2020-12-31, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Anne satt også å leste om skilsmisse.
Link til artikkel som bekrefter din påstand?
Citera
2020-12-31, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
Det har jeg ingen problemer med at han gjorde så får politiet vurdere vitneutsagnet og troverdigheten hans. På lik linje med andre vitner som har gitt forklaring til politiet.

Det jeg ikke forstår er hvorfor denne personen ikke skal nevnes her inne eller diskuteres, når alle andre vitner, familiemedlemmer, naboer og siktede og "antatt" medvirkende navngis og diskuteres over en lav sko. Det finnes ingen sperre for hva som diskuteres, hvem som navngis eller hvilke rykter som blir satt ut om andre. Hvorfor kan man ikke diskutere eks-svogeren eller hans rolle i dette på lik linje med alle andre som blir diskutert her inne?
100% enig med deg i alt du skriver her.
At eks-svogeren gikk til politiet - er ikke mistenkelig.

Men jeg vil legge til at når eks-svogeren gikk til media - så ble det mistenkelig.
Citera
2020-12-31, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
100% enig med deg i alt du skriver her.
At eks-svogeren gikk til politiet - er ikke mistenkelig.

Men jeg vil legge til at når eks-svogeren gikk til media - så ble det mistenkelig.

Fordi at?
Citera
2020-12-31, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er da ingen her som nekter deg å poste navnet på svogeren, du får slutte med dette latterlige pjattet nå.

Henvendelsen var ikke til deg, men det er greit. Når du først tar deg bryet med å kommentere, er det vel greit å svare på det som er tema.
Citera
2020-12-31, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Men det var hun som satt å søkte på bolig der og på Finn.no, og søkte informasjon om hvordan gå frem ved skilsmisse.

At politiet har funnet datalogger som viser at det er gjort søk på både skilsmisse og boligannonser underbygger det flere vitner allerede har fortalt. Ser man de ulike funnene i sammenheng med alle vitneforklaringene, er det mye som tyder på at AE forsøkte å løsrive seg før forsvinningen. I tillegg til funnene som er gjort, skal AE ha rådført seg med flere og spurt om hvordan hun skulle gå frem ved en skilsmisse. At noen velger å se bort i fra alt dette sier kanskje sitt.
Senast redigerad av Jayce 2020-12-31 kl. 01:57.
Citera
2020-12-31, 01:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Apropos KFK: Var det "TT" som trakk inn dette sinnsvake våset om Espås-saken? Har du, og andre i din krets, noensinne vist interesse for å finne ut om eks-svogeren kan være mer enn et vitne? Selvsagt ikke! "TT" møtes med angsbiterske reaksjoner. Hva slags diskusjon blir dette, hvis noen brukere konsesekvent nekter å innse at en person kan være noe mer enn et vitne? Det er masse eksempler på at et vitne har har endret status fra vitne til siktet, og senere til tiltalt og dømt.
Dette er fasiten i mange partnerdrap, hvor den ene parten forsvinner. Nøkkelvitnet var den siste som så partneren i levende live.
Og kutt ut dette "jævla TT". Dette er en barnslig hersketeknikk. Du kan bedre enn dette. Prøv heller på noe som ligner på et argument.

Som i min krets f, eks ?
i min krets finns det ingen jag känner som är här eftersom det är ett anonymt forum...
bara för att informera dig om att jag skrev som jag gjorde eftersom det är sant...
Har jag någonsin nämnt T-E eller något om henne på FB?
var det ont att läsa eller?
tar dig lite högtidligt i den här tråden innan du bjuder på nya takter...
kom med fakta då, jag har pressat in något fakta här ikväll och ser att TT`s system fungerar bra för att undvika att läsa det...
trevlig taktik
Citera
2020-12-31, 01:40
Medlem
Interessant artikkel fra AP om drap i Norge i 2020:

Citat:
Kvinnene blir oftest drept av en de kjenner eller tidligere har hatt et forhold til, mens menn i større grad blir drept av en utenfor det nærmeste nettverket.

