2020-12-31, 03:18
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna sjöng faktiskt live på mello 1986, spola fram mello bandet 1:22, insåg det nyss.
https://www.svtplay.se/video/16835614/melodifestivalen-oppet-arkiv/melodifestivalen-1986-avsnitt-1
Låten var enkel att sjunga, Anna funkar inte med svårare låtar.
https://www.google.com/amp/s/svennegifs.tumblr.com/post/146180164366/anna-book-melodifestivalen-1986/amp

Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
För att vara ärlig hade hon också en helt annan utstrålning här. Låten suger såklart men det är ändå schlager... som jag ser det hade Anna världens chans att skapa något stort med det där som språngbräda, men hon sumpade det.

Jag kollade på Lena Philipssons live och så Annas, men nä, jag kan inte se nån utstrålning, jag ser bara ett barn som sjunger en barnsång. Lena var ju sexig och hade definitivt utstrålning, henne ville man ju se mer av. Den känslan får jag verkligen inte av Anna, 15 år... 🤢
Citera
2020-12-31, 04:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag kollade på Lena Philipssons live och så Annas, men nä, jag kan inte se nån utstrålning, jag ser bara ett barn som sjunger en barnsång. Lena var ju sexig och hade definitivt utstrålning, henne ville man ju se mer av. Den känslan får jag verkligen inte av Anna, 15 år... 🤢

En annan märklig sak är ju att Anna som är den yngsta deltagaren, sitter! under sitt uppträdande.
Kan inte erinra mig att någon annan artist gjort det.
Det är precis som att Anna är förlamad och sitter rullstol.
Anna är ju INTE känd för att vara en speciellt mobil figur, som rör sig sensuellt och Eeh överhuvudtaget. Hon älskar att sitta still och har ju uppenbart alltid älskat det. Det syns..
Förmodligen skolkade Anna från gympan redan i 1a klass.
Citera
2020-12-31, 06:55
Medlem
thaimans avatar
Citat:
En annan märklig sak är ju att Anna som är den yngsta deltagaren, sitter! under sitt uppträdande.
Kan inte erinra mig att någon annan artist gjort det.
Det är precis som att Anna är förlamad och sitter rullstol.
Anna är ju INTE känd för att vara en speciellt mobil figur, som rör sig sensuellt och Eeh överhuvudtaget. Hon älskar att sitta still och har ju uppenbart alltid älskat det. Det syns..
Förmodligen skolkade Anna från gympan redan i 1a klass.

Men hon var ju väldigt rörlig i Let's Dance
Faktiskt riktigt duktig, lite nyans får det vara.
Citera
2020-12-31, 07:39
Medlem
TPLs avatar
Har Anna tillfrågats om att vara programledare för Melodifestivalen 2021? Lena Philipsson och Pernilla Wahlgren är heta namn så varför inte Anna? Då skulle hon äntligen få jobba lite, i alla fall 1 vecka.
Citera
2020-12-31, 08:42
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Men hon var ju väldigt rörlig i Let's Dance
Faktiskt riktigt duktig, lite nyans får det vara.

Det var ett gyllene undantag!
Anna fick ju stålar för varje vecka hon höll sig kvar i Lets dance.
Tacka fan för det, det är sånt som får Anna att sprattla med benen som en galning.
Personer som Anna måste ha rejäla morötter för att utföra något.
Då funkar det inte med vad som helst.
Samma grej med BLVIP.
No money, no move.
Så egentligen borde man sätta träns på Anna spänna för en vagn, binda fast 100 000 i en rejäl sedelbunt som Anna ser framför sig och så får hon springa efter den, då blir det fart på Buuken.
Senast redigerad av cece123 2020-12-31 kl. 09:00.
Citera
2020-12-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage

Haha, jag menade jämfört med "det finns en morgondag", som ju blev ett fiasko. Hon sjöng ju inte särskilt bra i ABC heller, men så är det ju inte direkt en svår eller speciellt djup låt. Därför passade den Anna- på den tiden. Hon var ju ett barn fortfarande, även om hon såg ut som en tant redan då pga frisyr och kläder. Jag måste ändå säga att då, innan hon blev den hon är idag, var hon riktigt söt. Hon verkade också ödmjuk på ett annat sätt än idag. Undrar var allt gick snett egentligen?
Citera
2020-12-31, 09:19
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
Haha, jag menade jämfört med "det finns en morgondag", som ju blev ett fiasko. Hon sjöng ju inte särskilt bra i ABC heller, men så är det ju inte direkt en svår eller speciellt djup låt. Därför passade den Anna- på den tiden. Hon var ju ett barn fortfarande, även om hon såg ut som en tant redan då pga frisyr och kläder. Jag måste ändå säga att då, innan hon blev den hon är idag, var hon riktigt söt. Hon verkade också ödmjuk på ett annat sätt än idag. Undrar var allt gick snett egentligen?

