2020-12-30, 09:41
Medlem
Vad grinar Malin om?
Med största sannolikhet är hon en av alla idioter som röstade på sjuklövern.
Är kultur inte lika fint längre nu när den är inne i hennes butik?
Malin borde anpassa sig till det nya Sverige hon har varit med o skapat.
Det gamla Sverige kommer inte tillbaka.

Tack Malin!

PS. Detta är bara början.
Citera
2020-12-30, 09:46
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Kan man kanske vara lite mer balanserat i detta spektakel, och adressera till de väldigt få män som svinar ? Reportaget är vinklat som att det skulle vara en utbredd kultur bland alla män i en liten håla i Sverige att bete sig som en påse nötter. Det blev i alla fall slutkontentan i artikeln.
Nej, det tycker jag definitivt inte var slutkontentan i artikeln. Man intervjuade t ex en kille som kraftigt fördömde beteendet. Jag skulle vilja påstå att reportaget snarare gav bilden att det är mera vanligt än man tror, och att det är många nyktra och familjefäder som öppet kränker Malin.
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Fegt av tidningen att inte ta upp vad/vem som är det verkliga problemet.
Blatteradarn fullkomligt skriker ursinnigslöst.
Det är väl min hypotes slash killgissning också. Speciellt när man läser att det är nyktra och familjefäder som också är i farten.

Jag känner inte igen beteendet som varandes utbrett hos svenska män, möjligen hos enstaka bittra losers och incels, ofta i onyktert tillstånd. Därför tror jag också att det här har ökat med invandringen. Men jag vill inte primärt göra det här till en integrationstråd, jag vill verkligen gå till botten med det grundläggande beteendet.

Varför står inte svenska män upp för sina kvinnor?
Citera
2020-12-30, 09:47
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Vad spelar det för roll om affären inleds på ett konditori eller i baren med drinkar och tilltugg?
Du menar att du brukar ragga hårt på barpersonalen? Stalka dom på sociala medier och skriva att du vet var dom bor osv? Kanske även i snabbköpskassan eller hos receptionisten på vårdcentralen?
Senast redigerad av Imnsho 2020-12-30 kl. 09:52.
Citera
2020-12-30, 09:50
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Kan tänka mig att många män inte tänker på vad de egentligen säger alla gånger och hur det tas emot av mottagaren. Hade t.ex en arbetskollega som var ganska flitig att kommentera städerskorna på ett "oskyldigt" men ändå plumpt sätt. Det kunde vara kommentarer "I see it´s wet and slippery in here, nice!" om han kom in på sitt kontor samtidigt som städerskan var där. Tror inte att han var den enda hon fick kommentarer från och självklart blir det tröttsamt i längden.

Det blir dock lite värre om män väntar ute vid nån kvinnas bil eller utanför någons hem, då är det ett riktigt sjukt beteende som borde gå att lösa rättsligt. Som tur är tror jag inte att det är något Malin råkat ut för överdrivet många ggr och jag tror att det rör sig om ett väldigt begränsat antal män som passerar den gränsen.

Tuffingarna som skriver här skulle väl förmodligen inte våga tala med en kvinna irl men sett till vad de skriver inser man att det finns män som negligerar problemet och tycker att det är överdrivet med utgångspunkten att de själva kan bete sig eller möjligtvis saknar självinsikt.

Det är säkert ingen som vill Malin något illa men säkert en del som inte begriper att de beter sig jävligt illa. Som Malin själv säger är det 2020 och då tycker man att folk borde lärt sig att bete sig. Tack och lov tror jag kommande generationer kommer vara betydligt bättre på att visa respekt för medmänniskor då det pratas om detta i skolorna betydligt mer idag än t.ex på min tid.
Citera
2020-12-30, 09:52
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll om affären inleds på ett konditori eller i baren med drinkar och tilltugg?
Jag har raggat upp servitriser och
kvinnliga garderobiärer men inte en
cafe anställd. Den chansen är förbi vid 61.
Citera
2020-12-30, 09:56
Medlem
Undertecknad har allt arbetat i en liten butik på landsbygden i en avsides del av landet under en kort period i hennes unga dagar när hon var sitt allra sötaste och piggaste jag.

Kan instämma i det kvinnan i artikeln pratar om. Kunder som skickar vänförfrågningar på sociala medier, som tar ens trevlighet som inviter, som dröjer sig kvar i butiken.

Och vet ni vad, det var svenska män!

Svenska män 20-40 år äldre än Telgetoka som skulle vara lite skojiga och flörtiga på sitt egna otäcka lilla vid, inte alls charmant.

Telgetokas analys av det här var ett de blev förtrollade över att en sån söt tjej var så trevlig mot dem, så förtrollade att de inte förstod att trevligheten ingick i arbetsuppgiften (för att det är ens jobb i en servicebransch) och jag ville göra chefen nöjd.

Det fanns många asylsökande på den här orten också, av dom utsattes jag aldrig för något opassande. True story!

