2020-12-30, 15:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Har nu läst i princip hela FUP.

Jag tror på VK och utan att veta vad som sägs i TR så tror jag att TR har gått på VK's linje och sett vilken fullblodspsykopat CÖ är. Mitt tips:
CÖ - Livstid
VK - 12 år

Delar din åsikt vilket nog de flesta skulle göra OM DE LÄSTE FUP.
Citera
2021-01-01, 09:26
Medlem
Drar rättegången igång nu i januari?
Citera
2021-01-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Drar rättegången igång nu i januari?
Den är avslutad. Dom meddelas 7 januari.
Citera
2021-01-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Just det! Det var så det var. Helt tappat bort mig efter julhelgen. Spännande!
Citera
2021-01-01, 11:57
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Någon som vet vad åklagare, respektive advokater yrkade på?
Citera
2021-01-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Artikel i SvD med polisernas perspektiv:
https://www.svd.se/vem-mordade-lars-och-suzanne
Citat:
Ursprungligen postat av Gadolski
Du kanske kan vara snäll och göra en liten resumé över innehållet så sprider Du lite glädje till oss andra i dessa mörka tider. God Jul!

Tack cleovarnamnet för dina sammanfattningar av artikeln i SvD!

Oerhört skrämmande och fruktansvärd läsning. Må de brinna i helvetet, de ruttna individer som
åsamkat ett oskyldigt och godhjärtat par som Suzanne och Lars, ett sådant fruktansvärt
lidande och alltför tidiga död.
Citera
2021-01-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Någon som vet vad åklagare, respektive advokater yrkade på?
Livstids fängelse vill åklagaren ha straffpåföljden till. På torsdag kl 11.00 vet vi.
Citera
2021-01-01, 20:05
Medlem
Nån som har ljudfiler från rättegången på G?
Citera
2021-01-01, 20:33
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
I VKs berättelse så finns det ändå en liten logisk förklaring, men du har rätt ändå. Det pekar ändå kanske mot att VK faktiskt håller i rullen. Men det är CÖ som är mördaren och den psyiska misshandlaren ändå, i min mening.

CÖ är fullblodspsykopat så livstid är givet. Vill ändå tro att VK får mildare. Han har ju varit totalt styrd vilket kan bevisas på flera sätt.

Båda ljuger dock, håller med!

Jag håller med i mycket, men jag kan ochså känna att varför människor vill ha mildare straff på VK är för att man är mer besviken på VK än på CÖ. Besviken är egentligen fel ord att använda men jag hittar inget bättre ord just nu.

VK hade ju liv många killar skulle vilja ha, han har ett bra jobb, en söt flickvän som älskar honom och dessutom vill ha barn med honom, en omtänksam mamma, verkar bara ha saknat en bra killkompis som han kunde hänga med, hade han haft det, tror jag inte han hade hängt med på dom bestialiska morden.

CÖ är ju en dåre av rang, mytoman, en extremt obehaglig människa som förr eller senare hade strulat till det ändå, jag kanske bara svamlar men det är lite så jag känner.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2021-01-01 kl. 20:41.
Citera
2021-01-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag håller med i mycket, men jag kan ochså känna att varför människor vill ha mildare straff på VK är för att man är mer besviken på VK än på CÖ. Besviken är egentligen fel ord att använda men jag hittar inget bättre ord just nu.

VK hade ju liv många killar skulle vilja ha, han har ett bra jobb, en söt flickvän som älskar honom och dessutom vill ha barn med honom, en omtänksam mamma, verkar bara ha saknat en bra killkompis som han kunde hänga med, hade han haft det, tror jag inte han hade hängt med på dom bestialiska morden.

CÖ är ju en dåre av rang, mytoman, en extremt obehaglig människa som förr eller senare hade strulat till det ändå, jag kanske bara svamlar men det är lite så jag känner.

Du svamlar inte. VK ska ha minst 18 och CÖ minst livstid. Egentligen arkebusering med morsa och plastfarsan om åskådare. Men det är ju bara en önskedröm.
Citera
2021-01-02, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Är man ett sånt vidrigt mähä, så lättstyrd så man går med på att delta i vidriga mordorgier på oskyldiga, då ska man ALDRIG få gå lös, någonsin!! Hade det varit på von Fersens tid så hade dom jävlarna allt fått vad dom förtjänade!!
Citera
2021-01-03, 16:36
Medlem
Gadolskis avatar
"Tack cleovarnamnet. Otäck läsning."
Jag hade glömt vad jag bad Dig om och kört fast i en annan tråd. En fascinerande läsning på många sätt.
Gott Nytt 2021 och stort tack för Ditt bidrag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in