2021-01-01, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Stutzle

Det fanns initialt ett problem med att han hade kontrakt med Mannheim i tyska ligan, ligastarten där sköts upp pga corona och man har nu släppt honom. Han signade entry-level med Sens därefter. Stutzle kommer direkt efter JVM ansluta till Senators camp.
Dorion har sagt att man kommer börja med att spela honom som vänster vinge och sakta försöka få in honom på centerpositionen. Gissar på att det handlar om två saker, dels är man rädd att en för snabb övergång till NHL kommer skada hans utveckling(Se t.ex. White) samtidigt som centerpositionen kräver att man kan spela och positionera sig väl utan puck+defensivt ansvar.

Så han kommer nog starta i NHL som vänster vinge i möjligtvis tredjekedjan och får jobba sig upp, tror att övergång till centerposition inte kommer ske förrän nästa säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vem då? Jimmy Howard? :P

Det är ont om bra kontraktslösa målvakter.

Cory Schneider hade väl varit bättre men det har ju ryktats om att han är så gott som klar för Islanders länge. Han kanske inte vill flytta långt från New York-området.

En snabb titt på FA-marknaden och jag inser att det står mellan Andy och Howard...
Isles signar Schneider.
Senast redigerad av J-dilla 2021-01-01 kl. 14:22.
Citera
2021-01-01, 14:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
En snabb titt på FA-marknaden och jag inser att det står mellan Andy och Howard...
Isles signar Schneider.

Precis, gott om alternativ är det ont om. Till skillnad mot utespelare, så dammsögs dom bra målvakterna som var UFA upp från marknaden väldigt fort. Det var många lag som behövde förstärka och få tillgängliga som var bra. Markström, Holtby, Henke, Crawford och Talbot rök väldigt fort. Greiss var ledig lite längre men plockades upp av Detroit långt innan det blev klart för Caps att dom behövde ersätta Henke. Schneider har inte kritat än men verkar som sagt vara "klar" för Islanders. Miller var ledig fram till nyss men för honom stod det mig veterligen mellan att fortsätta i Ducks, eller att lägga plocken på hyllan.

Vid det här laget var Anderson den bästa backupen som fanns att signa. Skulle möjligen vara om man hade börjat fiska på andra sidan Atlanten, men vet inte om det finns så bra målvakter att rycka i som är kontraktslösa. Jag tycker att Anderson är ett stabilt alternativ. Han kommer vara bra nog som backup när det behövs. Gissar att han får runt 15 matcher. Caps kommer inte vara chanslösa med honom i kassen, även om dom säkert får bättre winrate med Samsonov.
Citera
2021-01-03, 00:35
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Såg senaste battle of alberta, lär tacklas så in i helvete, oavsett om det blir med eller utan publik. I Sharks/Knights rivaliteten så ser jag verkligen framemot att se Reaves göra sig förtjänt av sin lön och reta gallfeber på Kane bl a.

Battle of Alberta är underbar, så som hockey ska spelas, med känslor.
Citera
2021-01-03, 17:27
Avslutad
Hamonic PTO med nucks. Trodde man var mer intresserad av Vatanen.

Citat:
Gott tjöt om målvakter och FA.

Bra inlägg. Du har rätt i att Andy ändå är en stabil backup de få matcher han kommer behöva avlasta Samsonov. Man har dock fortfarande Copley som andremålvakt och han såg väl relativt bra ut förra säsongen.
Såg även att man har Fucale, det väcker lite minnen då jag såg honom i JVM för några år sedan och han hade potential att bli en bra målvakt i NHL vill jag minnas. Tråkigt nog blev det inget av honom.
Senast redigerad av J-dilla 2021-01-03 kl. 17:31.
Citera
2021-01-03, 17:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Hamonic PTO med nucks. Trodde man var mer intresserad av Vatanen som jag inte förstår varför ingen har plockat upp ännu.

Bra inlägg. Du har rätt i att Andy ändå är en stabil backup de få matcher han kommer behöva avlasta Samsonov. Man har dock fortfarande Copley som andremålvakt och han såg väl relativt bra ut förra säsongen.
Såg även att man har Fucale, det väcker lite minnen då jag såg honom i JVM för några år sedan och han hade potential att bli en bra målvakt i NHL vill jag minnas. Tråkigt nog blev det inget av honom.

