Citat:
Nä, för en gångs skull är du faktiskt fel ute:
Väldigt klassiskt "svenskt" att gå på café och flirta lite med pinglan som jobbar där. Du har väl för bövelen sett åtminstone en gammal hederlig svensk pilsnerfilm?
Problemet är att dagens tjejer inte "tål komplimanger" som exempelvis "Bettan 23 år 1943"..
Antar att det är "metoo"-rörelsen som skapat fenomenet.
Nu snackar jag inte om verbala övergrepp (invektiv) alltså, utan liknande Thor Modén och Åke Söderblom kanske kunnat ha sagt i en svart-vit pilsnerfilm sittandes på en servering, typ "kolla vilka schyssta spiror bruttan har" eller något i den stilen. Hände hela tiden i gamla Sverige. Jag antar att den toleransen har minskat brutalt på senare år.
Jag vet inte, men jag antar att det är sådant svenskar sysslar med, när de kommenterar servitriser. (I nyktert tillstånd).
Väldigt klassiskt "svenskt" att gå på café och flirta lite med pinglan som jobbar där. Du har väl för bövelen sett åtminstone en gammal hederlig svensk pilsnerfilm?
Problemet är att dagens tjejer inte "tål komplimanger" som exempelvis "Bettan 23 år 1943"..
Antar att det är "metoo"-rörelsen som skapat fenomenet.
Nu snackar jag inte om verbala övergrepp (invektiv) alltså, utan liknande Thor Modén och Åke Söderblom kanske kunnat ha sagt i en svart-vit pilsnerfilm sittandes på en servering, typ "kolla vilka schyssta spiror bruttan har" eller något i den stilen. Hände hela tiden i gamla Sverige. Jag antar att den toleransen har minskat brutalt på senare år.
Jag vet inte, men jag antar att det är sådant svenskar sysslar med, när de kommenterar servitriser. (I nyktert tillstånd).
Nej de kallar inte servitriserna horor i gamla pilsnerfilmer, de försöker inte heller köpa sex av dem. De står inte heller och väntar på dem när de slutar jobbet. Genom att lögnaktigt försöka förringa och förneka problemet så är du en del av det. det är p.g.a. dig som det blir en sådan lam artikel där de inte skriver ut problemet. Utan dig skulle dessa män inte vara i Sverige så du är faktiskt mer skyldig än dem.
Jag diskuterade med en man som resonerar som du IRL och jag spottade honom i ansiktet (Jag vågade för det var många där), arg och kuvad som en hund stack han direkt med glåpord efter sig. Socialt tillintetgjord. Vågar du dryfta dina åsikter i verkligheten utanför FB?