2020-12-31, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Utgår från att det är män som ligger bakom trakasserierna och frågan man ställer sig då är vad har dessa män gemensamt?

Jo att dom är män.

-Nyanlända män,så nu blev det rätt och ja källan är anställd av Hedemora kommun.
Citera
2020-12-31, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Appelblom78
Jomenvisst Bengt. Tror du på det själv?
Rädd att bli 'outad'?
Sexuella trakasserier är en definitionsfråga. Sexuella trakasserier kan lika gärna vara att som kvinna klä sig utmanande.
Citera
2020-12-31, 00:41
Medlem
Kan mycket väl röra sig om svenska män med tanke på storleken på kommunen.
Citera
2020-12-31, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt55
Sexuella trakasserier är en definitionsfråga. Sexuella trakasserier kan lika gärna vara att som kvinna klä sig utmanande.
Hur många är det som känner sig sexuellt trakasserade för att någon klär sig utmanande?
Är väl inga kvinnor som känner sig sexuellt trakasserade om du går runt i tajts på stan och sköter ditt?
Det är ju när det blir personligt som när du springer efter och kallar dom slynna när hon för 10e gången inte vill ge ut sitt telefonnummer.
Citera
2020-12-31, 01:18
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
En annan solklar varningsklocka är att kvinnorna var rädda för "Hur folk skulle reagera" när de tog upp det.
Det var min första instinktiva reaktion också. Visst hon riskerade ju att bli anklagad för att vara främlingsfientlig, rasist, nazist eller till och med sd-sympatisör. Vad annars skulle det kunna vara? Efter metoo borde det ju inte väcka annat än sympati att avslöja beteenden som detta ...

Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Om Lars-Otto Hansson satt med kaffe, mandelkubb, fru och ungar och plötsligt kastade sig fram till ett butiksbiträde och började gasta hora tror jag få svenska kvinnor skulle känna någon större oro inför att klaga. Om det handlade om 18-åriga Volvo-raggare som kastade snus i taket och skrek "jag vill köpa dig, hora" - tror någon verkligen att Malin skulle sitta och prata om att de faktiskt "är kunder"? Det är ganska uppenbart att det handlar om mångfald här.
Det känns ju om inte annat som extremt osvenskt beteende ... visst enstaka idioter kan häva ur sig och bete sig så men att det skulle röra sig om mängder med infödda dalmasar som kollektivt plötsligt annamar en sexistisk machokultur tror jag inte för fem öre på.

Så vad handlar det om? Är det någon eller några enstaka idioter eller ett nytt kulturellt fenomen?
Citera
2020-12-31, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Utgår från att det är män som ligger bakom trakasserierna och frågan man ställer sig då är vad har dessa män gemensamt?

Jo att dom är män.
Nej, det är "baaaarn" "flyktingar" och "pensionsräddare" från kulturer som är helt omöjliga att ha i ett modernt västsamhälle.

Svenskar kan bete sig normalt, om de inte är efterblivna.
Citera
2020-12-31, 01:23
Medlem
Hela den här tråden är ju ett tydligt bevis på att det ABSOLUT är majoriteten svenska män som beter sig som Malin beskriver.

Men det kommer ni aldrig förstå.
Citera
2020-12-31, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erzon
Hela den här tråden är ju ett tydligt bevis på att det ABSOLUT är majoriteten svenska män som beter sig som Malin beskriver.

Förekomsten av detta beteende är ett fenomen som har korrelation med antalet mångkulturella i landet.
Du är medveten om vad en kvinna utan manligt sällskap och som inte har kläder som täcker hår och hud representerar i många islamist-/hederskulturer? De anses vara horor, fritt fram att antasta och misshandla/våldta då dessa saknar rättigheter.