Måste ha varit misslyckandet i mello.
Anna sjönk ju som en sten.
Mamman la all förhoppning på Anna, någon syster sa upp sig från jobbet för att
alla i familjen skulle hjälpa till i Annas fanclub.
Det smiddes planer.
Anna slutade skolan.
Sedan tror jag att Anna har diagnoser i bagaget, som gör att ett sådant misslyckande
tar större plats i livet än vad det gör för andra människor.
Annas mamma har helt klart förstört Annas liv, vad Anna än själv säger.
Anna försökte ju återkomma i början av 90 talet, floppade, blev psykisk sjuk och sedan har Det blivit mer och mer knasigheter, allt på grund av att hon till varje pris vill vara känd.
Citera
2020-12-31, 09:27
Medlem
Citat:
Det smiddes planer.
Anna slutade skolan.
Sedan tror jag att Anna har diagnoser i bagaget, som gör att ett sådant misslyckande
Anna försökte ju återkomma i början av 90 talet, floppade, blev psykisk sjuk och sedan har Det blivit mer och mer knasigheter, allt på grund av att hon till varje pris vill vara känd.

Ja, du har nog helt klart en poäng här. Självklart är det inget fel på att ha en nära relation till sin familj, men Annas relation till sin familj och kanske i synnerhet till sin avlidna mamma, verkar direkt osund. Marita lade definitivt grunden för den kollaps som blev av Anna.
Citera
2020-12-31, 10:03
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Det smiddes planer.
Anna slutade skolan.

Ja, hon försökte som sagt var återkomma på 90-talet. Det blev ju ett nytt Melloförsök 1994 i TV3:s alternativa Melodifestival, där kanalen med Bert Karlsson i spetsen botaniserat bland de bidrag som SVT ratat det året. Men tyvärr misslyckades Anna Book även här. Bidraget hon försökte framföra, "Casanova", hamnade oplacerat utanför finalfältet. Återknyt bekantskapen med det här:

https://www.youtube.com/watch?v=OZikwwfZTuA

Vann gjorde Jenny Öhlund med "Viva Fernando Garcia", om nu någon minns den låten!
Citera
2020-12-31, 11:04
Medlem
När Anna dansar till musiken känns en gråsten smidig och rytmisk om man jämför.
Citera
2020-12-31, 11:26
Medlem
Citat:
Anna sjöng faktiskt live på mello 1986, spola fram mello bandet 1:22, insåg det nyss.
https://www.svtplay.se/video/16835614/melodifestivalen-oppet-arkiv/melodifestivalen-1986-avsnitt-1
Låten var enkel att sjunga, Anna funkar inte med svårare låtar.
https://www.google.com/amp/s/svennegifs.tumblr.com/post/146180164366/anna-book-melodifestivalen-1986/amp

Vilken slemmig snubbe i svart skinnpaj, närmst Anna
Anna berättar att hon nog sjöng på bebisspråk när hon var ett år... låter likadan nuförtiden när hon "gullar" med familjen
Citera
2020-12-31, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Ja, hon försökte som sagt var återkomma på 90-talet. Det blev ju ett nytt Melloförsök 1994 i TV3:s alternativa Melodifestival, där kanalen med Bert Karlsson i spetsen botaniserat bland de bidrag som SVT ratat det året. Men tyvärr misslyckades Anna Book även här. Bidraget hon försökte framföra, "Casanova", hamnade oplacerat utanför finalfältet. Återknyt bekantskapen med det här:

https://www.youtube.com/watch?v=OZikwwfZTuA

Vann gjorde Jenny Öhlund med "Viva Fernando Garcia", om nu någon minns den låten!
OMG det där hade jag förträngt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in