• 1
  • 2
2021-01-02, 07:12
Bannlyst
Jag har funderat en del över detta och tillsammans med min kunskap av livet så kom jag på ett förslag till en hypotes kring ämnet.

Katter = Självkänsla
Då katter är krigare på att vara själva så är de riktiga överlevare i naturen utan flock. Katter är mer introverta än hundar då de ej pratar lika mycket som en hund. En person som gillar att vara själv brukar tycka om att vara med sig själv vilket betyder att personen tycker om personen hen är med (hen själv).
Tycker man om sig själv har man hög självkänsla.

Alltså, katter har hög självkänsla?

Hundar = självförteoende
Hundar måste ha en flock för att överleva ute i naturen till skillnad från katten.
Hundar är lite mer som socialt kåta drama Queens som måste ha bekräftelse för att känna att hunden duger. Är hunden ensam för mycket så börjar hunden gnälla och yla. Men hunden e dock bättre som extrovert varelse då hunden ofta bjuder mer på sig själv än katten.
Hundar e inte lika blyga och svåra som katter och är bättre på att ta "för sig".

Alltså, hundar har högt självförtroende?

Människan + djuret
Kan de va så att människor med högt självförtroende o som e socialt extrovert och mer bekräftelse sökande likt en hund har högt självförtroende och lirar därför bättre med en hund? ingen av dom kan heller inte va själv för länge utan måste ha varandras bekräftelse för att överleva dagen?

Medans en katt och en katt människa klarar sig utan extrovert drama sex (bekräftelse för självkänslan). De kan istället sitta still med en bok eller en liten mus ensamma eller icke ensamma i ett litet hörn, det spelar ingen roll då de överlever lika bra endå.

Dejting
Så ska man dejta en kattmänniska eller en hundmänniska? Detta måste ju då bero på om man vill dejta någon med högt självförtroende o låg självkänsla eller hög självkänsla och lågt självförtroende?

Bonus
Vilket djur har bådr högt självförtroende och hög självkänsla? Hur är en sån person? Hur är man både extrovert och introvert?

Peace!
Senast redigerad av Jokern.ger.er.allt 2021-01-02 kl. 07:27.
Citera
2021-01-02, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Jag har funderat en del över detta och tillsammans med min kunskap av livet så kom jag på ett förslag till en hypotes kring ämnet.

Katter = Självkänsla
Då katter är krigare på att vara själva så är de riktiga överlevare i naturen utan flock. Katter är mer introverta än hundar då de ej pratar lika mycket som en hund. En person som gillar att vara själv brukar tycka om att vara med sig själv vilket betyder att personen tycker om personen hen är med (hen själv).
Tycker man om sig själv har man hög självkänsla.

Alltså, katter har hög självkänsla?

Hundar = självförteoende
Hundar måste ha en flock för att överleva ute i naturen till skillnad från katten.
Hundar är lite mer som socialt kåta drama Queens som måste ha bekräftelse för att känna att hunden duger. Är hunden ensam för mycket så börjar hunden gnälla och yla. Men hunden e dock bättre som extrovert varelse då hunden ofta bjuder mer på sig själv än katten.
Hundar e inte lika blyga och svåra som katter och är bättre på att ta "för sig".

Alltså, hundar har högt självförtroende?

Människan + djuret
Kan de va så att människor med högt självförtroende o som e socialt extrovert och mer bekräftande sökande likt en hund har högt självförtroende och lirar därför bättre med en hund? ingen av dom kan heller inte va själv för länge utan måste ha varandras bekräftelse för att överleva dagen?

Medans en katt och en katt människa klarar sig utan extrovert drama sex (bekräftelse för självkänslan). De kan sitta istället stilla med en bok eller en liten mus ensamma eller icke ensamma i ett litet hörn, det spelar ingen roll då de överlever lika bra endå.

Dejting
Så ska man dejta en kattmänniska eller en hundmänniska? Detta måste ju då bero på om man vill dejta någon med högt självförtroende o låg självkänsla eller hög självkänsla och lågt självförtroende?

Bonus
Vilket djur har bådr högt självförtroende och hög självkänsla? Hur är en sån person?

Peace!

Tror inte det finns någon koppling alls där.

Det som finns är att generellt sätt så brukar kattmänniskor vara lite smartare än hundmänniskor.
De är mer självständiga tänkare.
Citera
2021-01-02, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Tror inte det finns någon koppling alls där.

Det som finns är att generellt sätt så brukar kattmänniskor vara lite smartare än hundmänniskor.
De är mer självständiga tänkare.

Mm, det har jag också hört. Dock tycker jag det e lite intressant endå. Mina kattvänner och hundvänner är lite olika oftast.

