2020-12-31, 14:49
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Ja, det är ju inte så svårt att räkna ut. Scenario efter scenario av oegentligheter visar sig vara till fördel för Biden.

Här är några exempel.
Hearingen i Georgia igår https://mobile.twitter.com/Rothbard1776/status/1344374207979913216
Michigan november https://www.youtube.com/watch?v=3P36qnU-Ozc

Sen har vi ju nu också fått den tekniska förklaringen till varför omräkning för hand inte gör någon skillnad då maskinerna ändrar på original valsedlarna och ersätter dom med nya, i stor omfattning dessutom. Lyssna här på förklaringen hur det går till.
https://twitter.com/Rothbard1776/status/1344362287021379586

Detta känner Kemp och Raffensperger till, garanterat, så dom vet att så länge dom kan förhindra en riktig granskning av signaturerna så går det inte att bevisa, framför allt när folk inte ens förstår hur processen går till kan dom skapa tillräckligt med desinformation så folk låter sig luras.
Men som vanligt inga bevis. Ingenting tyder på att Biden vann genom valfusk.

Vi kan lika gärna säga att Trumps många röster tyder på valfusk. Det är precis lika trovärdigt. Eller mer trovärdigt förresten, eftersom man faktiskt har hittat flera försök till valfusk för Trump.
2020-12-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birreskumberg
Jag tror mer att det är något i görningen nät det gäller Iran.
3 januari i år så attackerade USA Iran genom en attack utanför Bagdad mot en konvoj där general Solemani åkte.

Trump är överbefälhavare för de militära styrkorna. Skulle inte bli förvånad om vi bevittnar en repris 1 år senare. En konfrontation med Iran.
Ja Nobels fredspris behöver Trump ju inte bekymra sig om så här i slutskedet av sitt presidentskap. Men att starta ett krig som sista desperat drag och som ju ändå inte påverkar valutgången verkar väl att ta i. Det lär dessutom inte gillas av väljarna den saken är klar.
Men visst, logiskt tänk och långsiktigt politiskt agerande är knappast Trumps bästa gren om man säger så. Det är stundens njutning som gäller för Trump.
vValförlusten har nog tagit Trump hårdare än någon ens kan föreställa sig.
2020-12-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men som vanligt inga bevis. Ingenting tyder på att Biden vann genom valfusk.

Vi kan lika gärna säga att Trumps många röster tyder på valfusk. Det är precis lika trovärdigt. Eller mer trovärdigt förresten, eftersom man faktiskt har hittat flera försök till valfusk för Trump.

Länka till domsluten för dessa valfusk du påstår att man "faktiskt" hittat. Tönt.
2020-12-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det enda jag gjorde var att kopiera in det som du länkade. Jag håller med träffarna på din sökning, "Nine Election Fraud Claims, None Credible"

Nej, jag försökte hjälpa dig att själv hitta bevis och indicier på valfusk. Det gick sådär. Antar att du är en sådan som sörjer att faktiskt.se lagts ned.
2020-12-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Länka till domsluten för dessa valfusk du påstår att man "faktiskt" hittat. Tönt.

Du kan börja här: https://www.heritage.org/voterfraud-print/search?combine=&state=All&year=2020&case_type=All& fraud_type=All

Det är en lista av de dömda under 2020, så strunta i dem som rör val innan 2020. Systemet är rätt långsamt så det är folk dömda under 2020 för saker som har hänt under tidigare år.
2020-12-31, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det alla nötter i den här tråden menar med ”bevis”, är indicier som nötterna tror styrker (bevisar) valfusk.

Det vi normala menar, är bevis som lämnats till domstol och som når beviskrav för att kunna anses styrkt.

Clownens pajasar har lämnat in sådana ”bevis” till domstolar, men i de få fall domstolen ens tittat på dem så har de omgående avfärdats (ofta med irritation). Pajasarnas ”bevis” når ingenstans när man tittar på bevisvärde.

Jag vet att du vet detta, men citerade ditt inlägg eftersom det passade så bra.

Den här tråden borde oftast handla om incidenter. Men eftersom så många nötter misstar incidenter för bevis, och tror att incidenterna bevisar något, så blir ämnet bredare. Då tas alla möjliga teorier om fusk upp, t.ex om manipulerade maskiner, husdjur som påstås rösta, döda i röstlängder och annat spekulativt.

Tack för inlägget.

Känner du till "moving goal posts" teorin?
Säg att jag och du argumenterar för att bevis för valfusk existerar.
Innan jag lägger fram dessa så kommer vi överrens om vad bevis innebär.

