2021-06-08, 23:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Kan Colorado vända rätt detta igen? Som det sett ut hittills har vardera lag tagit sina hemmamatcher.

Blir lite orolig dock, Avs spelar en mycket finare hockey men Vegas har sin storlek och fysik och slashar till förbannelse, tycker de spelar rätt fult även om det troligtvis är inom ramarna, tyvärr är detta något som brukar gynna lag. Fysik och fulknep har sänkt många lag i slutspelet förr.

Vill ju verkligen se min drömfinal mellan Colorado-Tampa.

Känns nu som att det bästa Colorado kan göra är att åka skridskor nåt inåt helvete och försöka köra åttor runt långsammare Vegas. Det är en helt klart riskfull taktik som kan leda till skador när Vegas väl får träff, men känns som bland det vettigare att göra nu då Vegas annars kommer försöka nöta ner Avs.

Vad tror ni?

Vegas har ju spelat skiten ur Avs utom i första matchen. Grubauer vann match 2. Avs måste göra något, fortsätter det så här så slutar det 4-2.
Citera
2021-06-08, 23:37
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vegas har ju spelat skiten ur Avs utom i första matchen. Grubauer vann match 2. Avs måste göra något, fortsätter det så här så slutar det 4-2.

Spelat skiten ur är väl att ta i, men de har helt klart hållit lavinen stången. Avs får helt enkelt inte utrymme. Därför måste de spela stort som jag säger, ytor och åka åttor med reptilsnabba tic-tac-BAM passessioner. Herregud, de är ju ändå ett av ligans överlägset bästa lag när det kommer till skridskoåkning.

Helt enkelt snuva Vegas på möjligheten att forchecka och slasha längs kanterna som är en av deras största styrkor.

Sen kan domarna mer än gärna sluta ge pissutvisningar som den på Makar senast. Hade inte gjort stor skillnad för utgången men sådana ruttna calls ska inte ett slutspel behöva genomlida. Sämsta utvidgningen efter när Kucherov blev knuffad in i målvakten.

Men ja, ser inte superljust ut och senaste matchernas spel har gynnat Vegas och är något det är riktigt bekväma med. Så helt klart för Colorado tänka om, så blir en riktig ödesmatch inatt.
Citera
2021-06-08, 23:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Spelat skiten ur är väl att ta i, men de har helt klart hållit lavinen stången. Avs får helt enkelt inte utrymme. Därför måste de spela stort som jag säger, ytor och åka åttor med reptilsnabba tic-tac-BAM passessioner. Herregud, de är ju ändå ett av ligans överlägset bästa lag när det kommer till skridskoåkning.

Helt enkelt snuva Vegas på möjligheten att forchecka och slasha längs kanterna som är en av deras största styrkor.

Sen kan domarna mer än gärna sluta ge pissutvisningar som den på Makar senast. Hade inte gjort stor skillnad för utgången men sådana ruttna calls ska inte ett slutspel behöva genomlida. Sämsta utvidgningen efter när Kucherov blev knuffad in i målvakten.

Men ja, ser inte superljust ut och senaste matchernas spel har gynnat Vegas och är något det är riktigt bekväma med. Så helt klart för Colorado tänka om, så blir en riktig ödesmatch inatt.

Den på Makar var det sämsta jag har sett på länge. Det var Makars yta lika mycket. Helt feldömt!
Citera
2021-06-09, 00:52
Medlem
appendixxivs avatar
Burakovskys utvisning på Tuch i 2a perioden senast, vad va det om, frustrerad? Jävla märklig

Kucherov är pigg och ångar på i slutspelet som om han inte spelat en match under grundsäsongen.

Kotkaneimi försöker dölja sin leverfläck genom att odla moppemustasch över den. Bra försök, verkligen.
Citera
2021-06-09, 20:53
Medlem
appendixxivs avatar
Äntligen ett mål av Stone där hans firande är i paritet med hur betydelsefullt det var
Citera
2021-06-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Yes, Habs får det stora nöjet att möta vinnaren mellan Colorado - Vegas.
Känns klart på förhand, men jäklar vad jag blivit imponerad av Montreal.