https://www.aftenposten.no/norge/i/pAdM5V/31-personer-ble-drept-i-norge-i-2020-ett-politidistrikt-skiller-seg-u

Når alle lagene med villedning etter hvert blir skrapt bort, er det nok dette vi sitter igjen med her også.
Citera
2020-12-31, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
At politiet har funnet datalogger som viser at det er gjort søk på både skilsmisse og boligannonser underbygger det flere vitner allerede har fortalt. Ser man de ulike funnene i sammenheng med alle vitneforklaringene, kan det tyde på at AE forsøkte å løsrive seg før forsvinningen. I tillegg til funnene som er gjort, skal AE ha rådført seg med flere og spurt om hvordan hun skulle gå frem ved en skilsmisse.

Skal dette underbygge et motiv for drap? Du viser til datalogger som viser til søk på både skilsmisse og seperasjon.
Fra hvilken pc har man henta ut disse loggene?
Er det urimelig å tenke seg at paret hadde hver sin pc? Er det utelukket at andre enn AEH og TH hadde tilgang til husets datautstyr? Flere eldre har pcer som ikke krever innlogging.
Ser man på absolutt alle vitneforklaringer - også de som forsøkes diskreditert, er det ingenting som entydig peker på at AEH hadde planer om å løsrive seg.
Det gjentas til det kjedsommelige, at AEH var medlem i en FB-gruppe for boligformidling i Gjøvik-området. Vi vet også at hun selv ikke aktivt meldte seg inni denne gruppa. Det var en venninne som meldte inn AEH i denne gruppa. Venninna behøver ikke å ha hatt noe dypere motiv for dette, hun kan ha lagt til hele vennelista.Jeg har selv blitt lagt til i slike lokale grupper. Har ingen planer om å kjøpe, men interessant å følge hytteprisene.
Citera
2020-12-31, 01:59
Medlem
Nivået her inne minner til tider veldig om sandkassestadie. Begynner å bli lei denne ex-svogeren. Flere TH-sympatisører "klager" til stadighet på at ingen poster navnet hans. Men ingen av dem gjør det selv heller. Hva er grunnen til det? Sendes det trusler på PM eller hva?

Kan knapt se noe som tyder på at denne saken noensinne blir oppklart. Og det er trist.

Politiet mener de har fysiske spor på at AE ble drept i bolig. Likevel går det evigheter før de endrer strategi.

De legger bort det ene spennende sporet etter det andre (Futurumfolk, Åsvitner og Hettemenn).

Samtidig gjør ikke akkurat TH og kretsen rundt stort for å dempe mistroen mot dem heller. Holden har uttalt at TH og barna fortsatt er svært villig til å hjelpe politiet, men ikke la seg avhøre. Da bør de definitivt kontakte pressen og forklare det gang etter gang til det kjedsommlige slik at ikke oppfatningen er stikk motsatt slik den er nå.

Og denne tipsmailen. Hvorfor ikke la alle tips gå til dem og politiet via en mail begge disponerer (men SH og TH har eierskap til) slik at folket ikke tror de siler ut tips kun i sin favør. Det blir gjort mye rart fra begge sider.

Får inderlig håpe politiet har mer å jobbe med som allmennheten ikke vet enda. Står fortsatt på at løsningen nok ligger lokalt for å ramme TH. Hvem som har utført det tror jeg er utlendinger.
Citera
2020-12-31, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Interessant artikkel fra AP om drap i Norge i 2020:

https://www.aftenposten.no/norge/i/pAdM5V/31-personer-ble-drept-i-norge-i-2020-ett-politidistrikt-skiller-seg-u

Når alle lagene med villedning etter hvert blir skrapt bort, er det nok dette vi sitter igjen med her også.

Nå er det en kvinne på Jæren som er mistenkt for å ha drept sin mannlige samboer. Ikke det normale, men en bekreftelse på at det daglig er mange forskjellige hendelser som avviker fra det normale.
Citera
2020-12-31, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Nivået her inne minner til tider veldig om sandkassestadie. Begynner å bli lei denne ex-svogeren. Flere TH-sympatisører "klager" til stadighet på at ingen poster navnet hans. Men ingen av dem gjør det selv heller. Hva er grunnen til det? Sendes det trusler på PM eller hva?

