2021-01-01, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Frågan är om folk inte förstår eller kör med alternativ fakta dock?

Jag tror på fullast allvar att de tror på varenda mening som yttras på de youtube klipp,infowars, podcasts, artiklar på gateway pundits som de ser på.
Dvs valfusk existerar så länge som Trump förlorat valet.

Sen kommer chocken när de yttrar sig på Flashback och blir förvånade att så många "vänsterblivna deep states soros aktivister" inte verkar förstå hur det egentligen ligger till.

Och då kommer ilskan fram. Ilska över att bli förlöjligad varje gång de doppar tårna i verkligheten. Och sedan självförnekelsen. "Trump verkar så bra men han omger sig själv med clowner, och kriminella..."
Slutgiltigen allt tvivel.
Vilket gör att de lämnar Flashback. Och söker sig tillbaka till sin faktaresistenta bubbla på Parler med flera.

Ifall du någonsin fått rådet att inte argumentera med en foliehatt eller någon i MAGA sekten,så bortse från det rådet.
De behöver påminnas att de är tokiga. De ska aldrig någonsin få någon slags legitimitet så länge de ljuger och lägger fram alternativa fakta.
2021-01-01, 16:56
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag såg hela klippet.
Bakgrund :garland har skrivit flera böcker tidigare om valfusk i elektroniska maskiner. Han driver en ideell förening som samlar in pengar till att hitta valfusk.
Han är valobservatör för GOP

Han påstår att dominion maskinerna är riggade.
I detta tal menar han att 2000 röster flippats i Georgia.
I ett sworn affidavit menar Han istället att 37 röster flippats. Vilket stämmer. En valarbetare hade tabulerat fel och Fulton County ändrade i resultatet i efterhand.
Hans enda bevis för detta massiva valfusk är att maskinerna inte kalibreras så ofta som han önskar.
Nu när nyhetsbyrån afp kontaktat honom för en fakta granskning
Så menar garland att de inte ska ta allt de läst på twitter för sanning.

Garland har ännu inte slagit larm till brottsbekämpande myndigheter. Han har dock klagat till elections board under deras öppet hus.

(ifall MAGA clown sekten 🤡 kallar detta för bevis så har jag en hel del kolloidalt silver och stödstrumpor mot cancer jag tänker börja sälja dem)

Det är en del av de konstigheter som Trumpstersarna sysslar med tex när en skeptiker som jag efterfrågar bevis, så kommer:
200000 döda som röstat. Jo det är ju märkligt om det varit sant.
200000 ballots som körs runt på en lastbil. Jo men är det valfusk eller konstigt. Ballots kanske måste transporteras på något sätt.
Eller så får man en 7 veckor gammal video som blivit debunkad otaliga gånger.
Nja, jag är fortfarande skeptisk. Men det ska bli spännande med den blodiga servern från Tyskland.

Mike Pensé
2021-01-01, 16:58
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Tjaa, varför får de inte komma till rätten, svära på bibeln och avge vittnesmål? Vad är det för krafter som inte önskar den utgången kan man fråga sig. Tänk er att en familjemedlem till er blir mördad och rätten ger er fingret.

För att det är två helt olika juridiska processer. Det du babblar om är Criminal case. Trumpeten och hans kompisar har bara gjort civil suit, ingenting annat.
2021-01-01, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Orkar inte lyssna på ännu en person. Jag köper det när det har gått genom domstol och påståenden har bevisats.

Det hade blivit 2022 innan man hann lyssna/titta igenom alla klipp som postas i denna träden.

Jag skiter i vilket parti någon tillhör. Det ända vesäntkkga är vilka bevis de har. Sammanfatta gärna bevisen som denna människan kommer med!
https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/12/08/fact-check-vote-change-human-error-not-vote-flipping/6495143002/

Sammanfattning av videoklippet.
Precis som du misstänkte så ljög han.
2021-01-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Tjaa, varför får de inte komma till rätten, svära på bibeln och avge vittnesmål? Vad är det för krafter som inte önskar den utgången kan man fråga sig. Tänk er att en familjemedlem till er blir mördad och rätten ger er fingret.
Kanske för att stämningsansökan inte är välformulerade. Inte vet jag men misstänker att de missat grundläggande krav eftersom så många mål avvisats snabbt av domstolar.

Grundläggande kravet, vare sig vi är i Sverige eller USA att det måste finnas en formulerad juridisk grund. Måste finnas någon form av bevisning som backar upp grunden. Att skriva till domstol och hävda valfusk och komma med svepande kritik mot valet håller inte. Det måste tydligt framgå vem som gjort vad och finnas någon form av bevisning som backar upp detta samt att förfarandet måste ha påverkat valet i den omfattning att resultatet ska rivas upp.

