2020-12-30, 19:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I sammanhanget ganska intressant att den som ansvarade för logg-systemet för in- och utpassering till lokalerna var ingen mindre än SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men inte undersökt om det gick att manipulera loggarna va?

Ja, nu börjar tankarna komma...

När får SD klart för sig att det är så viktigt att Lena har träffat honom i närtid, dvs att det finns hans DNA på henne?

Samtidigt finns ju hans sperma i ett par av hennes trosor i hennes tvätt.

Nu är trosor något som de flesta har många par av, och de är inte krävande i volym. Lena kan ha haft dessa i tvättkorgen länge, beroende på om hon var noga med att sortera tvätten efter färg och material.

Så, har han efteråt fixat i in/utpassering av loggarna för att det ska passa perfekt med att han nu "måste" fixa till hur hans DNA kan finnas på henne??
Citera
2020-12-30, 19:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
De tar väl antagligen kontanter och ”walk in” gäster på vandrarhemmet. Men måste dubbelkolla i förhör om någon av hennes kollegor säger nåt om möte på det där aktivitetscentret eller nåt.

Verkar finnas lägenheter, restaurang och en matbutik där på adressen också idag men hur det såg ut då vet jag inte just nu.

Jag kan inte minnas att någon av hennes jobbarkompisar nämner något om något sådant möte. Vilket, som sagt, inte behöver betyda att så inte skett.

En annan teori här i tråden var att LW besökt någon form av ”skönhetssalong” för att fixa sej inför Norge-resan. Inte omöjligt, men jag skulle tippa att då hade hon nämnt det till både en och två personer både före och efter, om också inte under tiden.
Citera
2020-12-30, 19:29
Medlem
Citat:
Även han förstod nog att det inte var läge att hänga på brottsplatsen i direkt anslutning till hon hittades. Men när lugnet lagt sig så skulle han dit några gånger och kika enligt egen utsago.

Smygfotat poliser har han nog inte. Men en ville han krama och en annan tyckte han var lite snygg i chatten med JG. Resten idioter. Om han har googlat inblandade poliser? Jadå!
Du förstod säkert att jag överdrev.
Fick bara en radda med bilder för mitt inre.
SD på plats.
SD kollar.
SD spanar.
SD flörtar.
En märklig man.

OffT:Funderar ibland över hur många män som inom sig gömmer oceaner av haktappningsframkallande personlighetsdrag/-störningar. Vi möter dem på gatan, på jobbet, på festen -men inte förrän de råkat bli föremål för brottsmisstanke och efterföljande utredning, får vi kika in i deras själs- och känsloliv.
Kan även gälla kvinnor förstås. Innan Johanna Möller kunde lägga till "Mördare" på sitt CV, visade det ju huvudsakligen bara "Socionom" och "Sexbarnsmamma".
Citera
2020-12-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, underbart!
SD, vi vet t.o.m när du gick på toa!

Ja, även om det teoretiskt skulle finnas tid för "en längre stund", så är det inte troligt att det blev mer än en "kort stund". Om det blev ens det. Men dörren öppnades på en perfekt tid i förhållande till att Lena anländer.

Men kvarstår frågan vad Lena pysslade med så länge på Krämaren där vid 12:30- tiden.

Hade man haft tillgång till hans webbloggar från kontoret hade det varit rätt lätt att se när han var på muggen ja.

Ja det är väldigt tyst. För efter Rehab sen så är det ju full fart från 16-tiden igen med evighetschattandet.

Varför jobbade han inte hemifrån de här dagarna? Fick han frågan i förhör?

Han behövde väl bara internet.

14/5 envisades han med att vara hjälte på kontoret till kl 20:00-20:30.

Han sitter av en hel dag 11/5 när han hade kunnat duttelimutt-jobba det lilla hemifrån om han nu ändå bara satt och surfade bort hela dagen.

Den här killen är så skum alltså.
Citera
2020-12-30, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lutar väl åt att möte på centret är troligast men det borde väl utredningen ha kollat eller?

