2020-12-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stentrappanS
Missade du inte Er*ca? Typ skyddstillsyn och behandling va?

Jo du har nog helt rätt

Vad tror ni ? Kommer dom återfalla i brott?

Jag tror Hessling har dålig impulskontroll och alltid riskerar att hamna i konstiga situationer. Broling och Daniel har väl fått ordentligt med stryk på kåken o vill väl hålla sig undan därför. Benita om hon hittar några hon kan styra. Mats och P-O absolut inte...
Citera
2021-01-01, 20:45
Medlem
Gadolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Numera 4-barns morsa i Mora.

Du har bra koll har jag sett på tidigare inlägg. Ja hellre en 4-barns morsa i Mora då än en 4-barns mora i Orsa.
Jag känner att jag borde plöja igenom FUP, men jag verkar ha blivit av med alla mina dokument sedan jag bytt från HDD till SSD på ett par äldre datorer.
Är det någon som vill förbarma sig över en fattig krake och länka en nedladdningsbar FUP i detta mål?
Citera
2021-01-01, 21:51
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gadolski
Är det någon som vill förbarma sig över en fattig krake och länka en nedladdningsbar FUP i detta mål?
Det är allt jag har: https://anonfiles.com/F2v7V9z4p8/L_ngshyttemordet_2016_zip
Citera
2021-01-02, 14:09
Medlem
Gadolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Det är allt jag har: https://anonfiles.com/F2v7V9z4p8/L_ngshyttemordet_2016_zip

Hjärtligt tack! Nu har jag litet att läsa!
Citera
2021-01-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gadolski
Du har bra koll har jag sett på tidigare inlägg. Ja hellre en 4-barns morsa i Mora då än en 4-barns mora i Orsa.
Jag känner att jag borde plöja igenom FUP, men jag verkar ha blivit av med alla mina dokument sedan jag bytt från HDD till SSD på ett par äldre datorer.

O glöm inte lyssna på En Mörk Historia, hade velat ha alla inspelningar, är det någon som har?
Citera
2021-01-03, 04:45
Medlem
-GGs avatar
Ja, kan inte den nystartade YT-kanalen Prime Crime lägga upp alla rättegångsband från detta fall. Det vore guld att lyssna på! En mörk historia är alldeles för kort.

Annars framkommer det att Mats inte ens var särskilt involverad i när gänget umgicks och pratade om vanliga grejor (inte bara mordet), så man undrar litet vad han över huvud taget gjorde där. Jag får känslan att han hade en förälskelse i Benita men inte kunde agera på den på grund av ålder och att han var vän till familjen. Därför accepterade han sin roll som chaufför och sade inte något när mord kom på tal och mordet planerades. Var Mats ens skyldig Madde pengar? Det har inte sagts rakt ut, mig veterligen. Han verkar inte alls våldsam heller.
Senast redigerad av -GG 2021-01-03 kl. 04:50.
Citera
2021-01-04, 05:39
Medlem
Gadolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
O glöm inte lyssna på En Mörk Historia, hade velat ha alla inspelningar, är det någon som har?

Tack för tipset! Gott Nytt År!
Citera
2021-01-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inarto
Transförbund över hela Sverige grät tydligen ut att det inte fick tillräckligt mycket uppmärksamhet för Madde var transsexuell. Men när man läser om fallet beskrivs det som en utav dom mest omtalade fallen 2016. Hur mycket uppmärksamhet skall man ge något för att Transförbunden ska sluta böla? HAHA.
Jag bryr mig inte nämnvärt om brottet. Inget chockerande för mig.
Synd för snoppfittan att bli mördad. Men visst
Citera
2021-01-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du sett bilden på hennes trosor i FUP? Borde få de flesta att backa
Ja lägg de trosorna i tvättmaskinen så är den förbrukad.
Citera
2021-01-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du sett bilden på hennes trosor i FUP? Borde få de flesta att backa

Har precis gått igenom fupen och det där var det sunkigaste jag sett.
Citera
2021-01-05, 14:15
Medlem
Detta brott har alltid fått mig att gå i taket. Framförallt pga Två anledningar.

1) vartenda människa som satt i bilen skulle fått livstids fängelse då de alla var väl införstådda i vad som skulle skulle ske när det satte en gammal hjälplös 60 åring i mitten av baksätet. Det hade PLANERATS i förväg exakt hur och diverse inköp hade gjorts. Allt pga skulder som jag inte ens kan kalla skulder. Och att ta livet av en människa för sånna fjant summor får mig att äcklas ännu mer. En människa som dessutom var vänlig mot dem och försörjt deras missbruk. Usch!

2) Att de inblandade inte fick livstid pga den enkla anledningen att de är svenskar. Men i tex ”vår krog och bar-skjutningen”, där man inte ens kan säga vem som gjort vad, skulle alla(de som fyllt 21 iaf) få livstid och de som var yngre skulle få 10-15. Äckligt hyckleri!
Citera
2021-01-07, 21:04
Medlem
kollade runt lite på youtube efter någon dokumentär om detta och den här relativt nya videon var faktiskt jävligt rolig även om hon som pratar känns som en Göteborgsversion av Benitha

https://youtu.be/W68Du5LCw9o
men det var kul att hon driver så mycket med dom inblandade och även tar om Sötnötens bajsiga trosor. verkar dock ha lite väl starka åsikter för min smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in