2020-12-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Rätten måste förstås visa det där lilla , lilla tvivlet, det som sår det frö som gör att man inte kan döma någon utom rimligt tvivel.

Det går ju inte att bevisa att Lena inte var in till Tyréns om det inte finns några andra sätt att visa hennes whereabouts. Inga vittnen, inga konversationer. Det är ju väldigt tyst på Lena också just den tiden, inte lika tyst på SD. Köpte Lena lunch och åt på en parkbänk, då hade det synts i hennes kommunikation.

Eller har SD raderat något här i Lena kommunikation?

Den 11 maj är ett viktigt datum tror jag, kanske redan här. Kanske SD hade som plan att det inte skulle synas att Lena var hos honom, för att sedan sätta sin mordiska plan i verket. Han fixar med fakturor och googlar för att det ska se ut som att han inte träffar Lena, utan arbetar, lunchar. Men strategin måste sedan ändras vid förhör då SD märker att det är viktigt att få hans spermafläck och DNA:t under ringen på plats.

Jag funderar på om Lena hade varit på Stadium/Intersport vid 12:30- tiden, då borde ett ha funnits bilder från övervakningskameran? Vad har hon annars gjort där den timmen innan hon cyklade till sin träning?

Om inte annat så hade det ju varit intressant inte bara för att se om hon hade ringarna på sig då, utan också om hon hade på sig sin vita kjol.

Jag hoppas att åklagarna lyckas trycka ännu mer på det du tar upp nu, hur ologiskt det låter att Lena skulle ha på sig alla ringar för att åka till SD och sedan plötsligt ta av dom (inte ologiskt iofs om hon ska träna) och sedan gå och handla i träningskläder och utan ringar.

Jag tror ju att hon har åkt i träningskläder hemifrån och utan ringar, just för att hon ska träna. Varför inte byta om efter träningen om hon nu är så noga? Som jag minns det fanns det omklädningsrum där.

Varför denna lucka i Lenas tidslinje??

En förklaring kan vara att de alltid hade massa småprojekt igång. Såklart särskilt våren 2017 då hon sprang runt på Krämaren och shoppade grejer till cachar samtidigt som han satt på kontoret och googlade och coachade henne att välja rätt prylar där från kontoret på andra sidan gatan. Så de kan ju ha suttit vid hans dator och googlat fyrhjuling också kanske 11/5 2018.

Det som dock avviker är att han 12:48-12:49 surfar på mobilen istället för datorn. Toabesök efter träffat LW kortis?

12:53 rattar han Sveriges Radio på datorn igen? Chrome cache records men inte ”web visits” dock så svårt att säga.

13:25 är han iaf full fart med googlandet och surfandet på fyndiq.se

9:46-9:49 var han nog också på muggen där på kontoret förresten. Då surfar han också nyheter på mobilen. All annan surf sker alltså med datorn. Mobilen bara samtal, sms, FB Messenger osv.
Citera
2020-12-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sagt det förr. Men shit vilken grävare du är Avel! ⭐️

Tack! Läste domen här igen och fick lite ny kämpaglöd.
Citera
2020-12-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Nej, det finns så många foliehattar.Det mesta är ju hittepå.
Jag har ju varit lite "bortrest" under det senaste halvåret, men har ändå läst lite i tråden då och då.
När nu äntligen åter, och efter att ha läst in mig lite mer, så slås jag av hur mycket av trött tomgångsmaskin tråden har blivit.
Inget egentligt skvaller, inga smaskiga avslöjanden, ingenting om hur SD/HD-relationen har utvecklats, ingenting om hur LW:s tidigare församling nu, drygt två år senare, ser på henne och hennes leverne.

Visst, det har lagts ned mycket tid och möda på att kartlägga div datoraktiviteter som skulle kunna ha betydelse för att få en bild av vilka tidsmässiga fönster SD skulle ha kunnat ha för att mörda LW, men kommer sånt där att vara åkl Åsa Hiding till gagn vid förhandlingen i HR?
Skickas viktig info direkt till henne eller litar kartläggarna (= trådens datorkunniga) på att hon följer vad som skrivs i tråden?
Citera
2020-12-30, 18:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Nu har jag inte varit så aktiv här på ett tag och jag undrar:

Är det klarlagt vad LW gör på fm 14/5 mellan ca 10.30 och ca 12?
(Exakta tider finns angivna i det citerade inlägget.)

Det är, så vitt jag vet, en mycket atypisk tystnad mellan de tidpunkterna.

Jag tror att vi har diskuterat det förut, men är inte säker.

Kl 10:28 anländer Lena till Drottninggatan 46 på cykel. Där finns dels ett kommunalt aktivitetscenter och dels ett vandrarhem. Hon kan mycket väl deltagit på ett möte eller liknande? För kl 12:09 cyklar Lena till baka till jobbet på Slottsgatan.
Citera
2020-12-30, 18:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag tror att vi har diskuterat det förut, men är inte säker.

