2020-12-31, 12:15
Medlem
Jag minns Hedemora från en arbetsperiod runt 2012 tror jag det var, redan då bodde det mest araber som man såg ute. Dom huserade "på andra sidan järnvägsstationen". Tråkigt att fina Dalarna får smaka på detta.
Citera
2020-12-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Utgår från att det är män som ligger bakom trakasserierna och frågan man ställer sig då är vad har dessa män gemensamt?

Jo att dom är män.

Men blattar då? Räknas de som män? Känns mer som att de är hanar och honor istället för män och kvinnor.
Citera
2020-12-31, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Gruvdräggen finns inte kvar längre. Gruvorna är stängda och på 10-15 år har invandringen spätt på med enorma mängder invandrare, flyktingar, barn från Iran med rötter i Afghanistan.

Mannsöverskottet har säkert ökat med 20% enheter på dessa år. Den svenska uppfostran vi fått är i absolut underläge.

Men det märkliga är att det vänsterfeministiska förnekelsen fortfarande är så stark. Men det är ett gruppfenomen. En kvinna vågar aldrig gå emot sin grupp och ha en egen uppfattning. Sanningen får ge vika om alternativet är att bli utfryst ur gemenskapen.

Som svensk man förstår man det inte, absolut inte. Efter nyår ska jag ta mig en tur till Hedemora och insupa atmosfären på någon av stadens kaféer.

Jag har sett på andra små dalaorter att det även finns svenska gubbkaféer. Där samlas ortens 60+ jo de blir arbetslösa tidigare där, samlas för en fika. Men deras intresse för fitta är avsomnat och dött det är de andra unga arbetslösa, det importerade bidragsklientelet som är problemet.

Det arbetar fortfarande en drös med tvivelaktiga individer uppe i Garpenberg.

De här männens syn på saker är minst sagt annorlunda än hos sedvanliga svenska etniska män i samma ålder på andra håll.

Så det finns äckel kvar än. Kanske rör det sig här om utlänningar, men som jag erfarit sedan tidigare år, så finns och fanns det, en drös män som verkligen inte är smidiga i sina sätt att utrycka sig mot de unga tjejerna på just mackarna.

Jag vet hur drevet går här på fb mot babbar, i all största allmänhet är deras påverkan och deltagande ofta relevant, men i just denna frågeställning misstänker jag att det kan främst röra sig om dessa svenska drägg.
Citera
2020-12-31, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Känns som sagt som att det är icke svenskar som öppet skriker hora osv men har själv varit med om både svenska och utländska män som beter sig helt normalt när man träffar dem (i jobb miljö) och sen när man kommer hem och kollar sina sociala medier så har de skrivit något otrevligt sexuellt och det är så jäkla obehagligt. Om ni bara visste hur ofta det händer och hur ofta det är svenska män så skulle ni säkert vara chockade. Kan inte tro att män brukar skryta om sånt beteende för sina vänner.
Det värsta är när man antingen ignorerar eller ber personen sluta eller låta en vara och de blir agressiva och börjar kalla en för hora. När man bara fört en helt normal konversation på sitt jobb med personen. Inga inviter. Inga leenden knappt. ingenting.

Ha, men precis detta! Jag har själv varit med om liknande saker, från i stort sett uteslutande svenska män, så jag är inte ett dugg överraskad över det som skrivs i artikeln. "-Men kom igen nu då, vill du ha en öl? -Nej, tack, och jag är inte intresserad! -Jamen, jag tycker ju att du är snygg! -Nej, jag vill inte. -Jävla slyna!(alt. hora)". Inte helt ovanligt. Aldrig varit med om detta från utländska män. Om man ska utföra något i tjänst så har ens utseende inget som helst med saken att göra. Varför ska män ens kommentera? Det är ingen rättighet. Fattar att det bli tjatigt och obehagligt i längden när män tar sig friheten att kommentera på olika sätt hur attraktiv de tycker man är, eller att insinuera saker "Åh, tänk om man fick sig som sällskap, höhö, då skulle det minsann aldrig bli tråkigt". Och mannen tycker det är en komplimang.
Citera
2020-12-31, 13:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLisaAndersson
Ha, men precis detta! Jag har själv varit med om liknande saker, från i stort sett uteslutande svenska män, så jag är inte ett dugg överraskad över det som skrivs i artikeln. "-Men kom igen nu då, vill du ha en öl? -Nej, tack, och jag är inte intresserad! -Jamen, jag tycker ju att du är snygg! -Nej, jag vill inte. -Jävla slyna!(alt. hora)". Inte helt ovanligt. Aldrig varit med om detta från utländska män. Om man ska utföra något i tjänst så har ens utseende inget som helst med saken att göra. Varför ska män ens kommentera? Det är ingen rättighet. Fattar att det bli tjatigt och obehagligt i längden när män tar sig friheten att kommentera på olika sätt hur attraktiv de tycker man är, eller att insinuera saker "Åh, tänk om man fick sig som sällskap, höhö, då skulle det minsann aldrig bli tråkigt". Och mannen tycker det är en komplimang.

