2021-01-03, 19:59
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Du fattar inte. Då ska jag fräscha upp ditt korta minne:
"IsraelWatch" skriver i sitt inlägg att han vill utdela dödsstraff till folk som protesterat mot valresultatet.
Absurt men detta var dennes personliga åsikt vilket man bara kan skaka på huvudet åt och konstatera att "IsraelWatch" är en slags pervers psykopat.

Men du höll med. Med andan i halsen och äkta glädjetårar rinnande ner för kinderna så skjuter du fram din köttiga bröstkorg och skriver följande:

Varpå jag frågar dig om du menar de som uttömt sina lagliga möjligheter eller om du menar någon annan.
Naturligtvis svarar du inte på det då du inte kan sen sitter du och onelinar och försöker släta över din egen dumhet. Det är det vanliga men en förbannat dålig taktik.

Nix, jag vill bestraffa landsförrädare som gör uppror. Inte fredliga demonstranter.
Landsförrädarna är de som sprider påhittet. Alltså Trump et al.
2021-01-03, 20:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Man får väl inte citera hela artikeln men ingressen är ” President Trump urged fellow Republican Brad Raffensperger, the Georgia secretary of state, to “find” enough votes to overturn his defeat in an extraordinary one-hour phone call Saturday that election experts said raised legal questions.”

Stämpling till valfusk från Trump. Tydligare exempel på försök att valfuska torde vara svårt att hitta.

Nej, självklart. Jag var inte ute efter hela citat utan mer en överblick över slutsatserna. Det här är helt sinnessjukt, men det visar ju hur desperata de är.

Jag pallade inte att lyssna mer än 15 sekunder i taget, det var skämskudde upphöjt till två.

Medalj till Raffensperger!
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Är detta samtalet det syftas på?

I spoke to Secretary of State Brad Raffensperger yesterday about Fulton County and voter fraud in Georgia. He was unwilling, or unable, to answer questions such as the “ballots under table” scam, ballot destruction, out of state “voters”, dead voters, and more. He has no clue!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1345731043861659650?s=19

Det är väldigt spännande att få ta del av en sån förvirrad människas tankar och ord

Frågorna som ställs av Trump är mycket relevanta, vi hör en Commander in chief som håller eget förhör, MÄKTIGT!

Trumps samtal pågår samtidigt som Georgia State Legislature sitter i överläggningar med Team Trump kring hur man Decertifierar Georgias Elektorer, tror jag vi kommer veta om Raffensperger och Ryan Germany ljög när dom sade att maskinerna ej tagits från Fulton och röstsedlar inte shreddats ganska så snart.

Tick tack, dom svarade sannolikt fel på frågor Trump redan hade svaren på. Bad guy Raffensperger har nu målat in sig i hörn
Senast redigerad av Nixter 2021-01-03 kl. 20:03.
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Trump inspelad i smyg av Raffensberger som sen gett bandet till Washington Post, finns ljudklipp i länken:

https://twitter.com/disclosetv/status/1345798924519567364

Där försvann väl Brad Raffenspergers framtid inom politiken
2021-01-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Full call audio: Trump berates governors over protests

Trump försöker alltså att övertala R att arrestera folk. Det här visar ju tydligt hur han agerar som en maffiaboss. Detta lär väl påverka valet i Georgia också.
2021-01-03, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Frågorna som ställs av Trump är mycket relevanta, vi hör en Commander in chief som håller eget förhör, MÄKTIGT!

Då Georgia State Legislature samtidiht suttit i överläggningar med Team Trump kring hur man Decertifierar Georgia tror jag vi kommer veta om Raffensperger och Ryan Germany ljög när dom sade att maskinerna ej tagits från Fulton och röstsedlar inte shreddats ganska så snart.

Tick tack, dom svarade fel på frågor Trump redan hade svaren på. Bad guy Raffensperger har nu målat in sig i hörn

Jag har nu hört Donald Trumps telefonsamtal och jag gör en helt annan tolkning. Det är så uppenbart att han försöker få Raffensberger att ogiltigförklara valresultatet i Georgia.

Alla Donald Trumps påståenden är felaktiga. Det har 61 olika domstolsprövningar tillstyrkt.
2021-01-03, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Dags för Pence att ta till 25:e amendment.

Håller helt med

Ifall Mike pence skulle åberopa 25th amendment,skulle ett antal i kabinettet ställa sig bakom honom.
Donald Trump låter inte frisk i detta samtal med Ryan germany och Brad Raffensberger
2021-01-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Trumps samtal pågår samtidigt som Georgia State Legislature sitter i överläggningar med Team Trump kring hur man Decertifierar Georgias Elektorer, tror jag vi kommer veta om Raffensperger och Ryan Germany ljög när dom sade att maskinerna ej tagits från Fulton och röstsedlar inte shreddats ganska så snart.

Tick tack, dom svarade sannolikt fel på frågor Trump redan hade svaren på. Bad guy Raffensperger har nu målat in sig i hörn

Jaa, han måste ju vara fullständigt desperat nu, gå direkt till tidningen alltså vilken nolla.

Han har grävt sin egen grav nu bokstavligt.
2021-01-03, 20:13
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Påstår du ja. Lycka till.
Herr oneliner.
Påstår jag det helt plötsligt?
Är det jag som är dataingenjörerna i filmen? Kul.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag har nu hört Donald Trumps telefonsamtal och jag gör en helt annan tolkning. Det är så uppenbart att han försöker få Raffensberger att ogiltigförklara valresultatet i Georgia.

Alla Donald Trumps påståenden är felaktiga. Det har 61 olika domstolsprövningar tillstyrkt.
INGA domstolar har prövat någonting i SAK. Så sluta sprida lögner. T.o.m. Raffensperger sa (i samtalet) att Trump får ta det till domstol i sånt fall. DET kommer det kommer...Raffensperger är desperat.
Senast redigerad av vinkelhak 2021-01-03 kl. 20:15.
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Där försvann väl Brad Raffenspergers framtid inom politiken

Tror snarare tvärtom. Det är klart, inom MAGA-sekten är han förstås körd, men där verkar han ju inte vilja befinna sig ändå. Däremot kommer det att vara hög efterfrågan på republikaner med ryggrad och respekt för konstitutionen framöver. Särskilt med tanke på hur dålig tillgången verkar vara.

Juristkommentar ur WaPo-artikeln (som jag lyckades kränga mig fram till):
Citat:
Trump’s conversation with Raffensperger put him in legally questionable territory, legal experts said. By exhorting the secretary of state to “find” votes and to deploy investigators who “want to find answers,” Trump appears to be encouraging him to doctor the election outcome in Georgia.

But experts said Trump’s clearer transgression is a moral one. Edward B. Foley, a law professor at the Ohio State University, said that the legal questions are murky and would be subject to prosecutorial discretion. But he also emphasized that the call was “inappropriate and contemptible” and should prompt moral outrage.

“He was already tripping the emergency meter,” Foley said. “So we were at 12 on a scale of 1 to 10, and now we’re at 15.”
2021-01-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tror snarare tvärtom. Det är klart, inom MAGA-sekten är han förstås körd, men där verkar han ju inte vilja befinna sig ändå. Däremot kommer det att vara hög efterfrågan på republikaner med ryggrad och respekt för konstitutionen framöver. Särskilt med tanke på hur dålig tillgången verkar vara.

Juristkommentar ur WaPo-artikeln (som jag lyckades kränga mig fram till):

Ja precis. Gammelgoparna kommer att gilla Raffensperger. Law and order.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in