2020-12-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Nej,det var husrannsakan för att exmannen var orolig och för att SD hade konstig look.
Det fanns ingenting annat
Hur har du läst FUPen? Som djävulen läser bibeln?
Citera
2020-12-30, 16:29
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur har du läst FUPen? Som djävulen läser bibeln?
Har inte läst fupen förutom HD's förhör + nån sida till.
så tala gärna om vad jag missat?
Citera
2020-12-30, 16:33
Medlem
Citat:
Har inte läst fupen förutom HD's förhör + nån sida till.
så tala gärna om vad jag missat?
Återkom när du läst hela materialet.
Citera
2020-12-30, 16:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jorå,ser ut och vara runt 30 eller så.
Durå? Trodde du dom var 2-3 år?
Pratar du om SD:s döttrar, eller har det blivit ett glapp någonstans?
Citera
2020-12-30, 16:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att besöka en brottsplats kan också vara ett sätt att försöka få mer information om utredningsarbetet.

Typ har de sågat av trädet? Yes

Typ har de tagit med sig diverse buskar? Jadå

Typ har de klippt av och tagit med sig en del av stängslet? Jajjemän

Såna saker. Han är ju lite kontrollig av sig.

Ja, naturligtvis är det sådant som kan intressera honom. Vad ser polisen ut att ha gjort där bakom planket?

Och sedan var det ju mörkt vid brottstillfället. Det kan absolut ha varit intressant att se hur det såg ut efteråt av de skäl du räknar upp, men också av allmän nyfikenhet. Han tänker definitivt inte som vi gör. Kanske vill han bara ha kontroll för att kunna parera svar till polis och andra, eller så har han ett "begär" att gå tillbaka också. Kanske visa sin "makt" över både Lena och utredningen? En obehaglig katt- och-lek? Han verkar gilla att balansera på gränsen.

Han observerade ju gropen i marken. På något sätt känns det som att det var en ny upptäckt för honom. Minns inte på rak arm nu när trädet sågades ner, men det var inte direkt efter att kroppen hittades. Så kanske kunde han även se de slag som tagit i stammen. Kanske ville han även se hur mycket blod det fanns på platsen.

Hur många gånger SD verkligen har varit på platsen kan man funder över. Han anpassar historien allteftersom bevisningen presenteras. Ett sådant var (blodet) DNA:t på skon, som plötsligt måste få en förklaring till hur det kommit dit. Han hade alltså gått flera gånger på mordplatsen, som var full av Lenas DNS.
Citera
2020-12-30, 17:08
Medlem
Citat:
Han säger sig ha gjort både det ena och det andra den kvällen men det blir ju lite problem att reda ut då de inte ens fått fatt på hans vattenspridare. Trots hans ansträngningar att minnas hur det nu var med vattnandet, tvätten, var cykeln inne på gräsmattan osv så resulterar det bara i att han lämnar en fullständigt ottrovärdig redogörelse för den kvällen vilket i slutändan gör att den inte går att tro på och hur man än vänder och vrider på det så har han inget alibi.

Nån liten datorhändelse ger honom inte alibi. Tvärtom. Det är snarare bristen på aktivitet som är det märkliga. Om man kikar historiskt bakåt brukar han t.ex dröja så länge med att svara LW osv. Vidare så behöver han inte svara på jobbmejl mitt i natten. Varför inte vänta till 05-06 när han vaknat eller göra det på kontorstid som ”alla” andra människor.

I förhör så spelar han tio ggr dummare än han är. I hans loggtexter så broderar han ut texten ordentligt om kvistar och kottar som ligger här och där. Men nån vecka efter mordet så minns han knappt vilken gata han bor på. Glömde ju bort att han haft en intim relation med mordoffret osv dessutom.

Hela hans story från det att han lämnar JG tills dess att han träffar nån människa dagen efter är ju inte trovärdig. I tingsrätten har han nog helt plötsligt inte alls testcyklat på kvällen osv.
Vad jag menar är att det finns inget som bevisar att han ens var hemma efter besöket hos JG.
Skulle vara nån datorhändelse då men som sagt de har vi inte tillräckligt underlag för att kila på närmare.

Han skickar in en skärmdump till hovrätten från sin tidslinje som enda bevis på att han cyklat hem.
Varför är det så viktigt för honom?
Igår så skapade jag en tidslinje i mitt Google Maps där jag startade hos JG och ”cyklade” hem till SD.