Lättare att döma någon för valfusk om det kan bevisas att en viss person använt sig av en annans idkort för att avlägga en röst eller något liknande. Enskild person kan skickas i fängelse. Om man ska ta upp ett mål som säger att hela valet är riggat och att valet ska underkännas så kräver det större och noggrannare grundarbete. Det är inte bara att komma med svepande anklagelser. Krävs mycket mer specifika detaljer.

Eftersom du tycker om liknelse så fortsätter jag den vägen. Om en åklagare åtalar mig för att ha kört mot rött ljus så räcker det inte som grund för en stämning. Det måste finnas specifika omständigheter som vilken dag och klockslag jag körde mot rött, vilken bil hade jag. Vittna en polis i domstol att jag körde mot rött men inte kommer ihåg när eller vilken bil jag hade så kommer ingen domstol fälla mig. Är polisen specifik med när jag gjorde det och vilken bil jag hade osv så kommer jag att bli dömd.

Med tanke på hur mycket pengar som GOP har eller hur mycket pengar presidenten har så kan ju det inte vara svårt för ett gäng toppjurister åtminstone formulera en stämning som domstolen kan acceptera och ta upp. Om man sen når ända fram med en fällande dom är nästa svårighetsgrad.

Men även toppjurister kan ha svårt att formulera en stämning om det inte finns något konkret att ta på.
2021-01-01, 18:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Hahahaha
Du gjorde min dag.
Hoppas att du kan länka till ett sådant inlägg. Jag får enorm personlig njutning av att se GOP splittras inifrån därför att ledaren för partiet är en clown.

https://kiwifarms.net/threads/official-election-2020-doomsday-thread.78691/

Det här är en perfekt tråd för att se hur saker börjar ändras innan domän ägaren låser tråden, kollar man även deras trådar om 230 och valfusket så ser man hur kärleken till karln har börjat åka ut med skitvattnet.

Det sjuka är att man får en bättre bild över hur det hela går med valfusket och hur det verkligen såg ut i USA under valet genom att läsa 4chan och kiwifarms, de som fortfarande tror på att Trump ska vinna har helt enkelt vanföreställningar
2021-01-01, 18:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vill här bara påminna att vi talar om domare Trump tillsatt och vid varje givet tillfälle skrutit över att han tillsatt.

Det spelar ingen roll vilka sympatier domare har. 70% av republikanerna, många valobservatörer tycker inte att valet gått rätt till men de blir inte hörda.
2021-01-01, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Diskussionen gäller fortfarande det som användaren skrev om vittnenas påstådda fabricerade bevis.
Citera inte mig om du inte klarar att svara på det, då är det bättre att du är tyst när de vuxna pratar.

Jag kan säga det igen. Man har fabricerat vittnen och bevis som man inte VÅGAR sätta i en domstol.
Man viftar med papper om det , men när det var dags att höra vittnen så var det inte aktuellt längre.
Det viftas med tusentals vittnen angående valfusk, men inte EN endag gång har Team Trump stått i rätten och sagt att vi är här för valfusk, varsågod och hör våra vittnen. Inte en enda gång.

Istället har man svamlat och dragit tillbaka att det handlar om valfusk.
Du tycker det här är normalt? För oss normala som tänka så ringer det en halv miljon
alarmklockor att majoriteten av dessa vittnena har sett något men det har inte varit något valfusk dem har sett. Resten är fabricerat.

När vi ändå pratar om fabricerade bevis, var fan håller er server hus från raiden i Frankfurt där CIA chefen blev arresterad och 5 SWAT soldater blev skjutna till döds av CIA agenter. Som sen , utan att någon av dem dog, gav upp och gav dem servern.

Jag kan tala om var den är. På Mars, tillsammans med Kraken, Staken, Braxen, Laken eller vad vad fan man skulle släppa lös.

Detsamma gäller den hemliga vattenstämpeln som var the smokinig gun första veckan . Trump hade i hemlighet vattenstämplat alla valsedlar för man visste det skulle fuskas. BUSTED, BREAKING NEWS, POOF, BANG fick vi höra och att valet skulle ogiltigförklaras.

