2020-12-31, 06:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nä, för en gångs skull är du faktiskt fel ute:
Väldigt klassiskt "svenskt" att gå på café och flirta lite med pinglan som jobbar där. Du har väl för bövelen sett åtminstone en gammal hederlig svensk pilsnerfilm?

Problemet är att dagens tjejer inte "tål komplimanger" som exempelvis "Bettan 23 år 1943"..
Antar att det är "metoo"-rörelsen som skapat fenomenet.

Nu snackar jag inte om verbala övergrepp (invektiv) alltså, utan liknande Thor Modén och Åke Söderblom kanske kunnat ha sagt i en svart-vit pilsnerfilm sittandes på en servering, typ "kolla vilka schyssta spiror bruttan har" eller något i den stilen. Hände hela tiden i gamla Sverige. Jag antar att den toleransen har minskat brutalt på senare år.

Jag vet inte, men jag antar att det är sådant svenskar sysslar med, när de kommenterar servitriser. (I nyktert tillstånd).

Nej de kallar inte servitriserna horor i gamla pilsnerfilmer, de försöker inte heller köpa sex av dem. De står inte heller och väntar på dem när de slutar jobbet. Genom att lögnaktigt försöka förringa och förneka problemet så är du en del av det. det är p.g.a. dig som det blir en sådan lam artikel där de inte skriver ut problemet. Utan dig skulle dessa män inte vara i Sverige så du är faktiskt mer skyldig än dem.

Jag diskuterade med en man som resonerar som du IRL och jag spottade honom i ansiktet (Jag vågade för det var många där), arg och kuvad som en hund stack han direkt med glåpord efter sig. Socialt tillintetgjord. Vågar du dryfta dina åsikter i verkligheten utanför FB?
Citera
2020-12-31, 06:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
78 procent av väljarkåren röstade på sjuklövern i Hedemora senaste valet.

Välkomna till verkligheten och sluta för fan att gnälla när ni får vad ni röstat för säger jag. Det gamla Sverige kommer aldrig att komma tillbaka och det helt tack vare er.

Mina sympatier går till de 22 procent Hedemorabor som åtminstone har vett att identifiera problemet och önskade sig en förändring.

I nästa val är det förhoppningsvis fler som röstar rätt.
Citera
2020-12-31, 07:00
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Nja. Det behöver inte vara uylänningar, det bor en hel del svenska slusk i hålan och omkring.

Tjejerna på OKQ8 och Statoil fick redan för mer än 10, 15 år sen sliskiga kommentarer av gruvdräggen.

Gruvdräggen finns inte kvar längre. Gruvorna är stängda och på 10-15 år har invandringen spätt på med enorma mängder invandrare, flyktingar, barn från Iran med rötter i Afghanistan.

Mannsöverskottet har säkert ökat med 20% enheter på dessa år. Den svenska uppfostran vi fått är i absolut underläge.

Men det märkliga är att det vänsterfeministiska förnekelsen fortfarande är så stark. Men det är ett gruppfenomen. En kvinna vågar aldrig gå emot sin grupp och ha en egen uppfattning. Sanningen får ge vika om alternativet är att bli utfryst ur gemenskapen.

Som svensk man förstår man det inte, absolut inte. Efter nyår ska jag ta mig en tur till Hedemora och insupa atmosfären på någon av stadens kaféer.

Jag har sett på andra små dalaorter att det även finns svenska gubbkaféer. Där samlas ortens 60+ jo de blir arbetslösa tidigare där, samlas för en fika. Men deras intresse för fitta är avsomnat och dött det är de andra unga arbetslösa, det importerade bidragsklientelet som är problemet.
Citera
2020-12-31, 07:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
78 procent av väljarkåren röstade på sjuklövern i Hedemora senaste valet.

Välkomna till verkligheten och sluta för fan att gnälla när ni får vad ni röstat för säger jag. Det gamla Sverige kommer aldrig att komma tillbaka och det helt tack vare er.

Mina sympatier går till de 22 procent Hedemorabor som åtminstone har vett att identifiera problemet och önskade sig en förändring.

