2020-12-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Kan tänka mig att många män inte tänker på vad de egentligen säger alla gånger och hur det tas emot av mottagaren. Hade t.ex en arbetskollega som var ganska flitig att kommentera städerskorna på ett "oskyldigt" men ändå plumpt sätt. Det kunde vara kommentarer "I see it´s wet and slippery in here, nice!" om han kom in på sitt kontor samtidigt som städerskan var där. Tror inte att han var den enda hon fick kommentarer från och självklart blir det tröttsamt i längden.

Det blir dock lite värre om män väntar ute vid nån kvinnas bil eller utanför någons hem, då är det ett riktigt sjukt beteende som borde gå att lösa rättsligt. Som tur är tror jag inte att det är något Malin råkat ut för överdrivet många ggr och jag tror att det rör sig om ett väldigt begränsat antal män som passerar den gränsen.

Tuffingarna som skriver här skulle väl förmodligen inte våga tala med en kvinna irl men sett till vad de skriver inser man att det finns män som negligerar problemet och tycker att det är överdrivet med utgångspunkten att de själva kan bete sig eller möjligtvis saknar självinsikt.

Det är säkert ingen som vill Malin något illa men säkert en del som inte begriper att de beter sig jävligt illa. Som Malin själv säger är det 2020 och då tycker man att folk borde lärt sig att bete sig. Tack och lov tror jag kommande generationer kommer vara betydligt bättre på att visa respekt för medmänniskor då det pratas om detta i skolorna betydligt mer idag än t.ex på min tid.

Fullt medhåll i det du skriver. Och jag var inne på det med i mitt förra inlägg, att vissa män inte har den där fingertoppskänslan att veta när var och hur de kan tilltala en kvinna, och kanske ge en liten komplimang eller smygfilmat etc på rätt sätt. Så det uppskattas och tas glatt av kvinnan och inte blir drygt och kanske kränkande.

Man ska också veta att exakt samma sak kan sägas av olika män, till en och samma kvinna, och ändå kan kvinnan uppfatta det helt olika. Från att bli direkt kränkt (om hon t ex själv tycker mannen inte passar hennes smak etc...) till att bli förtjust över komplimangen och ett försök till flirt (om hon tycker mannen har ett attraktivt utseende och charmigt sätt i övrigt). På samma sätt ungefär som när kvinnor fixar till sig och gärna vill få bekräftelse på sin charm och utstrålning, att män uppmärksammar dem. Men om fel sorts man gör det så tycker de ”vad fan glor du på...”
Citera
2020-12-31, 09:36
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Var. Han var född i Skutskär.

De 352 Anders Eklund som är reggade på hitta.se innehåller säkert en och annan snuskgubbe som kan tänka sig att kalla Malin Olenius för hora. Men det finns fler Anders Eklund. Han som sitter inlåst för våldtäkt och mord lär inte heller ha sunda tankar om Malin.

Men nu blev det rejält off-topic. För att återvända till ämnet så betvivlar jag att annat än ett fåtal svenska män öppet kallar icke-prostituerade kvinnor för horor, eller säger att de vill köpa dom för sex. Ej heller stalkar dom. Tror inte heller att utländska män har en liknande konversation på kondiset där Malin jobbar, även om yngre bittra blattar gärna kallar tjejer för horor.

Dags att börja behandla sina medmänniskor på ett respektabelt sätt, anser jag, trots att jag inte är någon feminist utan tror på konservativa värden i familjer.

Du ger mången WT för hög moral - mången ungdomar, men även män, på dessa småorter hyser slika åsikter och man uttrycker dem gärna. Jag vet då jag vuxit upp i en slik bondhåla. Problemet är också att folk imiterar varandra och tyvärr är det mer ofta den negativa och perverterade vokabulären som efterapas. Särskilt ungdomar överallt är mest påverkbara och de kan allt själva också. En av de större skandalerna i detta är alla som sitter och hör detta och låter det fortgå - vad är det för mesar i Hedemora, egentligen?
Citera
2020-12-31, 09:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Jag tror det.

Om män får bete sig som dom vill, utan att någon säger ifrån då är risken stor att dom faller in i ett beteende av den sorten.

Därför är det viktigt att vi står upp och säger ifrån att SÅ DÄR BETER MAN SIG INTE och om dom inte själva begriper detta, om skammen inte infinner sig då finns det bara en lösning och det är att bli fysiska med dom.
Det förövarna har gemensamt är att de sugit på sina mödrars tuttar och lapat bröstmjölk.
Citera
2020-12-31, 10:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är väl ensamheten som är boven i dramat. Serviceyrken inbegriper att utföraren skall vara välkomnande och trevlig. Tänk en man som inte får ett leende i sin vardag men alltid får ett leende av ”Malin”. Han tror att ”kanske är det min chans”.

Det har inte att göra med män. Det handlar om en känsla av att bli sedd och omtyckt. Det är nog därför människor låter sig bli lurade av bondfångare. Människor går med i underliga sekter för att innan de måste betala pengar blir uppskattade, omtyckta, kramade och uppmärksammade.

