2020-12-31, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Som i min krets f, eks ?
i min krets finns det ingen jag känner som är här eftersom det är ett anonymt forum...
bara för att informera dig om att jag skrev som jag gjorde eftersom det är sant...
Har jag någonsin nämnt T-E eller något om henne på FB?
var det ont att läsa eller?
tar dig lite högtidligt i den här tråden innan du bjuder på nya takter...
kom med fakta då, jag har pressat in något fakta här ikväll och ser att TT`s system fungerar bra för att undvika att läsa det...
trevlig taktik

Du tilhører en krets, en gruppering, som foraktelig kaller meningsmotstanderne TT. Jeg har aldri sagt, eller ment, at dere kjenner hverandre personlig. Flere i denne kretsen, denne grupperingen, jeg har ikke nevnt deg spesielt, har ingen motforestllinger mot å rette grove beskyldninger mot fx MB. Dette er for så vidt greit, men da må det også tåles at lyset rettes mot andre vitner. Jeg tror det er stadig flere brukere som undrer seg over dette. Forsøkene på å rette søkelyset bort fra eks-svogeren, har ført til det motsatte av den ønskede effekten. Det er trolig flere brukere som undrer seg: Hvorfor i all verden skal man ikke diskutere eks-svogerens rolle? Kan han han være mere enn et vitne? Er man engstelig for at en eventuell mistenksomhet mot eks-svogeren, kan ta mistanken bort fra TH? Og jeg kan gjenta meg selv: Det var et hemmelighetskremmeri rundt hvilken forening AEH var tilsluttet. Dette ble etter hvert så påfallende, at jeg begynte å lure på hva som lå bak. PM-etterforskerne forsøkte lenge å skjule denne kunnskapen, men som så ofte ellers, kommer fakta på bordet. Årsaken til at dette ble forsøkt skjult, tror jeg skyldtes at man var engstelige for at tilknytningen til AA, skulle sverte hennes minne. Eller at noen kanskje ville forsøke å så tvil om vitnenes troverdighet, pga dere avhengighetsproblematikk. Hvis mine antakelser er riktige, er det trist å se at disse menneskene ikke bare har en rusproblematikk å håndtere, de må i tillegg takle en god del fordommer.
Citera
2020-12-31, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er ikke en lek, men jeg registrerer at du ikke ser alvoret i denne saken, mtp alle fjasete kverulerende nonsens-kommentarene dine. Det blir vel mye dobbelmoralsk bajasisme fra din side.

Innlegget mitt forklarer hvorfor SH ikke kan forsvare TH ifm lekkasjene i media, pga at det er klausulerte opplysninger. Det sier ganske mye om hvilken innstilling politiet har i denne saken, og det er ikke et pent bilde kombinert med lekkasjene.
Du trenger ikke forsøke å late som at saken er løst, så når SH har sagt at "det er ikke som dere tror", så kan jeg påminne deg om, at tiden som har gått siden SH uttalte de ordene, så har uttalelsen blitt styrket. Politiet har ingen styrket sak siden den gang. Det politiet mente var bevis, viste seg å være en illusjon, så SHs ord står ved lag.

Du henger her i tråden og er stor i kjeften, noe mer ser jeg ikke i dine korte setninger.

Jeg tror mange tolket kommentaren som at han mente politiet hadde lite å fare med og hadde uttalt seg litt for spenstig i forhold til hva de hadde av bevis. Det er ikke så opplagt som politiet vil innbille dere. Noe sånn oppfattet jeg.

Han antyder ikke at han var synsk eller hadde fått en åpenbaring om hva og hvordan og spesielt hvem som gjorde noe mot AE. Han visste vel like lite lite/ mye som politiet. Og ville jekke ned politiet. Jeg tror heller ikke at han "ser" hva som skjedde.
Citera
2020-12-31, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tolkar annorlunda än ni.
För mig kan SH:s uttalande betyda att det kan finnas en annan GM, men som man inte kan gå ut med
då uttalandet gjordes, i brist på bevis.
Återstår att se ... det är polisens sak att utreda, inte SH:s?