Det är kul med montreal. På papper hör dom inte alls hemma, men laget jobbar verkligen som ett lag, med sammarbete, taktik och allt.

Får lite carolina hurricanes vibbar från laget 2006.
Citera
2021-06-10, 17:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det är kul med montreal. På papper hör dom inte alls hemma, men laget jobbar verkligen som ett lag, med sammarbete, taktik och allt.

Får lite carolina hurricanes vibbar från laget 2006.

Men i semi möter dom antagligen ett Vegas som gör samma sak, bara det att dom är bättre på precis allt.
Citera
2021-06-10, 20:36
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Men i semi möter dom antagligen ett Vegas som gör samma sak, bara det att dom är bättre på precis allt.

Känns som Montreal har övertaget gällande målvaktsmatchen, Price mot Fleury. Jag hoppas att Montreal kan ge Vegas en bra match och överraska men jag hoppas framförallt Colorado lyckas komma tillbaka och ta sig vidare i stället - då kvittar det för mig vem av Montreal eller Colorado som vinner semifinalen.
Citera
2021-06-10, 21:14
Medlem
Bartman777s avatar
För mig kvittar det lite vem som vinner, jag kan glädjas med flera av lagen, bara det inte blir något av Colorado/Vegas.

Montreal eller Isles hade varit kul, då Tampa vann nyligen.
Montreal hade varit extra kul då det var längesedan ett Kanadensiskt lag vann. Var det Montreal '93 som var senaste gången månntro?

Så här får jag nog ranka det för egen del:
Montreal
Isles
Tampa
Colorado/Vegas får bara inte vinna - mina största antagonister i NHL. Dom kan dra åt helvete båda två.

Tror dock det blir Islanders eller Tampa som tar hem det, om jag ska försöka använda hjärnan när jag snackar hockey, för en gångs skull
Citera
2021-06-10, 21:30
Medlem
appendixxivs avatar
Om "använda hjärnan när du snackar hockey" är något du kommer fortsätta med så är nog inte det här forumet något för dig. Annars håller jag med din lista om man håller den upp o ner.
Citera
2021-06-10, 21:40
Medlem
Bartman777s avatar
nvm
Senast redigerad av Bartman777 2021-06-10 kl. 21:53.
Citera
2021-06-10, 22:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Känns som Montreal har övertaget gällande målvaktsmatchen, Price mot Fleury. Jag hoppas att Montreal kan ge Vegas en bra match och överraska men jag hoppas framförallt Colorado lyckas komma tillbaka och ta sig vidare i stället - då kvittar det för mig vem av Montreal eller Colorado som vinner semifinalen.

Sett till hela säsongen så har Vegas övertaget där, men ser man till slutspelet så kanske det är Price faktiskt. Men det är rätt jämnt skägg. Oavsett så tror jag inte att Habs har något att hämta. Dom kanske vinner någon match eller två, men inte fyra.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
För mig kvittar det lite vem som vinner, jag kan glädjas med flera av lagen, bara det inte blir något av Colorado/Vegas.

Montreal eller Isles hade varit kul, då Tampa vann nyligen.
Montreal hade varit extra kul då det var längesedan ett Kanadensiskt lag vann. Var det Montreal '93 som var senaste gången månntro?

Så här får jag nog ranka det för egen del:
Montreal
Isles
Tampa
Colorado/Vegas får bara inte vinna - mina största antagonister i NHL. Dom kan dra åt helvete båda två.

Tror dock det blir Islanders eller Tampa som tar hem det, om jag ska försöka använda hjärnan när jag snackar hockey, för en gångs skull

Ja, Habs 93 är senast ett kanadensiskt lag vann. Just därför hoppas jag att nästa kanadensiska lag att vinna blir ett annat lag.

För mig säger hjärnan att den som tar det av Vegas och Avs har bäst chans att ta rubbet, och att Tampa är största hotet mot att det skulle hända. Jag tror inte att Islanders räcker till längre nu när motståndet blir bättre. Det kommer vara jämna matcher, men dom kommer förlora dom, istället för att vinna som dom gjorde mot Boston.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in