2020-12-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telgetoka
Undertecknad har allt arbetat i en liten butik på landsbygden i en avsides del av landet under en kort period i hennes unga dagar när hon var sitt allra sötaste och piggaste jag.

Kan instämma i det kvinnan i artikeln pratar om. Kunder som skickar vänförfrågningar på sociala medier, som tar ens trevlighet som inviter, som dröjer sig kvar i butiken.

Och vet ni vad, det var svenska män!

Svenska män 20-40 år äldre än Telgetoka som skulle vara lite skojiga och flörtiga på sitt egna otäcka lilla vid, inte alls charmant.

Telgetokas analys av det här var ett de blev förtrollade över att en sån söt tjej var så trevlig mot dem, så förtrollade att de inte förstod att trevligheten ingick i arbetsuppgiften (för att det är ens jobb i en servicebransch) och jag ville göra chefen nöjd.

Det fanns många asylsökande på den här orten också, av dom utsattes jag aldrig för något opassande. True story!

Med vänlig hälsning,
Telgetoka

Givetvis. Era bruna små änglar gör inte en fluga förnäm. Dags att byta ut svenska mansgrisarna!
Citera
2020-12-31, 20:29
Medlem
Det var förr det, som de höll sig i skinnet.
När de kände att de var i minoritet och traktens svenska män var i övertal. Samt inte drog sig för att slåss. Nu är de svenska männen i fertil ålder både betydligt färre och uppfostrade i genusskolan där kvinnorna har varit i majoritet i skolorna och uppfostrat killarna att man slåss.
Citat:
Undertecknad har allt arbetat i en liten butik på landsbygden i en avsides del av landet under en kort period i hennes unga dagar när hon var sitt allra sötaste och piggaste jag.

Kan instämma i det kvinnan i artikeln pratar om. Kunder som skickar vänförfrågningar på sociala medier, som tar ens trevlighet som inviter, som dröjer sig kvar i butiken.

Svenska män 20-40 år äldre än Telgetoka som skulle vara lite skojiga och flörtiga på sitt egna otäcka lilla vid, inte alls charmant.

Telgetokas analys av det här var ett de blev förtrollade över att en sån söt tjej var så trevlig mot dem, så förtrollade att de inte förstod att trevligheten ingick i arbetsuppgiften (för att det är ens jobb i en servicebransch) och jag ville göra chefen nöjd.

Det fanns många asylsökande på den här orten också, av dom utsattes jag aldrig för något opassande. True story!

Med vänlig hälsning,
Telgetoka
Citera
2020-12-31, 21:54
Medlem
Citat:

Med vänlig hälsning,
Telgetoka

Ni beter er lika dant själva måste du förstå, varför fattar ni inte det. Senast för tre timmar sedan satt
tre tanter och glodde på mej medans jag drack en öl, en har nog ont i nacken nu för hon
satt med ryggen till vid baren.
Ni frågar aldrig innan ni kramar, ni är fulla och raggar klumpigt på män som är 30 år yngre,
ni beter er lika dant.
Du var ung på den tiden då karlarna skulle ta av sej hatten därav din osköna attityd och
din syn på dej själv som finare än män som är så vanlig i eran generation.
Jag flyttar snart till Danmark där det finns roligare kvinnor och en mer livsbejakande kultur.
Även norska kvinnor är att föredra, Sverige blev för rikt efter andra världskriget.

Sex mot betalning anses inte fel i dom flesta kulturer och inte heller att ta kontakt med andra människor. Synen på kvinnan som en helig ko som i Sverige och som inte är skyldig till sina egna
handlingar är unik.

https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076

(FB) Tog emot flest flyktingar – nu rasar ekonomin i Hedemora
Citera
2020-12-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hade det handlat om vita så hade det framgått av texten. Finns liksom inte mkt att diskutera.

Jag hoppas - faktiskt - att det inte bara är i Hedermora detta förekommer utan på så många platser som möjligt i Sverige. Ser även gärna att de "växlar upp" och går från muntliga inviter och förslag till fysiska och kroppsliga. Daska tjejerna i rumpan när ni kommer åt, ja varför inte ett "Trump-grepp".

