2021-01-01, 23:17
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Personligen har jag svårt att tro att Mullvad eller valfri annan seriös VPN kommer ge ut info om sina kunder utan en fight. TS hinner koppla ner sig flera gånger om innan en sån juridisk strid kommer någonstans.

Läckage hoppas jag TS har tänkt på. Att DNS läcker är väl det mest sannolika. WebRTC har jag inte lyckats få att läcka ens när jag försökt.
Jag tror du har rätt. Men man får också hålla sig uppdaterad. Helt plötsligt kommer någon ny lag som säger att VPN-leverantörer måste ha en 24/7 kontakt för polisen som vill ha information om pågående brott.

Jag är inte så insatt in det juridiska, men rent tekniskt är det ju inte så svårt för en kunnig polis att spåra TS om de också har de rätta befogenheterna.
Citera
2021-01-02, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
. De tar sen dit med radioutrustning som kan pejla in WiFi. Där blir det nog inte helt exakt men tillräckligt för att se vilket hyreshus eller liknande det rör sig om. Sen kan man tänka ut resten.

Personligen skulle jag nog vara mer orolig för pengaöverlämningen, som redan sagts. Här kan ju så klart polisen spana från långt håll med mörkerkikare, drönare, och allt möjligt annat. Sen finns det en risk att träffa på en kemist eller dyligt som målar sedlarna med Anthrax-bakterier, Ricin eller något annat väldigt farligt.

En telefon med Android/iOS är också direkt olämpligt då det är svårt att veta eller hålla koll på exakt vad den rapporterar till Google/Apple/etc. En billig laptop med Linux och Brave brower vore nog bättre.

För övrigt bör man utgå ifrån att Flashback loggar IP för alla som loggar in och skriver inlägg, samt att Flashback samarbetar med polisen beroende på omständigheter.

Har haft exakt samma tanke att man bara följer vart uppkopplingen kommer från så som du skrev innan o exakt samma tanke att polisen kommer och scannar av området med någon apparat.

Är de tekniskt möjligt o något som brukar göras?? Finns de någon video på hur de går till för är verkligen jätte nyfiken.

Tack för tipsen om överlämningen ändå om de är delen jag känner mig som fisken i vattnet.

Data kan jag inte använda här då bara mobil funkar, o är osäker om appar som snapchat o annat funkar lika bra utanför android/iphone ..

Jag skriver här med Tor så jag känner mig säker.

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag tror du har rätt. Men man får också hålla sig uppdaterad. Helt plötsligt kommer någon ny lag som säger att VPN-leverantörer måste ha en 24/7 kontakt för polisen som vill ha information om pågående brott.

Jag är inte så insatt in det juridiska, men rent tekniskt är det ju inte så svårt för en kunnig polis att spåra TS om de också har de rätta befogenheterna.

Att spåra mig är en sak men vad hjälper de om man inte tar mig under akten eller ens hittar mobilen??
Så som rättssystemet ser ut i Sverige skulle de aldrig hålla i rätten. De räcker inte med att allt pekar på att jag är den skyldige om man inte har tekniska bevis.
Kolla bara på tex abbe blatelitto eller de 2 killarna som skyllde på varandra o gick fria tillslut.

Dagen en polis eller någon okänt plingar på min dörr kommer jag stå redo i köket med min mixer o pulverisera mobilen.
https://youtu.be/KWqw5SpITg8
Citera
2021-01-02, 09:51
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
...
Jag säger vad riskerna är. Med så många jag kommer på.

Vad gäller spårningen är det ju mest ett problem om han gör något annat som kan knytas till honom. Vad gäller "vanliga" incognito/privacyläget så har de väl ursprungligen inte existerat för att göra en anonym utan för att inte spara besökshistorik.

Vad gäller de tekniska lösningarna för x86 så har jag personligen väldigt svårt att se att de skulle existera av en slump och att båda tillverkarna skulle välja att implementera liknande system av vilken anledning det nu ens skulle finnas till att göra dem om de inte var tvingade. På samma vis har ju amerikanska myndigheter skrikit högt om risken för att Huawei skulle öppna upp för spionage vilket åtminstone jag tillsammans med det andra tolkar som att risken är stor för att de har och är medvetna om att de själva har sådana lösningar och givetvis inte vill att någon annan skall göra samma sak emot dem. Det är ju dessutom myndigheter som har spionerat på sina egna medborgare trots att de väl hävdade motsatsen, de pushade väl för eliptiskkurvkryptering som sedan visade sig ha svagheter också.

