2021-01-02, 01:16
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Py Bäckman är nog lite underskattad ändå. Vilka låtar hon har skrivit egentligen. Vandraren är ju faktiskt en ganska bra låt också, även om många kanske inte gillar den i nordmans(Hemlins) tappning.

Stad i ljus är naturligtvis fantastisk. Minns en låt från Melodifestivalen på 90-talet som hette "Långt härifrån", som Py framförde själv(förutom att skriva den). Den var faktiskt riktigt bra.

https://m.youtube.com/watch?v=19T4R903R0U

Elfsberg var bra ikväll. Grymt att dra så snabbt på Hudiksvall(10 p) och så var han snabb på årtalet också(-69).

Skådisen från Australien hade jag inte en aning om vem det var. Känns som de kunde valt bättre frågor på Sydney. Finns ju mycket som har mer relevans i 4-miljonersstaden än just den skådespelerskan.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-01-02 kl. 01:26.
Citera
2021-01-02, 01:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Tanigfan skandal av SVT att låta den dåren ”sjunga”. Fyfan vad illa det låter.

Jag har blivit tvungen att starta programmet 10 minuter senare för att sedan kunna spola förbi musikpartierna. Det är i och för sig något jag kommer att fortsätta med även när Franska trion är ute ur leken.

Jag brukar bara lyssna på första tio sekunderna för att se om jag kan frågan. Jag ser inte På spåret för att lyssna på en halvdålig cover. Det har jag tappat lusten till efter tre säsonger med Så mycket bättre.
Citera
2021-01-02, 02:05
Medlem
Knullkungens avatar
Fredrik Lindström hade fel när han sade att Sidney Poitier få5 en oscar för Gissa vem som kommer på middag. Han fick den för Liljorna på marken. Jag trodde allvetaren hade bättre kontroll.
Citera
2021-01-02, 04:21
Medlem
Folkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markera-allt
Seriöst. Franska trion. Har någon någonsin hört något sämre?

Folk som blir ratade i idol sjunger bättre. Tamejfan det värsta jag hört. Vafan gör han med en mikrofon?

Fruktansvärt dåligt. Oengagerat kväsande som han antagligen hoppas att folk tolkar som kvalitet. Nä, musiken blir inte bättre för att det låter som en dålig svensk imitation av den åldrade Bob Dylans spillror till sångröst. Men gissar att folk som bedömer vin utifrån märket på flaskan och uppblåstheten hos servitören kommer inbilla sig att detta är fantastiskt också.
Senast redigerad av Folkes 2021-01-02 kl. 04:26.
Citera
2021-01-02, 07:31
Medlem
Jon.Holmss avatar
Alltså, den där ”Ankan” eller vad han nu heter. Vilken otroligt jobbig människa! Bra att han inte gick vidare
Citera
2021-01-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Alltså, den där ”Ankan” eller vad han nu heter. Vilken otroligt jobbig människa! Bra att han inte gick vidare

Har du tur får du se honom i både kvart och semi och final
Citera
2021-01-02, 09:54
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
...
Skådisen från Australien hade jag inte en aning om vem det var. Känns som de kunde valt bättre frågor på Sydney. Finns ju mycket som har mer relevans i 4-miljonersstaden än just den skådespelerskan.
Inget jag för statistik på, men jag får intrycket att vid fjärran resmål kan frågorna beröra ett större geografiskt område.
Hade resmålet någon gång varit Stockholm södra så hade antagligen ingen fråga berört världen utanför Södermalm.
Citera
2021-01-02, 11:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Nja. Dom kom väl 2:a i gruppen, så dom har fortfarande chansen på playoff/kvartsfinal mot en annan grupptvåa. Men då en grupp återstår så vet vi ju inte ännu vilka som blir bästa tvåor och vilken tvåa som åker ur direkt.
Citera
2021-01-02, 12:22
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Har du tur får du se honom i både kvart och semi och final

Otur menar du väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Dom kom väl 2:a i gruppen, så dom har fortfarande chansen på playoff/kvartsfinal mot en annan grupptvåa. Men då en grupp återstår så vet vi ju inte ännu vilka som blir bästa tvåor och vilken tvåa som åker ur direkt.

Ok, antar att jag måste vänja mig då. Om karln ändå kunde låta bli att rufsa sin vildvuxna kalufs hela tiden
Citera
2021-01-02, 15:20
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuinlapsena
Under tiden "anka" ska förklara hur han kom på Lasagne är det någon som fiser. Vem är det?

Det var bara sångaren i Fransk Trion som harklade sig.
Citera
2021-01-02, 18:11
Medlem
kuinlapsenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Det var bara sångaren i Fransk Trion som harklade sig.
Hehe ja kanske det... Men du hörde pruttljudet ändå?

Den där musikgruppen uppfattar jag som dadaistisk humor. "Ja se det snöar ja se det snöar det var väl roligt hurra" med ett lojt och uttråkat tonfall.
Citera
2021-01-02, 18:19
Medlem
Ja alltså den där sångaren...trodde det var ett skämt först, innan jag insåg att SVT på allvar anställt herrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in