Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag hoppas verkligen de är överpedagogiska med detta att info från SD (och kanske HD) kom alldeles för tidigt. Det får de inte misslyckas med i hovrätten.
Alla kan börja yla ”OMG OMG hon är död” som reaktion. Alla beter sig lite annorlunda när såna här saker inträffar. Finns katastrofromantiker.
Men att T*eamD*avidsson sluter leden och SD använder HD:s vittnesförhör för att övertyga att han fått info om LW hittad osv får de inte misslyckas göra extremt tydligt i hovrätten.
Jag uppfattade det som åklagaren var där och nosade redan under förhandlingen i TR när SD nämnde detaljer om brottsplatsen. Och i TR tog man upp den här frågan om hur SD kunde veta att det var just Lena man hade hittat.
SD är otroligt van att hantera och snabbt parera frågor han ställs inför plötsligt, även om svaren inte sällan verkar helt galna.
Det finns ju ingen förklaring till att han SD skulle sitta på svaret, alldeles särskilt som att han är den misstänkte. Skulle han och HD vara de enda förutom polisen som visste svaret? Naturligtvis inte.
Fick SD frågan någon gång, varför han ansåg att J*ani inte skulle föra informationen vidare? Det finns ju något i SDs personlighet som gör att han måste sitta på all information, liksom styra hela föreställningen. Det trots att han är den misstänkte.
Helst vill han föra sin egen talan, vilket jag förstår att försvaret vände sig mot.
Jag uppfattar det som att åklagarna nu kommer att vara mer pedagogiska, ta det steg för steg, för att tydligt visa att det inte finns någon möjlighet för någon alls, utom utredningen, att
känna till vem som har hittats. Det är naturligtvis ingen supergåta vem det som har hittats.
Men varför måste SD nödvändigtvis, med tanke på att han är den misstänkte absolut kläcka ur sig liknade idiotiska uttalanden? Det finns något väldigt konstigt med den här mannen, som är svårt att skaka av sig. Han är nästan inte som en människa, utan född i en kålrot? Lite robotliknande, som sköter sig för det mesta, men som avslöjar sig när det kommer till de kritiska punkterna?
Det är väl här man känner att man inte vill bli vårdad av en robot, eller hur?