Citat:
Kan tänka mig att många män inte tänker på vad de egentligen säger alla gånger och hur det tas emot av mottagaren. Hade t.ex en arbetskollega som var ganska flitig att kommentera städerskorna på ett "oskyldigt" men ändå plumpt sätt. Det kunde vara kommentarer "I see it´s wet and slippery in here, nice!" om han kom in på sitt kontor samtidigt som städerskan var där. Tror inte att han var den enda hon fick kommentarer från och självklart blir det tröttsamt i längden.
Det blir dock lite värre om män väntar ute vid nån kvinnas bil eller utanför någons hem, då är det ett riktigt sjukt beteende som borde gå att lösa rättsligt. Som tur är tror jag inte att det är något Malin råkat ut för överdrivet många ggr och jag tror att det rör sig om ett väldigt begränsat antal män som passerar den gränsen.
Tuffingarna som skriver här skulle väl förmodligen inte våga tala med en kvinna irl men sett till vad de skriver inser man att det finns män som negligerar problemet och tycker att det är överdrivet med utgångspunkten att de själva kan bete sig eller möjligtvis saknar självinsikt.
Det är säkert ingen som vill Malin något illa men säkert en del som inte begriper att de beter sig jävligt illa. Som Malin själv säger är det 2020 och då tycker man att folk borde lärt sig att bete sig. Tack och lov tror jag kommande generationer kommer vara betydligt bättre på att visa respekt för medmänniskor då det pratas om detta i skolorna betydligt mer idag än t.ex på min tid.
Det blir dock lite värre om män väntar ute vid nån kvinnas bil eller utanför någons hem, då är det ett riktigt sjukt beteende som borde gå att lösa rättsligt. Som tur är tror jag inte att det är något Malin råkat ut för överdrivet många ggr och jag tror att det rör sig om ett väldigt begränsat antal män som passerar den gränsen.
Tuffingarna som skriver här skulle väl förmodligen inte våga tala med en kvinna irl men sett till vad de skriver inser man att det finns män som negligerar problemet och tycker att det är överdrivet med utgångspunkten att de själva kan bete sig eller möjligtvis saknar självinsikt.
Det är säkert ingen som vill Malin något illa men säkert en del som inte begriper att de beter sig jävligt illa. Som Malin själv säger är det 2020 och då tycker man att folk borde lärt sig att bete sig. Tack och lov tror jag kommande generationer kommer vara betydligt bättre på att visa respekt för medmänniskor då det pratas om detta i skolorna betydligt mer idag än t.ex på min tid.
Fullt medhåll i det du skriver. Och jag var inne på det med i mitt förra inlägg, att vissa män inte har den där fingertoppskänslan att veta när var och hur de kan tilltala en kvinna, och kanske ge en liten komplimang eller smygfilmat etc på rätt sätt. Så det uppskattas och tas glatt av kvinnan och inte blir drygt och kanske kränkande.
Man ska också veta att exakt samma sak kan sägas av olika män, till en och samma kvinna, och ändå kan kvinnan uppfatta det helt olika. Från att bli direkt kränkt (om hon t ex själv tycker mannen inte passar hennes smak etc...) till att bli förtjust över komplimangen och ett försök till flirt (om hon tycker mannen har ett attraktivt utseende och charmigt sätt i övrigt). På samma sätt ungefär som när kvinnor fixar till sig och gärna vill få bekräftelse på sin charm och utstrålning, att män uppmärksammar dem. Men om fel sorts man gör det så tycker de ”vad fan glor du på...”