2020-12-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Möjligtvis kan det ligga nåt åt det hållet också. Många gånger är det som sagt en puckstuds hit eller dit som skiljer guld och silver åt. Enligt mig så förtjänar man turen också, vilket Sverige kanske gjort sig förtjänt av, dock aldrig lyckats kräma ur den.

Perfekt exempel på när Sverige kanske fått med sig oförtjänt mycket tur och studsar i en och samma turnering.

Det guldet var ju det fetaste nånsin, fast på samma gång det mest oförtjänta guldet man nånsin kan vinna. Sällan man vinner guld utan att behöva slå nån av de absoluta toppnationerna Kanada, Usa eller Ryssland i utslagsmatcherna. Men hur du tar dig till guldet är skitsamma, så länge du tar dig dit, vilket Sverige minst sagt visade den gången.

Helt enig, påminner lite om Stanley Cup ibland, när ett lag vinner "orättvist", eller NFL-slutspelet eller liknande. Handlar om att vinna skiten, inte hur man vinner skiten.
Citera
2020-12-31, 00:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Va? Så om man säger att en målvakt har varit den bästa så har alla andra varit dåliga eller hur menar du?

Jag tycker ju att det är väldigt jämt men man måste ju göra någon sorts bedömning utifrån det vi sett.

Knight och Askarov var ju de stora stjärnorna innan, nu pratas det om att Wolf kanske blir den som USA kör på. Askarov ligger på 90%, jag tror dock han kommer att växa ut till kanske den bästa när man summerar allt.

Poängen va att få fram den bästa just nu, visst Levi har mött skit, men det har ju de andra också gjort. Det är väl bara matchen mellan USA och Ryssland i så fall.

Men visst han sticker inte ut alls i dina ögon jag förstår.

Nej, det jag säger är att många har varit riktigt bra och att påstå att Levi sticker ut som bäst är märkligt med tanke på vad han har ställts emot hittills. Han har gjort det bra men inget wow på något sätt.

Och nej, dom andra har inte mött skit. Det är bara Kanada och Finland som har mött 3 dåliga lag.
Citera
2020-12-31, 00:38
Medlem
Skidlifts avatar
Tittar på SVT Schweiz - Tyskland med Nils Ekman som expert kommentar, han är enligt mig bättre än Renberg. Hoppas Ekman får mera stormatcher
Citera
2020-12-31, 00:52
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det jag säger är att många har varit riktigt bra och att påstå att Levi sticker ut som bäst är märkligt med tanke på vad han har ställts emot hittills. Han har gjort det bra men inget wow på något sätt.

Citat:
Och nej, dom andra har inte mött skit. Det är bara Kanada och Finland som har mött 3 dåliga lag.

Om du ska resonera på det sättet måste du ju vara konsekvent. Okej så Levi har bara mött skit, därför kan han omöjligt ses som en av de bättre so far. Den enda matchen där ett lag inte mött ett "dåligt" lag är väl Ryssland - USA och det är ju bara en match, svårt att plocka någon där.

Du kanske inte märkt det, men de flesta lagen har ju spelat mot blåbärsnationerna. Det är ju nu inatt och imorgon som de tuffa matcherna kommer.
Citera
2020-12-31, 00:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Om du ska resonera på det sättet måste du ju vara konsekvent. Okej så Levi har bara mött skit, därför kan han omöjligt ses som en av de bättre so far. Den enda matchen där ett lag inte mött ett "dåligt" lag är väl Ryssland - USA och det är ju bara en match, svårt att plocka någon där.

Du kanske inte märkt det, men de flesta lagen har ju spelat mot blåbärsnationerna. Det är ju nu inatt och imorgon som de tuffa matcherna kommer.

I vår grupp finns det bara ett blåbär. Jag är konsekvent. Du verkar tro att Tjeckien kan jämföras med Slovakien, Schweiz sämsta lag på ett decennium och ett Tyskland med 14 man som spelar back-to-back. Där tar du fel.

Men jag säger inte att det är omöjligt att vara bäst bara för att man har mött skit. Däremot får man ju titta på vad Levi har ställts emot, och inte bara på siffror. Han har inte satts på jättemycket prov, även om han fick lite att göra mot Slovakien då och då.
Citera
2020-12-31, 01:21
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
I vår grupp finns det bara ett blåbär. Jag är konsekvent. Du verkar tro att Tjeckien kan jämföras med Slovakien, Schweiz sämsta lag på ett decennium och ett Tyskland med 14 man som spelar back-to-back. Där tar du fel.

Men jag säger inte att det är omöjligt att vara bäst bara för att man har mött skit. Däremot får man ju titta på vad Levi har ställts emot, och inte bara på siffror. Han har inte satts på jättemycket prov, även om han fick lite att göra mot Slovakien då och då.

Går typ att göra den jämförelsen. Framför allt när det kommer till Tjeckien och Slovakien. Tjeckien har varit skräp de senaste 10 åren. Slovakien har ju faktiskt tagit ett brons under 10-talet, till skillnad från Tjeckien.

Aja, skitsamma. Skulle i vart fall vara lite kul för Levi om han kan stå pall mot de tuffare motstånden, i och med att han var typ helt okänd för bara 1 år sedan.
Citera
2020-12-31, 01:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Går typ att göra den jämförelsen. Framför allt när det kommer till Tjeckien och Slovakien. Tjeckien har varit skräp de senaste 10 åren. Slovakien har ju faktiskt tagit ett brons under 10-talet, till skillnad från Tjeckien.

Aja, skitsamma. Skulle i vart fall vara lite kul för Levi om han kan stå pall mot de tuffare motstånden, i och med att han var typ helt okänd för bara 1 år sedan.

Tjecken vann över Slovakien med 6-0 inför turneringen. Slovakien om något har varit skräp dom senaste åren.

Och Levi är bra, inget snack om det. Men testet är fortfarande framför honom.
Citera
2020-12-31, 06:28
Medlem
Det stannade på 54 raka segrar under gruppspelet

Nu är det "Inte förlorat under full tid"-sviten som gäller. 58 matcher just nu. 26 december 2006 förlorade vi senast i gruppspelet under full tid som då var mot Kanada.
Citera
2020-12-31, 07:52
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det stannade på 54 raka segrar under gruppspelet

Nu är det "Inte förlorat under full tid"-sviten som gäller. 58 matcher just nu. 26 december 2006 förlorade vi senast i gruppspelet under full tid som då var mot Kanada.

Undrar om det är dags för Sverige att släppa den där Broder duktig mentaliteten (typ handbromsen),efter den långa och tappra gruppspel sviten. Kan det bli att dom kan klara sig till Final och vinna JVM?

Ser sällan den där spelartruppen på pappret där man kan peka ut vinnarna. Men starkt av Småkronorna att utmana Ryssarna,och testa sina svagheter vs styrka i matchen. Definitivt en Jinx för Sverige. Tror dem tar lärdom av själva nederlaget.
Citera
2020-12-31, 08:05
Medlem
gato12s avatar
Kul att Tyskland lyckas ta sig till kvartsfinal med den hemska uppladdningen laget fick
Citera
2020-12-31, 10:16
Medlem
Inga skador mot ryssarna hoppas jag, det enda jag är orolig för.
Citera
2020-12-31, 11:05
Medlem
Hem_bränts avatar
Jag somnade tyvärr, men var det någon som såg matchen mot Ryssland? Fem PP utan mål bådar inte gott, sökte dom Holtz som vanligt, känns som att det har varit väldigt lättläst dom första matcherna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in