2021-01-03, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
INGA domstolar har prövat någonting i SAK. Så sluta sprida lögner. T.o.m. Raffensperger sa (i samtalet) att Trump får ta det till domstol i sånt fall. DET kommer det kommer...Raffensperger är desperat.

Vilket är helt rätt. Det är inte Raffenspergers sak att blidka president Trump. Han bör söka rättelse hos domstolarna

SOM har prövat hans bevis och avfärdat alla mål utom 1 (gällande antalet dagar man har på sig att returnera en ballott)

Det fanns inget systematiskt valfusk.
En stor del av vuxenlivet handlar om att acceptera saker man inte tycker ska få vara sant. Tex att Donald Trump är en one term impeached president.

Och USA:s nästa president heter Joe Biden.

(Elect a clown. Expect a Circus)
Senast redigerad av dic-tator 2021-01-03 kl. 20:26.
2021-01-03, 20:26
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Är detta samtalet det syftas på?

I spoke to Secretary of State Brad Raffensperger yesterday about Fulton County and voter fraud in Georgia. He was unwilling, or unable, to answer questions such as the “ballots under table” scam, ballot destruction, out of state “voters”, dead voters, and more. He has no clue!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1345731043861659650?s=19

Det är väldigt spännande att få ta del av en sån förvirrad människas tankar och ord

Det sanslösa är ju att det uppenbarligen är det samtalet han syftar på. Att Raffensperger och Ryan Germany svarar något annat än det enda svar han vill höra heter alltså på Trump-språket att de är "unwilling, or unable, to answer". Det är ju inte så att de sitter tysta eller svarar undvikande, precis.

Jag hade gett mycket för att se Trumps min när han fick veta att det här samtalet har läckt ut.
2021-01-03, 20:27
Bannlyst
Citat:
Jaa, han måste ju vara fullständigt desperat nu, gå direkt till tidningen alltså vilken nolla.

Han har grävt sin egen grav nu bokstavligt.

Han snarare stärkte sin politiska karriär. Lite komiskt att ni kallar folk nollor när de går till tidningar för att få ut sanningen, men när era tusentals vittnen gör det så är dem patrioter
2021-01-03, 20:27
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tror snarare tvärtom. Det är klart, inom MAGA-sekten är han förstås körd, men där verkar han ju inte vilja befinna sig ändå. Däremot kommer det att vara hög efterfrågan på republikaner med ryggrad och respekt för konstitutionen framöver. Särskilt med tanke på hur dålig tillgången verkar vara.

Juristkommentar ur WaPo-artikeln (som jag lyckades kränga mig fram till):

Tvivlar på att efterfrågan på republikaner som lämnar smyginspelat material till Washington Post är så stor, men det får väl framtiden utvisa.
2021-01-03, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tvivlar på att efterfrågan på republikaner som lämnar smyginspelat material till Washington Post är så stor, men det får väl framtiden utvisa.

Så det är en dålig sak att sanningen kommer fram? Tycker du vi ska sätta ett skott i pannan på Assange och Snowden?
2021-01-03, 20:32
Medlem
Nu har vi det första beviset på valfusk. Jag är inte förvånad över att det är Donald Trump som försöker fuska. Vidrig sopa till människa.
2021-01-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Han snarare stärkte sin politiska karriär. Lite komiskt att ni kallar folk nollor när de går till tidningar för att få ut sanningen, men när era tusentals vittnen gör det så är dem patrioter
Det är skillnad att bli intervjuad av journalister och framhålla sin sak och om det uppstår dispyt om vad som hänt/sagts först därefter delge underlag för att bekräfta, och en helt annan sak när man spelar in ett telefonsamtal (med presidenten i en stormakt) och skickar direkt till tidningarna, det är skvallerbytta bing bong fasoner. Ingen bra strategi i den position han har. Han har stängt in sig i ett hörn nu, han vet att det är kört. Han blir snart avslöjad.
2021-01-03, 20:44
Bannlyst
Citat:
Det är skillnad att bli intervjuad av journalister och framhålla sin sak och om det uppstår dispyt om vad som hänt/sagts först därefter delge underlag för att bekräfta, och en helt annan sak när man spelar in ett telefonsamtal (med presidenten i en stormakt) och skickar direkt till tidningarna, det är skvallerbytta bing bong fasoner. Ingen bra strategi i den position han har. Han har stängt in sig i ett hörn nu, han vet att det är kört. Han blir snart avslöjad.