Ifall du lyckas låsa mig till en definition av bevis som styrker att valfusk har skett utom all rimligt tvivel så tvingas även jag erkänna att inget sådant existerar.

Här kommer "moving Goal Posts" teorin in i bilden. Den introducerades av Roger Ailes på FOX som sedan utbildade Newt Gingrich(R) och övriga i GOP.

Kortfattat: Du kommer aldrig lyckas låsa mig till en definition och jag om och om igen peka på "ogenligheter" som sedan du måste förklara.
Dvs Jag äger narrativet att avgöra vad som är sant eller falskt på basis av mina känslor(övertygelse) och du får ägna dig åt att rationalisera eller avfärda dessa "fakta" jag kommer med.

Lösningen: vägra spela med. Ignorera de mest uppenbara foliehattarna. Upprepa en klar och tydlig definition av vad som utgör bevis och bortse från cirkusen runt om.
2020-12-31, 16:37
Medlem
Nixters avatar
Uppdatering 6:e Januari

VP Pence roll vid hantering av elektorerna den 6:e Januari. En välinformerad person har skrivit detaljer kring detta.

https://mobile.twitter.com/TheKBTweets/status/1344334184123408384
2020-12-31, 16:45
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lydlys
Frågar du en scientolog, eller för övrigt vilken sektmedlem som helst, vad som är uppenbart kommer du få de mest vansinniga svar, men de är uppriktigt ärliga i sitt svar för de tror verkligen på det.
Det är på denna nivå Trump och hans fanatiska fans befinner sig. De kan se en film på någon som lastar röstsedlar, om berättarrösten säger att det är falska röstsedlar på väg in i systemet eller giltiga röstsedlar på väg att kastas så räcker det som bevis även fast absolut inget syns förutom att någon lastar röstsedlar.
För en utomstående oberoende är det ju så klart helt befängt och inte alls något bevis eller ens ett tecken på valfusk.
Precis ALLA av dessa överväldigande bevis som Trump och hans team påstår sig ha, ligger på denna låga nivå och vittnesmålen kommer uteslutande från vad vi för artighets skull kan kalla "mindre trovärdiga människor" som också är djupt övertygade sektmedlemmar.
Det är inte det minsta konstigt att alla kompetenta tjänstemän och domare avfärdat kategoriskt varenda klagomål och funnit att det är trams på så låg nivå att det inte ens befogas att tas upp.
Organiserat valfusk ser inte ut att ha förekommit, skulle Trump ha några faktiska bevis så kan han ju vara vänlig och upplysa om dem så får han sin utredning, men jag skulle inte hålla andan om jag vore du.

Det är denna okunskap/medvetet förnekelse som är problemet. Här ska man försöka övertyga folk som antingen är korrupta eller inte har den blekaste och lever i sin bubbla på sin nivå. George Carlin sa en intelligent sak.

Never argue with an idiot/fool. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

Valfusk har hänt. Den som säger annat är en idiot. Det vi inte vet är i vilken omfattning. Problemet är att folk blir hindrade från att ta reda på det genom olika instanser. Bara det så ringer varningsklockor. En normalt neutral person skulle säga detsamma jag kommer säga :

Har man inget att dölja så låt då folk få göra bort sig genom sina "valfusk konspirationer då" Men nej, svårt att vara transparent om man är skyldig till något.

Men med tanke på alla vittnesmål och allt att man förstör röster, som enligt lag ska förvaras i 22 mån så behövs det inga "bevis" för det är uppenbart.

Hillary som rensade sina servrar är ett typexempel på att man förhindrar att en sanning ska komma fram.

Så antingen döljer man något eller så är man en idiot.
2020-12-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja Nobels fredspris behöver Trump ju inte bekymra sig om så här i slutskedet av sitt presidentskap. Men att starta ett krig som sista desperat drag och som ju ändå inte påverkar valutgången verkar väl att ta i. Det lär dessutom inte gillas av väljarna den saken är klar.
Men visst, logiskt tänk och långsiktigt politiskt agerande är knappast Trumps bästa gren om man säger så. Det är stundens njutning som gäller för Trump.
vValförlusten har nog tagit Trump hårdare än någon ens kan föreställa sig.

Det är helt normalt och logiskt att en president försvarar sina medborgare i andra länder. Att skjuta raketer mot amerikanska medborgare på ambassaden i Bagdad är en krigshandling. Att Trump och USA besvarar denna attack är helt logiskt.

