2021-01-01, 15:57
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag förstår vad du säger men har inte sett några bevis sol styrker detta. Jag Tror inte att bevisen måste förkastas av rätten. Jag tror att de inte håller måttet.
Jo, de måste antingen bifallas eller förkastas. I sin helhet.

Se det här t ex. Ett riktigt bra och trovärdigt vittne som inte ens är republikan. Ingen säger att han ljuger men rätten godkänner inte det i syfte att bifalla käranden.
https://www.youtube.com/watch?v=xjWT2OkspLk

Tror du han ljuger?
2021-01-01, 16:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Och man ska veta att bevisvärdet ska vara extremt, djävulskt högt i detta fallet. Det är ju inte precis snatteri eller cykelstöld vi pratar om.
Det handlar om att omkullkasta hela valet och nästa president och där är det uppenbarligen så att antingen så godkänner man allt eller så förkastar man allt (även trovärdiga vittnen, filmbevis mm)
Förstår du vad jag vill säga här? Bevis för valfusk finns men måste förkastas av rätten av andra skäl än att man tror att vittnen ljuger och andra bevis såsom filmer mm är fabricerade.
Så du argumenterar för att det finns olika krav på bevisläget för en domstol beroende på allvarligheten av en eventuell dom? Vänligen styrk din argumentation. Lycka till.

2021-01-01, 16:16
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Tror du han ljuger?

Jag tror inte att han ljuger. Men han påstår heller inte valfusk, han beskriver saker som varit konstiga. Bla. att han klagat på detaljer i valproceduren sedan 2002. Om han varit ett tillräckligt bra vittne med en historia som kunde verifieras hade Rudy tagit med honom till domstolen. Sen tycker jag att han förtjänade bättre bemötande av sina överordnade vad gäller sina anmärkningar.

Mike Pensé
2021-01-01, 16:22
Medlem
Citat:
Det finns bevis för valfusk men bevisningen räcker enligt domstolen inte för ett utslag i kärandens favör.
Och man ska veta att bevisvärdet ska vara extremt, djävulskt högt i detta fallet. Det är ju inte precis snatteri eller cykelstöld vi pratar om.
Det handlar om att omkullkasta hela valet och nästa president och där är det uppenbarligen så att antingen så godkänner man allt eller så förkastar man allt (även trovärdiga vittnen, filmbevis mm)
Förstår du vad jag vill säga här? Bevis för valfusk finns men måste förkastas av rätten av andra skäl än att man tror att vittnen ljuger och andra bevis såsom filmer mm är fabricerade.

Än en gång presenterar du med utmärkt precision att juridik inte är din grej...
2021-01-01, 16:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Du låter felinformerad.
Sworn testimony VS sworn affidavit.

Vi har en del sworn affidavits som påstår att Elvis siktats i Montana. So far so good.

Vi har 500 vittnen som sett oegentligheter under valet. Som aldrig lämnat in en criminal complaint. Och därmed upp tagits i en sworn testimony.

De få som gjorde det avfärdades av DOJ.
Ett vittne medgav att han ljög för att han ville se Trump vinna.

Så.... Vilket föredrar du?
(jag sätter mig och börjar forma luftballonger till diverse djur medan jag väntar på ditt svar)

Elect a clown. Expect a circus.
Och vilken clown show de senaste 4 åren varit

Så som jag har förstått det så är sworn affidavit inte värda något fören saker börjar bli edsvurna.

Vi hade som sagt ett stjärnvittne som påstod att det var hundratals falska röster under en sworn affidavit, hade det varit under ed så hade hon idag haft juridiska problem
2021-01-01, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jag tror inte att han ljuger. Men han påstår heller inte valfusk, han beskriver saker som varit konstiga. Bla. att han klagat på detaljer i valproceduren sedan 2002. Om han varit ett tillräckligt bra vittne med en historia som kunde verifieras hade Rudy tagit med honom till domstolen. Sen tycker jag att han förtjänade bättre bemötande av sina överordnade vad gäller sina anmärkningar.

Mike Pensé

Jag såg hela klippet.
Bakgrund :garland har skrivit flera böcker tidigare om valfusk i elektroniska maskiner. Han driver en ideell förening som samlar in pengar till att hitta valfusk.
Han är valobservatör för GOP

Han påstår att dominion maskinerna är riggade.
I detta tal menar han att 2000 röster flippats i Georgia.
I ett sworn affidavit menar Han istället att 37 röster flippats. Vilket stämmer. En valarbetare hade tabulerat fel och Fulton County ändrade i resultatet i efterhand.
Hans enda bevis för detta massiva valfusk är att maskinerna inte kalibreras så ofta som han önskar.
Nu när nyhetsbyrån afp kontaktat honom för en fakta granskning
Så menar garland att de inte ska ta allt de läst på twitter för sanning.

