2021-01-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är nästan en månad sedan det fanns ens en tänkbar chans för Trump att vända om valresultatet.
Jo, men jag menar DEFINITIVT över. Över så pass mycket att inte ens Nixter kan säga att det inte är över. Är det det?
2021-01-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jo, men jag menar DEFINITIVT över. Över så pass mycket att inte ens Nixter kan säga att det inte är över. Är det det?
Folk som Nixter - eller för den delen Trump och Powell själva - kommer aldrig att erkänna att de är besegrade med lagliga medel.
2021-01-03, 17:52
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Det har kanske undgått dig att de flesta som följer den här tråden också håller ett öga på nyckelpersonernas twittrande, särskilt Trumps? Och att behovet av översättningar till svenska av detta material är lika med noll.

Vad Trump, Giuliani, Powell m fl säger på twitter kan naturligtvis inte tas som faktapåståenden rakt av - det rör sig om peptalk riktat till de egna fansen.
Jag tänkte faktiskt på det innan jag skrev inlägget. Jag läste i tråden, och så slog det mig att Trump kanske har twittrat nått, varpå jag gick in på hans Twitter.

Väl där var det hur mycket retweets av vad andra skrivit så jag fick hålla på att bläddra en bra stund innan jag hittade något som han skrivit själv.

Sedan kollade jag i tråden för att sedan om hans senaste inlägg redan hade omnämnts, vilket det inte hade.

Sedan gjorde jag översättningen mest för min egen skull, för att jag tycker att jag bättre förstår texter om jag översätter dem, som i det här fallet, eller antecknar ned vad andra säger eller skriver, om det t.e.x handlar om texter på svenska.

T.e.x så gjorde Trump ett annat inlägg idag, där han citerade någon annan, på den där TV kanalen OANN, som Trump gjort reklam för, som ska ha sagt att 17,000 röster i Georgia, som först gått till Trump, ska sedan helt plötsligt bytt, och gått till Joe Biden. Enligt Trump så är det tillräckligt för att han ska utses till vinnare av delstaten, istället för Biden.
”Georgia election data, just revealed, shows that over 17,000 votes illegally flipped from Trump to Biden.”
@OANN
This alone (there are many other irregularities) is enough to easily “swing Georgia to Trump

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1345736811906273282

Anledningen till att jag sätter originaltexten i fet stil är för att det ska sticka ut i inlägget. Jag skulle nog inte göra en längre text i fet stil, men ett inlägg på Twitter tycker jag känns lagom, då inläggen där begränsas av att det inte får vara längre en ett visst antal tecken.
Senast redigerad av frank-costello 2021-01-03 kl. 17:56.
2021-01-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Är det inte då anmärkningsvärt att Trumps stämningar, enligt den gängse åsikten i denna tråd, avvisas på teknikaliteter?

Nog borde väl några av dessa experter och jurister lyckas skriva en korrekt stämningsansökan?
Du förstår inte processen. Den som handlar om jurisdiktion (= Jurisdiktionen är begränsad till ett geografiskt område eller till vissa personer eller ett visst sakområde).

Det är legislatures som har makten här, inte domstolen.

Det krävs att en åklagare tillsätts för att utredning och domstolsförhandlingar skall komma till skott vad gäller själva valfusket (fraud) och dom skyldiga för det. Då hamnar det i "rätt" jurisdiktion. Det Lin Wood och Sidney Powell försöker göra är att driva dessa som "civil case", men det är mycket svårt eftersom det egentligen också är fel jurisdiktion. Men något måste ju göras när etablissemanget sätter dövörat till.

Men deras "case" tillsammans med Trumps "case" kommer smälla högt i bevisföringen sen när det brakar åstad till en riktig Fraud-utredning och kommande domstolsförhandling.
2021-01-03, 17:56
Medlem
Citat:
Folk som Nixter - eller för den delen Trump och Powell själva - kommer aldrig att erkänna att de är besegrade med lagliga medel.
Ok, jag ställer frågan så här istället: innebär detta med de tre republikanska senatorerna att den 6:e januari blir en konfirmering av valresultatet och att sista återstående chansen att förhindra Biden från att tillträda är en olaglig statskupp? Finns det någon som kan svara på den frågan, och som VET och inte bara spekulerar för det kan jag göra själv.
2021-01-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

Dessutom så har 12 senatorer, ledda av Ted Cruz, gått samman och med en skrivelse krävt en riktig granskning av valresultatet innan kongressen sammanträder, dvs dom begär att man ska skjuta på kongressens sammanträde den 6:e i 10 dagar så att detta blir ordentligt utrett innan.

Vi får se var det slutar, men Trump är SMART, mycket smartare än dig.