Först lägger man till de två platserna och skriver in vilka tider man varit där. Då skapas ett streck fågelvägen mellan de båda platserna. Man kan sen välja om man åkt tåg, cyklat, bilat, kört rullstol och massa andra alternativ. Beroende på aktivitet så ändrar linjen färg. Man kan även låta Google Maps föreslå en cykelväg mellan de två punkterna så det gjorde jag. Linjen ändras då från fågelvägen till den ”bästa” cykelvägen. Blev såklart inte samma väg som SD cyklat.
Men det går också att redigera sig till. Man drar i linjen så anpassar den sig till gator och vägar.

Så med lite finlir så kan man alltså återskapa hans ”skärmdump” han lämnade in till hovrätten i slutet av aug 2019.

Vill man vara lite vidare konspiratorisk så ser man i skärmdumpen att linjen mellan hans bostad är mörkblå. Det är färgen i Google Maps tidslinje för bilkörning. Cykel är typ ljusgrön.
Att det blivit så i fupen kan bero på inskanningen.
Men är den linjen blå i original så bör man vara misstänksam på att den är skapad i efterhand. Google Maps skapar en ljusare blå linje när man lägger till platser på tidslinjen. Den färgen visar att man varit i rörelse. Sen får man göra ett altivt val att ändra till bil, cykel eller nåt annat. Så är den blå i original skärmdumpen så kan det vara nåt lurt.

Men som jag skrivit tidigare. Tror inte försvaret skickar in nåt som är klippt och klistrat. Däremot så kan någon plats ha tagits bort om SD fått hjälp av någon närstående att logga in och fixa skärmdumpen.

Men komma in i hans Google Maps för att dubbelkolla tidslinjen eller Google Drive vid den här tiden vill han inte att de ska få. De har sett otaliga av hans dickpics osv. Så nåt har han kommit på att de nog kan lista ut om de får blåsa genom hans Google-konto. Speciellt när han kör Android-mobil då de kan leta lite djupare ändå.

Android till skillnad mot iPhone loggar i princip varje steg du tar. Det beror på att det är Google som står bakom operativsystemet Android i mobilen.

Sista frågan där vet jag inte hundra men vi ska veta att det här är en kille som har med sig mobilen in i duschen hemma eller på badhuset. För att dokumentera sin kropp. M a o så bör alla de tillfällen då han ”glömmer” sin mobil eller är ”upptagen” med något tas med en stor dos skepsis.

Vi ser ju i chatten med LW att de t o m haft lite rutin tidigare då de typ haft videosamtal igång när de borstat tänderna.

Summa summarum. SD har alibi för alla andra tider dessa dagar men inte för de timmarna 14-15/5 då mordet sker. Det är mycket märkligt och en konstig tillfällighet om han är oskyldig.

Sagt det förr. Men shit vilken grävare du är Avel! ⭐️
Citera
2020-12-30, 17:17
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Pratar du om SD:s döttrar, eller har det blivit ett glapp någonstans?
överdrev väl lite men dom har ju inget med brottet och göra iaf.

Jag e okej,men tack för omtanken
Citera
2020-12-30, 17:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tingsrätten köper SD:s berättelse om besöket och sexet. Det spinner rätten vidare på i domen när de menar att LW kunde ha tagot av sig alla sina ringar efter besöker där så inga ringar syns i butikens kamera senare på em. De menar alltså att DNA skulle ha kunnat komma på ring likt SD också menar.
Men några belägg för varken besök eller sex finns. Men hans berättelse väger tungt här. Jämför med hur mycket gehör åklagarna får för sina teorier kring sex,sperma, diskning, handtvätt osv.

Är det då rimligt att LW skulle ta av sig ringarna efter sex vid lunch men före besök i butik? Knappast va? Hon klättrade ju inberg osv med de där ringarna syns ju på bilder. Men ofta ringlös också givetvis.

Nu är jag inte helt med i alla underlagen men nog borde LW:s besök hos SD synts i Google Maps tidslinje? Den är väl inte redovisad i det här sammanhanget? Alltså med skärmdump från tidslinjen?

Står bara i fupens tidslinje från 11/5 att källan är Google Maps och att hon ankommit till stan/Krämaren. Nu ligger ju Krämaren på andra sidan gatan från Tyréns så kanske struntsamma och det inte går att utläsa i tidslinjen närmare plats var hon varit än det kvarteret.

Rätten måste förstås visa det där lilla , lilla tvivlet, det som sår det frö som gör att man inte kan döma någon utom rimligt tvivel.

