2021-01-04, 23:15
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vid det aktuella tillfället. Det var Lördagen den 19 Maj år 2018 som en avliden människokropp hade upptäckts bakom bullerplanket i området Nya Hj*rsta i Ör*bro län.

Varken polisen eller de RättsLäkare som då befann sig och arbetade på brottsplatsen kunde identifiera den avlidna personen.

Själva identifieringen av brottsoffret kunde först konstateras och slutligen bekräftas under Tisdagen den 22 Maj 2018 att den då avlidna personen som påträffats under Lördagens eftermiddagstid, var den tidigare försvunna L*na Wesstr*m adresserad på By*lagsg*tan.

Under Lördagen den 19 Maj 2018, och en tid efter det att den avlidna och oidentifierade personen hade upptäckts avliden bakom bullerplanket, chattade MGM med en av sina vänner.

MGM chattade med J*ni Oik*rinen, och vid det aktuella tillfället, berättade och klargjorde MGM för J*ni Oik*rinen att det var L*na Wesstr*m som tidigare under dagen hade hittats avliden bakom bullerplanket, vid samma tillfälle och under den då pågående chatten, förbjöd MGM J*ni Oik*rinen att berätta detta för någon annan person om att MGM hade klargjort för J*ni Oik*rinen att det var L*na Wesstr*m och ingen annan person som hade hittats avliden bakom bullerplanket.

Frågan lyder: Vad var den egentliga anledningen till att MGM förbjöd J*ni Oik*rinen att berätta om detta för någon annan
person ?
Återigen,varför kastar du såna meningslösa frågor på mig? Jag vet minst av alla här och har inga dagböcker som du har eller var mordvapnet e gömt någonstans.
Citera
2021-01-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Helt klart måste hans mindre smickrande sida visas.
Genom inspelade samtal, bla. Han är inte trevlig.
Med tanke på hur stort allt material är, så blir det svårt att få fram hur han manipulerat människor i sin omgivning, för egen vinnings skull, särskilt när han ges tillfälle att vända och vrida på frågorna.
SD andvänder människor, tills livskraften runnit ut

Ja och räckte inte det med bevis så behöver de ju ruska om honom mentalt i förhören.
På temat LW, deras förhållande och det här mordet så låg han före med svar på tal hela tiden.

DNA och blod? Ja men det var ju sex hela tiden.

Hade han haft skador och hans blod fanns på platsen så hade han menat självförsvar. Osv osv

Svårigheten att få grepp på bevisen är att han legat så lågt och det skedde spontant. Inte planerat. Där tror jag de missbedömt hela grejen.

De borde kolla hans ficklampor men försent nu. Det är ett av de nästan enda spontana tillhyggen han kunnat använda om det inte var något som LW hade till platsen.

Har de fortfarande fokus att detta var planerat så missar de målet stort.

Loggremsan på bild till honom och sen förflyttade han sig till henne. Han ville prata. Barnet var hemma. De gick ut. Hon lämnade därren på glänt. Galet varmt och kvavt den dagen inne
antagligen.

Han var omöjlig i samtalet. Samma tema som vanligt. Den här gången blev hon riktigt arg. Kanske fysisk mot honom. Den klassiska örfilen man ser på film typ.

Han bokstavligen drog henne in i buskaget. Starkare var han. Fällde henne och slog med tillhygget. Eller rispade hon honom först med vad hon nu hade med till platsen och hans våld eskalerade efter det.

Man dör inte av ett sånt här slag. Behövs många då hon gjorde passivt motstånd och höll händer och armar runt huvud. Det tog tid men vansinnig och kände att det nig var lite ljudisolerat på platsen så fortsatte han.

Finns inte dokumenterat nånstans hur det blir när SD totalt tappar det. Förutom i obduktionsprotokollet antagligen då.

Tror polisen har gjort världens apparat av detta när det bara var en diskussion som ballade ur. Anledningen till att den ballade ur låg dock i deras personligheter och gemensamma historia.

Därför menar jag de borde lagt mer krut på att knäcka honom i förhör. Han kunde rättfärdiga sitt dåd och var bara mallig inför fhl.

Uppbackad av HD och övrig familj samt ”kuratorstimmar” som väl var särskilt redovisade i försvaraadvokatens rapport. Alltså bara prat om livet med försvararen så var han hela tiden stark i detta. Iaf utåt och tillräckligt stark för att inte trilla i nån fälla eller bryta ihop i förhörsrummet.

