2020-12-22, 19:38
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Oj, ser att jag skrev fel. Polisen satte sig förstås inte och läste på nätforum när han kom fram, som jag råkade skriva, utan när han kom hem!

Ingen fara med det.
Tack för bra info som jag tidigare "missat" trots att jag läst större delen av FUP.

Dessa två mördare måste nog tillhöra begåvningsreserven.
Citera
2020-12-23, 06:31
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har bara EN fråga. Trodde de verkligen att folk har 14 milj kr liggande i byrålådan? Eller att man kunde swisha eller föra över flera miljoner bara så där? Hur fan tänkte dom?
De trodde att pengarna fanns lite mer tillgängliga, typ sparkonto och de hade ett spanskt bankkonto (CÖs flickvän eller hennes mosters) men CÖ hittade inte hur man gjorde IBAN-överföring utomlands i Lars internetbank. Sen när han inte kunde hitta mer än de 220 kkr så sket han i saken och bara skrev in sitt eget nummer.

Hade spanska kontot använts hade det ju dock inte varit så svårt att spåra heller. Men hade de fått större summa hade de gömt sig bättre utomlands.

Förstår dock inte varför ens CÖ åkte hem från Barcelona, eller hade han hunnit bränt alla pengar? (Har sista delen i FUP kvar, kanske svaret finns där)
Citera
2020-12-25, 09:56
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Har nu läst i princip hela FUP.

Jag tror på VK och utan att veta vad som sägs i TR så tror jag att TR har gått på VK's linje och sett vilken fullblodspsykopat CÖ är. Mitt tips:
CÖ - Livstid
VK - 12 år
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-12-25 kl. 10:01.
Citera
2020-12-25, 09:58
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Båda har erkänt att de var på plats och rånet så ett frikännande är uteslutet. Allt annat än livstid för båda för det brutala dubbelmordet vore ett hån mot rättvisan.
Den ena har ju troligtvis varit mer aktiv än den andra. Jag tror det är CÖ som mördat båda BO.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har inte så svårt för att se att en av dom kan ha utfört båda morden - utan hjälp från den andre. Det finns ju flera fall i bl.a. USA då en ensam gärningsman lyckats med dylikt.
Håller med, VKs historia är detaljerad och ger stöd för att CÖ mördat båda. Finns även teknisk bevisning som inte kan bevisa motsatsen heller.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-12-25 kl. 10:02.
Citera
2020-12-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Den ena har ju troligtvis varit mer aktiv än den andra. Jag tror det är CÖ som mördat båda BO.

Håller med, VKs historia är detaljerad och ger stöd för att CÖ mördat båda. Finns även teknisk bevisning som inte kan bevisa motsatsen heller.

Fast: varför ska en mördare använda två olika sätt att döda på? Han håller en kniv i handen.. dödar det första offret.. det självklara är att han fortsätter med samma vapen och samma sätt till det andra offret.. Stressen är total i denna situation.. kan inte tänka mig att när processen har börjat så blir det: neej men nu behöver jag paus.. komma på ett nytt annat sätt att döda det andra offret med.. För mig är det scenariot ologiskt..
Det jag ser framför mig är att dessa nissar delade på offren en olycklig morgon.. Både ljuger och hittar på i tron om att rädda sitt skinn..
Hoppas på livstid.. hoppas att de aldrig får vara ute
Citera
2020-12-25, 14:13
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:

CÖ har utan tvivel varit den drivande i detta brott. Men utan VK som medbrottsling hade dådet aldrig skett heller. Går inte utesluta att det var VK som ströp Suzanne och VKs skoavtryck på hennes kropp går inte att bortförklara hur som helst. Hittade ingenstans i förundersökningen att VK på något sätt försökte hindra eller avstyra CÖ innan eller under brottet. Och efter morden är VK fortsatt lojal och håller med CÖ när mordoffren hånas.
Citera
2020-12-25, 19:49
Medlem
Citat:
Har nu läst i princip hela FUP.

Jag tror på VK och utan att veta vad som sägs i TR så tror jag att TR har gått på VK's linje och sett vilken fullblodspsykopat CÖ är. Mitt tips:
CÖ - Livstid
VK - 12 år
Jag tycker att dina förslag på straffen är riktigt bedömda. Även om VK skulle vara en medlöpare ska han absolut inte ha mindre än 12 år. Han hade dessutom en stor påse med narkotika hittat i något av hans utrymmen. Jag tror att upprinnelsen till denna händelse består till stor del av narkotikahantering där det uppstått stora skulder som måste lösas. Dom är lika stora skitstövlar båda två. Detta var ju väl planerat och skulle bli kul.
Citera
2020-12-25, 23:49
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
CÖ har utan tvivel varit den drivande i detta brott. Men utan VK som medbrottsling hade dådet aldrig skett heller. Går inte utesluta att det var VK som ströp Suzanne och VKs skoavtryck på hennes kropp går inte att bortförklara hur som helst. Hittade ingenstans i förundersökningen att VK på något sätt försökte hindra eller avstyra CÖ innan eller under brottet. Och efter morden är VK fortsatt lojal och håller med CÖ när mordoffren hånas.