Det går ju inte att bevisa att Lena inte var in till Tyréns om det inte finns några andra sätt att visa hennes whereabouts. Inga vittnen, inga konversationer. Det är ju väldigt tyst på Lena också just den tiden, inte lika tyst på SD. Köpte Lena lunch och åt på en parkbänk, då hade det synts i hennes kommunikation.

Eller har SD raderat något här i Lena kommunikation?

Den 11 maj är ett viktigt datum tror jag, kanske redan här. Kanske SD hade som plan att det inte skulle synas att Lena var hos honom, för att sedan sätta sin mordiska plan i verket. Han fixar med fakturor och googlar för att det ska se ut som att han inte träffar Lena, utan arbetar, lunchar. Men strategin måste sedan ändras vid förhör då SD märker att det är viktigt att få hans spermafläck och DNA:t under ringen på plats.

Jag funderar på om Lena hade varit på Stadium/Intersport vid 12:30- tiden, då borde ett ha funnits bilder från övervakningskameran? Vad har hon annars gjort där den timmen innan hon cyklade till sin träning?

Om inte annat så hade det ju varit intressant inte bara för att se om hon hade ringarna på sig då, utan också om hon hade på sig sin vita kjol.

Jag hoppas att åklagarna lyckas trycka ännu mer på det du tar upp nu, hur ologiskt det låter att Lena skulle ha på sig alla ringar för att åka till SD och sedan plötsligt ta av dom (inte ologiskt iofs om hon ska träna) och sedan gå och handla i träningskläder och utan ringar.

Jag tror ju att hon har åkt i träningskläder hemifrån och utan ringar, just för att hon ska träna. Varför inte byta om efter träningen om hon nu är så noga? Som jag minns det fanns det omklädningsrum där.

Varför denna lucka i Lenas tidslinje??
Citera
2020-12-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, naturligtvis är det sådant som kan intressera honom. Vad ser polisen ut att ha gjort där bakom planket?

Och sedan var det ju mörkt vid brottstillfället. Det kan absolut ha varit intressant att se hur det såg ut efteråt av de skäl du räknar upp, men också av allmän nyfikenhet. Han tänker definitivt inte som vi gör. Kanske vill han bara ha kontroll för att kunna parera svar till polis och andra, eller så har han ett "begär" att gå tillbaka också. Kanske visa sin "makt" över både Lena och utredningen? En obehaglig katt- och-lek? Han verkar gilla att balansera på gränsen.

Han observerade ju gropen i marken. På något sätt känns det som att det var en ny upptäckt för honom. Minns inte på rak arm nu när trädet sågades ner, men det var inte direkt efter att kroppen hittades. Så kanske kunde han även se de slag som tagit i stammen. Kanske ville han även se hur mycket blod det fanns på platsen.

Hur många gånger SD verkligen har varit på platsen kan man funder över. Han anpassar historien allteftersom bevisningen presenteras. Ett sådant var (blodet) DNA:t på skon, som plötsligt måste få en förklaring till hur det kommit dit. Han hade alltså gått flera gånger på mordplatsen, som var full av Lenas DNS.

Ja klart det är så han funkar. Jag tror de kan ha haft platsen som ställe att träffas på. När tvättstugan var upptagen.

Kikade förresten lite på hur de stämt träff på våning fem i samma hus som Tyréns ligger. Där huserar Folkuniversitetet och Örebro Senioruniversitet. Verkar finnas en trappa till ”femman” från Tyréns våningsplan. Kan tänka mig att det är den vägen LW kan ha smitit ut om hon var där 11/5. Ingen dörrforcering som reggas den vägen? Värt att notera är att de ofta bara sågs en kortis.

LW IT Del B/685

2017-04-28 13:33 -LW: Kanske inte ses på hela långhelgen. Det är länge. Möt mig i trappan till femman för en kram. Det hinner du. Det är vi värda
2017-04-28 13:33 -LW: Passerar
2017-04-28 13:33 -LW: Stängd dörr
2017-04-28 13:34 - SD: Kommer

