Citat:
Ursprungligen postat av
takeitchill
Någon som bor i Hedemora som skrivit här? 17 sidor lång tråd. Vilka handlar det om? Tidningen vill inte beskriva gärningsmännen. Direkt när man läser så antar jag att det är invandrare som beter sig så mot en vanlig kassörska.
Jag bor där.
Känner inte Malin och vet inte vilken etnicitet hennes dårar har.
Jag har dock blivit trakasserad av män i Hedemora ganska många ggr under sista åren. Och jag är inte den som vrålar meetoo för minsta lilla.
Framförallt när jag brukade sitta på biblioteket och plugga skedde det upprepade gånger. Jag fick även en halvstalker (?) där som än idag, flera år senare, hör av sig. Han stod ofta utanför mig och väntade. Sjukt obehaglig kille som gjorde att jag slutade gå till biblioteket överhuvudtaget.
Ingen av de som trakasserade mig var svenskar. Det är inte sagt utifrån rasism (även om jag är rädd att det låter så) utan egenupplevd fakta.
Men det är även utländska män som erbjudit sin hjälp i olika vardagssituationer.
Det är dock ingen man, varken svensk eller utländsk, som sagt ifrån trots att några situationer varit rätt tydligt (halvt) obehagliga.
Jag är mycket ensamvarg, är bara ute för att handla och promenera typ. Är aldrig ute på krogen tex, kan bara tänka mig hur det ser ut där. Men det är väl mer väntat kanske..