2020-12-30, 15:48
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från början var det väl lite slagningar i polisens egna register. Polisen hittade LW ville göra anmälan men hörde av sig sen och tog tillbaka osv.

Och som Leif GW kommenterade ang detta fall att i 7-8 fall av 10 så är det någon som offret haft en relation med.

Sen kanske färska såret på hans ben de fotade 15/5.

Och lite annat smått och gott.

Fd maken stod henne nära och även han som rattade dödsboet.
Att sonen ringde den ”konstigaste” människan med ”psykopat-look” i hennes närhet är ju en detalj i sammanhanget men alltså inte bara fd maken utan även sonen hade ju rätt så negativa vibbar från SD.

Strösselkriget är bara ett tecken på hur oskön den här snubben är. Men även på hans mentala hälsa vid den här tiden våren 2018. Solens D-vitaminer lyckades inte styra upp hans hårda vinter innan han tog det fatala beslutet att dölja sin ”otrohet” med mord.
Ja det räckte med att vara "lite konstig" och ha en "psykopat.look" för att avskriva dom övriga.
Ser man inte redan här att SD ska granskas men man utbreder brett då man inte har någon som helst
klarhet.Tack vare sin jävla "look" och hur han fostrar sina barn så är han kanske en av Sveriges mest hatade människor idag.
7 av 10 innebär att 3 av 10 inte har det och LW hade dåliga relationer till både höger och vänster så
man har stångat sig blodig för att "det kan bara vara han"
Men då skulle man ju vilja se någonting som liknar fakta men icke.
Citera
2020-12-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte heller jag vet.
Men jag tror att din fantasi rörande "skattjakt" efter kanske en försvunnen ring, tyvärr leder dig bort från förnuftets väg.

Du kan väl ändå inte på allvar tro att SD är på mordplatsen, långt efter att teknikerna lämnat området, för att leta efter något för honom komprometterande?
Du måtte skoja med tråden?
Väl?

Att besöka en brottsplats kan också vara ett sätt att försöka få mer information om utredningsarbetet.

Typ har de sågat av trädet? Yes

Typ har de tagit med sig diverse buskar? Jadå

Typ har de klippt av och tagit med sig en del av stängslet? Jajjemän

Såna saker. Han är ju lite kontrollig av sig.
Citera
2020-12-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu vet inte jag hur väl bevandrad du är när det kommer till polisiärt arbete. Men att polisen ska få till en husrannsakan kräver en mycket hög misstankegrad. Alltså polisen kan inte springa runt bland folk och sparka in dörrar hur som helst. Och eftersom alla dom andra har blivit avskrivna en efter en så finns det inte heller ett grundlag för en husrannsakan. Det finns bara en MGM och därav husrannsakan hos han.
Nej,det var husrannsakan för att exmannen var orolig och för att SD hade konstig look.
Det fanns ingenting annat
Citera
2020-12-30, 15:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
11/5 kl 08:00:12 öppnar SD Telegram.org på sin jobbdator med webbläsaren Edge/Internet Explorer.

Antagligen är det web.telegram.org han har igång för där är själva meddelandetjänsten.

Telegram.org är sidan som presenterar vad Telegram är. Alltså Telegrams officiella hemsida så nog inte den som är öppen egentligen.

Varför är detta intressant då?

12:35:24 så sker ju aktiviteten ”Dörr forcerad - SD öppnar dörren men går inte ut” som är väl diskuterad här.

Men aktiviteten precis innan är inte så livligt diskuterad och inga frågor om det till honom i förhör.

12:31:07 så är Telegram aktivt igen på nåt sätt. Även nu via Edge/Internet Explorer.

Telegram använder Google Maps men den bild som visas som ”tumnagel” i meddelandet är från ryska Yandex kartprogram. Alltså en typ av ”skärmdump” av positionen.

Klickar man dock på ”tumnageln” som är genererad från Yandex.ru som visar platsdelningen så öppnas normalt Google Maps eller vad man nu använder för ”kartprogram”.

Länken som redovisas i tidslinjen för 11/5 kl 12:31:07 innehåller alltså ”...Staticmaps.yandex.ru...” osv.

Därför kan man nog med ganska stor säkerhet säga att någon delar sin platsdata till SD 11/5 kl 12:31 via Telegram.

Det är förstås för att ingen av oss har uppfattat vad koden som innehåller "Yandex.ru" betyder..
Det är ju förstås intressant eftersom Lena ankommer till Krämaren kl 12:33:00 och dörren till Tyréns öppnas ett par minuter därefter av SD. Lena cyklar från Krämaren ca en timme senare, då hon cyklar till Rehab. Hon är ju sedan på Krämaren igen på em efter sin rehab, då finns bilder på henne från Stadium och kvitton från Intersport. Några har ju spekulerat om hon kollade även vid den första vändan på hantlar på Krämaren, men hon kan ha varit upp på kontoret en vända iaf.