Det är fortfarande ett jävla tjafsande om "rasister" och att "alla invandrare är inte såna". Nej det är de inte, men de flesta som kommit till vårt land de senaste åren är verkligen jordens bottenskrap av män. Det tycker jag alla ska få känna av. Som det brukar heta, det måste bli värre innan det (möjligtvis) kan vända.

Är hon obekväm i sitt jobb får hon se sig om efter något annat.
Tror ochså det är invandrare, men det beror
på att de är arbetslösa och uttråkade.
Det dom gör är inte accepterat i deras länder.
Men här har de ingen social kontroll på sig
Citera
2021-01-01, 00:29
Medlem
Cranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Någon som bor i Hedemora som skrivit här? 17 sidor lång tråd. Vilka handlar det om? Tidningen vill inte beskriva gärningsmännen. Direkt när man läser så antar jag att det är invandrare som beter sig så mot en vanlig kassörska.

Jag bor där.
Känner inte Malin och vet inte vilken etnicitet hennes dårar har.

Jag har dock blivit trakasserad av män i Hedemora ganska många ggr under sista åren. Och jag är inte den som vrålar meetoo för minsta lilla.

Framförallt när jag brukade sitta på biblioteket och plugga skedde det upprepade gånger. Jag fick även en halvstalker (?) där som än idag, flera år senare, hör av sig. Han stod ofta utanför mig och väntade. Sjukt obehaglig kille som gjorde att jag slutade gå till biblioteket överhuvudtaget.

Ingen av de som trakasserade mig var svenskar. Det är inte sagt utifrån rasism (även om jag är rädd att det låter så) utan egenupplevd fakta.
Men det är även utländska män som erbjudit sin hjälp i olika vardagssituationer.
Det är dock ingen man, varken svensk eller utländsk, som sagt ifrån trots att några situationer varit rätt tydligt (halvt) obehagliga.

Jag är mycket ensamvarg, är bara ute för att handla och promenera typ. Är aldrig ute på krogen tex, kan bara tänka mig hur det ser ut där. Men det är väl mer väntat kanske..
Citera
2021-01-01, 01:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej de kallar inte servitriserna horor i gamla pilsnerfilmer, de försöker inte heller köpa sex av dem. De står inte heller och väntar på dem när de slutar jobbet. Genom att lögnaktigt försöka förringa och förneka problemet så är du en del av det. det är p.g.a. dig som det blir en sådan lam artikel där de inte skriver ut problemet. Utan dig skulle dessa män inte vara i Sverige så du är faktiskt mer skyldig än dem.

Jag diskuterade med en man som resonerar som du IRL och jag spottade honom i ansiktet (Jag vågade för det var många där), arg och kuvad som en hund stack han direkt med glåpord efter sig. Socialt tillintetgjord. Vågar du dryfta dina åsikter i verkligheten utanför FB?

Ojdå, var du var politiskt tillrättavisad för att vara finne! (Unikum bland finnar kanske?)
Syftar inte att våra folkhjältar i pilsnerfilmerna kallade servitriserna för horor, eller överöste invektiv över flickorna. Dock "väntade de på dom", på ett charmigt sätt efter stängningstid. (Så har pojkar alltid gjort, givetvis inte på ett hotfullt sätt).

Jag tror att du har fruktansvärd otur när du tänker, helt enkelt. Om du misstolkar vad jag skrev så totalt absurt. Förringar inga problem, möjligen har "me2"-rörelsen fått osäkra flickor att överreagera. Syftar inte på att flickor som reagerar mot trakasserier överreagerar, utan flickor som skriker "trakasserier" när män ger flickorna artiga komplimanger.

Ungefär så. Den som trodde annat när den läste var jag skrev, har "otur när den tänker".

God fortsättning!
Citera
2021-01-01, 01:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Fast nä det har blivt vanligare bland svenska män att inte förstå vett och etikett när det kommer till hur man behandlar kvinnor.
Kränktheten har också ökat och många klarar inte av ett nej utan att få frispel.