Det hade varit intressant att se om HD och vänner vänt honom ryggen och han hade fått köra lite solo sommaren 2018 och sen in i häktet pang bom i aug 2019.

Ni har ju sett bilderna i Geo galleriet. Han leker ju livet där sommaren 2018. Hur många hundra bilder är det inte? Leende selfies av lättnad och lycka. Bästa sommaren på länge.

Samtidigt är den person som stod honom närmast näst efter HD brutalt ihjälslagen. Inte klokt detta...
Citera
2021-01-04, 23:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Denne J*ni Oik*rinen, hördes han i rätten?

Nej, inte som jag ser på listan.
Citera
2021-01-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vid det aktuella tillfället. Det var Lördagen den 19 Maj år 2018 som en avliden människokropp hade upptäckts bakom bullerplanket i området Nya Hj*rsta i Ör*bro län.

Varken polisen eller de RättsLäkare som då befann sig och arbetade på brottsplatsen kunde identifiera den avlidna personen.

Själva identifieringen av brottsoffret kunde först konstateras och slutligen bekräftas under Tisdagen den 22 Maj 2018 att den då avlidna personen som påträffats under Lördagens eftermiddagstid, var den tidigare försvunna L*na Wesstr*m adresserad på By*lagsg*tan.

Under Lördagen den 19 Maj 2018, och en tid efter det att den avlidna och oidentifierade personen hade upptäckts avliden bakom bullerplanket, chattade MGM med en av sina vänner.

MGM chattade med J*ni Oik*rinen, och vid det aktuella tillfället, berättade och klargjorde MGM för J*ni Oik*rinen att det var L*na Wesstr*m som tidigare under dagen hade hittats avliden bakom bullerplanket, vid samma tillfälle och under den då pågående chatten, förbjöd MGM J*ni Oik*rinen att berätta detta för någon annan person om att MGM hade klargjort för J*ni Oik*rinen att det var L*na Wesstr*m och ingen annan person som hade hittats avliden bakom bullerplanket.

Frågan lyder: Vad var den egentliga anledningen till att MGM förbjöd J*ni Oik*rinen att berätta om detta för någon annan
person ?

Han kommer på lite försent att han kanske inte borde sagt så. För tidigt m a o.

Hans egen förklaring i förhör är väl att han inte ville att det skulle komma ut innan anhöriga fått veta?

Mr Helgardering avsnitt 34 typ...
Senast redigerad av Avel 2021-01-04 kl. 23:30.
Citera
2021-01-04, 23:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Återigen,varför kastar du såna meningslösa frågor på mig? Jag vet minst av alla här och har inga dagböcker som du har eller var mordvapnet e gömt någonstans.

Tyvärr är det väl ingen i hela världen som sitter på hela sanningen här.
Utom den som utförde mordet.

Men vissa sitter på pusselbitar, och även om en pusselbit kan anses vara obetydlig, kan den ibland vara viktig.

Det kan anses underligt att SD i den här situationen plötsligt säger till J*ani att han ska hålla tyst. Det finns så vitt vi vet ingen anledning att J*ani ska hålla det här tyst?

Det är inte så att någon har fått någon hemlig info. Varken HD eller SD.

Allt pekar ju på att SD kommer på när J*ani frågar, att det här är något som han (SD) inte borde kunna veta, utan att ha fått inside information.

Det bränner under fötterna, samtidigt som SD gillar att gå på brinnande kol?
Citera
2021-01-04, 23:34
Medlem
Citat:
Jag tror att de som befinner sig i SDs närhet, "vänner" är väldigt rädda för att få SD emot sig. De vill inte hamna i en situation där han släpper ut sina demoner och riktar in sig på dem själva.

Jag tror att en stor rättspsykiatrisk undersökning, under lång tid, med samtal/förhör, möjligtvis kan skala av några lager på löken SD.

Det viktiga är att det är personer som han inte kan bryta ner, känna sig bättre än.
Han har en grandios självbild och flörtar med de kvinnor han får chans till.

Jag undrar över hans (datorintrång?)gällande cacharna som endast reviewersarna har tillgång till.
Hur har han kommit över det? Vem har han lyckats snärja. Förmodligen någon som inte fattat det själv.