Om svenska myndigheter ber om rättigheten bara för att juridiskt kunna göra det om det är tekniskt möjligt eller om det dessutom är tekniskt möjligt och är en möjlighet de vill ha rätt att nyttja vet jag inte men risken finns ju i alla fall. Är det inte så att man skulle börja nyttja FRA med nu? FRA vet vi ju har god kapacitet till avlyssning och de tidigare reglerna om att bara lyssna av det som passerar rikets gräns är ju inte mycket till säkerhet för medborgarna. Det här forumet exempelvis drivs väl från USA.

Jag tror inte man bränner pengar per knäckt telefon utan köper den privata exploiten.

Apple och Qualcomm är amerikanska tillverkare och om det existerar krav på Intel och AMD från amerikanska myndigheters sida att tillhandahålla bakvägar så är det ju troligt att de skulle vilja ha det genom Apple och Qualcomm med. Nu har de ju iofs initialt haft problem med Apples telefoner vilket kanske talar emot att de skulle ha den förmågan. Sedan kanske man inte vill avslöja vilken förmåga man har och använda den i alla fall. Övervakar man nättrafik i Kina exempelvis om det nu hade varit möjligt så är det ju kanske inte värt att avslöja det för att någon skrev ett elakt inlägg på Facebook. Känner man sig säker på att man kommer ha någon metod däremot så är det ju säkert lockande att använda i alla lägen. Jag kan tänka mig att det är förberedande lagstiftning i det svenska fallet för att ha rättigheten om det är tekniskt möjligt.Men jag skulle heller inte underskatta förmågan.

Application guard är inget jag kände till överhuvudtaget. Har inte Intels virtuella maskingrej visat sig öppna för data emellan maskinerna med? Utöver allt annat dataläckage?

Personligen tycker jag att det är positivt om någon som utpressar andra på pengar åker dit.
Citera
2021-01-02, 09:54
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Bor sjukt nära centrum o når deras wifi hemifrån.

Har fixat vpn o en ny mobil genom att köpa det med kontanter och mask på mig med solglasögon för 2 månader sen, bara kör i flygplansläge, loggar inte in på några konton som kan kopplas till mig, använder centrumets öpppa wifi.

Hur skulle jag kunna åka fast om jag gör olagligt? Vad är de jag glömmer här??

Jag brukar ha fiktiva konton på Insta, Facebook, snapchat, kik.
Alla fiktiva konton skapade med den här mobilen.

Så länge det är öppen wifi så är det ingen fara. Du är nog inte ensam om att använda det. Sitt lugnt ner i soffan och njut så länge det varar😁
Citera
2021-01-02, 16:28
Medlem
Bjurras avatar
Hur vet TS att han har blivit polisanmäld? Är det något som de utpressade påstått eller finns det faktiskt bevis i form av en upprättad anmälan? Det borde rimligtvis ta emot att gå till polisen och förklara varför man blivit utpressad.
Citera
2021-01-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Hur vet TS att han har blivit polisanmäld? Är det något som de utpressade påstått eller finns det faktiskt bevis i form av en upprättad anmälan? Det borde rimligtvis ta emot att gå till polisen och förklara varför man blivit utpressad.

Eftersom TS är en "hemlig" utpressare vet BO inte vem de anmäler, alltså kan inte TS ha fått anmälan själv eftersom han då inte vore hemlig utan bekant. Då behöver TS inte heller bry sig om att försöka dölja IT-spår eftersom han redan vore outat. Därav drar jag slutsatsen att de utpressade påstått detta. Alternativt att han har begärt ut polisanmälningar i relevant region och därigenom fått det bekräftat.
Citera
2021-01-02, 23:35
Medlem
katr00pzzs avatar
Tails brukar fungera väldigt bra annars, mobiler är osäkra per design. Vet dock inte ifall kik tex kan användas från en dator
Citera
2021-01-02, 23:47
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Alternativt att han har begärt ut polisanmälningar i relevant region och därigenom fått det bekräftat.
Hm, skulle inte det beteendet kunna skicka skumma signaler till polisen om en person är väldigt intresserad av utpressningsfall
Citera
2021-01-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Tails brukar fungera väldigt bra annars, mobiler är osäkra per design. Vet dock inte ifall kik tex kan användas från en dator

Har du levt under en sten de senaste 10 åren? Bara att installera bluestacks på datorn så kan du köra vilka appar du vill.

Till TS: Ditt tillvägagångssätt är för simpelt och varenda jävel med en IQ över 80 kan göra exakt samma sak som du gör. Dvs låtsas att sälja bilder som minderårig mot att dom swishar dig en summa och där du sedan ska försöka att utpressa köparen av bilderna.

