Jag hade tänkt säga något om Washingtons målvaktssituation.
Jag tycker
Trollfeeder fyllt i det ganska bra redan
Jag gillade Copley när jag såg honom i WSH, men som sagt är det klokt att ta in en äldre, rutinerad målvakt bredvid Samsonov. Han har potential att vara en riktigt stabil målvakt för oss i många år framöver och är fortfarande ung. Då är det bra med någon han kan lära av redan nu, för att ge honom ännu bättre förutsättningar att lyckas.
Jag gissar på att Anderson får runt 20-25 starter.
Skulle något dock skita sig med Anderson, så har vi som sagt fler tillräckligt stabila målvakter underifrån som skulle kunna fylla ut för de matcher det behövs. Copley har redan agerat backup i NHL en säsong och gjorde det bra, och på det har vi Vanecek också.
Jag känner mig
mer än trygg med våran målvaktssituation.
Min första (rationella) känsla efter att Chara anslöt, var att våran backsida kanske börjar kännas lite smått baktung. Men efter att ha tänkt lite till så känns den ändå inte allt för obalanserad.
Jag har länge tyckt att våran backsida känts för tunn bakåt. Sedan kom Dillon och nu Chara.
Jag tycker vi har en ganska bra balans på backsidan med ett par riktigt defensiva pjäser och en del hyggliga tvåvägsbackar.
Jag tror det kommer vägas upp bra av våra offensiva forwards som ändå har några år kvar att ge på denna nivå.
Jag tror inte Chara kommer bidra så mycket i poängprotokollet även om han säkert kan panga lite från blå då och då.
Han bidrar med otroligt mycket rutin och slutspelserfarenhet. Han inger också respekt på isen, vi har en del spelare som kan stå upp fysiskt nu. Chara, Dillon, Orlov, Hathaway och Wilson är de första jag tänker på.
Utöver det tycker jag det är svincoolt med Chara i laget. Han har varit en favorit för mig i många år och även spelat för Färjestad (mitt lag) en gång i tiden!
Synd att det blev som det blev med Henke, det hade varit pricken på i:et!