Man kan se att SD är ute några minuter mellan 12:09:40- 12:14:06. Jag har tidigare spekulerat om att SD stuckit iväg till Krämaren för att köpa lunch (han kopplas upp mot mast där), men efter att ha följt det här fallet ett tag, känns SD inte som en person som äter ute eller köper hämtmat. Möjligen skulle han kunna unna sig en fika? Fika till Lena och honom? Lena cyklar hemifrån vid 12:23, och har säkert redan ätit. Så en snabbis hinner de med.

SD verkar hålla på med diverse grejor under den timme som Lena är vid Krämaren. Fakturor och googlingar på fyrhjulingar mm. Han skickar också en bild på sin lunch till Hanna. Lena kan väl knappast ha varit där hela tiden?

Kanske hon faktiskt inte gick in alls? De pratades vid vid dörren? Eller bara snabbfikade?

Jag undrar om Lena var in
Citera
2020-12-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte heller jag vet.
Men jag tror att din fantasi rörande "skattjakt" efter kanske en försvunnen ring, tyvärr leder dig bort från förnuftets väg.

Du kan väl ändå inte på allvar tro att SD är på mordplatsen, långt efter att teknikerna lämnat området, för att leta efter något för honom komprometterande?
Du måtte skoja med tråden?
Väl?
Vi pratar om en vuxen människa som lever digitalt, ständigt redo för att fånga en ny burk, FTF.
Lämnar barnen hemma för att leka HjärstaHjälte...
Citera
2020-12-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är förstås för att ingen av oss har uppfattat vad koden som innehåller "Yandex.ru" betyder..
Det är ju förstås intressant eftersom Lena ankommer till Krämaren kl 12:33:00 och dörren till Tyréns öppnas ett par minuter därefter av SD. Lena cyklar från Krämaren ca en timme senare, då hon cyklar till Rehab. Hon är ju sedan på Krämaren igen på em efter sin rehab, då finns bilder på henne från Stadium och kvitton från Intersport. Några har ju spekulerat om hon kollade även vid den första vändan på hantlar på Krämaren, men hon kan ha varit upp på kontoret en vända iaf.

Man kan se att SD är ute några minuter mellan 12:09:40- 12:14:06. Jag har tidigare spekulerat om att SD stuckit iväg till Krämaren för att köpa lunch (han kopplas upp mot mast där), men efter att ha följt det här fallet ett tag, känns SD inte som en person som äter ute eller köper hämtmat. Möjligen skulle han kunna unna sig en fika? Fika till Lena och honom? Lena cyklar hemifrån vid 12:23, och har säkert redan ätit. Så en snabbis hinner de med.

SD verkar hålla på med diverse grejor under den timme som Lena är vid Krämaren. Fakturor och googlingar på fyrhjulingar mm. Han skickar också en bild på sin lunch till Hanna. Lena kan väl knappast ha varit där hela tiden?

Kanske hon faktiskt inte gick in alls? De pratades vid vid dörren? Eller bara snabbfikade?

Det fetade:
Menar du att knulla snabbt här?
Citera
2020-12-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vi pratar om en vuxen människa som lever digitalt, ständigt redo för att fånga en ny burk, FTF.
Lämnar barnen hemma för att leka HjärstaHjälte...
Lämnar barnen hemma?Ska han släpa med sina giftavuxna döttrar i sin hobby?
Citera
2020-12-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja det räckte med att vara "lite konstig" och ha en "psykopat.look" för att avskriva dom övriga.
Ser man inte redan här att SD ska granskas men man utbreder brett då man inte har någon som helst
klarhet.Tack vare sin jävla "look" och hur han fostrar sina barn så är han kanske en av Sveriges mest hatade människor idag.
7 av 10 innebär att 3 av 10 inte har det och LW hade dåliga relationer till både höger och vänster så
man har stångat sig blodig för att "det kan bara vara han"
Men då skulle man ju vilja se någonting som liknar fakta men icke.

Jag tror inte polisen avskrev övriga baserat på hans psykopat-look. Det var det nog snarare drygt 700 förhör, runt 25 000 sidor fup och lite annat som bidrog till det.

Han är nog inte så hatad i landet. Nog rätt få som har koll på vem han är. Lite halvkändis i Bergslagen är han väl men Geo-gänget kör ju glatt vidare och det är TFTC järnet i hans cachars loggar. Den här killen vet hur man håller sig poppis i omgivningen och hos svärföräldrarna även efter en sån här sak.

Statistiken är ju inte avgörande i sig att det kan vara någon annan. Men är det någon annan så har ju SD haft en väldig otur med alla indirekta bevis. Alltså indicier.