Att jag lägger vikt vid uttalandet beror till del på när SH gjorde det, nämligen i känsligt skede
då alla väntade på svar. Jag tror det finns tyngd och mening i hans uttalande.
Det gjordes inte som "utfyllnadsprat". SH är känd för att undvika sådant prat.

Nei han tenker gjennom ordene han bruker. Men hva har han funnet ut. Hvorfor etterforskes det ikke. Det er gått lang tid nå så det er på tide SH komner med sin GM. Og jeg tror ikke han er synsk.
Citera
2020-12-31, 03:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du tilhører en krets, en gruppering, som foraktelig kaller meningsmotstanderne TT. Jeg har aldri sagt, eller ment, at dere kjenner hverandre personlig. Flere i denne kretsen, denne grupperingen, jeg har ikke nevnt deg spesielt, har ingen motforestllinger mot å rette grove beskyldninger mot fx MB. Dette er for så vidt greit, men da må det også tåles at lyset rettes mot andre vitner. Jeg tror det er stadig flere brukere som undrer seg over dette. Forsøkene på å rette søkelyset bort fra eks-svogeren, har ført til det motsatte av den ønskede effekten. Det er trolig flere brukere som undrer seg: Hvorfor i all verden skal man ikke diskutere eks-svogerens rolle? Kan han han være mere enn et vitne? Er man engstelig for at en eventuell mistenksomhet mot eks-svogeren, kan ta mistanken bort fra TH? Og jeg kan gjenta meg selv: Det var et hemmelighetskremmeri rundt hvilken forening AEH var tilsluttet. Dette ble etter hvert så påfallende, at jeg begynte å lure på hva som lå bak. PM-etterforskerne forsøkte lenge å skjule denne kunnskapen, men som så ofte ellers, kommer fakta på bordet. Årsaken til at dette ble forsøkt skjult, tror jeg skyldtes at man var engstelige for at tilknytningen til AA, skulle sverte hennes minne. Eller at noen kanskje ville forsøke å så tvil om vitnenes troverdighet, pga dere avhengighetsproblematikk. Hvis mine antakelser er riktige, er det trist å se at disse menneskene ikke bare har en rusproblematikk å håndtere, de må i tillegg takle en god del fordommer.

Jag tillhör inte någon krets och om du ville läsa skulle du ha vetat det, jag har skrivit mycket som går emot andra oavsett åsikter annars och jag kommer att fortsätta med det själv om det uppenbarligen handlar om något helt annat för många här...
kom ihåg att om du ville veta mer om denna svågern som uppenbarligen är så viktig för dig, kan du läsa om honom i tråden, där jag har fått veta mycket om honom, mer än tillräckligt faktiskt, så här har det varit med flera av er..
läs och dela fakta så får vi alla en mycket bättre tråd...

svartsjuka ser det ut som är din drivkraft nu, det passar dig lika lite som när du anklagar människor för att ljuga medan du ljuger själv...
Citera
2020-12-31, 06:23
Bannlyst
Citat:
100% enig med deg i alt du skriver her.
At eks-svogeren gikk til politiet - er ikke mistenkelig.

Men jeg vil legge til at når eks-svogeren gikk til media - så ble det mistenkelig.

Vet du når det intervjuet ble foretatt? Hvilken dato?
Senast redigerad av Tennsfjord 2020-12-31 kl. 06:36.
Citera
2020-12-31, 06:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
At politiet har funnet datalogger som viser at det er gjort søk på både skilsmisse og boligannonser underbygger det flere vitner allerede har fortalt. Ser man de ulike funnene i sammenheng med alle vitneforklaringene, er det mye som tyder på at AE forsøkte å løsrive seg før forsvinningen. I tillegg til funnene som er gjort, skal AE ha rådført seg med flere og spurt om hvordan hun skulle gå frem ved en skilsmisse. At noen velger å se bort i fra alt dette sier kanskje sitt.