Har polisen verkligen hittat alla SDs tekniska pryttlar? Han har säkerligen mycket på olika stategiska ställen, eftersom han gillar att leka undercover.

Det är nog svårt att komma loss ur SDs nät, se bara på HD, hennes egen familj stöttar SD.
Hon har ingen.
SD är fruktansvärt manipulativ, läste in sig på facit (fupen) och gick efter det i rätten. Usch
Det är inget fel på hans minne.
Han gillrade en strösselfälla, för att kunna sätta dit sitt eget barn?!

Jag kan inte släppa hans sjuka förhör.
Det kanske borde spelas upp i rätten?

De två personer som mått sämst i hans närhet är HD och LW. Det finns en mycket enkel förklaring till det och det är att de var de enda som ifrågasatte honom och lite annat därtill. Han var liksom lite mer hundägare än make och älskare.
Citera
2021-01-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tyvärr är det väl ingen i hela världen som sitter på hela sanningen här.
Utom den som utförde mordet.

Men vissa sitter på pusselbitar, och även om en pusselbit kan anses vara obetydlig, kan den ibland vara viktig.

Det kan anses underligt att SD i den här situationen plötsligt säger till J*ani att han ska hålla tyst. Det finns så vitt vi vet ingen anledning att J*ani ska hålla det här tyst?

Det är inte så att någon har fått någon hemlig info. Varken HD eller SD.

Allt pekar ju på att SD kommer på när J*ani frågar, att det här är något som han (SD) inte borde kunna veta, utan att ha fått inside information.

Det bränner under fötterna, samtidigt som SD gillar att gå på brinnande kol?

Jag hoppas verkligen de är överpedagogiska med detta att info från SD (och kanske HD) kom alldeles för tidigt. Det får de inte misslyckas med i hovrätten.

Alla kan börja yla ”OMG OMG hon är död” som reaktion. Alla beter sig lite annorlunda när såna här saker inträffar. Finns katastrofromantiker.

Men att T*eamD*avidsson sluter leden och SD använder HD:s vittnesförhör för att övertyga att han fått info om LW hittad osv får de inte misslyckas göra extremt tydligt i hovrätten.
Citera
2021-01-04, 23:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja begå karaktärsmord är lättare här på Flashback än för åkl i rättssalen.

Det här med hans personlighet är något de skulle utnyttjat i förhören på alla de sätt. Killarna var bra ute i början men sen hösten -19 så blev det enda långt snack om geocaching och påsättningar bakifrån här och där osv om man ska raljera lite.

Tycker jag läst hans förhör rätt väl nu men ställda inför faktum att inte ens DNA-fynden håller så måste de försent ha insett att de skulle kört lite annorlunda i förhören.

Nu har ju jag sett lite för många utländska förhör så är ju färgad av det. Men fasen dunka på med bilder på hennes inslagna huvud och alla möjliga förhörstekniker för att få honom ur balans. Nu hade han ju koll hela tiden. Han var ju alldeles för stabil under förhören.

Varför? Jo för detta skedde hemma på ”mammas gata” där han var king och hade bättre koll på alla detaljer än fjl och utredarna. Stärkt var han också av att ha slagit ihjäl ett problem. Med det menar jag att han lägger skulden på LW för att han slog ihjäl henne. Så enligt hans mening så förtjänade hon att dö som trotsade honom.

Det ska mycket till för en person att skå ihjäl någon så här pass närstående. Därför måste man fatta att han inte funkar som vem som helst.
Är väl två av DNA-fynden som håller: blodet på tvättmaskinen och DNA:t på ringen. Får se hur nästa instans förhåller sig till bildbevisen på ring-kramar, efter den 11e. Och diskandet.

Ett rättfärdigande av mordet med att hon själv ville dö eftersom hon vägrat lyssna till hans varningar.
Känsla av skuld och därmed ett fungerande samvete existerar inte. Lärt sig har han i alla fall att och hur att dölja och förneka obekvämligheter.

Fler bilder på ett sönderslaget offer hade knappast påverkat honom nämnvärt. Däremot kan det ha varit ett misstag att inte lägga upp bildmaterial när HD satt anhållen misstänkt för mord. Starkt uppbyggda försvar hade kunnat rämna vid åsynen. Ruskat om henne rejält borde det i vilket fall ha gjort. Spelar mindre roll att hon är van vid blod och skadade människor från sitt arbete; bilderna skulle finnas kvar på näthinnan tillsammans med en otäck vetskap om det våldskapital hennes barns far besitter.
Citera
2021-01-04, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Är väl två av DNA-fynden som håller: blodet på tvättmaskinen och DNA:t på ringen. Får se hur nästa instans förhåller sig till bildbevisen på ring-kramar, efter den 11e. Och diskandet.