LW IT Del B/576

2017-04-20 11:44 -LW: När ses vi?
2017-04-20 11:44 - SD: Plan 5
2017-04-20 11:44 - SD: När Om helst
2017-04-20 11:44 - SD: Ringer ett samtal nu
2017-04-20 11:44 -LW: Bra, kollar klart här då, har nog en stund.Letar flera olika
2017-04-20 11:44 -LW: Plingar
2017-04-20 11:44 -LW: Q
2017-04-20 11:58 -LW: Strax?
2017-04-20 12:00 -LW: Klar, cyklar uppåt
2017-04-20 12:03 -LW: <Media utelämnat>
2017-04-20 12:03 -LW: Går upp
2017-04-20 12:05 - LW: <Media utelämnat>
2017-04-20 12:05 - LW: På femman
2017-04-20 12:16 - SD: Kommer snart
2017-04-20 12:17 -LW: Bra
2017-04-20 12:19 - SD: Kvar?
2017-04-20 12:19 -LW: Ja
2017-04-20 12:19 - SD: En minut

——

2017-05-02 Il :12 - LW: Ses tjugo i ett på väg upp till femman? 2017-05-02 11:12 - SD: Okej

De har även träffats i garaget där.
Man kan söka i pdf på ”trappa”, ”femman”, ”garage” osv så kan man följa allt spring på hans kontor.
Citera
2020-12-30, 18:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Nu har jag inte varit så aktiv här på ett tag och jag undrar:

Är det klarlagt vad LW gör på fm 14/5 mellan ca 10.30 och ca 12?
(Exakta tider finns angivna i det citerade inlägget.)

Det är, så vitt jag vet, en mycket atypisk tystnad mellan de tidpunkterna.
Citera
2020-12-30, 18:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja klart det är så han funkar. Jag tror de kan ha haft platsen som ställe att träffas på. När tvättstugan var upptagen.

Kikade förresten lite på hur de stämt träff på våning fem i samma hus som Tyréns ligger. Där huserar Folkuniversitetet och Örebro Senioruniversitet. Verkar finnas en trappa till ”femman” från Tyréns våningsplan. Kan tänka mig att det är den vägen LW kan ha smitit ut om hon var där 11/5. Ingen dörrforcering som reggas den vägen? Värt att notera är att de ofta bara sågs en kortis.

LW IT Del B/685

2017-04-28 13:33 -LW: Kanske inte ses på hela långhelgen. Det är länge. Möt mig i trappan till femman för en kram. Det hinner du. Det är vi värda
2017-04-28 13:33 -LW: Passerar
2017-04-28 13:33 -LW: Stängd dörr
2017-04-28 13:34 - SD: Kommer

LW IT Del B/576

2017-04-20 11:44 -LW: När ses vi?
2017-04-20 11:44 - SD: Plan 5
2017-04-20 11:44 - SD: När Om helst
2017-04-20 11:44 - SD: Ringer ett samtal nu
2017-04-20 11:44 -LW: Bra, kollar klart här då, har nog en stund.Letar flera olika
2017-04-20 11:44 -LW: Plingar
2017-04-20 11:44 -LW: Q
2017-04-20 11:58 -LW: Strax?
2017-04-20 12:00 -LW: Klar, cyklar uppåt
2017-04-20 12:03 -LW: <Media utelämnat>
2017-04-20 12:03 -LW: Går upp
2017-04-20 12:05 - LW: <Media utelämnat>
2017-04-20 12:05 - LW: På femman
2017-04-20 12:16 - SD: Kommer snart
2017-04-20 12:17 -LW: Bra
2017-04-20 12:19 - SD: Kvar?
2017-04-20 12:19 -LW: Ja
2017-04-20 12:19 - SD: En minut

——

2017-05-02 Il :12 - LW: Ses tjugo i ett på väg upp till femman? 2017-05-02 11:12 - SD: Okej

De har även träffats i garaget där.
Man kan söka i pdf på ”trappa”, ”femman”, ”garage” osv så kan man följa allt spring på hans kontor.

De verkar ha träffats på snabbisar lite överallt. Intressant det du hittade om "femman".
Jag vet att det fanns en dörr som personalen ofta gick ut genom. Den krävde inget passerkort, men den gick inte att gå in genom. Det framkom i förhör med SR, SDs chef. Så genom den dörren kan Lena ha gått ut.
Citera
2020-12-30, 18:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De verkar ha träffats på snabbisar lite överallt. Intressant det du hittade om "femman".
Jag vet att det fanns en dörr som personalen ofta gick ut genom. Den krävde inget passerkort, men den gick inte att gå in genom. Det framkom i förhör med SR, SDs chef. Så genom den dörren kan Lena ha gått ut.

I sammanhanget ganska intressant att den som ansvarade för logg-systemet för in- och utpassering till lokalerna var ingen mindre än SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in