2020-12-30, 20:13
Medlem
Dum fråga kanske.

Men är det nu inatt 3:30 dom spelar eller imorgon natt 3:30?
Citera
2020-12-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Dum fråga kanske.

Men är det nu inatt 3:30 dom spelar eller imorgon natt 3:30?

Båda. Inatt mot Ryssland och nästa natt mot USA.

Exakta tider:

31/12 3.30 Ryssland
1/1 3.30 USA
Citera
2020-12-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Båda. Inatt mot Ryssland och nästa natt mot USA.

Exakta tider:

31/12 3.30 Ryssland
1/1 3.30 USA

Jaha så det är båda nätterna asså! Tack för klargörandet!
Citera
2020-12-30, 21:02
Medlem
Jag tycker det är imponerande faktiskt av studion (Chris, Dragan, Micke m.fl.) att kunna snacka så pass intressanta saker under så lång tid! Sändning efter sändning. Känns som de aldrig får slut på ord.
Citera
2020-12-30, 21:10
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom har varit väldigt ojämna i matcherna tycker jag. Dom ser farliga ut, men inte så gedigna som jag hade trott. Just nu är USA min guldfavorit.

Brukar vara ojämna i gruppspelet, så även andra favorittippade lag. Nästan alltid någon plattmatch här eller där, för att sedan prestera på en helt annan nivå i finalerna.

Sverige fungerar tyvärr helt tvärtom, briljerar och är typ 100% i gruppspelet, för att sedan falla ihop i elimineringsmatcherna.

Håller med om USA, men i Kanada finns det fortfarande sparkapital och Kanadas målvakt har kanske varit den absolut bästa målvakten so far.
Citera
2020-12-30, 22:45
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Brukar vara ojämna i gruppspelet, så även andra favorittippade lag. Nästan alltid någon plattmatch här eller där, för att sedan prestera på en helt annan nivå i finalerna.

Sverige fungerar tyvärr helt tvärtom, briljerar och är typ 100% i gruppspelet, för att sedan falla ihop i elimineringsmatcherna.

Håller med om USA, men i Kanada finns det fortfarande sparkapital och Kanadas målvakt har kanske varit den absolut bästa målvakten so far.

Kanada gick obesegerade i JVM 2015 och USA i JVM 2017.

Jag tror det blir en USA-Kanada final i år. Och är det nåt lag som är bra på att vinna över Kanada i en final så är det USA.

Amerikanen Trevor Zegras leder poängligan nu, fast det säger inte så jättemycket.
Citera
2020-12-30, 23:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Spelet brukar inte alls falla ihop. Däremot är det bättre motstånd då. Att Kanada kan göra en dålig match emellanåt i gruppen, visst, men här har vi ett lag som verkligen går för det, det är mer att dom i perioder fått spelet att stämma väldigt dåligt både mot Schweiz och Slovakien. Verkligen inte skrämmande motstånd. Jag blir lite frågande till hur bra dom faktiskt är som lag. Som lag tycker jag USA ser bättre ut.

Levi bäst? Nja. Han har väl varit bra men sticker inte ut mer än många andra.
Citera
2020-12-30, 23:30
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Spelet brukar inte alls falla ihop. Däremot är det bättre motstånd då. Att Kanada kan göra en dålig match emellanåt i gruppen, visst, men här har vi ett lag som verkligen går för det, det är mer att dom i perioder fått spelet att stämma väldigt dåligt både mot Schweiz och Slovakien. Verkligen inte skrämmande motstånd. Jag blir lite frågande till hur bra dom faktiskt är som lag. Som lag tycker jag USA ser bättre ut.

Kanada är klart bäst i sin grupp.
Citera
2020-12-30, 23:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kanada är klart bäst i sin grupp.

Klart bäst i en kass grupp. Dom har bara spelat mot skit hittills. Och en av matcherna var jämn rent av!
Citera
2020-12-30, 23:48
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Klart han gör när han i stort sätt har bäst statistik. Han har varit felfri och har bäst räddningsprocent på mest matcher, Alnefelt har högre %, men 1 match mindre.

Visst Kanada har väl inte mött något tufft motstånd än, samtidigt utmana Slovakien Kanada men Levi stod pall, såg du ens den matchen?

Möjligt att Österrikes målvakt kanske kan nämnas då.. Men att säga att han inte sticker ut då kan du överhuvudtaget inte sett honom.
Citera
2020-12-31, 00:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Klart han gör när han i stort sätt har bäst statistik. Han har varit felfri och har bäst räddningsprocent på mest matcher, Alnefelt har högre %, men 1 match mindre.

Visst Kanada har väl inte mött något tufft motstånd än, samtidigt utmana Slovakien Kanada men Levi stod pall, såg du ens den matchen?

Han har spelat tre matcher och möt totalt två spelare som ens är bra. Han har allt kvar att bevisa. Visst har han gjort det bra, och visst fick han göra några räddningar värda namnet mot slovakerna, men av det han har gjort hittills är det alldeles för tidigt att hissa honom.

Citat:
Möjligt att Österrikes målvakt kanske kan nämnas då.. Men att säga att han inte sticker ut då kan du överhuvudtaget inte sett honom.

Snarare du som inte har sett att det finns fler målvakter som gör bra ifrån sig.
Citera
2020-12-31, 00:25
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Han har spelat tre matcher och möt totalt två spelare som ens är bra. Han har allt kvar att bevisa. Visst har han gjort det bra, och visst fick han göra några räddningar värda namnet mot slovakerna, men av det han har gjort hittills är det alldeles för tidigt att hissa honom.

Snarare du som inte har sett att det finns fler målvakter som gör bra ifrån sig.

Va? Så om man säger att en målvakt har varit den bästa så har alla andra varit dåliga eller hur menar du?

Jag tycker ju att det är väldigt jämt men man måste ju göra någon sorts bedömning utifrån det vi sett.

Knight och Askarov var ju de stora stjärnorna innan, nu pratas det om att Wolf kanske blir den som USA kör på. Askarov ligger på 90%, jag tror dock han kommer att växa ut till kanske den bästa när man summerar allt.

Poängen va att få fram den bästa just nu, visst Levi har mött skit, men det har ju de andra också gjort. Det är väl bara matchen mellan USA och Ryssland i så fall.

Men visst han sticker inte ut alls i dina ögon jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in