Ja, de har lite å gå på nå som prøver å plukke ifra hverandre dette med skilsmisse.
Desperat vil jeg si.
Citera
2020-12-31, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
La oss nå si at du er en av de nyregistrerte deltakerene her i tråden, og ikke har fått med deg så mye fra etterforskningen hittil. Du har tydeligvis valgt å avstå fra å ta til deg fakta om Txm Hxgwn som har kommet fram på en overveldende måte, og har allerede bestemt deg for at han ikke har noe med saken å gjøre.
1:du gjør deg selv irrelevant
2:x-svogeren er ikke siktet for noe som helst, og vitner trenger en form for beskyttelse for å stå fram. Rising med trusler på biler er ikke det jeg ønsker.

Er det problematisk for deg?

Er det en sammenheng mellom når man registrerte seg som bruker og hvor mye man har fått med seg fra etterforskningen av saken?

X-svogeren sto frem i Krimpodden av egen fri vilje. Han kunne valgt å være helt anonym.
Citera
2020-12-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Nei han tenker gjennom ordene han bruker. Men hva har han funnet ut. Hvorfor etterforskes det ikke. Det er gått lang tid nå så det er på tide SH komner med sin GM. Og jeg tror ikke han er synsk.

Ja vi väntar och väntar på en utveckling.
Citera
2020-12-31, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
Er det en sammenheng mellom når man registrerte seg som bruker og hvor mye man har fått med seg fra etterforskningen av saken?

X-svogeren sto frem i Krimpodden av egen fri vilje. Han kunne valgt å være helt anonym.

Jag vill gärna veta mer om hur du tänker framledes, jag tror du har förstått det mesta.
Citera
2020-12-31, 08:31
Medlem
Citat:
Men jeg vil legge til at når eks-svogeren gikk til media - så ble det mistenkelig.

Det er det som skurrer litt for meg også.
Citera
2020-12-31, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag tillhör inte någon krets och om du ville läsa skulle du ha vetat det, jag har skrivit mycket som går emot andra oavsett åsikter annars och jag kommer att fortsätta med det själv om det uppenbarligen handlar om något helt annat för många här...
kom ihåg att om du ville veta mer om denna svågern som uppenbarligen är så viktig för dig, kan du läsa om honom i tråden, där jag har fått veta mycket om honom, mer än tillräckligt faktiskt, så här har det varit med flera av er..
läs och dela fakta så får vi alla en mycket bättre tråd...

svartsjuka ser det ut som är din drivkraft nu, det passar dig lika lite som när du anklagar människor för att ljuga medan du ljuger själv...

S... s... Svartsjuka?!!
Citera
2020-12-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Ja, de har lite å gå på nå som prøver å plukke ifra hverandre dette med skilsmisse.
Desperat vil jeg si.

Det er helt opp til Jayce å klargjøre dette. Hvis han ønsker å svare, da. Jeg har ved to tidligere anledninger stilt konkrete spørsmål. Jeg kan ikke se at hen har svart, Hvis hen ikke svarer denne gangen heller, tenker jeg mitt.

"plukke ifra hverandre dette med skilsmisse"
Ingen i denne tråden vet hva som har skjedd, med mulig unntak for at noen av gjerningspersonene er registrerte brukere.
Hver gang en bruker uttaler seg skråsikkert, er det all mulig grunn til å lytte nøye. På samme måte bør brukerne tenke, når en annen bruker/andre brukere konsekvent ønsker å styre diskusjonen i en bestemt retning. Det er all mulig grunn til å være kritisk til deler av informasjonen i denne tråden. Man bør stille spørsmålet: Hvor kommer denne konkrete infornasjonen fra? Kan den på noen som helst måte verifiseres? Hvem er tjent med at denne informasjonen, denne vinklingen på informasjonen, blir diskusjonstema? Denne holdningen må være bunnplanken. Ikke bare i denne tråden spesielt, men på helt generelt grunnlag. Evnen til kritisk å vurdere all informasjon. Denne evnen er hos enkelte bruker bortimot fraværende. Hva er da hensikten med å delta, er det følelsene som styrer alt, eller har enkelte brukere en helt spesiell agenda?
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-31 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in