2021-01-04, 00:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Kommer ihåg inför "senaste" gången de möttes, då hade coolbet ett tag 5 gånger degen på både Kassian och Tkachuk att gå en fajt. Tyvärr jobbade jag när de oddsen fanns, sablar vad man hade kunnat göra pengar där. Tror det kommer bli en del fighter, och mycket gruff, när de möts igen. Handlar ju om att sätta sig i respekt från match 1 när man kommer mötas så många gånger i år.

Och från match 2 och framåt handlar det om att ge igen för senast.
Citera
2021-01-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och från match 2 och framåt handlar det om att ge igen för senast.

Ja, lär även bli intressant att se hur Sabres och övriga lag som inte har spelat på 10+ månader kommer agera. Deras slagskämpar måste vara sugna!
Citera
2021-01-04, 00:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja, lär även bli intressant att se hur Sabres och övriga lag som inte har spelat på 10+ månader kommer agera. Deras slagskämpar måste vara sugna!

Det blir intressant att se hur rostiga lag som inte har spelat på nästan ett år är när man kör rakt på't utan träningsmatcher.

Men jag tror ändå det är en stor fördel för många som har behövt lite tid att läka. Erik Karlsson hoppas jag ska vara sitt gamla jag igen, eller i alla fall nästan. Det vore roligt om han kunde visa lite Ottawa-takter.
Citera
2021-01-04, 00:31
Medlem
Citat:
Det blir intressant att se hur rostiga lag som inte har spelat på nästan ett år är när man kör rakt på't utan träningsmatcher.

Men jag tror ändå det är en stor fördel för många som har behövt lite tid att läka. Erik Karlsson hoppas jag ska vara sitt gamla jag igen, eller i alla fall nästan. Det vore roligt om han kunde visa lite Ottawa-takter.

Man brukar ju säga att NHL, och att vinna Stanley Cup, handlar om att bli heta vid rätt tidpunkt. Sällan något lag som börjar med 6-7 raka vinster som tar hem pokalen. Tror att underdogsen aldrig haft så bra förutsättningar som till denna säsong.

Nu går jag långt fram i tiden, men säsongen 2021-2022 lär väl spelas som "vanligt"? Så är väl tanken i varje fall?
Citera
2021-01-04, 00:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Man brukar ju säga att NHL, och att vinna Stanley Cup, handlar om att bli heta vid rätt tidpunkt. Sällan något lag som börjar med 6-7 raka vinster som tar hem pokalen. Tror att underdogsen aldrig haft så bra förutsättningar som till denna säsong.

Jag tror inte att det spelar någon roll annat än att underdogs har större chans att skrälla under en grundsäsong och ta sig till slutspel under en kortare säsong.

Citat:
Nu går jag långt fram i tiden, men säsongen 2021-2022 lär väl spelas som "vanligt"? Så är väl tanken i varje fall?

Dom siktar på det. Dom la upp säsongen för att kunna starta normalt då. Sen vad som händer...
Citera
2021-01-04, 00:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Slutspelet kändes inte mesigt. Och det kommer ju finnas publik på vissa håll. Det kommer nog släppa på mer och mer i takt med att USA vaccineras. Jag vet inte hur det ser ut i Kanada, om dom har lika god tillgång till vaccin. USA har ju egen produktion och en köpstark marknad så där finns det goda förutsättningar att nå flockimmunitet innan grundsäsongen är över.
Jag såg att buffalo bills ska ha 6700 personer i publiken under nfl slutspelet som börjar om någon vecka. Jag har ingen aning om det görs skillnad på utomhus vs inomhus osv. Det verkar verkar vara 9% av arenans kapacitet. Det viktiga för mig efter slutspelet i höstas är att det är någon publik och att den utökas efter hand samtidigt som betydelsen. Den ókande nervern saknades i höstas. 1000 pers till att börja med , sen 3000 sen 5000 är helt ok för mig
Senast redigerad av sebastian_ 2021-01-04 kl. 00:38.
Citera
2021-01-04, 00:39
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det spelar någon roll annat än att underdogs har större chans att skrälla under en grundsäsong och ta sig till slutspel under en kortare säsong.