Bara att titta på alla Flashback trådar där man gråter ut över att kvinnor har mer makt när det kommer till dejtning som om det vore något nytt.
Sen alla incel trådar med misslyckade män där man skyller sin misslyckade situation på kvinnor istället för att ta sig själva i kragen.
Män från för hade kräkts rakt ut när de hört ynkandet.

Bara att kolla vad både svenska män och invandrare skriver till tjejer på tinder eller andra dejtning sidor för att fatta att det har spårat ut med kuk bilder, hot osv.
Detta är väl något alla män som faktiskt har kvinnor i sitt liv i form av vänner eller flickvänner känner till.
Medans många män inte ens lever i en verklighet med kvinnor som de kan föra en normal konversation med.

Tror helt klart att majoriteten av männen är invandrare om problemet har uppstått bara de senaste åren.
Men självklart finns det svenska män som tycker det är en god idé att spamma ut vänförfrågor till kvinnor på Facebook som de tycker har varit trevliga och väntar ut dom till efter jobbet och dyka upp som något efterblivet creep och tror att man har någon chans😆
Dessa socialt efterbliva män som inte fattar sociala koder har alltid funnits, problemet nu är att de tycks ha blivt fler, kör med en hårdare ton och hotar allt mera.
Sociala medier och mobiler har även släppt in dessa män innanför dörren på ett annat sätt så att det har blivit mer närvarande.
Självklart har även sociala medier gjort att folk tar sig mer friheter med hot, visa up kuken etc då detta absolut inte fick samma konsekvenser som för eller var lika lätt att göra.

Många kloka ord som jag håller med om!
Så kallade "incels" finns det ett vedertaget svenskt begrepp för gällande flickor sedan urminnes tider: "Panelhönor". Läs mer om panelhönor här.

Jag antar starkt att sexuellt oerfarna tjejer kan ta illa upp vid inviter. Även inviter som förs fram absolut gentlemannamässig. (Även om jag är hyfsat övertygad om att inviterna som tråden handlar om inte framförts gentelmannamässigt.)

Kvinnliga "incels", dvs. panelhönor kan bli upprörda i onödan. Alternativt är de kvinnosakskvinnor som de kallades för förr, i modernt språkbruk "feminister".

My two cents.
Citera
2021-01-01, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Många kloka ord som jag håller med om!
Så kallade "incels" finns det ett vedertaget svenskt begrepp för gällande flickor sedan urminnes tider: "Panelhönor". Läs mer om panelhönor här.

Jag antar starkt att sexuellt oerfarna tjejer kan ta illa upp vid inviter. Även inviter som förs fram absolut gentlemannamässig. (Även om jag är hyfsat övertygad om att inviterna som tråden handlar om inte framförts gentelmannamässigt.)

Kvinnliga "incels", dvs. panelhönor kan bli upprörda i onödan. Alternativt är de kvinnosakskvinnor som de kallades för förr, i modernt språkbruk "feminister".

My two cents.
Ja ser killen bra ut så är ju chansen mindre att inviten ses som ett problem😉
En snygg kille kan ju taffsa en brud på krogen som i sin tur tycker kanske tycker att det är okej att köra på så för att han är attraktiv.
Sen tror de mindre attraktiva männen att de kan köra på lika hårt.
Självklart handlar det ju om ett socialt spel men tjejerna som ger de snygga killarna friheter sänder ju även en signal till de fula att det beteendet kan vara ett vinnande koncept.

Nej jag tror det handlar om väldigt påstridiga män som dyker upp vid fel tid punkter som säg efter jobbet när hon lämnar lokalen vilket är ett udda beteende från någon man inte känner.
Samt att själva sättet man gör det på kanske inte är det mest socialt begåvade vilket gör att det upplevs som obehagligt.
Självklart även kulturella skillnader vad som är socialt okej.
Citera
2021-01-01, 02:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crank
Jag bor där.
Känner inte Malin och vet inte vilken etnicitet hennes dårar har.

Jag har dock blivit trakasserad av män i Hedemora ganska många ggr under sista åren. Och jag är inte den som vrålar meetoo för minsta lilla.

