Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Det har kanske undgått dig att de flesta som följer den här tråden också håller ett öga på nyckelpersonernas twittrande, särskilt Trumps? Och att behovet av översättningar till svenska av detta material är lika med noll.
Vad Trump, Giuliani, Powell m fl säger på twitter kan naturligtvis inte tas som faktapåståenden rakt av - det rör sig om peptalk riktat till de egna fansen.
Jag tänkte faktiskt på det innan jag skrev inlägget. Jag läste i tråden, och så slog det mig att Trump kanske har twittrat nått, varpå jag gick in på hans Twitter.
Väl där var det hur mycket retweets av vad andra skrivit så jag fick hålla på att bläddra en bra stund innan jag hittade något som han skrivit själv.
Sedan kollade jag i tråden för att sedan om hans senaste inlägg redan hade omnämnts, vilket det inte hade.
Sedan gjorde jag översättningen mest för min egen skull, för att jag tycker att jag bättre förstår texter om jag översätter dem, som i det här fallet, eller antecknar ned vad andra säger eller skriver, om det t.e.x handlar om texter på svenska.
T.e.x så gjorde Trump ett annat inlägg idag, där han citerade någon annan, på den där TV kanalen OANN, som Trump gjort reklam för, som ska ha sagt att 17,000 röster i Georgia, som först gått till Trump, ska sedan helt plötsligt bytt, och gått till Joe Biden. Enligt Trump så är det tillräckligt för att han ska utses till vinnare av delstaten, istället för Biden.
”Georgia election data, just revealed, shows that over 17,000 votes illegally flipped from Trump to Biden.”
@OANN
This alone (there are many other irregularities) is enough to easily “swing Georgia to Trump
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1345736811906273282
Anledningen till att jag sätter originaltexten i fet stil är för att det ska sticka ut i inlägget. Jag skulle nog inte göra en längre text i fet stil, men ett inlägg på Twitter tycker jag känns lagom, då inläggen där begränsas av att det inte får vara längre en ett visst antal tecken.