Hundmänniskorna e lite mer extroverta och kattmänniskorna e mer introverta av nån anledning?
Citera
2021-01-02, 07:34
Medlem
Citat:
Mm, det har jag också hört. Dock tycker jag det e lite intressant endå. Mina kattvänner och hundvänner är lite olika oftast.

Hundmänniskorna e lite mer extroverta och kattmänniskorna e mer introverta av nån anledning?

njaa

Jag tror hundmänniskor är i större behov av kontroll, de mår bra av att ha sitt idiotiska larviga slavdjur som gör allt för dem då de ser husse dom en gud.

Kattmänniskor däremot vet att katten bestämmer och har en egenvilja precis som människan och det beundras och respekteras. Du måste förtjäna kattens uppmärksamhet eller bara acceptera när den inte vill vara med dig.

Sen kan man ju även gilla båda djuren, de har sin charm på sitt sätt.
Både hundar och katter kan vara beundransvärda.
Citera
2021-01-02, 07:48
Medlem
UgLyBastards avatar
Ingen verklighetsförankring överhuvudtaget.
Finns ingenting som kopplar dessa samman.
Absolut ingenting.
Pundare har både katter och hundar och inte fan mår en pundare bra..
Case closed.
Citera
2021-01-02, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Ingen verklighetsförankring överhuvudtaget.
Finns ingenting som kopplar dessa samman.
Absolut ingenting.
Pundare har både katter och hundar och inte fan mår en pundare bra..
Case closed.

Men vad fan ere som säger att din jävla illusion är den som stämmer då???
Citera
2021-01-02, 07:56
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Men vad fan ere som säger att din jävla illusion är den som stämmer då???
Verkligheten.
Du är inte ens en illusion ditt jävla skräp.
Citera
2021-01-02, 08:25
Medlem
Nu får ni fan lugna ner er!!

I nyligen gjord forskning har det visat sig att katten har mörkat mycket i sitt förhållande till människan och det mesta som vi trodde om katten visade sig fel. Ni får googla jag hittade forskningen för ett bra tag sedan men sparade den inte.

Att katter inte pratar är en myt de jag har haft har varit riktiga snackiga typer och visst kan man träna dem tar bara lite tid och mycket tålamod. Dock är det inte några hundtricks som sitt fint rulla runt osv, men vakta kan de och helt orädda går direkt till anfall om det behövs.
Citera
2021-01-02, 08:35
Medlem
Jokern.... ett tips för framtiden de här nicksen som skriver bara för att provocera svara dem aldrig det är inte ens lönt, jag tror att du inte känner någon sådan utanför fb. Jag har träffat en del sådana typer via mitt jobb, ja detta är deras stund att göra sig hörd, de är rätt ynkliga så man nästan tycker synd om dem.
Citera
2021-01-02, 08:37
Medlem
BenDaviss avatar
Katters jamande är i princip prat med människor. Katter jamar inte åt varandra eller åt andra djur, bara till människor.

Vissa katter jamar knappt medans andra kan hålla på som fan. Så vissa är väl mer introverta medans andra är väldigt extroverta. Samma sak med kelande, vissa är sparsmakta med det till den grad att man inte tror att de gillar det medans andra är fastklistrade på människan.

Sen undrar jag varför man bara delar upp människor i katt-och hundmänniskor när det finns fågelmänniskor, fiskmänniskor, ormmänniskor etc.
Citera
2021-01-02, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Jokern.... ett tips för framtiden de här nicksen som skriver bara för att provocera svara dem aldrig det är inte ens lönt, jag tror att du inte känner någon sådan utanför fb. Jag har träffat en del sådana typer via mitt jobb, ja detta är deras stund att göra sig hörd, de är rätt ynkliga så man nästan tycker synd om dem.

Grejjen e att dom börja när de började ifrågasätta mig som person för att sänka min självkänsla vilket inte har NÅGOT med tråden att göra.

Jag skyddar mig ju bara för fan!!
Citera
2021-01-02, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Katters jamande är i princip prat med människor. Katter jamar inte åt varandra eller åt andra djur, bara till människor.

Vissa katter jamar knappt medans andra kan hålla på som fan. Så vissa är väl mer introverta medans andra är väldigt extroverta. Samma sak med kelande, vissa är sparsmakta med det till den grad att man inte tror att de gillar det medans andra är fastklistrade på människan.

Sen undrar jag varför man bara delar upp människor i katt-och hundmänniskor när det finns fågelmänniskor, fiskmänniskor, ormmänniskor etc.

Tack för ett någorlunda igenomtänkt svar.

Fan, det var bara en jävla hypotes. Fattar inte varför folk ska hacka på mitt privatliv bara för att man ställde en jävla fråga om djur??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in