Jag vet inte om jag skulle lita på någon av dom i en säsong där det kommer vara många b2b-matcher. 15 matcher för Anderson som jag drog till med kan nog vara i underkant. Med honom vet man att man har någon som håller dugligt. Dessutom är Samsonov ännu rätt orutinerad och inte så testad. Det behövs en rutinerad backup då. När Copley fick spela för Caps förrförra säsongen, så var det ju som backup åt Holtby. Lite annan grej att vara backup åt någon som själv inte har gjort en säsong som starter. Då krävs rutin. Planen med Henke lär iaf ha varit att det skulle vara han och Samsonov som skulle stå, och då är det ju logiskt att ta in en ny rutinerad målvakt som byter rakt av.

Jag tror det blir Samsonov och Anderson, och sen Copley och/eller Vanecek i deras taxi squad. Möjligen att Anderson får inleda som taxi men finnas att ta till om man känner att något inte fungerar. Eller rent av ge både Anderson och vem mer det nu blir lite starter i dom matcher där Samsonov vilar? Jag tror nästan mer på Vanecek i så fall. Men som sagt, Andersons rutin skulle bli en trygghet för Samsonov, så jag hade valt Anderson som båsöppnare, och krycka som glider in mellan stolparna när Samsonov behöver vila.
Citera
2021-01-03, 20:23
Medlem
Bartman777s avatar
Jag hade tänkt säga något om Washingtons målvaktssituation.
Jag tycker Trollfeeder fyllt i det ganska bra redan

Jag gillade Copley när jag såg honom i WSH, men som sagt är det klokt att ta in en äldre, rutinerad målvakt bredvid Samsonov. Han har potential att vara en riktigt stabil målvakt för oss i många år framöver och är fortfarande ung. Då är det bra med någon han kan lära av redan nu, för att ge honom ännu bättre förutsättningar att lyckas.

Jag gissar på att Anderson får runt 20-25 starter.
Skulle något dock skita sig med Anderson, så har vi som sagt fler tillräckligt stabila målvakter underifrån som skulle kunna fylla ut för de matcher det behövs. Copley har redan agerat backup i NHL en säsong och gjorde det bra, och på det har vi Vanecek också.

Jag känner mig mer än trygg med våran målvaktssituation.

Min första (rationella) känsla efter att Chara anslöt, var att våran backsida kanske börjar kännas lite smått baktung. Men efter att ha tänkt lite till så känns den ändå inte allt för obalanserad.
Jag har länge tyckt att våran backsida känts för tunn bakåt. Sedan kom Dillon och nu Chara.
Jag tycker vi har en ganska bra balans på backsidan med ett par riktigt defensiva pjäser och en del hyggliga tvåvägsbackar.

Jag tror det kommer vägas upp bra av våra offensiva forwards som ändå har några år kvar att ge på denna nivå.

Jag tror inte Chara kommer bidra så mycket i poängprotokollet även om han säkert kan panga lite från blå då och då.
Han bidrar med otroligt mycket rutin och slutspelserfarenhet. Han inger också respekt på isen, vi har en del spelare som kan stå upp fysiskt nu. Chara, Dillon, Orlov, Hathaway och Wilson är de första jag tänker på.

Utöver det tycker jag det är svincoolt med Chara i laget. Han har varit en favorit för mig i många år och även spelat för Färjestad (mitt lag) en gång i tiden!

Synd att det blev som det blev med Henke, det hade varit pricken på i:et!
Citera
2021-01-03, 22:55
Medlem
Förstår inte riktigt hur Sweeney resonerar kring Bruins backsida...

Räknar han kallt med att Vaakanainen och Zboril kliver rakt in och etablerar sig direkt?

