2021-01-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men förstår ni fortfarande inte att motivet till mordet på Lena är "The Hart of Sweden Geo Tour"?
Motivet till att SD slog ihjäl Lena är ju så uppenbart att Lena raderade HDs fuskloggar.

"Det ska bli så bra nu"

Geotouren skulle avslutas tidigare ( redan i Juni, vet någon orsaken till det? ) och då var det ju tänkt att SD och HD skulle befinna sig i USA. Ingen av dem skulle kunna ha koll på vad Lena gjorde då och eftersom Lena raderade fuskloggarna som HD hade försökt göra, så skulle HDs svit helt förstöras. Förstår ni inte att detta är motivet?
Risken var nog att HD inte vilje följa med till USA pga detta, då HD ville ha koll på sina fuskloggar.
Men nu blev det ju så bra så enligt Stefan....

Grejjen är ju det, jag inte har hittat i FUP någon konversation mellan Stefan och Lena angående raderande av HDs loggar och det om något är väldigt besynnerligt.

Det borde finnas någon konversation där men SD har förmodligen raderat just detta ur Lenas mobil och hans egna raderande ur sin mobil.

Nej tänk till nu!

Gör det inte krångligare än vad det är och dra inte in en massa mållgor igen....

Angående SD och LW:s konversation angående loggarna så tog de nog det på ”kammaren” eller i raderade meddelanden ja. En sak är nog alla rörande överens om och det är väl att det helt uppenbart var väldigt mycket mer infekterat i den här kärlekstriangeln än vad SD och HD vill erkänna. JG är inte särskilt nådig mot LW men sen är han ju århundradets drama queen också.

Förhör med vännen från team FemFemma FR tyckte jag var sörskilt intressanta. Han la väl ut texten rätt väl hur dysfunktionella vissa i det gänget var/är.

Så yes, de gjorde en väldig stor sak av detta cache-krig. Men tyvärr kunde parten LW inte lämna sin del av storyn och SD och HD slöt leden big tajm. Och slutna är de fortfarande om man fattat rätt.
Citera
2021-01-01, 18:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
L var duktig på att snärja S.Hon gjorde hans och fruns liv till ett helvete.Det blev orsaken till hennes död.Förstår ni inte det?..

Men han älskar ju HD ,visst...

Då skulle han väl kunnat bett henne att de gemensamt gått över till LW och talar om ordagrant att nu är det så här att jag och min fru har bestämt oss för att leva troget hädanefter och det innebär att både jag och min fru inte tillåter dej att göra försök till sexuella inviter för det har du inget för.

Jag har talat seriöst med min fru och vi är två om det här beslutet och om du fortsätter att trakassera oss ,så ringer vi polisen .Då vet du ,LW ,vad som gäller .Tack och Hej !
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 18:37.
Citera
2021-01-01, 18:36
Medlem
Citat:
Han är nog som vilken annan hjärtekrossare som helst skulle jag tro.Fast hyfsat IQ.

Jarå men det som är bra är att inte många av den här ”typen” mördar som ett led i att lösa sina relationsproblem.
Citera
2021-01-01, 18:39
Medlem
Citat:
Nej det går inte ihop.
HD hade börjat sitt eget liv och flyttat och väntade bara på att skilsmässan skulle gå igenom.
Sen har det ju visat sig att HD är en jäkel på datorer / mobiler / tekniken / då hon kunde upptäcka att SD läste hennes konversationer och mejl.
Något att fundera över.
Jo, det är just det det gör. Går ihop!
Citera
2021-01-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Då skulle han väl kunnat bett henne att de gemensamt gått över till LW och talar om ordagrant att nu är det så här att jag och min fru har bestämt oss för att leva troget hädanefter och det innebär att både jag och min fru inte tillåter dej att göra försök till sexuella inviter för det har du inget för.

Jag har talat seriöst med min fru och vi är två om det här beslutet och om du fortsätter att trakassera oss ,så ringer vi polisen .Då vet du ,LW ,vad som gäller .Tack och Hej !

Ja svårare än så var det ju inte.
Nä, motivet är inte deras otrohet, motivet är, tror jag, Lena gjorde det surt för HD när hon raderade dennes fuskloggar, det är min bestämda uppfattning.
Citera
2021-01-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jarå men det som är bra är att inte många av den här ”typen” mördar som ett led i att lösa sina relationsproblem.
L utmanade sin älskare tills hon dog.
Citera
2021-01-01, 18:43
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja svårare än så var det ju inte.
Nä, motivet är inte deras otrohet, motivet är, tror jag, Lena gjorde det surt för HD när hon raderade dennes fuskloggar, det är min bestämda uppfattning.

Men om det ligger på det planet då blir jag mer bedrövad än vad som går att uttrycka, ärligt talat
Citera
2021-01-01, 18:43
Medlem
Citat:

Ja, absolut. Någonting hindrade honom från det..Jag är ledsen för det.
Citera
2021-01-01, 18:47
Medlem
Citat:

Då L snärjde honom sexuellt klarade han inte av att slita sig loss tyvärr. L fick honom inte ändå utan han stannade hos frun. Det är lätt att så här utifrån tycka till.Det är väldigt ledsamt att han lät L lura honom. Jag förstår honom.
Citera
2021-01-01, 18:48
Medlem
Citat:
L utmanade sin älskare tills hon dog.
Du får det att låta som om hon avled av nån olycka. Hon blev ihjälslagen, med 'mer än 17 slag', enligt fup. Folk slår normalt inte ihjäl sina älskare/älskrinnor/ex eller vad det nu är. SD är en lösningsfokuserad person, men denna gång tror jag t o m han inser att han gick för långt. Eller... fan vet. Med tanke på allt fnissande i rätten så är han nog ganska nöjd med sin lösning.
Citera
2021-01-01, 18:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja, absolut. Någonting hindrade honom från det..Jag är ledsen för det.

Jag kan förstå om det är just det att han hade lovat HD dyrt och heligt att vara trogen henne fr.o.m ett visst datum och att allt skulle bli bättre på alla sätt och vis ,och att han inte hade orken att behöva visa att han inte lyckats hålla sitt löfte till sin fru !!?

(Spekulation)
Citera
2021-01-01, 18:50
Medlem
Citat:
Det är klart att SD planerade detta mord.
Från det att Lena och hennes mobil förflyttade sig från hemmet till mordplatsen, tills hon blev ihjälslagen, går det ju bara några minuter.
Det talar ju för att det var planerat.
Sen vet inte jag om man kan anse hennes dödsskrik som utdraget. Det verkar ha gått fort och han visste redan då vilken väg han skulle ta bort från mordplatsen för att slippa bli upptäckt.
Leta rätt på armeringsjärnet som han hade tagit från sitt arbete, förmodligen är det mordredskapet...
Nu ligger det nog på tippen i o m deras rensande och städande i SDs villa. De åkte ju till tippen vill jag minnas.

Ja planering och förberedelser för man nog skilja på här. En del i planeringen är ju den mentala förberedelsen.

Ja men en kvart tog det väl från det att hon lämnade bostaden tills hennes mobil checkade ut från tidslinjen 23:38.

Några minuters skrik var det om man får tro vittnesmålen. De hoppade ju i bilen för att kolla t o m. Testa ställ dig och skrik i kvarteret några minuter så upplevs det nog som rätt lång tid.

Om det inte var planerat så kunde han de där gatorna lika bra som sin egen ficka. Både LW och HD bodde ju runt hörnet och den vanliga promenadvägen eller cykelbanan gick ju över motorvägen strax norr om brottsplatsen mot Mikael/Vivalla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in