Citat:
Ursprungligen postat av
shakta
Det är denna okunskap/medvetet förnekelse som är problemet. Här ska man försöka övertyga folk som antingen är korrupta eller inte har den blekaste och lever i sin bubbla på sin nivå. George Carlin sa en intelligent sak.
Never argue with an idiot/fool. They will only bring you down to their level and beat you with experience.
Valfusk har hänt. Den som säger annat är en idiot. Det vi inte vet är i vilken omfattning. Problemet är att folk blir hindrade från att ta reda på det genom olika instanser. Bara det så ringer varningsklockor. En normalt neutral person skulle säga detsamma jag kommer säga :
Har man inget att dölja så låt då folk få göra bort sig genom sina "valfusk konspirationer då" Men nej, svårt att vara transparent om man är skyldig till något.
Men med tanke på alla vittnesmål och allt att man förstör röster, som enligt lag ska förvaras i 22 mån så behövs det inga "bevis" för det är uppenbart.
Hillary som rensade sina servrar är ett typexempel på att man förhindrar att en sanning ska komma fram.
Så antingen döljer man något eller så är man en idiot.
Jag håller med om att det är okunskap/medveten förnekelse som är problemet, där verkar vi i alla fall ha kommit till samma slutsats.
Att det i ett land med över 300 miljoner invånare inte skulle finnas en enda fanatisk person som lyckas fuska är orimligt men inget av dem har konstaterats vara på någon större skala eller kunnat påverka resultatet.
Kul att du drar upp citatet att inte argumentera med dårar för det är väl det som är anledningen till varför det finns en gräns för hur många absurda och lönlösa utredningar man är villig att underhålla.
De har redan dragit ut på det och räknat om men det duger aldrig, hela tiden är det något nytt. Så nu räcker det, det är ingen idé att argumentera med dårar längre, då får ni stå kvar där och skrika som barnungar tills ni tröttnar.
Exakt hur det amerikanska systemet fungerar i alla delstater vet jag inte men jag antar att det normalt inte är helt offentligt och vem som helst kan få gå in och skruva isär alla apparater och detaljstudera folks signaturer. Det finns väl säkert rimliga anledningar till det, till exempel folks rätt till privatliv.
Att du låser dörren om du skiter på en offentlig toalett betyder inte att du gör något fel därinne, allt är inte till för allas ögon.
Normala neutrala personer har redan tittat på alla dessa "bevis" och omedelbart avfärdat dem som ej trovärdiga eller missförstånd från oinsatta människor av hur det fungerar.
Fram med faktiska bevis eller rimliga indicier om de vill komma längre i frågan. Detta saknas HELT just nu.