Du får väl åka och arbeta en vecka på hennes café Hedemora och sedan avlägga rapport!
Kan bli en riktig ögonöppnare för dig!
Citera
2020-12-31, 13:43
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Fegt av tidningen att inte ta upp vad/vem som är det verkliga problemet.
Blatteradarn fullkomligt skriker ursinnigslöst.
SD har blivit tre gånger större i Hedemora på två val så
det finns all anledning att titta på dessa individer som
påfallande ofta är inavel från landsbygden och kanske inte riktigt
förstår hur man uppvaktar någon utanför släkten.

SD:are har ju dessutom ett gruppbeteende som vi kan märka av inte minst här på FB.
Citera
2020-12-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Det arbetar fortfarande en drös med tvivelaktiga individer uppe i Garpenberg.

De här männens syn på saker är minst sagt annorlunda än hos sedvanliga svenska etniska män i samma ålder på andra håll.

Så det finns äckel kvar än. Kanske rör det sig här om utlänningar, men som jag erfarit sedan tidigare år, så finns och fanns det, en drös män som verkligen inte är smidiga i sina sätt att utrycka sig mot de unga tjejerna på just mackarna.

Jag vet hur drevet går här på fb mot babbar, i all största allmänhet är deras påverkan och deltagande ofta relevant, men i just denna frågeställning misstänker jag att det kan främst röra sig om dessa svenska drägg.
Så unga män skulle ha en så radikalt olika kvinnosyn, för att de arbetar på en mansdominerad arbetsplats?

Det är väl främst folk som vuxit upp där som arbetar i garpenbergsgruvan. Och de skulle alltså hålla på och stalka och vilja köpa sex
av tjejerna som de förmodligen gått i plugget med. Det låter importerat detta
Citera
2020-12-31, 14:23
Medlem
takeitchills avatar
Någon som bor i Hedemora som skrivit här? 17 sidor lång tråd. Vilka handlar det om? Tidningen vill inte beskriva gärningsmännen. Direkt när man läser så antar jag att det är invandrare som beter sig så mot en vanlig kassörska.
Citera
2020-12-31, 15:06
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Någon som bor i Hedemora som skrivit här? 17 sidor lång tråd. Vilka handlar det om? Tidningen vill inte beskriva gärningsmännen. Direkt när man läser så antar jag att det är invandrare som beter sig så mot en vanlig kassörska.
Eller en Linnea Classon-wannabee....
Citera
2020-12-31, 15:16
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Direkt när man läser så antar jag att det är invandrare som beter sig så mot en vanlig kassörska.

Allt annat vore en sensation. Eftersom dom har "vitpixlat" texten törs man även sätta en mindre summa pengar på att så är fallet.
Citera
2020-12-31, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
SD har blivit tre gånger större i Hedemora på två val så
det finns all anledning att titta på dessa individer som
påfallande ofta är inavel från landsbygden och kanske inte riktigt
förstår hur man uppvaktar någon utanför släkten.

SD:are har ju dessutom ett gruppbeteende som vi kan märka av inte minst här på FB.

Här en undersökning som gör gällande att folk med vänsteråsikter ofta har psykiska/mnentala störningar.https://nyadagbladet.se/utrikes/vanligare-med-psykiska-problem-hos-vanstersympatisorer/

psykisk sjuka vänster 38%
socialdemokrater 23,4%
konservativa och alternativhöger är friskaste politiska gruppen med endast 12%
Senast redigerad av stolerik 2020-12-31 kl. 15:36.
Citera
2020-12-31, 15:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Har en bekant som bor på orten.

100% invandrar relaterat.
2016 började helvetet på allvar för den gamla bruksorten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in