Kan knapt se noe som tyder på at denne saken noensinne blir oppklart. Og det er trist.

Politiet mener de har fysiske spor på at AE ble drept i bolig. Likevel går det evigheter før de endrer strategi.

De legger bort det ene spennende sporet etter det andre (Futurumfolk, Åsvitner og Hettemenn).

Samtidig gjør ikke akkurat TH og kretsen rundt stort for å dempe mistroen mot dem heller. Holden har uttalt at TH og barna fortsatt er svært villig til å hjelpe politiet, men ikke la seg avhøre. Da bør de definitivt kontakte pressen og forklare det gang etter gang til det kjedsommlige slik at ikke oppfatningen er stikk motsatt slik den er nå.

Og denne tipsmailen. Hvorfor ikke la alle tips gå til dem og politiet via en mail begge disponerer (men SH og TH har eierskap til) slik at folket ikke tror de siler ut tips kun i sin favør. Det blir gjort mye rart fra begge sider.

Får inderlig håpe politiet har mer å jobbe med som allmennheten ikke vet enda. Står fortsatt på at løsningen nok ligger lokalt for å ramme TH. Hvem som har utført det tror jeg er utlendinger.

Bra skrivet.
Kanske att TH nu önskar att det hela ska rinna ut i sanden. Det ser så ut nu.
Jag är enig med dig om att utlänningar och flera mystiska män är mycket intressanta -
men ur TH:s synvinkel kanske det betyder fler år av anklagelser eftersom det alltid finns en "anti-grupp"
som svarar på allt på sitt sätt.
Visst borde man se närmare på den namnlöse exsvågern också för rättvisans skull, för balansen.
Tror TH och barnen har tappat tilltro till både polis och media.
Hade TH varit svagare och mindre erfaren, hade han möjligen blivit en av dem som erkänt trots ev. oskyldig, bara för att få lugn och ro.

OM han skulle vara skyldig, har han fått otroligt mycket straff redan.
Han borde då få Norges bekvämaste fängelse om något sådant finns, och vila ut och skriva memoarer.

Det gäller att finna AEH för den huvudsakliga utredningen.
Citera
2020-12-31, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
Rørende omsorg du har for x-svogeren, men jeg har ikke bedt deg om å navngi han, har jeg vel? Ja, Holden har bedt oss fiske på dette usedvanlige seriøse forumet om ikke vi kan finne ut noe om denne svogeren .Team TT har hotline til Holdens kontor hvor vi diskuterer daglige oppdateringer/teorier fra Flashback. Vi har nå sendt fantomtegningen av mistenkte i Espåssaken for å tipse om at det kan være TH som var i Geiranger 🤦‍♂️

Men seriøst? Hvorfor i all verden skulle vi hjelpe TH? Er det han som står bak så håper jeg han blir buret inne resten av livet. Sånn som alle som tar livet av et annet menneske bør gjøre. Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke kan diskutere denne ene personen, når alle andre blir det her inne. Er det noen han bør være redd for i såfall er det jo TH, så jeg antar han har politibeskyttelse dersom det er behov. Er det mine "meningsfeller" som ripet opp bilen til det vitnet? Hvem er mine meningsfeller? TT? Personlig vet jeg verken hvem vitnet er eller hvem som ripet opp bilen, men la oss håpe at folk besinner seg og ikke riper opp bilene til flere.

Skulle ønske at andre vitner, nær familie, naboer og andre frivillig eller ufrivillig involverte hadde blitt vist samme respekt. Å antyde at barna har vært med på dette er dog helt innafor å diskutere. Listen er ganske lang med mer eller mindre ville teorier og lite respektfulle personbeskrivelser av både offer, vitner, involverte og siktede.

Blir igjen overrasket hvor hvor sterke reaksjoner det skaper i denne tråden bare ved å nevne denne x-svogeren.

Läsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in