Med vänlig hälsning,
Telgetoka
Citera
2020-12-30, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nej, det tycker jag definitivt inte var slutkontentan i artikeln. Man intervjuade t ex en kille som kraftigt fördömde beteendet. Jag skulle vilja påstå att reportaget snarare gav bilden att det är mera vanligt än man tror, och att det är många nyktra och familjefäder som öppet kränker Malin.
Det är väl min hypotes slash killgissning också. Speciellt när man läser att det är nyktra och familjefäder som också är i farten.

Jag känner inte igen beteendet som varandes utbrett hos svenska män, möjligen hos enstaka bittra losers och incels, ofta i onyktert tillstånd. Därför tror jag också att det här har ökat med invandringen. Men jag vill inte primärt göra det här till en integrationstråd, jag vill verkligen gå till botten med det grundläggande beteendet.

Varför står inte svenska män upp för sina kvinnor?

Ja det fetade då:
I många fall vill nog inte svenska kvinnor att män står upp för dem, i allafall inte singel kvinnor, de tror att de har läget under kontroll, tills de blir våldtagna, misshandlade, rånade och som i detta fallet då trakasserande.
I en del fall är inte en random svensk man beredd att ta en strid, de är inte kapabla, har inte kunnandet vågar helt enkelt inte, man tar helt enkelt inte risken att bli knivad och/eller gruppöverfallen.
Och detta vet ju dessa undermänniskor om, man låter och skränar viftar med armarna hotfullt osv, men bemöts de av samma så blir de jävligt spaka, även om de är i grupp, har själv varit i situationen flera gånger.
Citera
2020-12-30, 09:59
Medlem
Citat:

aha, tack för det. Ett belägg på att problemet existerar ÄVEN bland svenska män.

Män som inte förstår skillnaden mellan baren dit man faktiskt går för att ragga och bli raggad, respektive en helt neutral arbetsplats, som normalt är en fredad zon. Där man kanske lär känna varandra lite lätt, men inte mer.
Men det är en välkänd sanning. Många män har svårt att se skillnaden mellan normal vänlighet, och sexuell invit.
Citera
2020-12-30, 10:01
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Kvinnor... Röstar rosa/rött och skriker sedan "vargen kommer, vargen kommer!" när Muhammed inte var den där charmiga sydlänningen som de trodde.

Vi är alla med och skapar det samhälle vi har genom våra folkvalda. Dagens samhällsklimat är inget annat än en produkt av majoritetens vilja.

Lite tröttsamt att tro att bara folk röstade på SD så försvinner problemet. Samt skylla på invandrare trots att det förmodligen inte ens handlar om invandrare.

Sen att man är så korkad att man tror att kvinnor röstar rosa/rött för att få hit liggbara sydlänningar är enbart patetiskt och förmodligen något endast de utan kontakt med kvinnor i verkliga livet kläcker ur sig i sin egna frustation.
Citera
2020-12-30, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tja är det?
Går det kanske inte anta att vare sig 5 åringar eller butiksbiträden eller thailändskor är speciellt intresserade av att bli köpta för sex?
Om du inte är intresserad av att sälja sex, ta inte anställning på en bordell. Det är i alla fall ett bra första steg.

Själv är jag totalt ointresserad av lösaktiga kvinnor och är direkt äcklad av prostituerade, så jag har ingen erfarenhet av att köpa fnask, eller hur någon som gör det tänker.
Citera
2020-12-30, 10:11
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telgetoka
Telgetokas analys av det här var ett de blev förtrollade över att en sån söt tjej var så trevlig mot dem, så förtrollade att de inte förstod att trevligheten ingick i arbetsuppgiften (för att det är ens jobb i en servicebransch) och jag ville göra chefen nöjd.
Detta.

Det ingår i jobbet att vara trevlig och utåtriktad, och är man då söt och snygg så tror vissa snubbar att man har halva inne. Och nog har det hänt att man sitter och glor på en snygg brud i personalen. Kanske tar en påtår och spanar lite till. Drar ett skämt framme vid kassan. Men ärligt talat, lite finess måste man väl som kille ha också?

Men om jag förstår Malin rätt så är överträdelserna långt värre än så. Det är det jag tycker är så jävla konstigt. Tror knappast att hon är nån snöflinga. Kanske finns nån lokal hjälte från Hedemora som har mer info om vad Malin utsatts för?
Citera
2020-12-30, 10:12
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Men det är en välkänd sanning. Många män har svårt att se skillnaden mellan normal vänlighet, och sexuell invit.

Hehe, ja det är ju bara att kolla på somliga av trådarna som startas här på Flashback.

Alla trådar i stil med att: "Jag väntade på bussen igår och en skitsnygg tjej log mot mig, vad ska jag göra?" eller "Kassörskan log och var vänlig, tror ni hon är intresserad?" lär inte vara trolltrådar. Överhuvudtaget finns det en ganska stor del trådar som visar att en del män har en ganska märklig kvinnosyn. "Hon har säkert röstat rött eftersom hon är kvinna så hon har fått vad hon förtjänade" är jäkligt märkliga uttalanden samtidigt som man hävdar att man är bättre än invandrare gällande kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in