För nån jäkla kartläggning har de väl gjort av morddagen eller har de lyckats lämna såna här luckor? Hon kan ju ha träffat en älskare på vandrarhemmet... suck.

Jag hoppas (antar) att det är kollat.
Borde inte vara så svårt.

Väldigt tråkigt om man inte lyckas få rätt person för att det saknas bra indicier. Den här utredningen har kantats av för många motgångar och missar. Jäkla olyckligt.

Jag funderar på hur den nya spaningsledaren fungerade i utredningen? Och överlämningen, den kanske inte blev smidig och gjord på bästa sätt? Utredningen måste ha tappat ordentlig fart, de får säga vad de vill. Jag kan inte tänka mig annat.
Citera
2020-12-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Får nog komma med lite beröm till dig för ditt arbete. Var inte så blygsam. Vi vet ju att Polisen inte alltid går ihop med tiden. Ibland inte ens med verkligheten och det var ju en av orsakerna till att LW blev liggande oupptäckt i flera dagar. Bedrövligt!

Tycker gott du kan undervisa Polisen.
Jag kan inte fullt ut värdera dina fynd/upptäckter/resonemang, men finner du nåt som du bedömer utredningen grovt har missat, anser jag inte att du bara skall sitta och hoppas på att nån utredare kollar tråden.
Presentera det du har.
Fakturera allt du kan!

Utredarna har gjort ett jättejobb men i vissa detaljer skulle de ha jobbat lite annorlunda.

Sen är det ju bara tragikomiskt att de i teorin hade kunnat hitta henne efter nån minut den morgonen 15/5 om någon bara loggat in i tidslinjen på Google Maps och gått bort till planket och kikat. Där slutade ju tidslinjen. Sperma dör efter 48h enligt rättsläkaren osv.

Hade kunnat bli en bättre start men alla inblandade där är väl lite klokare nu får man hoppas efter den här pärsen.
Citera
2020-12-30, 19:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hade man haft tillgång till hans webbloggar från kontoret hade det varit rätt lätt att se när han var på muggen ja.

Ja det är väldigt tyst. För efter Rehab sen så är det ju full fart från 16-tiden igen med evighetschattandet.

Varför jobbade han inte hemifrån de här dagarna? Fick han frågan i förhör?

Han behövde väl bara internet.

14/5 envisades han med att vara hjälte på kontoret till kl 20:00-20:30.

Han sitter av en hel dag 11/5 när han hade kunnat duttelimutt-jobba det lilla hemifrån om han nu ändå bara satt och surfade bort hela dagen.

Den här killen är så skum alltså.

Var det den här dagen som hans chef blev förvånad av att se honom, eller var det den 15:e? Nu börjar minnena blandas ihop. Men det var en klämdag på fredagen och hade han några besiktningar eller något annat som krävde att han hade med sig något från jobbet?

Jag håller ännu kvar vid min tidigare teori, att SD vill späcka dagen full med alibi, från morgon till kväll.

Därför blir de här funderingarna på om SD kan ha micklat med passeringsloggarna extra intressanta.
Citera
2020-12-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ja, nu börjar tankarna komma...

När får SD klart för sig att det är så viktigt att Lena har träffat honom i närtid, dvs att det finns hans DNA på henne?

Samtidigt finns ju hans sperma i ett par av hennes trosor i hennes tvätt.

Nu är trosor något som de flesta har många par av, och de är inte krävande i volym. Lena kan ha haft dessa i tvättkorgen länge, beroende på om hon var noga med att sortera tvätten efter färg och material.

Så, har han efteråt fixat i in/utpassering av loggarna för att det ska passa perfekt med att han nu "måste" fixa till hur hans DNA kan finnas på henne??

28/9 2019

147/638 SD förhör.