Svensk feminism när den är som bäst.
Citera
2020-12-31, 01:45
Medlem
Citat:

Bodde under en kort tid av min uppväxt i Hedemora, och kan säga att jag inte såg någonting utav detta beteende.
Citera
2020-12-31, 01:57
Medlem
Citat:

Flyktingrelaterat

(FB) Tog emot flest flyktingar – nu rasar ekonomin i Hedemora

https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076
Citera
2020-12-31, 02:00
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Det var min första instinktiva reaktion också. Visst hon riskerade ju att bli anklagad för att vara främlingsfientlig, rasist, nazist eller till och med sd-sympatisör. Vad annars skulle det kunna vara? Efter metoo borde det ju inte väcka annat än sympati att avslöja beteenden som detta ...
Det känns ju om inte annat som extremt osvenskt beteende ... visst enstaka idioter kan häva ur sig och bete sig så men att det skulle röra sig om mängder med infödda dalmasar som kollektivt plötsligt annamar en sexistisk machokultur tror jag inte för fem öre på.
Så vad handlar det om? Är det någon eller några enstaka idioter eller ett nytt kulturellt fenomen?

OJ, oj du vet inte hur ett litet samhälle funkar ser jag.
Just det här med.. "Vad ska folk säga" är starkt präglat i bysamhällen kan jag lova dig.
Det kan handla om skit saker, men alla är rädda för att sticka ut, eller bli utfryst.
Malin är ju beroende av sina kunder, jag gissar rätt starkt på att det är vanliga svennar som gör bort sig.
Om det vore invandrare tror jag inte hon skulle vara lika skraj att säga ifrån. Faktiskt.
Den personen som blir utsatt vill inte genera sig själv, den andra eller dennes familj.
Risken är att familjen vänder ryggen till affärsverksamheten, man kastar skit på den som säger något. Skvallrar.
Typiskt svenskt att inte säga ifrån, vilket bidrar till ännu mer skam.

De bara hur det gick för de två tjejer som blev våldtagen av samma kille i Bjästa för några år sedan, man skuldbelade offren.
Killen var så populär att den hjärndöda prästen tom försvarade killen med att han var en hygglig grabb.
D*nnis våldtäktsmannen är supersvensk.

Det hela handlar väl säkerligen om 2 saker, dels dem som stalkar.
Dels dem som bara säger saker, i mindre orter har det i generationer varit män som styrt, man är inte speciellt PK, utan rätt så traditionella och förändringarna kommer långsammare.

Man tvekar för att man inte vill vara till besvär, funderar om det är ok.. Vilket det inte är.
Enda sättet att minska på olämpligt beteende är att prata om det och markera.
Senast redigerad av cece123 2020-12-31 kl. 02:23.
Citera
2020-12-31, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telgetoka
Undertecknad har allt arbetat i en liten butik på landsbygden i en avsides del av landet under en kort period i hennes unga dagar när hon var sitt allra sötaste och piggaste jag.

Kan instämma i det kvinnan i artikeln pratar om. Kunder som skickar vänförfrågningar på sociala medier, som tar ens trevlighet som inviter, som dröjer sig kvar i butiken.

Och vet ni vad, det var svenska män!

Svenska män 20-40 år äldre än Telgetoka som skulle vara lite skojiga och flörtiga på sitt egna otäcka lilla vid, inte alls charmant.

Telgetokas analys av det här var ett de blev förtrollade över att en sån söt tjej var så trevlig mot dem, så förtrollade att de inte förstod att trevligheten ingick i arbetsuppgiften (för att det är ens jobb i en servicebransch) och jag ville göra chefen nöjd.

Det fanns många asylsökande på den här orten också, av dom utsattes jag aldrig för något opassande. True story!

Med vänlig hälsning,
Telgetoka

Tack för denna totalt irrelevanta historia, som jag är helt övertygad om är sann och som jag LÄTT kan se framför mig. Jag hade nästan kunnat beskriva de gubbar du åsyftar på samma sätt själv. Frågan är ju då bara vad detta har med tråden och artiklarna om att stalka folk efter att ha lärt sig arbetstiderna, vilja ”köpa dem”, hojta ”hora” osv att göra ...?

Jag tror dig som sagt ögonblickligen, men det var ju inte den typen av beteende som beskrevs ... Det blir ju lite konstigt om vi bara ska ägna tråden åt att beskriva situationer vi upplevt utan att invandrare varit inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in