Ett rättfärdigande av mordet med att hon själv ville dö eftersom hon vägrat lyssna till hans varningar.
Känsla av skuld och därmed ett fungerande samvete existerar inte. Lärt sig har han i alla fall att och hur att dölja och förneka obekvämligheter.

Fler bilder på ett sönderslaget offer hade knappast påverkat honom nämnvärt. Däremot kan det ha varit ett misstag att inte lägga upp bildmaterial när HD satt anhållen misstänkt för mord. Starkt uppbyggda försvar hade kunnat rämna vid åsynen. Ruskat om henne rejält borde det i vilket fall ha gjort. Spelar mindre roll att hon är van vid blod och skadade människor från sitt arbete; bilderna skulle finnas kvar på näthinnan tillsammans med en otäck vetskap om det våldskapital hennes barns far besitter.

Ja tur de ens hittade DNA. Det på ringen satt långt inne. Där resonerar rätten som att hon skulle ha kunnat tagit av ringarna efter besöket hos SD på kontoret den 11:e. Och pippade gjorde de hela tiden på tal om fläcken på kjolen och hon kanske slarvade lite med tvätten osv.

Vad gäller tvättmaskinen så är ju tingsrätten rätt skeptisk också.

Nä det behövs nya nyktra ögon på detta alltså.

HD var bara sur för de pajat familjemyset. Hon hade behövts ruskats om lite också. Om inte har hon ett moraliskt ansvar i att hjälpa till utreda om han är skyldig eller ej.
Citera
2021-01-05, 00:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja tur de ens hittade DNA. Det på ringen satt långt inne. Där resonerar rätten som att hon skulle ha kunnat tagit av ringarna efter besöket hos SD på kontoret den 11:e. Och pippade gjorde de hela tiden på tal om fläcken på kjolen och hon kanske slarvade lite med tvätten osv.

Vad gäller tvättmaskinen så är ju tingsrätten rätt skeptisk också.

Nä det behövs nya nyktra ögon på detta alltså.

HD var bara sur för de pajat familjemyset. Hon hade behövts ruskats om lite också. Om inte har hon ett moraliskt ansvar i att hjälpa till utreda om han är skyldig eller ej.
När han tillfrågas om kjolen, svarar han:

MT: Näe..och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en nekrofil och.. och.. haft sex med.. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft. Det vet jag. hur sperman kom dit vet j....

Är måhända överanalys, men vad är det som gör att han så självklart förutsätter att fläckarna har kommit dit efteråt?
Har de haft sex i närtid och kjolen har suttit på under tiden så lär han ju minnas tillfället. Och kjolen.

I början av maj bjuder hon in T*eorén vid ett par tillfällen och hon sexar även med BX under resan.
Citera
2021-01-05, 00:23
Medlem
Citat:
Denne J*ni Oik*rinen, hördes han i rätten?

Hej @Litenensam

Var god se konversationen, då mellan MGM och J*ni Oik*rinen via protokollbilaga och
IT-protokoll St*fan Davidss*n, och Obs❗del nummer 2. samt på sidan 694 och till och med sidan 697.

Detta angående MGM:s kännedom om att det var LW som hade hittats avliden bakom bullerplanket under Lördagseftermiddagen den 19 Maj år 2018.
Citera
2021-01-05, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
När han tillfrågas om kjolen, svarar han:

MT: Näe..och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en nekrofil och.. och.. haft sex med.. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft. Det vet jag. hur sperman kom dit vet j....

Är måhända överanalys, men vad är det som gör att han så självklart förutsätter att fläckarna har kommit dit efteråt?
Har de haft sex i närtid och kjolen har suttit på under tiden så lär han ju minnas tillfället. Och kjolen.

I början av maj bjuder hon in T*eorén vid ett par tillfällen och hon sexar även med BX under resan.

Lyser nog igenom att jag mest luftar min frustration i senaste inläggen. Och däri ingår även hans förtida och plötsliga demens ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in