Det är inget ”manligt” problem. Jag har haft två svartsjuka och uppsökande kvinnor efter mig. Det finns hos kvinnor med.
Citera
2020-12-31, 10:38
Medlem
Ballcancers avatar
Känns som sagt som att det är icke svenskar som öppet skriker hora osv men har själv varit med om både svenska och utländska män som beter sig helt normalt när man träffar dem (i jobb miljö) och sen när man kommer hem och kollar sina sociala medier så har de skrivit något otrevligt sexuellt och det är så jäkla obehagligt. Om ni bara visste hur ofta det händer och hur ofta det är svenska män så skulle ni säkert vara chockade. Kan inte tro att män brukar skryta om sånt beteende för sina vänner.
Det värsta är när man antingen ignorerar eller ber personen sluta eller låta en vara och de blir agressiva och börjar kalla en för hora. När man bara fört en helt normal konversation på sitt jobb med personen. Inga inviter. Inga leenden knappt. ingenting.
Citera
2020-12-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nä, för en gångs skull är du faktiskt fel ute:
Väldigt klassiskt "svenskt" att gå på café och flirta lite med pinglan som jobbar där. Du har väl för bövelen sett åtminstone en gammal hederlig svensk pilsnerfilm?

Problemet är att dagens tjejer inte "tål komplimanger" som exempelvis "Bettan 23 år 1943"..
Antar att det är "metoo"-rörelsen som skapat fenomenet.

Nu snackar jag inte om verbala övergrepp (invektiv) alltså, utan liknande Thor Modén och Åke Söderblom kanske kunnat ha sagt i en svart-vit pilsnerfilm sittandes på en servering, typ "kolla vilka schyssta spiror bruttan har" eller något i den stilen. Hände hela tiden i gamla Sverige. Jag antar att den toleransen har minskat brutalt på senare år.

Jag vet inte, men jag antar att det är sådant svenskar sysslar med, när de kommenterar servitriser. (I nyktert tillstånd).
Fast nä det har blivt vanligare bland svenska män att inte förstå vett och etikett när det kommer till hur man behandlar kvinnor.
Kränktheten har också ökat och många klarar inte av ett nej utan att få frispel.

Bara att titta på alla Flashback trådar där man gråter ut över att kvinnor har mer makt när det kommer till dejtning som om det vore något nytt.
Sen alla incel trådar med misslyckade män där man skyller sin misslyckade situation på kvinnor istället för att ta sig själva i kragen.
Män från för hade kräkts rakt ut när de hört ynkandet.

Bara att kolla vad både svenska män och invandrare skriver till tjejer på tinder eller andra dejtning sidor för att fatta att det har spårat ut med kuk bilder, hot osv.
Detta är väl något alla män som faktiskt har kvinnor i sitt liv i form av vänner eller flickvänner känner till.
Medans många män inte ens lever i en verklighet med kvinnor som de kan föra en normal konversation med.

Tror helt klart att majoriteten av männen är invandrare om problemet har uppstått bara de senaste åren.
Men självklart finns det svenska män som tycker det är en god idé att spamma ut vänförfrågor till kvinnor på Facebook som de tycker har varit trevliga och väntar ut dom till efter jobbet och dyka upp som något efterblivet creep och tror att man har någon chans😆
Dessa socialt efterbliva män som inte fattar sociala koder har alltid funnits, problemet nu är att de tycks ha blivt fler, kör med en hårdare ton och hotar allt mera.
Sociala medier och mobiler har även släppt in dessa män innanför dörren på ett annat sätt så att det har blivit mer närvarande.
Självklart har även sociala medier gjort att folk tar sig mer friheter med hot, visa up kuken etc då detta absolut inte fick samma konsekvenser som för eller var lika lätt att göra.
Senast redigerad av Regnpojken 2020-12-31 kl. 10:53.
Citera
2020-12-31, 10:55
Medlem
Jag lyssnar på vad Malin säger och tar till mig det.
Utgår ifrån att hon talar av egen erfarenhet.
Det är hennes egen upplevelse.
Respekterar det.
Gissar att Hedemora inte var orten där Gentlemannen uppfanns.
Citera
2020-12-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt55
Tydligen rätt många om man ska tro reportaget från Hedemora och svensk statistik.
Du måste skilja på män och kvinnor, och vad de uppfattar som provocerande och utmanande.
Kan du länka något raportage där kvinnor säger att de är kränkta över hur män klär sig?
Citera
2020-12-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Därför blir det manshaming i vanlig ordning. Oärligt och hon kan gott ha det eftersom hon röstar som hon gjort.

Eller hur, kan inte brottsoffer visa upp att dom röstat på NMR så förtjänar dom att bli utsatta.
Citera
2020-12-31, 11:02
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Sossedravel

Har du legat under en sten det senaste decenniet? Säger dig We are Sthlm, Putte i Parken, Köln och taharrush ingenting?
Din skrupelfria jävla sosse till amöba. Totalt värdelös är du. Hedemora är bara ännu en i mängden av avdumpningsplatser för sossarnas nya mörka valboskap och det är du medveten om, ditt kryp.
Citera
2020-12-31, 11:12
Medlem
arbeitmachtfreis avatar
Hedemora är ett riktigt ghetto med nyanlända. Har själv bott i Dalarna och kan meddela att Hedemora är på samma nivå som Borlänge vad gäller den saken. Krävdes inte att man läste många rader innan man förstod vad det handlar om för "män".
Citera
2020-12-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Eller hur, kan inte brottsoffer visa upp att dom röstat på NMR så förtjänar dom att bli utsatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Reinfeldt
”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.”

Röstar man på att ta in våldsverkare ska man inte bli förvånad om man själv hamnar i brottsstatistiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in