Kl 10:28 anländer Lena till Drottninggatan 46 på cykel. Där finns dels ett kommunalt aktivitetscenter och dels ett vandrarhem. Hon kan mycket väl deltagit på ett möte eller liknande? För kl 12:09 cyklar Lena till baka till jobbet på Slottsgatan.

Ja, vi har varit inne på det här om vandrarhemmet, och kanske är det så att enda gångerna LW inte är uppkopplad och rasande aktiv är när hon jobbar.

Hon träffar PN 11.55 ”utanför Krämaren” och det vore intressant att veta vad som då sades.
Citera
2020-12-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att besöka en brottsplats kan också vara ett sätt att försöka få mer information om utredningsarbetet.

Typ har de sågat av trädet? Yes

Typ har de tagit med sig diverse buskar? Jadå

Typ har de klippt av och tagit med sig en del av stängslet? Jajjemän

Såna saker. Han är ju lite kontrollig av sig.
Hade jag varit SD (med ditt resonemang om kontrollighet som grund), så hade jag hängt runt brottsplatsen 24/7 och ropat in frågor över avspärrningsbanden och frågat teknikerna om de hittat nåt av betydelse.
Givetvis hade jag ju smygfotat Polisens arbete. Jag brukar ju smygfota enl FUP.
Citera
2020-12-30, 18:41
Medlem
Citat:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Nu har jag inte varit så aktiv här på ett tag och jag undrar:

Är det klarlagt vad LW gör på fm 14/5 mellan ca 10.30 och ca 12?
(Exakta tider finns angivna i det citerade inlägget.)

Det är, så vitt jag vet, en mycket atypisk tystnad mellan de tidpunkterna.

11:01-11:46 är det helt tyst i chatten.
Till den här adressen anländer LW ca 10:28. Vandrarhem mitt i stan.

https://www.sodrastationsvandrarhem.se/

Drottninggatan 46. SD:s kontor är på nr 38.

SD sitter inte och jobbar aktivt vid datorn den tiden utan det droppar bara in en massa mejl och nåt mess från JG. Är han på nån aktivitet ca kl 11-12 eller blev det mys på vandrarhemmet med LW iklädd då en icke spermabefläckad kjol?
Citera
2020-12-30, 18:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, vi har varit inne på det här om vandrarhemmet, och kanske är det så att enda gångerna LW inte är uppkopplad och rasande aktiv är när hon jobbar.

Hon träffar PN 11.55 ”utanför Krämaren” och det vore intressant att veta vad som då sades.

Eftersom 14/5 är ett glödhett datum, och eftersom så gott som varenda minut och meter av LW:s göranden och låtanden är kartlagda så tycker jag att det någonstans borde framgått: ”deltar i möte ang...”. Jag kan inte minnas att det står någonstans i FUP. Inte heller kan jag dra mej till minnes att någon av hennes jobbarkompisar nämner något om det heller.

Vilket inte betyder att så inte kan ha skett.
Citera
2020-12-30, 18:47
Medlem
Så här skrev jag tidigare idag (ett utsnitt):

"Du kan väl ändå inte på allvar tro att SD är på mordplatsen, långt efter att teknikerna lämnat området, för att leta efter något för honom komprometterande?"

Du replikerar så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vi pratar om en vuxen människa som lever digitalt, ständigt redo för att fånga en ny burk, FTF.
Lämnar barnen hemma för att leka HjärstaHjälte...
Ett goddag-yxskaft.

Du ansåg att SD var på mordplatsen tillsammans med en dotter för att leta efter nåt han glömt. Underförstått: efter att han mördat Lena.
Vad har "fånga en ny burk" resp "leka HjärstaHjälte" med SD:s promenad till mordplatsen med dottern att göra?
Du skrev om att leta efter en ring?

"Lämnar barnen hemma.."??
Han hade ju en dotter med sig!
Citera
2020-12-30, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
I sammanhanget ganska intressant att den som ansvarade för logg-systemet för in- och utpassering till lokalerna var ingen mindre än SD.

Ja, just det!
Det hade jag nästan glömt.
Nu verkar det kanske inte som att han mekat med dessa tider, men vem vet?
Citera
2020-12-30, 18:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
11:01-11:46 är det helt tyst i chatten.
Till den här adressen anländer LW ca 10:28. Vandrarhem mitt i stan.

https://www.sodrastationsvandrarhem.se/

Drottninggatan 46. SD:s kontor är på nr 38.

SD sitter inte och jobbar aktivt vid datorn den tiden utan det droppar bara in en massa mejl och nåt mess från JG. Är han på nån aktivitet ca kl 11-12 eller blev det mys på vandrarhemmet med LW iklädd då en icke spermabefläckad kjol?

Ja månne det är där de ska ”säga hejdå” inför sina förestående resor (vilket SD både förnekar samt påstår att det gjort. Dock nämner han inte var de i så fall varit.)
Citera
2020-12-30, 18:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, just det!
Det hade jag nästan glömt.
Nu verkar det kanske inte som att han mekat med dessa tider, men vem vet?

Man brukar säga: ”vill man så kan man”.

När det gäller SD kan man nästan vända på steken: ”kan man så vill man”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in