”FL2: Du vi har ju gjort husrannsakan hemma hos L..
MT: Mm.
FL2: En.. teknisk undersökning och bland annat gjort beslag.. eh beslagsnummer eh BG, beslagsnummer 100191 och där har vi punkt I till l O som är trosor tagna från hennes bostad då.. tvättkorg och i badrum eh.. tio par trosor, nio av dom så är.. alla är använda ska jag säga men nio av dom innehåller LW:s DNA. Och i samma nio par så finns det spermie..och i inget av dom här paren så finns det förekomst av blod.
MT: (tystnad...) näe...nej.”
Citera
2020-12-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag kan inte minnas att någon av hennes jobbarkompisar nämner något om något sådant möte. Vilket, som sagt, inte behöver betyda att så inte skett.

En annan teori här i tråden var att LW besökt någon form av ”skönhetssalong” för att fixa sej inför Norge-resan. Inte omöjligt, men jag skulle tippa att då hade hon nämnt det till både en och två personer både före och efter, om också inte under tiden.

Ja eller så är det så enkelt att de vänt på alla stenar och hon lyckats pyssla med nåt som de inte hittat. Typ suttit på en parkbänk med batteritorsk på mobilen.
Citera
2020-12-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du förstod säkert att jag överdrev.
Fick bara en radda med bilder för mitt inre.
SD på plats.
SD kollar.
SD spanar.
SD flörtar.
En märklig man.

OffT:Funderar ibland över hur många män som inom sig gömmer oceaner av haktappningsframkallande personlighetsdrag/-störningar. Vi möter dem på gatan, på jobbet, på festen -men inte förrän de råkat bli föremål för brottsmisstanke och efterföljande utredning, får vi kika in i deras själs- och känsloliv.
Kan även gälla kvinnor förstås. Innan Johanna Möller kunde lägga till "Mördare" på sitt CV, visade det ju huvudsakligen bara "Socionom" och "Sexbarnsmamma".

Varje mänsklig individ har tre olika sidor, den första 1:a, är personens offentliga sida, den andra 2:e, är personens privata sida och slutligen sagt, den tredje 3:e, är personens hemliga sida.

1 ) En offentlig person, 2 ) en privat person samt 3 ) en hemlig person, MGM har samtliga sidor.

MGM, citat: "Bara jag vet om jag mördat "Soft" .... ni andra kan bara gissa" ... slut citat /

Enligt ovan, MGM:s hemliga person och sida.
Citera
2020-12-30, 20:07
Medlem
Citat:
Jag hoppas (antar) att det är kollat.
Borde inte vara så svårt.

Väldigt tråkigt om man inte lyckas få rätt person för att det saknas bra indicier. Den här utredningen har kantats av för många motgångar och missar. Jäkla olyckligt.

Jag funderar på hur den nya spaningsledaren fungerade i utredningen? Och överlämningen, den kanske inte blev smidig och gjord på bästa sätt? Utredningen måste ha tappat ordentlig fart, de får säga vad de vill. Jag kan inte tänka mig annat.

Ja alltså det man kan göra nu är ju att försöka hitta nåt i öppna källor som bidrar annars är nog skadan redan skedd. Men det är ett gediget arbete ändå när det väl blev gjort så paketeras det väl kan det hålla i högre rätt. Tycker de resonerar väl i överklagan. Gäller att få till lite där att han själv sagt att han cyklat nära brottsplatsen. För i indiciemål så är det en av hörnpelarna.

Man hade velat sett rättegången med en amerikansk jury. Sen när domaren läser lusen av den tilltalade när straffet ska presenteras. Men alltid större chans någon oskyldig åker dit med det systemet antar jag.
Citera
2020-12-30, 20:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja eller så är det så enkelt att de vänt på alla stenar och hon lyckats pyssla med nåt som de inte hittat. Typ suttit på en parkbänk med batteritorsk på mobilen.

Just en sådan sak skulle hon säkert i efterhand ha berättat om för alla och envar...

Men att det inte ens nämns att kartläggningen faktiskt rymmer en lucka känns skumt. Så mycket annat som klämts in i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in