Citat:
Ursprungligen postat av
CSHamilton
Vad är det du diskuterar nu? Att man som första jobb vid 18-19 års åldern plockade ut 40-50k i månanden skulle vara något att kritisera? 😂
Till skillnad mot dig studerade jag till advokat och behöver inte jobba på något jävla fabriksgolv 😂
Delad terass? Va? Övernattningslägenhet? 😂 snälla nu börjar du låta riktigt pinsam och avundsjuk.
/C
Läs dina egna inlägg och försök tolka vem som verkar verkar avundsjuk?
Som jag skrev, pappas pojke utbildar sig till jurist och pappa köper en övernattningslägenhet i en storstad och pappas pojke får ett jurist jobb med en lön strax över vad assistenterna(Sekreterna) tjänar och skriver ner hårt arbetande människor på Flashback. Det är så jag läser av dig.
En 74m2 lägenhet med delad terass är i min värld en övernattningslägenhet, i alla fall för vuxna med en normalutbildning.
Till trådens andemening. Jag och några till har beskrivit vad en OK lön är i Sverige, sen finns det vissa mer eller mindre störda brats som tycker det är lågt.
Samtidigt som man skryter med att man har köpt en lägenhet i en storstad för 10 ggr sin årslön.
Med den lönen man skriver om utan pappas pengar får man dela lägenhet med ett gäng kompisar eller pendla drygt en timme till jobbet.
När det gäller utbildning så föddes jag inte med silversked utan fick börja på golvet och pluggade upp högskolekompetensen på kvällarna för att sedan leva ett par år på CCN för att fixa min ingenjörsexamen.
Men det är sånt Pappas pojkar inte förstår.