Den jurisdiktion som själva valfusket (fraud) tillhör kommer utredas EFTER att själva valprocessen är avklarad. Det ligger redan flertalet mål i domstolarna och väntar. Det kommer braka loss sen efter den 20:e, och alla polletterna (dina) kommer sakteliga trilla ner.
Ok. Men jag förstår inte vad det är Cruz ska skjuta på kongressens sammanträde i tio dagar, när allt kommer att braka loss efter den 20?

Kan du förklara vad det är jag inte förstår här?
2021-01-03, 17:58
Medlem
Citat:
Du förstår inte processen. Den som handlar om jurisdiktion (= Jurisdiktionen är begränsad till ett geografiskt område eller till vissa personer eller ett visst sakområde).

Det är legislatures som har makten här, inte domstolen.

Det krävs att en åklagare tillsätts för att utredning och domstolsförhandlingar skall komma till skott vad gäller själva valfusket (fraud) och dom skyldiga för det. Då hamnar det i "rätt" jurisdiktion. Det Lin Wood och Sidney Powell försöker göra är att driva dessa som "civil case", men det är mycket svårt eftersom det egentligen också är fel jurisdiktion. Men något måste ju göras när etablissemanget sätter dövörat till.

Men deras "case" tillsammans med Trumps "case" kommer smälla högt i bevisföringen sen när det brakar åstad till en riktig Fraud-utredning och kommande domstolsförhandling.

Happ... Så, din ståndpunkt nu är alltså att Trump inte alls lämnat in några stämningar till domstol..?
2021-01-03, 18:06
Medlem
Citat:
Happ... Så, din ståndpunkt nu är alltså att Trump inte alls lämnat in några stämningar till domstol..?

Ja, tydligen ska inget juridiskt göras FÖRE den tjugonde, det är då det smäller!!!

Jag förstår inte varför men så är jag inte lika smart som TRUMP!!!

Varför någon ens är engagerad i det här, som Cruz, Giuliani, Powell och så vidare är ett mysterium när det är först efter den 20 januari det ska hända något.

Känner mig fortfarande vilsen trots förklaringarna måste jag säga.
2021-01-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ok. Men jag förstår inte vad det är Cruz ska skjuta på kongressens sammanträde i tio dagar, när allt kommer att braka loss efter den 20?

Kan du förklara vad det är jag inte förstår här?
Det ENDA som kommer utredas före kongressens sammanträde är OM valfusk/oregelbundenheterna är tillräckligt stora för att ändra eller godkänna electorerna.

Själva valfuskets omfattning samt vilka misstänkta brottslingar och medhjälpare som är skyldiga och till VAD (valfusk/väljarfusk och/eller landsförräderi), DET kommer utredas och processas i domstolar under lång tid efteråt.

Snarts så trillar polletterna ner.......
2021-01-03, 18:07
Medlem
Citat:
Var läste du in det?

Jag bara påpekar att det är OLIKA jurisdiktion för olika "case".
2021-01-03, 18:07
Medlem
Citat:
Det ENDA som kommer utredas före kongressens sammanträde är OM valfusk/oregelbundenheterna är tillräckligt stora för att ändra eller godkänna electorerna.

Själva valfuskets omfattning samt vilka misstänkta brottslingar och medhjälpare som är skyldiga och till VAD (valfusk/väljarfusk och/eller landsförräderi), DET kommer utredas och processas i domstolar under lång tid efteråt.

Snarts så trillar polletterna ner.......

Aha nu är jag med hur du tänker. Men fattar jag rätt då att i alla händelser så är det Biden som blir president nu då?
2021-01-03, 18:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Bullshit!

Det har stått Giuliani, Powell och Elllis fullständigt fritt att lägga fram de bevis de anser sig ha, att låta sina pappenheimare vittna under ed i en verklig domstol och stödja sina anklagelser om massivt valfusk på detta. Men det har de inte gjort - de har *själva* stått och skrapat med fötterna och avstått från det. Varför? Därför att de vet att det material de sitter på kommer att malas sönder i en domstol.

Det är enklare för dem att bara stå och skälla ute på sina egna och allierade delstatsrepublikaners s k hearings, där det inte finns några som helst juridiska krav, eller några motfrågor.

HepCat-X har som vanligt fel.
Domarna har kastat ut case utan att titta på bevisen. Men..

Sidney Powell har förnärvarande 4 case inför SCOTUS (i respektive Dominion stat).
Bla dessa matrial om 270 sidor har lämnats in: https://wpcdn.zenger.news/wp-content/uploads/2020/12/24190822/2020-12-23-Sidney-Powell-Team-Binder-ZENGER-NEWS.pdf

Bevis ingen lyckats motbevisa
Volymen bevis bara bunkras upp. Bla detta bevis där Trump får NEGATIVA rösttal som ingen har lyckats förklara. Det sker dessutom mellan maskinerna. Enkom detta bevis ger Trump alla Dominion stater, om nån nu börjar förstå vad som är på väg att hända..
https://mobile.twitter.com/Rothbard1776/status/1344374776853368839

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in