Nu var det Trump som blev avklädd om du missade det. Skvallerbytta bing bong? Hur gammal är du lilla vän?

Trump vet att det är kört nu ja, det har du alldeles rätt i
2021-01-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Nu har vi det första beviset på valfusk. Jag är inte förvånad över att det är Donald Trump som försöker fuska. Vidrig sopa till människa.

När man lyssnar på vad fd Presidenten säger, på nedan länk, så för det tankarna till Gudfadern-trilogin.

Jag trodde inte människor idag hade mentalitet som i 1930-talets Tyskland.

https://www.washingtonpost.com/video/video/politics/audio-trump-berates-ga-secretary-of-state-urges-him-to-find-votes/2021/01/03/aba64f5f-8c3c-490f-af34-618ccea732d7_video.html?
2021-01-03, 20:52
Medlem
IsraelWatchs avatar
Jag tror mer och mer att jag kommer att få rätt.
Biden ahr nu en SKYLDIGHET att se till att upprorsmakaren Trump straffas med nationens strängaste straff.
Landsförräderi och valfusk är inte småbrott och är mycket allvarliga.
21 december efter baksmällan börjat avta så bör han direkt få FBI att arrestera Trump och statuera exempel så att vi inte får fler upprorsmakare.
2021-01-03, 20:55
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Jag tror mer och mer att jag kommer att få rätt.
Biden ahr nu en SKYLDIGHET att se till att upprorsmakaren Trump straffas med nationens strängaste straff.
Landsförräderi och valfusk är inte småbrott och är mycket allvarliga.
21 december efter baksmällan börjat avta så bör han direkt få FBI att arrestera Trump och statuera exempel så att vi inte får fler upprorsmakare.
Biden kommer snart att sitta och virka grytlappar på ett demensboende.
Vilka lagbrott tänker du på som renderar i dödsstraff för Trump?
2021-01-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ok, jag ställer frågan så här istället: innebär detta med de tre republikanska senatorerna att den 6:e januari blir en konfirmering av valresultatet och att sista återstående chansen att förhindra Biden från att tillträda är en olaglig statskupp? Finns det någon som kan svara på den frågan, och som VET och inte bara spekulerar för det kan jag göra själv.

Vi kan ju säga så här: alla vägar för Trump att sitta kvar post den 20 januari, efter att vi passerade Safe Harbor Day, för nästan en månad sedan (då valresultatet certifierades och omsattes i precis samma elektorssiffror som i stort sett stått klara redan ett par veckor efter valet) - alla sådana vägar skulle inneburit antingen Deus ex Machina, våldförande på konstitution och delstaternas vallagar och/eller statskupp, i praktiken militärkupp.

Safe Harbor Day brukar anses betyda att därefter är det stopp för alla försök att politiskt mixtra med vilken "färg" elektorerna från någon delstat ska ha, vilket valresultat som gäller - även via omräkningar. Och länken mellan valresultaten i varje delstat och deras elektorsröster - den som vinner det ena får det andra - anses sedan länge okränkbar. Det här är bärande delar i hur presidentvalen fungerar i USA, och normalt ifrågasätts de aldrig. De planer som Trump och hans supporters har diskuterat de senaste veckorna är ungefär som när svenska ultramonarkister diskuterar möjligheterna av ett framtida kungligt envälde och försöker låtsas att det skulle kunna införas med lagliga medel inom ramen för nuvarande författning, med några mindre förändringar.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-01-03 kl. 21:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in