Dom siktar på det. Dom la upp säsongen för att kunna starta normalt då. Sen vad som händer...

Du säger ju precis vad jag sa
Citera
2021-01-04, 01:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag såg att buffalo bills ska ha 6700 personer i publiken under nfl slutspelet som börjar om någon vecka. Jag har ingen aning om det görs skillnad på utomhus vs inomhus osv. Det verkar verkar vara 9% av arenans kapacitet. Det viktiga för mig efter slutspelet i höstas är att det är någon publik och att den utökas efter hand samtidigt som betydelsen. Den ókande nervern saknades i höstas. 1000 pers till att börja med , sen 3000 sen 5000 är helt ok för mig

Dels blir det nog svårare inomhus, och dels finns det färre platser i en inomhusarena. Man måste ju ha avstånd mellan folk.

Citat:
Du säger ju precis vad jag sa

Nej, inte exakt.
Citera
2021-01-04, 09:11
Medlem
Kedoxs avatar
Verkar ha kommit rapporter om att EK65 är hel för första gången han anlände till San Jose. Hoppas det stämmer och visar sig på isen.

Nu har han visserligen inte varit dålig som vissa vill påstå. Hela laget har haft en down. Men likväl har han inte varit på Ottawa-nivå.
Inte velat tro att hans dagar som Norris-kandidat är slut. Vi får se
Citera
2021-01-04, 19:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Verkar ha kommit rapporter om att EK65 är hel för första gången han anlände till San Jose. Hoppas det stämmer och visar sig på isen.

Nu har han visserligen inte varit dålig som vissa vill påstå. Hela laget har haft en down. Men likväl har han inte varit på Ottawa-nivå.
Inte velat tro att hans dagar som Norris-kandidat är slut. Vi får se

EK65 har inte varit dålig, han har bara inte varit i närheten av vad han var i Ottawa. Drar man 12M i cap hit så förväntas man dominera. Och första året så gjorde han ju faktiskt det i slutspelet trots att han åkte runt på en skridsko.

Den här långa vilan tror jag var precis vad hans kropp behövde. Ska bli sjukt intressant att se vad han kan göra. Studsar han tillbaka, minst en av målvakterna, och att Sharks slipper skador på helt fel spelare (som sabbade förra säsongen) så kan dom bli en dark horse.
Citera
2021-01-05, 23:41
Medlem
The league announced Tuesday that its teams will play in the Scotia NHL North Division, Honda NHL West Division, Discover NHL Central Division and the MassMutual NHL East Division during the 2020-21 season

An NHL source told ESPN that selling the naming rights to its divisions is viewed internally as a one-year-only campaign.

Känns lite lodigt men nu är det svettigt och degen ska in så man får låta det gå

"NHL sells naming rights to four new divisions" https://www.espn.com/nhl/story/_/id/30656402/nhl-sells-naming-rights-four-new-divisions

Ursäkta dasslänken men det strular med min telefon
Senast redigerad av Bailvaxter 2021-01-05 kl. 23:44.
Citera
2021-01-06, 15:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bailvaxter
The league announced Tuesday that its teams will play in the Scotia NHL North Division, Honda NHL West Division, Discover NHL Central Division and the MassMutual NHL East Division during the 2020-21 season

An NHL source told ESPN that selling the naming rights to its divisions is viewed internally as a one-year-only campaign.

Känns lite lodigt men nu är det svettigt och degen ska in så man får låta det gå

"NHL sells naming rights to four new divisions" https://www.espn.com/nhl/story/_/id/30656402/nhl-sells-naming-rights-four-new-divisions

Ursäkta dasslänken men det strular med min telefon

Mycket hellre sådant än en inställd säsong. Ingen kommer säga ScotiaBank division ändå. Annat än kommentatorer som blir tvingade, men det är ett billigt pris att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in