2021-01-01, 00:47
Avslutad
Utan tvekan Lord Jim av Joseph Conrad. Boken är skrivet så extremt detaljerat så det kan ta två sidor bara för att beskriva hur en person går från ett rum till ett annat. Fick nästan huvudvärk efter att ha läst 20 sidor.
Citera
2021-01-01, 00:58
Medlem
LenaPauls avatar
Liftarens guide till galaxen är riktigt kass. Undvik.
Citera
2021-01-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Liftarens guide till galaxen är riktigt kass. Undvik.
De tre första är bra. Resten är mediokra.
Dock är de lite speciella, så de passar inte alla.
Citera
2021-01-01, 01:16
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Mons Kallentoft - Sommardöden.
Jag älskar deckare men denna författaren och hans böcker är verkligen inte bra i mitt tycke. Gett den där boken två chanser men nej, asdålig. Läses på egen risk.

Där satt den.
Denne Kallentoft är nog det sämsta jag råkat på i modern tid.. Försökte läsa en bok av honom när jag kvartade hos en kompis och inte hittade något annat.
Jag trodde knappt att det var sant. Jag bara häpnade över att något så torftigt och illa skrivet kunde ges ut och faktiskt säljas. Jag var tvungen att ge upp för att inte få huvudvärk.
Det finns förmodligen andra svenska "deckarstjärnor" som är lika kassa, men dom har jag tack och lov lyckats undvika.
Citera
2021-01-01, 01:38
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Där satt den.
Denne Kallentoft är nog det sämsta jag råkat på i modern tid.. Försökte läsa en bok av honom när jag kvartade hos en kompis och inte hittade något annat.
Jag trodde knappt att det var sant. Jag bara häpnade över att något så torftigt och illa skrivet kunde ges ut och faktiskt säljas. Jag var tvungen att ge upp för att inte få huvudvärk.
Det finns förmodligen andra svenska "deckarstjärnor" som är lika kassa, men dom har jag tack och lov lyckats undvika.
Huvudvärk var ett bra ord. Kände samma om både Kallentoft och Håkan Nesser, men den sistnämnde ska man tydligen tycka är bra vilket gav ännu mer huvudvärk.
Citera
2021-01-01, 01:57
Moderator
Psilosophers avatar
Catcher in the Rye av J. D. Salinger. Pretentiös jävla sprätt, blev först irriterad sedan förbannad och läste inte färdigt.
Citera
2021-01-01, 01:58
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakten
Tur att vi har fått Nicklas Natt och Dag och likaså Pascal Engman

Enig i det. 1793 och 1794 är riktigt bra böcker, läste faktiskt båda nu under julhelgen.
Citera
2021-01-01, 02:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag försökte med Mein Kampf (i studiesyfte förstås) men gav snabbt upp. Fan vilken tråkig bok!

Det blir lätt så när en mycket speciell man (för att uttrycka sig milt) ska försöka nedteckna vad en smått stirrig, högintelligent, agitator och revolutionär vankar av och an och häller ur sig.

Jag har själv läst den ett par gånger, och har därmed kunnat övertyga mig om att många som påstår att den är så klar och koncis, knappast har läst den ens flyktigt.
Citera
2021-01-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvatt
Kepler - Hypnositören var skräpig.
Blev rent utav arg när jag läste den, så jävla omöjliga scenarion och personer, dock hade väl själva storyn nåt eftersom jag ändå läste klart den.
Men blir fan provocerad av dess höga betyg från folk.
Citera
2021-01-01, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Enig i det. 1793 och 1794 är riktigt bra böcker, läste faktiskt båda nu under julhelgen.

Nämen vad trevligt. Längtar tills i höst då sista boken kommer!
Citera
2021-01-01, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Catcher in the Rye av J. D. Salinger. Pretentiös jävla sprätt, blev först irriterad sedan förbannad och läste inte färdigt.

Kan inte annat än hålla med.
Språket är så fruktansvärt kass.

En enormt trist bok!
Citera
2021-01-01, 02:57
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Pestens tid - Stephen King. Har försökt läst den ett par gånger men ruttnat efter ett par kapitel. Jurtjyrkogården likaså. Vet inte om det är hans sätt att skriva som gör dom tråkiga eller om jag inte gillar intrigerna.

Har provat ett flertal King-böcker men den enda som intresserat mig är 22/11/63. Den har jag å andra sidan läst tre gånger.

Christine har jag också läst och i det fallet är filmen bättre än boken
Intressant, då det är en av de bästa böcker jag läst. Trodde inte jag skulle se den i en tråd som denna

OnT: "...och himlen var oskyldigt blå" av Charlotta Ölander. Nu kan det ju (kanske) ursäktas med att hon egentligen inte är författare, men sämre bok får man leta efter. Jag är heller inte förtjust i Liza Marklunds sätt att skriva, men det säljer ju tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in