Jag undrar vad som händer om USA befinner sig i något som kan liknas vid ett krigstillstånd 20/1 och Biden ännu inte fått tillgång till Pentagon?? En relevant fråga då läget är spänt i MÖ nu efter attacken i Bagdad och 1 år efter likvideringen av Soleimani.

Vad säger konstitutionen om USA befinner sig i en krigsliknande situation och en ny president skall installeras??
Kommer Trump utlysa Martial law??
2020-12-31, 16:56
Medlem
HomoDeuss avatar
Nyårsafton nu!

• Först skulle Trump vinna valet - lätt!
  • Sedan skulle valfusk bevisas.
  • Och efter det skulle valresultaten inte certifieras.
  • Därefter var det elektorer som inte skulle utses.
  • Nästa gång skulle domstolarna diskvalificera elektorerna. Massor av ”bevis” hade man minsann.
  • Därefter var det SCOTUS som skulle rädda allt - garanterat. BOOM - hette det. Amy to the resque.
  • Däremellan hearings som skulle ändra allt.
  • Krakar skulle släppas lösa.

100% fel har man haft. Varje gång.

Och ”bevisen” är lika närvarande som kinesiska turister.

Nu är det tydligen republikaner som ska vägra acceptera elektorer, eller Pence.

Vi får se hur bra det går.

Om 6 dagar utser kongressen Biden till nästa president. Och om 3 veckor svärs Biden in.

Gott nytt år!
2020-12-31, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Absolut. Och jag håller med i strategin. Men trillar i fällan att svara de värsta foliehattarna ibland.

Jag trillar i fällan varje dag. Är svårt att låta bli att ta dem på allvar. Sen ska jag inte förneka att jag ser en viss njutning i att påminna foliehattar om att Sektledaren förlorat ett fritt och rättvist val. Och han har ingen annan än sig själv att skylla på .

2016: Trumpsupportrar röstar på trump som president för att "drain the swamp"
2020: Trump visar sig vara den mest korrupta president i modern historia. Trump supportrar glömmer det där med "drain the swamp" och flyttar fram målstolparna. De menar nu att Trump går till val på att "bekämpa deep state"

Tror du verkligen att det går att argumentera rationellt med människor som inte vägrar låsa sig själva till en klar definition av vad de säger sig vara för eller emot?
Ifall Sektledaren Trump ställer sig på podiet ,drar ner gylfen,och pissar ner på sina väljare,samtidigt som han tvingar dem att acceptera att det regnar, ja då gör de precis detta.

Nu åter OnT:
I en tråd om valfusk så har ännu bara 3 anmälningar om valfusk upptagits. I 2 fall var det en fru till en make som råkat signera i fel ruta dvs hon bevittnade makens signatur men signerade på fel plats.

I en annan misstanke om valfusk så hade en bemanningsanställd råkat kasta 7 röster i fel hög. Hon förlorade jobbet.

Jag har ännu inte sett några bevis för valfusk och menar att tråden borde låsas den 6e januari
2020-12-31, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Det är denna okunskap/medvetet förnekelse som är problemet. Här ska man försöka övertyga folk som antingen är korrupta eller inte har den blekaste och lever i sin bubbla på sin nivå. George Carlin sa en intelligent sak.

Never argue with an idiot/fool. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

Valfusk har hänt. Den som säger annat är en idiot. Det vi inte vet är i vilken omfattning. Problemet är att folk blir hindrade från att ta reda på det genom olika instanser. Bara det så ringer varningsklockor. En normalt neutral person skulle säga detsamma jag kommer säga :

Har man inget att dölja så låt då folk få göra bort sig genom sina "valfusk konspirationer då" Men nej, svårt att vara transparent om man är skyldig till något.

Men med tanke på alla vittnesmål och allt att man förstör röster, som enligt lag ska förvaras i 22 mån så behövs det inga "bevis" för det är uppenbart.

Hillary som rensade sina servrar är ett typexempel på att man förhindrar att en sanning ska komma fram.

Så antingen döljer man något eller så är man en idiot.

Det är naturligtvis oroväckande ifall valfusk har begåtts. Dessutom ett allvarligt federalt brott som kan ge över 5 års fängelse.
Kan du presentera någon förundersökning som väckts där man utreder systematiskt valfusk i syfte att få Trump att förlora, alternativt att få Biden att vinna?

Vore djupt tacksam för en källhänvisning.

Gott nytt år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in