2020-12-30, 23:27
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad fasen då ”äta kakan och ha den kvar”??

Har en människa rätt att få jobba i fred utan att bli sexuellt trakasserad eller inte?

Finns ingen jävla dubbelmoral i det kravet alls.

Det har jag inte påstått. Jag tror inte kvinnor blir mer utsatta idag än förut. De är däremot lika kapabla till anställning inom polis/brandkår/militär (sägs det trots att man sänkt intagningskraven), vi ska låtsas att de är minst lika bra på fotboll och bör ha samma löner som herrarna, på varannan reklam syns "macho"-kvinnorna som antingen spöar coola killar i biljard eller lyfter en pall med lök trots sina menssmärtor eller varför inte alla kick-ass-kvinnor i Hollywood-filmer som Captain Marvel... Allt som en man kan göra kan en kvinna göra osv. Sen får de några skamliga förslag på jobbet och ringer Expressen... Jo kakan äts och sparas - och lite till.
Citera
2020-12-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Babberadarn ger fullt utslag!
Varför då? Jo när dessa kallar kvinnorna "horor" när de blir nekade ger 100% utslag!
När jag var yngre fanns inte dessa problem! Har iaf aldrig hört det när jag var yngre.
Skulle det inte vara så antar jag att uppgiftslämnaren är mytoman!

Invandrare brukar vara väldigt på och går gärna fram till kvinnan och sliskar sig eller väntar tills hon går hem och våldtar henne. Detta har inte hänt.

Hon säger själv att dom bara hänger och är obehagliga, känns mer som svenska män som inte har så mycket erfarenhet med kvinnor så dom väljer att stirra eller skicka skumma meddelanden till henne säkert med fejkade konton också.
Citera
2020-12-30, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Invandrare brukar vara väldigt på och går gärna fram till kvinnan och sliskar sig eller väntar tills hon går hem och våldtar henne. Detta har inte hänt.

Hon säger själv att dom bara hänger och är obehagliga, känns mer som svenska män som inte har så mycket erfarenhet med kvinnor så dom väljer att stirra eller skicka skumma meddelanden till henne säkert med fejkade konton också.
Nej svenskar kallar inte kvinnor gör "horor"! DET är skillnaden!!
Citera
2020-12-30, 23:35
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crank
Hey du verkar behövas här. Kan du flytta hit omgående?
Jag blir stalkad av en dåre till och från under tre år, du kanske kan komma och ta honom i örat?

Är på väg...

Nej, men hoppas du kan få hjälp av någon riktig man - har du ingen i din närhet som kan ta detta utanför rättssystemet, så att säga? En, eller ett par riktiga män som kan ta hand om patrasket. Får fasiken lust att åka upp och hjälpa dig, men sitter fast i annat land pga. Corona. Hoppas det löser sig för dig...
Citera
2020-12-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel

Du kan såklart ha rätt.
Det vi då ser är ett nytt märke i svensk journalistik och pk-media..

Hittills har det varit lätt.
Skriver man inget så vet man o annars skriver de ut. Som med pixling eller ej....

Vi får se om det är fråga om ett nytt märke, tids nog kommer det också fram.
Citera
Medlem
Citat:
Det gör de visst. Tycker du ska lyssna till vad kvinnor faktiskt säger i den saken. Liksom de som vet detta bäst, inte du.
Citera
Medlem
Citat:

Hora används av mer än invandrare, t.ex bland en viss typ av arga kvinnohatande män som inte har så mycket erfarenhet av kvinnor. Folk som inte direkt säger till henne att hon är hora, utan skriver det till henne genom meddelande.

Det kan ju dock vara olika sorters män som fått intresse för henne, men som jag skrev tidigare invandrarmän är ofta mer sliskiga och går fram medans osäkra män stirrar eller skickar meddelanden.
Citera
2020-12-30, 23:39
Avstängd
Citat:
Kvinnor blir kallade horor när de ligger med män.
Kvinnor blir kallade horor när de inte ligger med män.
Kvinnor blir kallade hora bara för att de är kvinnor.