LW hade säkert haft tillfälle att skaffa sig en bra relation men Mr Perfect i kvarteret var ju ständigt närvarande med sitt spel och höll henne varm. Läs: utnyttjande. Lite svårt att ägna sig helhjärtat åt någon annan då.

Sen var hon inte lätt att ha att göra med förstår man. Rätt klängig och har säkert lämnat ett men å andra sidan lämnat ett och annat hjärta krossat. Men liksom inte läge att recensera hennes person.

Snubben i Umeå fick ju under förhör i tingsrätten frågan om vad han gjorde 14/5. Han stod väldigt nära LW med daglig kontakt. Jo han hade varit och handlat( kvitto finns) och sen träffat en kollega väl.
Vad jag menar är att alla hennes killar de hittat har de givetvis dubbelkollat alibi på.
Citera
2020-12-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Lämnar barnen hemma?Ska han släpa med sina giftavuxna döttrar i sin hobby?
Giftasvuxna? Har du ingen koll gällande deras åldrar?
Citera
2020-12-30, 16:20
Medlem
Citat:
Jag tror inte polisen avskrev övriga baserat på hans psykopat-look. Det var det nog snarare drygt 700 förhör, runt 25 000 sidor fup och lite annat som bidrog till det.

Han är nog inte så hatad i landet. Nog rätt få som har koll på vem han är. Lite halvkändis i Bergslagen är han väl men Geo-gänget kör ju glatt vidare och det är TFTC järnet i hans cachars loggar. Den här killen vet hur man håller sig poppis i omgivningen och hos svärföräldrarna även efter en sån här sak.

Statistiken är ju inte avgörande i sig att det kan vara någon annan. Men är det någon annan så har ju SD haft en väldig otur med alla indirekta bevis. Alltså indicier.

LW hade säkert haft tillfälle att skaffa sig en bra relation men Mr Perfect i kvarteret var ju ständigt närvarande med sitt spel och höll henne varm. Läs: utnyttjande. Lite svårt att ägna sig helhjärtat åt någon annan då.

Sen var hon inte lätt att ha att göra med förstår man. Rätt klängig och har säkert lämnat ett men å andra sidan lämnat ett och annat hjärta krossat. Men liksom inte läge att recensera hennes person.

Snubben i Umeå fick ju under förhör i tingsrätten frågan om vad han gjorde 14/5. Han stod väldigt nära LW med daglig kontakt. Jo han hade varit och handlat( kvitto finns) och sen träffat en kollega väl.
Vad jag menar är att alla hennes killar de hittat har de givetvis dubbelkollat alibi på.
" Statistiken är ju inte avgörande i sig att det kan vara någon annan. Men är det någon annan så har ju SD haft en väldig otur med alla indirekta bevis. Alltså indicier."

Jag är förvånad att det inte fanns fler indicier då dom trots allt har pökat med varandra i 6år.
Det är ju givet att det finns mer att gräva i när det gäller SD men låt oss säga att någon hon brädat e MGM så lär du knappt hitta några indicier alls.Och polisen kan inte till 100% veta om man gått igenom
alla misstänkta.
Mina punkter jag tog upp kan man inte ta sig igenom till 100% så jag håller mig neutral i fallet.
Citera
2020-12-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Giftasvuxna? Har du ingen koll gällande deras åldrar?
Jorå,ser ut och vara runt 30 eller så.
Durå? Trodde du dom var 2-3 år?
Citera
2020-12-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Tingsrätten köper SD:s berättelse om besöket och sexet. Det spinner rätten vidare på i domen när de menar att LW kunde ha tagot av sig alla sina ringar efter besöker där så inga ringar syns i butikens kamera senare på em. De menar alltså att DNA skulle ha kunnat komma på ring likt SD också menar.
Men några belägg för varken besök eller sex finns. Men hans berättelse väger tungt här. Jämför med hur mycket gehör åklagarna får för sina teorier kring sex,sperma, diskning, handtvätt osv.

Är det då rimligt att LW skulle ta av sig ringarna efter sex vid lunch men före besök i butik? Knappast va? Hon klättrade ju inberg osv med de där ringarna syns ju på bilder. Men ofta ringlös också givetvis.

Nu är jag inte helt med i alla underlagen men nog borde LW:s besök hos SD synts i Google Maps tidslinje? Den är väl inte redovisad i det här sammanhanget? Alltså med skärmdump från tidslinjen?

Står bara i fupens tidslinje från 11/5 att källan är Google Maps och att hon ankommit till stan/Krämaren. Nu ligger ju Krämaren på andra sidan gatan från Tyréns så kanske struntsamma och det inte går att utläsa i tidslinjen närmare plats var hon varit än det kvarteret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in