Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Vi testade hela familjen för amtikroppar efteråt då vi inte förstod hur det andra barnet och jag kunde bli smittade då vi var isolerade hemma. Min fru blev troligen smittad av mig och jag smittad av det andra barnet (baserat på inkubationstider). Frun och det yngre barnet var de som lämnade huset...
Barnet var 15 år, så det kunde avgöra att det inte hade symtom. Det andra barnet som först fick symtom och som hade distansstudier var 16 år.
Okej. Ja en 15 åring är gränsfall om man kan lita på fullt ut, men visst okej.
Du skriver ni var isolerade? Var det hundraprocentig isolering?
Och är du säker på det inte förekom hostningar, harklingar, nysningar i någon extra utmärkelse? Det kan handla om två nysningar och en hostning för att vara tillräckligt. Men om ni inte umgås ända upp på varandra med massa kramande och sånt vilket är ganska sannolikt om det är 15 och 16 åringar så ser jag inte hur de skulle spridit viruset riktigt om de verkligen var symtomfria så att ni blev smittade?
Kanske om de sket diareeskit(symtom på covid) och sen spolade med locket öppet, sen gick du in och satte dig på dass.
Jag tror det fanns tecken.
Alternativt att ni inte var 100% isolerade och bröt det någonstans vid så lite som ett tillfälle.
Skulle lika gärna kunna ha varit ni som smittat ned era barn.
Dessutom fick ni ingen tidsstämpling på när barnet utvecklade antikroppar, det kan han ha gjort för flera månader sedan. Fast alla fyra kanske fick positivt på antikroppar?......