Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Själv är jag sugen på att göra alla ansiktsbehandlingar, frisörbesök och shopping som jag avstått i snart ett år!!! Får Stefan köpa reservdelar till rakhyveln så får jag klippa håret på salong.
Jag har seriöst inte varit i en affär förutom mataffären på 9 månader! Och tanken att resa till sälen eller utomlands har inte ens förespeglat mig.
Känner mig ärligt talat lurad.
Ingen har förbjudit dig att få en facial på stan. Eller att besöka en frisör. Det har varit öppet under hela pandemin, många har förlorat massvis med kunder men det är fortfarande öppet, det är bara att gå dit om du känner dig frisk och inte är i en riskgrupp.
Har du missat att ingenting är stängt? Har du på allvar legat under täcket och drömt om en facial sedan i mars?
Är det onödigt att sossarna är ute och sossar på sin lediga tid? Ja det är onödigt. Men det är inte olagligt och ingen politiker varken sosse eller moderat har tvingat dig att ligga hemma med neddragna gardiner sedan i mars.
I somras var det ju väldigt låg spridning, satt du även hemma och drömde om en klippning då?
Jag hatar sossar lika mycket som gemene man på Flashback men sluta löjla er. Det har varit upp till var och en att hålla avstånd och hålla smittan nere. Vissa har uppenbarligen gömt sig under sängen sen i mars. Andra har levt så normalt man kan med alla restriktioner och andra har gjort det man kan och vill när det passar.
Hur kan detta komma som en chock.
Hade vi haft lagar och lockdown så hade jag blivit upprörd och krävt en förklaring. Men vi har inga lagar om att man inte får åka skidor eller köpa dyra sosse klockor