Nä VK hade förvisso extrem undergivenhet för CÖs hot ("Cristian har folk sitter utanför Ida och dom går in på mitt kommando") men ja, han hade nog kunnat avstyra, eller? Han är ju ändå på ritkigt rädd i 6 månader att alla fantasifoster existerar.

Att han trampar Suzanne på axeln förklarar han ju med att han knuffas in i rummet för att hämta något, det är inte en orimlig förklaring.

Men visst, han kan lika gärna ha blivit tvungen att plasta henne också. Som du säger, med kniven redo...

Mycket komplext, synd att den tekniska bevisning inte kan styrka någon enskild berättelse.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tycker att dina förslag på straffen är riktigt bedömda. Även om VK skulle vara en medlöpare ska han absolut inte ha mindre än 12 år. Han hade dessutom en stor påse med narkotika hittat i något av hans utrymmen. Jag tror att upprinnelsen till denna händelse består till stor del av narkotikahantering där det uppstått stora skulder som måste lösas. Dom är lika stora skitstövlar båda två. Detta var ju väl planerat och skulle bli kul.
Inte VKs påse, den var CÖs och var väl bara några gram.

Jag lutar dock åt att det är 12+ år, kanske 18 år.

Det finns ju en del frågetecken som gör att de måste dömas i samråd ändå och då kanske det inte kan skilja för mycket.

Knarkskulden är uppenbar, de hade grävt ner narkotika för några hundra tusen som försvann. CÖ skyllde på VK som fick pröjsa själv.

Båda är skitstövlat men VK är totalt dominerad och hotad av CÖ för att ens kunna säga emot. Men ja, han hade ändå kunnat undvika rånet. Men morden var ju absolut inte planerade är min uppfattning.
Citera
2020-12-25, 23:53
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Fast: varför ska en mördare använda två olika sätt att döda på? Han håller en kniv i handen.. dödar det första offret.. det självklara är att han fortsätter med samma vapen och samma sätt till det andra offret.. Stressen är total i denna situation.. kan inte tänka mig att när processen har börjat så blir det: neej men nu behöver jag paus.. komma på ett nytt annat sätt att döda det andra offret med.. För mig är det scenariot ologiskt..
Det jag ser framför mig är att dessa nissar delade på offren en olycklig morgon.. Både ljuger och hittar på i tron om att rädda sitt skinn..
Hoppas på livstid.. hoppas att de aldrig får vara ute
I VKs berättelse så finns det ändå en liten logisk förklaring, men du har rätt ändå. Det pekar ändå kanske mot att VK faktiskt håller i rullen. Men det är CÖ som är mördaren och den psyiska misshandlaren ändå, i min mening.

CÖ är fullblodspsykopat så livstid är givet. Vill ändå tro att VK får mildare. Han har ju varit totalt styrd vilket kan bevisas på flera sätt.

Båda ljuger dock, håller med!
Citera
2020-12-26, 12:32
Medlem
Kan inte vara ett lätt avgörande för polisen att låta så här farliga människor gå fria i flera veckor, även om de är starkt bevakade. Är det vanligt? Man förstår ju att polisen vill samla in bevis mha avlyssning etc, men ändå... Brukar man göra så?
Citera
2020-12-26, 13:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterforskaren
Kan inte vara ett lätt avgörande för polisen att låta så här farliga människor gå fria i flera veckor, även om de är starkt bevakade. Är det vanligt? Man förstår ju att polisen vill samla in bevis mha avlyssning etc, men ändå... Brukar man göra så?

Med dagens höga beviskrav så kan jag förstå att åklagaren vill ha så mycket bevis som mögligt innan han går till åtal än att riskera att förövarna går fria vid en rättegång. Och polisen hade ju full bevakning på dessa tomtar så risken att dom skulle kunna fly landet eller begå nya brott anser jag som väldigt liten.
Citera
2020-12-29, 22:31
Medlem
Vilka vidriga, fasansfulla monster det är fråga om här!! Hur i hela friden kan såna här djävulska existenser uppkomma egentligen?? Totalt genomruttna, stinkande hjärnor!! DÄR kan man tala om skadedjur som Anticimex borde tagit hand om, för länge sen!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in