Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Du får ursäkta, men du har intagit rollen som trådens rikspucko. Trots att jag länkar dig källor, anger exakta diagram etc, så går budskapet inte hem i din tröga hjärna. Börjar på allvar tro att du lider av någon kognitiv störning. Brukar inte uttrycka mig så här, men jag börjar på allvar tröttna på dig.
Visst om jag lider av "någon kognitiv störning" så vågar man inte ens tänka tanken på vad du lider av. Ju mer du skriver i denna tråd desto mer bränd i huvudet framstår du.
Du är fullständigt besatt av denna tråd och inte ens klarar av att processa ett enkelt diagram över döda per dag och koppla mot skolavslutningen i våras samt enkelt kunna dra slutsatsen att ingen samband syns. Trots att du stirrat dig blind på diagrammet över döda per dag så ser DU hur kurvan över döda per dag med covid vänder nedåt ordentligt från V28 och framåt… Det är verkligen helt efterblivet.
Ponera/tankeexperiment som du troligen inte kan följa men; Skolavslutning den 12/6, då x- tusen nysmittade barn gick hem från skolan, dagen efter skolavslutningen den 13/6 gick 0 barn hem nysmittade. Barnen som gick hem den 12/6 ska (troligen via 1-2 led) hinna smitta gammelfarfar 95-år som ev dör med covid. Alltså effekten på att coronamotorn (enligt dig skolan) stannade tvärt den 12/6 syns som ett kraftigt fall i covid-död-statistiken kring mitten av Juli. Du ser alltså inte att i princip hela nedgången inträffat innan dess?! Du ser istället kraftigt fall kring vecka 28.
Nej, det är nog bättre du fortsätter fundera på din lösning på hur far- och morföräldrar (eller någon annan riskgrupp) kan användas för att ta hand om baren då grundskola och förskola stängs

.