Citat:
Ursprungligen postat av
Zilvio
Det var min första instinktiva reaktion också. Visst hon riskerade ju att bli anklagad för att vara främlingsfientlig, rasist, nazist eller till och med sd-sympatisör. Vad annars skulle det kunna vara? Efter metoo borde det ju inte väcka annat än sympati att avslöja beteenden som detta ...
Det känns ju om inte annat som extremt osvenskt beteende ... visst enstaka idioter kan häva ur sig och bete sig så men att det skulle röra sig om mängder med infödda dalmasar som kollektivt plötsligt annamar en sexistisk machokultur tror jag inte för fem öre på.
Så vad handlar det om? Är det någon eller några enstaka idioter eller ett nytt kulturellt fenomen?
OJ, oj du vet inte hur ett litet samhälle funkar ser jag.
Just det här med.. "Vad ska folk säga" är starkt präglat i bysamhällen kan jag lova dig.
Det kan handla om skit saker, men alla är rädda för att sticka ut, eller bli utfryst.
Malin är ju beroende av sina kunder, jag gissar rätt starkt på att det är vanliga svennar som gör bort sig.
Om det vore invandrare tror jag inte hon skulle vara lika skraj att säga ifrån. Faktiskt.
Den personen som blir utsatt vill inte genera sig själv, den andra eller dennes familj.
Risken är att familjen vänder ryggen till affärsverksamheten, man kastar skit på den som säger något. Skvallrar.
Typiskt svenskt att inte säga ifrån, vilket bidrar till ännu mer skam.
De bara hur det gick för de två tjejer som blev våldtagen av samma kille i Bjästa för några år sedan, man skuldbelade offren.
Killen var så populär att den hjärndöda prästen tom försvarade killen med att han var en hygglig grabb.
D*nnis våldtäktsmannen är supersvensk.
Det hela handlar väl säkerligen om 2 saker, dels dem som stalkar.
Dels dem som bara säger saker, i mindre orter har det i generationer varit män som styrt, man är inte speciellt PK, utan rätt så traditionella och förändringarna kommer långsammare.
Man tvekar för att man inte vill vara till besvär, funderar om det är ok.. Vilket det inte är.
Enda sättet att minska på olämpligt beteende är att prata om det och markera.