Vad hände? Blev det ens en liten fis någonstans ?
2021-01-01, 19:44
Medlem
Saltkatts avatar
Om det finns någon stackare kvar här som fortfarande sätter sitt hopp till Lin Wood och hans försök till processer, så kanske åtminstone det här kan få någon varningsklocka att ringa:

Citat:
I might actually be Christ coming back for a second time in the form of an imperfect man, elevating Christ consciousness,” an extraordinary footnote quotes Wood telling his partners.
https://lawandcrime.com/2020-election/lin-woods-ex-law-partners-claim-he-was-taped-admitting-to-assaults-asserting-he-may-be-christ-coming -back-for-second-time/

Är det en trovärdig snubbe man vill ha i sitt lag? (Förutsatt att han inte verkligen är Jesus, alltså. )
2021-01-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Rent hypotetisk så här långt efter valet, om det mot odds skulle bevisats i rätten att det varit ett organiserat valfusk som troligen påverkat slutresultatet så skulle ju även Trumps resultat med 74 milj. röster behövts ifrågasättas och åter granskats/räknats om igen. Trovärdigheten blir ju noll om man bara vill räkna om i kommuner eller delstater där Trump förlorat. Biden förlorade ju t.ex Florida där det enligt pollsen var i stort sett jämt lopp och där man också har använt dom omtvistade rösträkningsmaskiner í vissa län, dom som enligt Trump kan manipuleras. Har demokraterna i Florida begärt omräkning?

Talet om det organiserade storskaliga valfusket där allt fler aktörer verkar bli inblandade är alltså en myt och en skapad back-up skapad långt innan valet och som man sedan tagit fram och omhuldat i rent politiks syfte.
Men det gick lite för långt med alla absurda anklagelser där rim och reson var satta på undantag och med Trumps alla usla aktörer dessutom inblandade straffade sig det ju snabbt i form av motgångar som stod som spö i backen i domstolarna.
Och nu kan författaren till myten,Trump, helt enkelt inte så här i slutet offentligt backa från sin absurda ståndpunkt.
Skulle Demokraterna begära omräkning av presidentvalet så betyder det ju att de bekräftar RGOPs narrativ, dvs. att oegentligheter skett. Demokraterna har ett intresse av att upprätthålla myten att maskineriet är felfritt.... åtmisntpne på presidentnivå! På representantnivå, som inte ges en tillstymmelseav samma uppmärksamhet, är det däremot annat ljud i källan! Kolla bara på hur Demokraterna bölar och kräver omräkning i New Yorks 22:a distrikt . Det valet är ÄNNU inte avgjort och har nu gått till domstol för att Demokraterna vägrat acceptera valförlusten där. Men som sagt, det är tydligen skillnad på folk och folk, men poängen är att din teori fallerar.
2021-01-01, 20:47
Medlem
Nixters avatar
The Kraken in Georgia is negative numbers for Trump

I Georgia hearings har man nu till mångas förvåning visat att antalet röster för Trump gick negativt under rösträkningen, dvs Trump tappade röster vid rösträkningen, samtidigt som Bidens bara fortsatte uppåt. Dataanalytiker och tekniker som tittar på detta har formulerat en fråga:

Är det ens möjligt för en rösträkning att plötsligt minska antalet röster för en av kandidaterna ?

Enligt Scott Adams kan detta vara den fråga som ger vänstern en omöjlig uppgift att kosmetiskt "debunka" via Fake News. Frågan är så intressant att denna ensam kan stjälpa Biden.

Hearingen i Georgia kring negativa rösttal
https://twitter.com/Rothbard1776/status/1344374207979913216

Scott Adams kommenterar detta med sin syn + "2021 started with Trump winning the election" (starta vid 17:30)
https://twitter.com/ScottAdamsSays/status/1345021985466634240
2021-01-01, 20:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Skulle Demokraterna begära omräkning av presidentvalet så betyder det ju att de bekräftar RGOPs narrativ, dvs. att oegentligheter skett. Demokraterna har ett intresse av att upprätthålla myten att maskineriet är felfritt.... åtmisntpne på presidentnivå! På representantnivå, som inte ges en tillstymmelseav samma uppmärksamhet, är det däremot annat ljud i källan! Kolla bara på hur Demokraterna bölar och kräver omräkning i New Yorks 22:a distrikt . Det valet är ÄNNU inte avgjort och har nu gått till domstol för att Demokraterna vägrat acceptera valförlusten där. Men som sagt, det är tydligen skillnad på folk och folk, men poängen är att din teori fallerar.

Hittar inte mycket som stödjer det du tror
The delay in Oneida is the lasted setback in the court case which has been plagued by missing sticky notes, technical issues, missing/discovered ballots, and vote-counting delays.

Oneida is home to about 1,500 ballots in dispute. The race as a whole is separated by 19 votes as of Monday morning, with Republican Challenger Claudia Tenney edging out Brindisi. Oneida has by far the largest group of outstanding ballots.

Oneida is the same county where missing sticky-notes on challenged ballots helped to force the partial recanvesses.

New York's 22nd Congressional District covers parts of 8 Upstate New York counties including Broome, Tioga, Cortland, and Chenango. The city of Binghamton is within the district.

This is the only house race in the country which still hasn't been decided.
https://wbng.com/2020/12/21/ny-22-house-seat-to-become-vacant-jan-3-with-court-case-continuing-into-2021/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in