Det du gör är olagligt från första början (dvs brottsprovokation).
Citerar enl nedan
Brott som skulle kunna bli aktuellt för en brottsprovokatör är uppvigling, 16 kap. 5 § BrB. Det innebär att någon i ord eller skrift uppmanar till brottslighet. Alternativt oredligt förfarande som stadgas i 9 kap. 8 § BrB och som innebär att någon förfar oredligt och vilseleder någon att utföra handling eller underlåtenhet som medför skada för den vilseledde.

Som grädde på moset så är du också misstänkt för grov utpressning och olaga hot så räkna med att sitta nån månad på kåken när polisen knackar på. Om det inte är så att du pressar ut fel person och får dig en rejäl omgång.

För 5-6 år sedan så var jag en polare med om en liknande händelse där han blev utpressad. Tre grabbar åkte iväg och pucklade på det magra fanskapet tills han låg och kved i en pöl med blod. Han fick självklart swisha tillbaka varenda krona under tiden som misshandeln pågick vad jag har fått höra. Det magra fanskapet kunde ha varit du TS, så tänk dig verkligen för vad du håller på med.
Citera
2021-01-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Alternativt att han har begärt ut polisanmälningar i relevant region och därigenom fått det bekräftat.

Har fått bild skickat till mig på polisanmälan asså pappret.
Har fått de bekräftat när jag skrivit med samma pedofil men från en annan konto där jag uppgett mig vara 25+ o där han öppnat upp sig om vilka sjuka typer de finns på nätet.
En pedofils tjej är polis o hon skrev till mig att hon skulle anmäla mig.
O så har flera andra skrivit att de ska gå till polisen så tror inte att alla ljuger.

O som grädde på moset nyheten som expressen skrev där allt stämmer in.

Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin

Till TS: Ditt tillvägagångssätt är för simpelt och varenda jävel med en IQ över 80 kan göra exakt samma sak som du gör. Dvs låtsas att sälja bilder som minderårig mot att dom swishar dig en summa och där du sedan ska försöka att utpressa köparen av bilderna.

Det du gör är olagligt från första början (dvs brottsprovokation).
Citerar enl nedan
Brott som skulle kunna bli aktuellt för en brottsprovokatör är uppvigling, 16 kap. 5 § BrB. Det innebär att någon i ord eller skrift uppmanar till brottslighet. Alternativt oredligt förfarande som stadgas i 9 kap. 8 § BrB och som innebär att någon förfar oredligt och vilseleder någon att utföra handling eller underlåtenhet som medför skada för den vilseledde.

Som grädde på moset så är du också misstänkt för grov utpressning och olaga hot så räkna med att sitta nån månad på kåken när polisen knackar på. Om det inte är så att du pressar ut fel person och får dig en rejäl omgång.

Läs de jag skrivit innan.
Har ingenstans skrivit att de så jag gör o är inte heller så dum att göra de så där jag använder min swish eller något som kan avslöja mig.
Allt du skriver är ja redan med på så är medveten om vad som kan hända mig om jag åker fast.

Jag provocerar aldrig heller fram eller tar iniativ till något där jag frågar om dickpics eller börjar skriva om sex. Är tydlig med att jag är under 15. Visa skriver vidare visa slutar skriva.
Citera
2021-01-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Jag utpressar pedofiler. Vissa går med vissa går till polisen. O jag vet att jag har varit polisanmäld sen i våras minst men inget har hänt mig.

Så varför har polisen inte tagit tagit fast mig då om dem vill?.

Det är min minsta oro o det enda jag kan komma på där jag garanterat åker fast.

Köpte i butik med kontanter.

Men huur? Finns ju ingen här som utförligt förklarar hur polisen skulle gör för att ta fast någon som är uppkopplad på det här sättet jag är.

Var börjar ens polisen när vpn leder till Malmö o jag är i en helt annan stad?
Alla konton är med missvisande information.

Kör en vpn som inte sparar loggar.
Min macadress ändras hela tiden så ja har inte samma.
Vad spelar imei för roll när mobilen inte kan spåras till mig, jag kör ändå flygplansläge hela tiden.

Är inte inloggad på något som kan kopplas till mig och alla konton är fiktiva skapade med fake mail.

Kör mobil inte dator..

Nog går det att spåra. Men så länge du inte utreds för mord eller hot mot rikets säkerhet Finns det ingen som kommer lägga dom resurserna på dig.
Citera
2021-01-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Nog går det att spåra. Men så länge du inte utreds för mord eller hot mot rikets säkerhet Finns det ingen som kommer lägga dom resurserna på dig.

Okej men spåra hur?? Samma svar som alla andra eller kan du utveckla långt hur polisen skulle kunna spåra mig?? Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in