2020-12-26, 02:16
Medlem
Bor sjukt nära centrum o når deras wifi hemifrån.

Har fixat vpn o en ny mobil genom att köpa det med kontanter och mask på mig med solglasögon för 2 månader sen, bara kör i flygplansläge, loggar inte in på några konton som kan kopplas till mig, använder centrumets öpppa wifi.

Hur skulle jag kunna åka fast om jag gör olagligt? Vad är de jag glömmer här??

Jag brukar ha fiktiva konton på Insta, Facebook, snapchat, kik.
Alla fiktiva konton skapade med den här mobilen.
Citera
2020-12-26, 02:25
Medlem
Har dom någon anledning till att spåra dig? Men det är klart, vill dom så kan dom.
Citera
2020-12-26, 02:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Bor sjukt nära centrum o når deras wifi hemifrån.

Har fixat vpn o en ny mobil genom att köpa det med kontanter och mask på mig med solglasögon för 2 månader sen, bara kör i flygplansläge, loggar inte in på några konton som kan kopplas till mig, använder centrumets öpppa wifi.

Hur skulle jag kunna åka fast om jag gör olagligt? Vad är de jag glömmer här??

Jag brukar ha fiktiva konton på Insta, Facebook, snapchat, kik.
Alla fiktiva konton skapade med den här mobilen.

Om dom tar dig med mobilen på dig, eller hittar den hemma hos dig vid en husrannsakan, så har dom chansen.

Hur betalar du för VPNen?
Citera
2020-12-26, 02:35
Medlem
HermaeusMoras avatar
Ja det kan dom.
Vill dom göra det så finns det inte mycket du kan göra, men förmodligen kommer dom aldrig att göra det.
Du är antingen narcissist eller paranoid
Citera
2020-12-26, 02:35
Medlem
Kör du kommersiell/öppen VPN? Du ska i princip sätta upp nätverket själv för att det ska dölja dig vid brottslighet överhuvudtaget. Annars är MAC-adresser, IMEI-nummer och liknande ganska avslöjande. Förutom annan läckande data. Du är säkert inloggad på annat, och gör saker på dem antingen medvetet eller omedvetet.

Brukar hårdra det lite att allting kan spåras och allting kan dekrypteras. Beroende på vilka du bråkar med. De besitter så mycket mer banbredd, data och beräkningar per sekund så det blir löjligt. I vanliga fall tävlar de med främmande makt, och har gjort det i sisådär över hundra år. Och dessutom har de lite mer resurser än din hem-PC.

Se det lite som att packa upp de här gamla WINRAR-arkiven, mycket data ned och mycket data upp. Men numera dröjer det inte så lång tid, och det är den där avsaknaden av tid som berättar för mig att krypteringen inte är tillräcklig. Allting som vi kan avläsa i ett ögonblick kan vem som helst läsa på samma tid med lite mer resurser.
Senast redigerad av Yeawolf 2020-12-26 kl. 02:42.
Citera
2020-12-26, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Har dom någon anledning till att spåra dig? Men det är klart, vill dom så kan dom.

Jag utpressar pedofiler. Vissa går med vissa går till polisen. O jag vet att jag har varit polisanmäld sen i våras minst men inget har hänt mig.

Så varför har polisen inte tagit tagit fast mig då om dem vill?.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om dom tar dig med mobilen på dig, eller hittar den hemma hos dig vid en husrannsakan, så har dom chansen.

Hur betalar du för VPNen?

Det är min minsta oro o det enda jag kan komma på där jag garanterat åker fast.

Köpte i butik med kontanter.

Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Ja det kan dom.
Vill dom göra det så finns det inte mycket du kan göra, men förmodligen kommer dom aldrig att göra det.
Du är antingen narcissist eller paranoid

Men huur? Finns ju ingen här som utförligt förklarar hur polisen skulle gör för att ta fast någon som är uppkopplad på det här sättet jag är.

Var börjar ens polisen när vpn leder till Malmö o jag är i en helt annan stad?
Alla konton är med missvisande information.

Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Kör du kommersiell/öppen VPN? Du ska i princip sätta upp nätverket själv för att det ska dölja dig vid brottslighet överhuvudtaget. Annars är MAC-adresser, IMEI-nummer och liknande ganska avslöjande. Förutom annan läckande data. Du är säkert inloggad på annat, och gör saker på dem antingen medvetet eller omedvetet.

Brukar hårdra det lite att allting kan spåras och allting kan dekrypteras. Beroende på vilka du bråkar med. De besitter så mycket mer banbredd, data och beräkningar per sekund så det blir löjligt. I vanliga fall tävlar de med främmande makt, och har gjort det i sisådär över hundra år. Och dessutom har de lite mer resurser än din hem-PC.

Kör en vpn som inte sparar loggar.
Min macadress ändras hela tiden så ja har inte samma.
Vad spelar imei för roll när mobilen inte kan spåras till mig, jag kör ändå flygplansläge hela tiden.

Är inte inloggad på något som kan kopplas till mig och alla konton är fiktiva skapade med fake mail.

Kör mobil inte dator..
Citera
2020-12-26, 04:27
Medlem
HermannWirtzs avatar
Hur stora summor rör det sig om?
Citera
2020-12-26, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermannWirtz
Hur stora summor rör det sig om?

5siffrigt.Det räknas som grov utpressning vet jag. Sen kan man lägga till hot och förtal på det här o annat också som säkert är straffbart..

Så alla som skriver att polisen vill ta mig om de bara vill undrar jag varför polisen inte gjort det när de gått så länge..
Är svensk polis för inkompetenta?? Prioriterar man annat?? E ganska säker på att jag har minst 15 anmälningar på mig.
Man borde väll då i det här läget fatta o ta det seriöst. Eller samarbetar inte län tsm?
Citera
2020-12-26, 06:04
Bannlyst
Går och går. Kommer dom lägga så mycket resuser? Om det inte är nytt Statsminister mord, så kommer dom inte avsätta för mycket resuser att utreda. Sedan kanske dom inte spåra dej på IP adressen utan med andra knep.

Se till och byt enhet ofta, hoppa mellan olika uppkopplingar. Har du en PC, kör plugin module i webbläsare som säger att du har en mac.
Senast redigerad av JosephMcCarthy 2020-12-26 kl. 06:06.
Citera
2020-12-26, 06:34
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Jag utpressar pedofiler. Vissa går med vissa går till polisen. O jag vet att jag har varit polisanmäld sen i våras minst men inget har hänt mig.

Så varför har polisen inte tagit tagit fast mig då om dem vill?.
Hur vet du att dom vill det?

Du är väl inte så viktig som du tror att du är och därför har dom inte tagit dig än
Citera
2020-12-26, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Går och går. Kommer dom lägga så mycket resuser? Om det inte är nytt Statsminister mord, så kommer dom inte avsätta för mycket resuser att utreda. Sedan kanske dom inte spåra dej på IP adressen utan med andra knep.

Se till och byt enhet ofta, hoppa mellan olika uppkopplingar. Har du en PC, kör plugin module i webbläsare som säger att du har en mac.

Kan du ge exempel på andra knep?

Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Hur vet du att dom vill det?

Du är väl inte så viktig som du tror att du är och därför har dom inte tagit dig än

Om man har tiotals polisanmälningar på sig tror du inte att polisen försöker få tag på en??
Citera
2020-12-26, 06:42
Bannlyst
Gå offline om du vill vara safe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här