Har enormt svårt att se att de kan utmana med så tunt uppställt, McAvoy kan ju absolut bära ett förstapar men ser ingen som kan spela där bredvid. Carlo funkar väl okej i ett andrapar, vilket jag tycker Grzelcyk också gjorde stora delar av fjolårssäsongen men han var väldigt dålig i bubblan.
Lauzon och Clifton är ju replacement-level så det sjunger om det, vilket John Moore och hans katastrofkontrakt också är.

Mycket märkligt att man kastar upp 3 år på över 3 miljoner till den brutalt överskattade Craig Smith som sin vana trogen brukar halvera poängsnittet så fort det vankas slutspel och har passerat 30? Det när man har en ganska god forwardsbredd och hade kunnat använda de pengarna till att signa en back och kanske en till om man lyckats trolla bort Moores kontrakt ihop med pick/prospect.

Att agera så när man ligger upp mot taket är både märkligt och dumt och kan förstöra Bostons chanser att gå för det.
Citera
2021-01-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Battle of Alberta är underbar, så som hockey ska spelas, med känslor.

Ja exakt! Frågan är, kommer det bli mycket mycket "mesigare" nu utan publik?
Citera
2021-01-03, 23:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja exakt! Frågan är, kommer det bli mycket mycket "mesigare" nu utan publik?

Slutspelet kändes inte mesigt. Och det kommer ju finnas publik på vissa håll. Det kommer nog släppa på mer och mer i takt med att USA vaccineras. Jag vet inte hur det ser ut i Kanada, om dom har lika god tillgång till vaccin. USA har ju egen produktion och en köpstark marknad så där finns det goda förutsättningar att nå flockimmunitet innan grundsäsongen är över.
Citera
2021-01-04, 00:04
Medlem
Citat:
Slutspelet kändes inte mesigt. Och det kommer ju finnas publik på vissa håll. Det kommer nog släppa på mer och mer i takt med att USA vaccineras. Jag vet inte hur det ser ut i Kanada, om dom har lika god tillgång till vaccin. USA har ju egen produktion och en köpstark marknad så där finns det goda förutsättningar att nå flockimmunitet innan grundsäsongen är över.

jag vet inte, har inte hängt med 100% i allt, men har inte Canada haft lite bättre situation än vad USA har haft? Vore ändå galet roligt, Zach Kassian mot Tkachuk ännu en gång? =)
Citera
2021-01-04, 00:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
jag vet inte, har inte hängt med 100% i allt, men har inte Canada haft lite bättre situation än vad USA har haft? Vore ändå galet roligt, Zach Kassian mot Tkachuk ännu en gång? =)

Kanada har bättre koll på pandemin, men det är ju just FÖR att dom stänger ner mycket mer. I USA är det väldigt blandat, ingen koordination, varje stat gör vad den vill. Kanada har hård karantän för att ens komma in i landet.

Och Kanada lär inte släppa på sitt förrän dom har flockimmunitet, vilket dom inte lär få utan vaccin just för att dom har så bra koll på spridningen.

Och ja, det kommer bli galet roligt. Fatta en game 7 mellan Oilers och Flames när man redan har mötts sådär en 14 gånger på ett knappt halvår. Dom kommer inte tycka om varandra då.
Citera
2021-01-04, 00:16
Medlem
Citat:
Kanada har bättre koll på pandemin, men det är ju just FÖR att dom stänger ner mycket mer. I USA är det väldigt blandat, ingen koordination, varje stat gör vad den vill. Kanada har hård karantän för att ens komma in i landet.

Och Kanada lär inte släppa på sitt förrän dom har flockimmunitet, vilket dom inte lär få utan vaccin just för att dom har så bra koll på spridningen.

Och ja, det kommer bli galet roligt. Fatta en game 7 mellan Oilers och Flames när man redan har mötts sådär en 14 gånger på ett knappt halvår. Dom kommer inte tycka om varandra då.

Kommer ihåg inför "senaste" gången de möttes, då hade coolbet ett tag 5 gånger degen på både Kassian och Tkachuk att gå en fajt. Tyvärr jobbade jag när de oddsen fanns, sablar vad man hade kunnat göra pengar där. Tror det kommer bli en del fighter, och mycket gruff, när de möts igen. Handlar ju om att sätta sig i respekt från match 1 när man kommer mötas så många gånger i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in