Vi som är utsocknes kan ju bara beklaga döskallarna som låter det egna skeppet sjukna. De följer kapten Stefan i graven och om ytterligare 10 år är Hedemora ett av 200 kommuner som står på undergångens brant. Dit ledda av det galna vänsterstyret.
Citera
2020-12-31, 07:25
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Utgår från att det är män som ligger bakom trakasserierna och frågan man ställer sig då är vad har dessa män gemensamt?

Jo att dom är män.
Det är inte män, det är bara normalt arabiskt beteende. Så jävla tröttsamt att man skuldbelägger alla män för de där missanpassade idiotierna.
Citera
2020-12-31, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Och vilka tror du människorna i Rinkeby röstar på? Moderaterna?

Det är vida känt att i den mån de röstar där är S i majoritet. Tursamt nog bestämmer knappast Rinkeby vilka som har riksdagsmajoritet.

Nu när jag svarat dig så kan du svara mig vad ditt inlägg har för poäng med riksdagsmajoriteten 06 och 10 att göra då nya M gjorde upp med C och Mp om dagens invandringspolitik?
Citera
2020-12-31, 07:50
Medlem
Malin verkar gilla att synas i media i alla fall:
https://annonsbladet.com/malin-tog-over-wienarn-sedan-kom-coronaviruset/

Affärerna går inte så bra på grund av coronaviruset. Sedan dyker den här snyfthistorien upp.

Kanske finns det något samband?
Citera
2020-12-31, 07:52
Medlem
Vad har de sagt till Malin då?
Citera
2020-12-31, 08:22
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Anders lillen Eklund är född i Skutskär
Var. Han var född i Skutskär.

De 352 Anders Eklund som är reggade på hitta.se innehåller säkert en och annan snuskgubbe som kan tänka sig att kalla Malin Olenius för hora. Men det finns fler Anders Eklund. Han som sitter inlåst för våldtäkt och mord lär inte heller ha sunda tankar om Malin.

Men nu blev det rejält off-topic. För att återvända till ämnet så betvivlar jag att annat än ett fåtal svenska män öppet kallar icke-prostituerade kvinnor för horor, eller säger att de vill köpa dom för sex. Ej heller stalkar dom. Tror inte heller att utländska män har en liknande konversation på kondiset där Malin jobbar, även om yngre bittra blattar gärna kallar tjejer för horor.

Dags att börja behandla sina medmänniskor på ett respektabelt sätt, anser jag, trots att jag inte är någon feminist utan tror på konservativa värden i familjer.
Citera
2020-12-31, 08:34
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Gruvdräggen finns inte kvar längre. Gruvorna är stängda och på 10-15 år har invandringen spätt på med enorma mängder invandrare, flyktingar, barn från Iran med rötter i Afghanistan.

Mannsöverskottet har säkert ökat med 20% enheter på dessa år. Den svenska uppfostran vi fått är i absolut underläge.
Många gissningar här i tråden. Nej, gruvan är inte stängd och försörjer ca 400 anställda och deras familjer. Och de är inte drägg lika lite som att kvinnorna i Hedemora är horor.

Som alla andra orter i Sverige har Hedemora tvingats att ta emot en massa bidragsparasiter från länder med taskig kvinnosyn. Och man kan inte säga att alla kvinnor i kommunen har "röstat för" att bli kallade horor.

Jag tycker att det alldeles för många skribenter i tråden som vill förminska och relativisera trakasserierna som Malin och andra kvinnor utsätts för. Det man bör göra är att konfrontera asen som förföljer och kränker andra människor, och helt enkelt spöar upp dom jävlarna.
Citera
2020-12-31, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag tycker att det alldeles för många skribenter i tråden som vill förminska och relativisera trakasserierna som Malin och andra kvinnor utsätts för. Det man bör göra är att konfrontera asen som förföljer och kränker andra människor, och helt enkelt spöar upp dom jävlarna.

Som sagt, tråden i sig bevisar om och om igen att det finns ett stort antal "svenska" män som beter sig förnedrande, nedsättande och vidrigt mot kvinnor dagligen.

Var och vart annat inlägg är ju i klass med det som Malin beskriver att hon är med om dagligen.

