2020-10-27, 00:47
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Tycker många låter direkt packade när dom ringer! för mycket sprit och fritid i stugan på ålderns höst.
Citera
2020-10-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Tycker många låter direkt packade när dom ringer! för mycket sprit och fritid i stugan på ålderns höst.
Men det är ju för att 80% av de som ringer in är pensionärer med inget bättre för sig än att dricka sprit och reta upp sig på saker.
Citera
2020-10-27, 03:46
Bannlyst
Man saknar ju Täppas, jäklar vad bra han höll tätt mot rasisterna!
Täppas är faktiskt ett bevis för hur media agerat med resonemanget "vi skriver inte sådant som spär på rasismen".
Citera
2020-10-27, 06:51
Medlem
mryellowmans avatar
Min stereotypa bild av ring P1 är att de rings ned av 40-talister med bekräftelsebehov.

Brukar dock bara höra någon minut av det innan jag får lust att begå harakiri med diskborsten.
Citera
2020-10-27, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Om jag mentaliserar mig i det tillstånd som måste krävas för att jag ringer in till extremistiska SR och zigenaren Pashalido så måste jag vara extremt av banan. Jag vet inte huruvida du gillar att göra dig själv till åtlöje, men jag undviker det om jag kan.
Det här är bara ett vanligt radioprogram i SR som inte är särskilt extremt. Det är bättre att du inte använder nedsättande värdeord om andra människor.

De som är extremt av banan klarar inte att göra ett sådant samtal så jag tycker tvärtom. Och jag erkänner: Jag skulle inte klara det själv. De som vågar att ringa på ett trevligt sätt, det är de som är starka och duktiga. Jag ser upp till dem.

Det kan vara så att SR är ett av världens bästa radiobolag.
Citera
2020-10-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Jag tycker tvärtom. Det är sällan någon är alkoholpåverkad.
Citera
2020-10-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHussler
Man saknar ju Täppas, jäklar vad bra han höll tätt mot rasisterna!
Täppas är faktiskt ett bevis för hur media agerat med resonemanget "vi skriver inte sådant som spär på rasismen".
Ja Täppas var så bra! När han ledde programmet var det väldigt mycket bättre! Saknar honom totalt.
Citera
2020-10-27, 12:47
Medlem
psykosnyckels avatar
Iom IoT kan man ringa en kastrull snart. mycket roligare lyssna vad den har att säga & varför spelar de aldrig death metal? sover alla vi death metal lyssnare när P1 sänder? ta Enya & stoppa upp henne i häcken.
Citera
2020-10-27, 21:31
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solfreja
Ja Täppas var så bra! När han ledde programmet var det väldigt mycket bättre! Saknar honom totalt.

Hur var det bättre? för att han var en kommunist-marxistisk översittare som resten av svenska journalistkåren? helt värdelös! ville jämt avsluta när samtalen med åsikter som inte passade honom dök upp eller när han blev överbevisad!

här är ett mycket bra exempel på hur han och hans okunniga ego blir krossat! men som sagt finns det många fler...

https://youtu.be/UMNPNwRdh1Q
Senast redigerad av TheSlyFoX 2020-10-27 kl. 22:05.
Citera
2021-01-01, 10:36
Medlem
Har ringt flera gånger och varit med i Ring P1.
Pratat med T Tengby och Täppas även om det
var flera år sen nu. Man måste vara fokuserad
på sitt ämne för tiden är kort. Tycker det är OK.
Visst finns de de som är återkommande men oftast
är det nya inringare och ämnen. Numera är det
kvinnor som leder de mesta sändningarna. Finns
många som är mycket bra. Alexandra P behövs
också för att motverka rena rasister. En gång tog
jag upp feminismen som jag tyckte har gått för
långt. Då fick jag hundbajspåsar i min brevlåda
och brev/kort med posten som önskade mig illa.
SÅ ANVÄND INTE ERA EGNA NAMN utan ett fejk.
Det gör jag numera.
Senast redigerad av Japanskrapan 2021-01-01 kl. 10:40.
Citera
2021-08-16, 09:43
Medlem
Flus avatar
En uppenbar bluffare ringde in idag under namnet Kalle Wallenberg.
Namnet är, har jag för mig, lånat från tv-serien Tusenbröder där Jakob Eklunds karaktär kallar sig det.
Citera
2021-08-26, 11:05
Medlem
Lysna på Ring P1 ca 3 min in i programet så får ni lysna på en tossig kvinna som på ästår sig ha fått en Gudomlig uppenbarelse att en mängd kraftdammar i Norrland ska sprängas lite oklart men det verkar som att Ryssar ligger bakom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in