2020-12-30, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Ser att senaste torsken är nämligen mot USA. Man kan ju hoppas.

31 December 2006
United States 3–2 OT Sweden

Det är fan helt otroligt hur man kan lyckas med en sådan sak, utan att bli etta mer än 1 fjuttig gång under de åren. Sverige spänner bågen alldeles för tidigt tyvärr.

Ta en titt på Finland t.ex, spänner bågen alldeles perfekt! 2014 - Torskar till och med mot självaste Schweiz i sista gruppmatchen (Schweiz för 7 år sedan ska man ha i åtanke dessutom.) Går igenom hela slutspelet och vinner guld! i Stort sett samma sak från Finland varje gång de vinner, trevande spel i gruppen, för att sen hoppa upp på hästen i perfekt tid och dra iväg.

Påminner lite om Sveriges OS-guld i turin 2006
Citera
2020-12-30, 02:28
Bannlyst
USA är det lag som imponerat mest hittills 👍✌️
Citera
2020-12-30, 02:28
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Och 2016 var Finland turneringens bästa lag och vann.

Till skillnad mot Sverige, Kanada, USA och Ryssland kan Finland inte gå obesegrade genom en turnering, vare sig det är VM eller JVM.

Finlands förluster guldåren i JVM
JVM 2014: förlust mot Sverige och Schweiz
JVM 2016: förlust mot Ryssland
JVM 2019: förlust mot Sverige och USA.

Däremot i JVM 1998 så förlorade aldrig Finland, men det blev åtminstone en oavgjord match, eftersom det var på den tiden matcher fick vara oavgjorda. Men detta JVM 1998 är unikt.
Citera
2020-12-30, 02:29
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen

Nej inte riktigt. Finland förlorade mot Sverige i gruppspelsmatchen 2014 och vann sedan över dom i finalen. I OS 2006 möttes lagen bara i finalen.
Citera
2020-12-30, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej inte riktigt. Finland förlorade mot Sverige i gruppspelsmatchen 2014 och vann sedan över dom i finalen. I OS 2006 möttes lagen bara i finalen.

Ja jo såklart, men menar tex matchen Sverige-Slovakien, Sverige förlorade ju denna kamp lite halvsnyggt
Citera
2020-12-30, 03:09
Medlem
Kollade igenom spelarna i USA var de är uppväxta. Trevor Zegras och Spencer Knight växte ju nästan upp som grannar. Kommer båda strax norr om New York City i Connecticut. 27 km ifrån varandra.
Citera
2020-12-30, 05:16
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kollade igenom spelarna i USA var de är uppväxta. Trevor Zegras och Spencer Knight växte ju nästan upp som grannar. Kommer båda strax norr om New York City i Connecticut. 27 km ifrån varandra.
27km; nästan grannar?! Okej om det var Alaska, men i en stad?

Med de måtten är jag nästan granne med de som bor på andra sidans utkant i min stad.
Citera
2020-12-30, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
27km; nästan grannar?! Okej om det var Alaska, men i en stad?

Med de måtten är jag nästan granne med de som bor på andra sidans utkant i min stad.

Det är 2 olika städer och tänkte mer på att USA är 450 mil långt.

Sedan sade jag det lite med ironi

USA har även i laget flera spelare från förorter till Boston och Minneapolis men det är mer naturligt att det är så. (Tror det var 3 spelare var från de 2 städerna)
Citera
2020-12-30, 12:31
Medlem
Hem_bränts avatar
Är det någon mer än jag som inte tycker att Kanada har imponerat? Dom har gjort vad som har förväntats av dom mot blåbärsnationerna, men jag tycker att dom verkar ha oerhört svårt att hantera det fysiska spelet, framför allt i offensiv zon. Fortsätter det på samma sätt så kommer dom att få det tufft i slutspelet mot lagen ifrån Sveriges grupp.
Citera
2020-12-30, 16:44
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det handlar inte om bågspännande, det är små marginaler som har varit för för finnarna och mot för oss.

Möjligtvis kan det ligga nåt åt det hållet också. Många gånger är det som sagt en puckstuds hit eller dit som skiljer guld och silver åt. Enligt mig så förtjänar man turen också, vilket Sverige kanske gjort sig förtjänt av, dock aldrig lyckats kräma ur den.

Citat:
Ursprungligen postat av slampen

Perfekt exempel på när Sverige kanske fått med sig oförtjänt mycket tur och studsar i en och samma turnering.

Det guldet var ju det fetaste nånsin, fast på samma gång det mest oförtjänta guldet man nånsin kan vinna. Sällan man vinner guld utan att behöva slå nån av de absoluta toppnationerna Kanada, Usa eller Ryssland i utslagsmatcherna. Men hur du tar dig till guldet är skitsamma, så länge du tar dig dit, vilket Sverige minst sagt visade den gången.
Citera
2020-12-30, 17:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Är det någon mer än jag som inte tycker att Kanada har imponerat? Dom har gjort vad som har förväntats av dom mot blåbärsnationerna, men jag tycker att dom verkar ha oerhört svårt att hantera det fysiska spelet, framför allt i offensiv zon. Fortsätter det på samma sätt så kommer dom att få det tufft i slutspelet mot lagen ifrån Sveriges grupp.

Dom har varit väldigt ojämna i matcherna tycker jag. Dom ser farliga ut, men inte så gedigna som jag hade trott. Just nu är USA min guldfavorit.
Citera
2020-12-30, 18:07
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Till skillnad mot Sverige, Kanada, USA och Ryssland kan Finland inte gå obesegrade genom en turnering, vare sig det är VM eller JVM.

Finlands förluster guldåren i JVM
JVM 2014: förlust mot Sverige och Schweiz
JVM 2016: förlust mot Ryssland
JVM 2019: förlust mot Sverige och USA.

Däremot i JVM 1998 så förlorade aldrig Finland, men det blev åtminstone en oavgjord match, eftersom det var på den tiden matcher fick vara oavgjorda. Men detta JVM 1998 är unikt.

I lilla JVM gick man obesegrad senast man vann, 2018.
Men det är också den enda gången Finland har gjort det.

Som man säger, 1 gång är ingen gång, 2 gånger är en vana. Spelar ju ingen roll ändå, men jag håller med er som tycker att det är tjusigt att gå rent, som pricken över i:et.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in