Framförallt när jag brukade sitta på biblioteket och plugga skedde det upprepade gånger. Jag fick även en halvstalker (?) där som än idag, flera år senare, hör av sig. Han stod ofta utanför mig och väntade. Sjukt obehaglig kille som gjorde att jag slutade gå till biblioteket överhuvudtaget.

Ingen av de som trakasserade mig var svenskar. Det är inte sagt utifrån rasism (även om jag är rädd att det låter så) utan egenupplevd fakta.
Men det är även utländska män som erbjudit sin hjälp i olika vardagssituationer.
Det är dock ingen man, varken svensk eller utländsk, som sagt ifrån trots att några situationer varit rätt tydligt (halvt) obehagliga.

Jag är mycket ensamvarg, är bara ute för att handla och promenera typ. Är aldrig ute på krogen tex, kan bara tänka mig hur det ser ut där. Men det är väl mer väntat kanske..

Tråkiga erfarenheter du har råkat ut för. (Kan man "råka ut" för erfarenheter? Kanske heter något annat, ber om "urskäggt" om ordvalet var fel)..

Men det fetade då: Förutom rent hemska situationer där "vem som helst fattar att detta är fel!", så vet ju inte random omgivning om personerna känner varandra eller inte. Här i Göteborg är det inte helt ovanligt att kompisar kallar varandra för helt olämpliga saker, som typ i amerikansk teve skulle renderat i ett "piiiip" samt blurrad mun så ingen kan läsa på läpparna. Om budskapet mitt går fram.

Att som "främling" inte gå in och blanda sig i folks göranden och havanden är så att säga något som tillhör det så kallade "samhällskontraktet".. Att många elakingar idag dessutom är dolt beväpnade gör inte det hela särskilt bättre. Nej, man ska inte räkna med att "allmänheten säger till", mest beroende på orsakerna jag nu räknat upp.
Och som sagt, vet inte en utomstående hur eller ens om de inblandade "känner varandra" eller inte. Sedan är det för övrigt oartigt att tjuvlyssna på andras samtal.

Folk vill inte bli inblandade i trubbel. (Förenklat förklarat).
Citera
2021-01-01, 06:42
Medlem
ronnebyfreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja ser killen bra ut så är ju chansen mindre att inviten ses som ett problem😉
En snygg kille kan ju taffsa en brud på krogen som i sin tur tycker kanske tycker att det är okej att köra på så för att han är attraktiv.
Sen tror de mindre attraktiva männen att de kan köra på lika hårt.
Självklart handlar det ju om ett socialt spel men tjejerna som ger de snygga killarna friheter sänder ju även en signal till de fula att det beteendet kan vara ett vinnande koncept.

Ja tänka sig att det är skillnad på om en person som närmar sig på ett sexuellt sätt är någon du är attraherad av. Vissa personer som tycker att kvinnor ska vara allas egendom och menar således att kvinnor är inkonsekventa när de ratar "fula" killar. Konceptet är egentligen jätteenkelt om man förstår innebörden av samtycke. Att någon slåss i en boxningsring betyder inte att det är okej för vem som helst att slå till dem på gatan, visst? Önskar att fler killar hade kunnat tillämpa detta tänk.
Citera
2021-01-01, 06:47
Medlem
ronnebyfreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erzon
Hela den här tråden är ju ett tydligt bevis på att det ABSOLUT är majoriteten svenska män som beter sig som Malin beskriver.

Men det kommer ni aldrig förstå.
Huvudet på spiken. Den här tråden är full av svärjisar som lever i sina filterbubblor och tror att sexuella trakasserier bara är något som invandrare sysslar med. Konstigt då att SD har sådana problem att locka unga kvinnor.
Citera
2021-01-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt55
Det har inte förekommit sexuella trakasserier i Hedemora. Det är uppvaktning, flörtar och sexuella inviter Malin och media åsyftar.
Är du tokig människa? Det är inte 1959 längre, steget mellan komplimang och rått övergrepp är så tunn att den numera är obefintlig. Om Malin upplever dig sexuellt trakasserad är hon det så.klart. Förövaren har inte tolkningsföreträde!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in