Det som var så uppskattat med tråden, Det som gjorde att så många frekvent skrev och läste i den har man valt att förbise när man gjorde dessa förändringar. Moderatorerna har ofta ironiserat sig över oss medlemmar när vi förklarat detta. De rutiner som tråden utvecklat med presskonferenser och dagens siffror hånas av moderatorerna.
Är det inte dags att man börjar lyssna på medlemmarna?
Citat:
Det är i sanning en tråkig utveckling Virvelbagg. Vi hade, i min mening, det bästa forumet i Sverige för att utbyta information om sars-cov-2019. Överlägset bättre än vad man kunde följa i media. Många gånger insåg folk i tråden månader till halvår innan FHM och MSM vad som var på gång.
Citat:
Sedan jag började läsa och skriva i tråden i mars är det framför allt utbyte av information i form av länkar som jag har uppskattat mest! Jag har kunnat läsastudier och artiklar som jag aldrig själv kunnat, eller haft tid, leta upp. Det har gett mig otroligt mycket.
Jag uppskattar även den ordning vi har då vissa lägger upp dagens siffror, och de dagar FHM håller PK diskuterar vi det. Det är inte alltid man hinner kolla på tv själv kl 14 men då kan man snabbt få senaste nytt genom att läsa tråden.
Själv hoppar jag över inlägg som inte intresserar mig och ser inga problem med det.
Jag uppskattar även den ordning vi har då vissa lägger upp dagens siffror, och de dagar FHM håller PK diskuterar vi det. Det är inte alltid man hinner kolla på tv själv kl 14 men då kan man snabbt få senaste nytt genom att läsa tråden.
Själv hoppar jag över inlägg som inte intresserar mig och ser inga problem med det.
Citat:
Ja, detta måste jag också skriva under på! Man hittar alltid de senaste coronanyheterna - både inrikes och utrikes, både medicinska, politiska, "mänskliga" och en blandning av alltsammans - på de senaste sidorna i coronatråden! Sedan kan man, om man vill, klicka på länkarna och fördjupa sig. Man håller sig ständigt uppdaterad genom att följa tråden, precis som du säger.
Är det inte dags att man börjar lyssna på medlemmarna?