2020-12-20, 13:45
Medlem
Queenofqueenss avatar
Död, dna förändringar och sterilitet
2020-12-29, 19:38
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Allvarliga allergiska reaktioner har många allergiker fått när dom har tagit vaccinet. USA avråder därför allergiker från att ta vaccinet tills dom har löst det. Rapporterades av nyheterna idag.
Räknas pollen allergi?
2021-01-05, 00:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Nu i dagarna börjar folk vaccineras världen över för covid-19, jag tänkte att vi sammanställer följdverkningar av vaccinet i syfte att sprida kunskap om vaccinet så vi skeptiker kan få ett underlag att ta ställning till om vi ska vaccinera oss eller inte.

Pfizers rävgift verkar ge hjärnhinneinflammation.
2021-01-05, 00:17
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Pfizers rävgift verkar ge hjärnhinneinflammation.

Seriöst inlägg- inte

Ska vi hålla tråden lite seriös kanske, eller ska vi bara rapa ur oss påståenden som dragits ur röven, en så kallad rövrap?
2021-01-05, 00:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Seriöst inlägg- inte

Ska vi hålla tråden lite seriös kanske, eller ska vi bara rapa ur oss påståenden som dragits ur röven, en så kallad rövrap?

Det finns dokumenterade fall, bland annat från Mexiko.
2021-01-05, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
för att inte tala om dom som drabbas av anafylaktisk reaktion. dessa ska enligt myndigheterna inte ges ytterligare vaccindoser.

sen har vi ju den här kvinnan som ramlar ihop på scenen (där hon talar om hur entusiastisk hon är inför vaccinet) efter att just ha fått sin första dos:

https://www.youtube.com/watch?v=Th1bHcH6LaA

Anafylaktisk reaktion? I svåraste fallen ger det blodtrycksfall och cirkulationskollaps. Alla med risk har adrenalinpennor för detta händer snabbt. Det är därför man aldrig vaccinerar utan hjärtstartare vad jag vet, men det känns inte särskilt tryggt ändå kan jag säga.

41-årig kvinna i nom vården i Portugal, tidigare frisk dog 2 dygn efter vaccineringen i hjärtstopp.https://www.dailymail.co.uk/news/article-9111311/Portuguese-health-worker-41-dies-two-days-getting-Pfizer-covid-vaccine.html
2021-01-05, 10:08
Medlem
WimHofs avatar
Om vi ska tro Dolores Cahill (foliehatt?) så lär största risken vara några månader efter första injektionen. Vi kan nog utgå ifrån att dessa dödsfall i statistiken kommer att räknas som döda med/av Covid-19.

https://www.youtube.com/watch?v=aXXDB8DJyZU&ab_channel=tanrat7
2021-01-05, 13:30
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Om vi ska tro Dolores Cahill (foliehatt?) så lär största risken vara några månader efter första injektionen. Vi kan nog utgå ifrån att dessa dödsfall i statistiken kommer att räknas som döda med/av Covid-19.

https://www.youtube.com/watch?v=aXXDB8DJyZU&ab_channel=tanrat7

Hon är en foliehatt. En del av de försökspersoner som var med i fas3-studierna fick sin andra dos redan i juli. De borde alltså vara döda vid det här laget?

Sluta sprid desinformation.

Artikeln finns här https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3335060/
Senast redigerad av RostigHink 2021-01-05 kl. 13:32.
2021-01-05, 14:10
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Hon är en foliehatt. En del av de försökspersoner som var med i fas3-studierna fick sin andra dos redan i juli. De borde alltså vara döda vid det här laget?

Tack, då vet vi, även hon en foliehatt. "De borde alltså vara döda vid det här laget?" Skulle inte tro att alla kommer att dö, det vore lite väl häftigt.
2021-01-05, 14:34
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink

Tack för artikeln. Du verkar kunna mycket om Covidvaccinet så jag undrar om du vet vad det här utdraget från studien innebär:

"Clinical trials with SARS coronavirus vaccines have been conducted and reported to induce antibody responses and to be “safe” [29], [30]. However, the evidence for safety is for a short period of observation. The concern arising from the present report is for an immunopathologic reaction occurring among vaccinated individuals on exposure to infectious SARS-CoV, the basis for developing a vaccine for SARS. Additional safety concerns relate to effectiveness and safety against antigenic variants of SARS-CoV and for safety of vaccinated persons exposed to other coronaviruses, particularly those of the type 2 group."
2021-01-05, 15:06
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Tack för artikeln. Du verkar kunna mycket om Covidvaccinet så jag undrar om du vet vad det här utdraget från studien innebär:

"Clinical trials with SARS coronavirus vaccines have been conducted and reported to induce antibody responses and to be “safe” [29], [30]. However, the evidence for safety is for a short period of observation. The concern arising from the present report is for an immunopathologic reaction occurring among vaccinated individuals on exposure to infectious SARS-CoV, the basis for developing a vaccine for SARS. Additional safety concerns relate to effectiveness and safety against antigenic variants of SARS-CoV and for safety of vaccinated persons exposed to other coronaviruses, particularly those of the type 2 group."
För mig är det en förklaring varför det inte kom fram några vacciner mot SARS. Det kan vara olämpligt att använda inaktiverade viruspartiklar just mot coronavirus men det är en spekulation från min sida. I de 3 längst komna vaccinerna används inte själva viruset överhuvudtaget.
2021-01-05, 23:04
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Seriöst inlägg- inte

Naturligtvis ska vi ta corona-19 på allvar, men är det lämpligt att rakt av lita på ett vaccin?
Vi vet ännu inte ens varifrån eller varför vi har corona-19, vi vet dock att mediciner ofta har biverkningar.

Pest eller kolera, så länge man inte blir smittad så finns det egentligen inget behov av vaccin, sedan kan det naturligtvis bli värre med muttering av smittan.

Så vissa säger att 2020 var ett skitår mycket på grund av smittan, men inget talar för att det blir bättre under 2021, tro inte att det blir annorlunda bara för att man övlever ett nytt år.

Detta inlägg var inte specifikt riktat emot dig "Jahbrah", jag ville framförallt belysa situationens allvar och jag uppskattar att du vill ha en seriös debatt här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in