Att vara kvinna är i en del mäns begreppsvärld är tydligen samma sak som att vara ”hora”.

Kallas misogynism och ja rätt vanligt förekommande, bara läs i denna tråd eller på detta forum generellt.
Vilka är det????
Citera
2020-12-30, 23:40
Avstängd
Citat:
Det gör de visst. Tycker du ska lyssna till vad kvinnor faktiskt säger i den saken. Liksom de som vet detta bäst, inte du.
Svenska killar använder inte det ordet!
Byt umgängeskrets!
Citera
2020-12-30, 23:41
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Fast den där lilla teorin faller ju platt, eftersom sexuellt våld finnes i nära nog alla kulturer,

Du frågade ” Vad är då orsaken bakom detta ociviliserade beteende?” i en tråd som diskuterar ociviliserat beteende på ett café i Hedemora. Mitt svar på den frågeställningen är kulturer sprungna ur civilisationer som ej är hemmahörande i Hedemora.
Citat:
Och nej lilla du, att vi har haft den asylpolitik vi nu haft är ett resultat av regering och riksdag, och näää vet du det är nu inte enkom feminister, eller kvinnor, som får rösta i detta landet.

Så den där typen av argument faller på sin egen dumhet.
På tal om dumhet, om du skulle läsa noggrannare så skrev jag ”del i ansvaret”. Jag ska förtydliga: jag påstår att ni har en överrepresentation i en politisk övertygelse som förespråkar en generositet i migrationspolitiken som möjliggjort nuvarande nivåer.
Eller vill du göra gällande att kvinnor och feminister röstar SD, AfS, etc i samma utsträckning som det samlade väljarkollektivet?
Citera
2020-12-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Det har jag inte påstått. Jag tror inte kvinnor blir mer utsatta idag än förut. De är däremot lika kapabla till anställning inom polis/brandkår/militär (sägs det trots att man sänkt intagningskraven), vi ska låtsas att de är minst lika bra på fotboll och bör ha samma löner som herrarna, på varannan reklam syns "macho"-kvinnorna som antingen spöar coola killar i biljard eller lyfter en pall med lök trots sina menssmärtor eller varför inte alla kick-ass-kvinnor i Hollywood-filmer som Captain Marvel... Allt som en man kan göra kan en kvinna göra osv. Sen får de några skamliga förslag på jobbet och ringer Expressen... Jo kakan äts och sparas - och lite till.

Det tror inte jag heller, men det ör inget jäkla skäl för det att tycka sexuella trakasserier skulle vara något ”normalt” som bara kvinnor ska stå ut med för att få lov äta kakan.
Eller hur?

Och ja, det mesta män gör kan kvinnor också göra, om de inte är utan ben, armar eller annat.
Vilket de alltså inte är.

Att du inte uthärdar tanken på att de faktiskt kan det, får ju vara ditt lulla problem.
Citera
2020-12-30, 23:43
Medlem
Citat:
Kvinnor blir kallade horor när de ligger med män.
Kvinnor blir kallade horor när de inte ligger med män.
Kvinnor blir kallade hora bara för att de är kvinnor.

Att vara kvinna är i en del mäns begreppsvärld är tydligen samma sak som att vara ”hora”.

Kallas misogynism och ja rätt vanligt förekommande, bara läs i denna tråd eller på detta forum generellt.

O män är svin, presumtiva våldtäktsmän och kvinnomisshandlare.. Horbockar, äckel.

Kan vi nu sluta tro på att kvinnor är oskyldigt blå med vita vingar och en gloria?

En sak håller jag med om när feminister säger... "kvinnor kan" o ja det kan ni hoppa upp sätta pengar på...

Vem tjänar egentligen på att vi är så tarvliga mot varandra och bedriver könskamp`? (fundera på den)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in