Garland har ännu inte slagit larm till brottsbekämpande myndigheter. Han har dock klagat till elections board under deras öppet hus.

(ifall MAGA clown sekten 🤡 kallar detta för bevis så har jag en hel del kolloidalt silver och stödstrumpor mot cancer jag tänker börja sälja dem)
2021-01-01, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så som jag har förstått det så är sworn affidavit inte värda något fören saker börjar bli edsvurna.

Vi hade som sagt ett stjärnvittne som påstod att det var hundratals falska röster under en sworn affidavit, hade det varit under ed så hade hon idag haft juridiska problem

Stämmer bra.
Problemet är att vem som helst kan svära in dig inför ett vittnesmål.
Men ifall du aldrig blir specifik i dina anklagelser så kommer rätten vägra höra anklagelserna.
En sworn testimony. Dvs framför en jury, domare, polisman, däremot.
Ger 2 års fängelse vid mened.
Se Mike flynn målet tex.

Fråga :hur förklarar man detta för människor som inte är särskilt välinformerade?
2021-01-01, 16:35
Medlem
Citat:
Jo, de måste antingen bifallas eller förkastas. I sin helhet.

Se det här t ex. Ett riktigt bra och trovärdigt vittne som inte ens är republikan. Ingen säger att han ljuger men rätten godkänner inte det i syfte att bifalla käranden.
https://www.youtube.com/watch?v=xjWT2OkspLk

Tror du han ljuger?

Orkar inte lyssna på ännu en person. Jag köper det när det har gått genom domstol och påståenden har bevisats.

Det hade blivit 2022 innan man hann lyssna/titta igenom alla klipp som postas i denna träden.

Jag skiter i vilket parti någon tillhör. Det ända vesäntkkga är vilka bevis de har. Sammanfatta gärna bevisen som denna människan kommer med!
Senast redigerad av enhalvboj 2021-01-01 kl. 16:42.
2021-01-01, 16:35
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Stämmer bra.
Problemet är att vem som helst kan svära in dig inför ett vittnesmål.
Men ifall du aldrig blir specifik i dina anklagelser så kommer rätten vägra höra anklagelserna.
En sworn testimony. Dvs framför en jury, domare, polisman, däremot.
Ger 2 års fängelse vid mened.
Se Mike flynn målet tex.

Fråga :hur förklarar man detta för människor som inte är särskilt välinformerade?

Tjaa, varför får de inte komma till rätten, svära på bibeln och avge vittnesmål? Vad är det för krafter som inte önskar den utgången kan man fråga sig. Tänk er att en familjemedlem till er blir mördad och rätten ger er fingret.
2021-01-01, 16:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Tjaa, varför får de inte komma till rätten, svära på bibeln och avge vittnesmål? Vad är det för krafter som inte önskar den utgången kan man fråga sig. Tänk er att en familjemedlem till er blir mördad och rätten ger er fingret.

Det har varit republikaner som har stoppat de försöken, demokrater har försökt att låta saker bli edsvurna men då har det röstats och skrikits ner
2021-01-01, 16:42
Medlem
Citat:

Vill här bara påminna att vi talar om domare Trump tillsatt och vid varje givet tillfälle skrutit över att han tillsatt.
2021-01-01, 16:46
Bannlyst
Citat:

Touche.
Du fick mig där, bra poäng kära 20 åring.

En liten fråga. ifall vittnena ska komma till rätten och avge vittnesmål,så antar jag att det sitter någon på de anklagades bänk?

Säg mig. Vem eller vilka har dessa vittnen pekat ut som de ansvariga för valfusk?
(retorisk fråga. Skulle dessa vittnen peka ut någon för valfusk så begår de mened och riskerar enorma miljon skadestånd för sina lögner. Därmed är deras vittnesmål obetydliga)

Vidare säger Trump kampanjen att massivt valfusk har skett. Genom elektroniska röstmaskiner i 5 delstater.
Detta är ett allvarligt brott. Jag antar att FBI eller justitiedepartementet fått in en anmälan om trasiga elektroniska maskiner.

Säg mig. Har du en kopia på någon av dessa anmälningar?
(retorisk fråga. Inte ens cirkustältskonferencierna giuliani , Powell, Lin wood, skulle lämna in en criminal complaint utan bevis. Och riskera att bli uteslutna från advokat samfundet)
Senast redigerad av dic-tator 2021-01-01 kl. 16:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in