag börjat fundera. Kanske börjar omvärdera vad jag tidigare trott. Har hela tiden trott att mordet var planerat. Pga 2 stycken orsaker: Mållgor och mordvapen. Jag har utgått från att S tog med sig mordvapnet i syfte att döda Lena och det var inte en slump.
Igår såg jag en rekonstruktion i 2 delar av ett mord i det 25 år gamla fallet med Jonbenet och där menade man att man kunde bevisa att mordvapnet var en ficklampa. Man jämförde en ficklampa som stod i familjens kök på mordnatten, med skadorna i Jonbenets huvud, och de matchade 100%.
Då tänker jag på din ficklampa-analys. Tänk om det i maj 2018 var mörkt, SD har därför med sig ficklampa för att lysa upp bakom planket när han och LW gick dit, bråk uppstod och i stundens hetta, spontant och slumpmässigt fäller han henne, hon börjar skrika, och han slår med vad han har tillgängligt, ficklampan. Först för att få tyst på henne, sedan för att dölja ett brott, som måste sakna vittnen.
Mållgorna kanske aldrig var ett tidigare försök att döda LW, utan bara ännu ett av SDs många andra märkliga aspie-beteenden? Typ, försöker spela hjälte? Vill ha en bra historia att dra, för att imponera. Eller något annat barnsligt, och långsökt för de flesta andra, än för Stefans avvikande logik.
Hans agerande verkar inte vidare rationellt, genomtänkt, snarare hade han hjälp av en klantig inledande undersökning. Kanske fick han ett impulsgenombrott, triggas av något Lena gjorde, eller sa, eller hotade att göra, när han redan var sönderstressad av att hans vardagsrytm, och normala liv var satt ur fas. Något som ur trygghetssynpunkt, är helt avgörande för hans välbefinnande? Struktur, igenkänning, rutin.
Vem går runt med shorts, med rispor på benen, in på polishuset? Vem raderar bilder just innan man ska in på polishuset? Nej, lutar åt att han inte är rationell, genomtänkt, utan endast haft tur med polisens inkompetens de första fyra dygnen.