"Förr sa man att nån hade snygga spiror om man tyckte det, men det får man väl inte säga längre..." nej, helt sant, för gör man det är man ett vidrigt jävla mongo som inte kan ge fan i att kommentera andras utseende.

Och många gissningar om hur staden Hedemora är och ser ut. Blir ju bara pinsamt när så många felaktigheter skrivs.
Citera
2020-12-31, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Kan man kanske vara lite mer balanserat i detta spektakel, och adressera till de väldigt få män som svinar ? Reportaget är vinklat som att det skulle vara en utbredd kultur bland alla män i en liten håla i Sverige att bete sig som en påse nötter. Det blev i alla fall slutkontentan i artikeln. Törs man inte ringa in vilken liten klick av män som beter sig så, utan man ska bunta ihop precis alla, då kan man lika gärna sluta jobba som journalist

Tillåt mig tvivla ...

Jag är på din sida.

Det är sannolikt så att det i Hedemora, liksom överallt annars, är en liten klick personer som inte har fingertoppskänslan hur man sköter samspel mellan man och kvinna, om så bara vi vardagligt prat med lite smicker etc. Att det dessutom sannolikt är mest (men inte alltid eller endast) utländska män är jag med på, men det finns ”nötter” även bland alla andra kulturer och män.

Dessutom verkar tjejen vara en sådan som inte tål att höra minsta lilla utan att tycka det är trakasserier, fast de flesta andra kvinnor sannolikt skulle bli bara just smickrade över att deras person uppskattas, att män tycker de är charmiga och vackra. Och då menar jag förstås inte grova anspelningar på fult sätt, utan det helt normala ”kurtiserande” som ju är ett helt normalt samspel mellan könen.

Det är ju liksom en jäkla skillnad att t ex med glatt uttryck säga ”det där leendet är värt att köpa två bullar...” än att med skum röst och blick säga ”dig skulle jag gärna ha med hem under täcket...”

I det första exemplet så skulle säkerligen de allra flesta kvinnor som inte råkar ha en jäklig dålig dag, bli glada och smickrade över, och le ännu mer av. Medan det andra helt klart skulle få den att känna olust och kränkta.

Men skulle inte människor, med lite fingertoppskänsla, få ge spontana glada smickrande kommentarer i vardagen som i första exemplet, så skulle det bli ett hövligt stelt och tråkigt samhälle där man undrar hur var och när det ens är tillåtet att säga något som helst berömmande om en kvinnas sätt eller utseende etc, utan att bli anklagad för trakasserier.

Kvinnor sminkar och fixar sig med kläder etc för att de VILL se presentabla ut, vara vackra, och de VILL få bekräftelse på det. Men inte hur som helst var som helst när som helst. Även vi män vill ha liknande bekräftelser och vi fixar oss med. Och det hela hör till normalt beteende mellan könen, vilket dagligen skapar miljoner nya bekantskaper och par världen runt.

Men när vissa kvinnor kanske är överkänsliga, och inte tål att de får några andra kommentaren är var konserverna står i butiken, eller vad en vara kostar, och minsta antydan till deras utseende får dem kränkta, fast den som sagt nåt varit helt normal, så blir det fel. Men vems är felet då, enbart mannes....? Nä....

Och det blir såklart väldigt fel om en man säger saker i stil med det grova exemplet, vid fel tidpunkt, till fel kvinna etc etc (att notera är att kvinnor mycket väl kan gilla att höra sådant, av ”rätt” person, en person som redan är godkänd av kvinnan s a s...)

Men att som det kan tyckas ges sken av i reportaget, att det skulle vara ett vanligt uppträdande av en majoritet av alla män, i Hedemora, eller för all del annorstädes, är trams. Då är det nog mest en överkänslig kvinna som blir kränkt för sådant som andra kvinnor skulle le åt och uppskatta. Eller en liten liten klick män som inte har förstått hur man kan eller ska behandla och tilltala kvinnor.

Man ska inte lägga skuld på alla män i allmänhet, och samtidigt påskina att alla kvinnor alltid är offer. Det blir jäkligt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in