2020-12-20, 07:47
Medlem
virvelbaggs avatar
Det som var så uppskattat med tråden, Det som gjorde att så många frekvent skrev och läste i den har man valt att förbise när man gjorde dessa förändringar. Moderatorerna har ofta ironiserat sig över oss medlemmar när vi förklarat detta. De rutiner som tråden utvecklat med presskonferenser och dagens siffror hånas av moderatorerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är i sanning en tråkig utveckling Virvelbagg. Vi hade, i min mening, det bästa forumet i Sverige för att utbyta information om sars-cov-2019. Överlägset bättre än vad man kunde följa i media. Många gånger insåg folk i tråden månader till halvår innan FHM och MSM vad som var på gång.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Sedan jag började läsa och skriva i tråden i mars är det framför allt utbyte av information i form av länkar som jag har uppskattat mest! Jag har kunnat läsastudier och artiklar som jag aldrig själv kunnat, eller haft tid, leta upp. Det har gett mig otroligt mycket.

Jag uppskattar även den ordning vi har då vissa lägger upp dagens siffror, och de dagar FHM håller PK diskuterar vi det. Det är inte alltid man hinner kolla på tv själv kl 14 men då kan man snabbt få senaste nytt genom att läsa tråden.

Själv hoppar jag över inlägg som inte intresserar mig och ser inga problem med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, detta måste jag också skriva under på! Man hittar alltid de senaste coronanyheterna - både inrikes och utrikes, både medicinska, politiska, "mänskliga" och en blandning av alltsammans - på de senaste sidorna i coronatråden! Sedan kan man, om man vill, klicka på länkarna och fördjupa sig. Man håller sig ständigt uppdaterad genom att följa tråden, precis som du säger.

Är det inte dags att man börjar lyssna på medlemmarna?
2020-12-21, 17:30
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Man säger sig också ha gjort dessa förändringar för att höja kvaliteten på tråden för de som diskuterar vetenskap.

Denna tråden startades för att det fanns och finns en handfull skribenter som plågar tråden med deras inlägg. Dok har de senaste över 600 hundra inlägg handlat om stympningen av diskuterad tråd.

Det behövs en klyvning av tråden. Men det behövs inte i första hand en klyvning mellan ämnesområden. Istället behövs en hårt modererad tråd med höga kvalitetskrav, och en löst modererad tråd med låga kvalitetskrav. Därefter kan medlemmarna välja vilken tråd dom söker sig till.
2020-12-21, 17:33
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det som var så uppskattat med tråden, Det som gjorde att så många frekvent skrev och läste i den har man valt att förbise när man gjorde dessa förändringar. Moderatorerna har ofta ironiserat sig över oss medlemmar när vi förklarat detta. De rutiner som tråden utvecklat med presskonferenser och dagens siffror hånas av moderatorerna.
...
Är det inte dags att man börjar lyssna på medlemmarna?

Det finns inget engagemang att få till en bra lösning. Engagemanget ligger i att mobilisera fler moderatorer som ska hålla styr på tråden genom att dela ut varningar.
2020-12-23, 21:00
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det finns inget engagemang att få till en bra lösning. Engagemanget ligger i att mobilisera fler moderatorer som ska hålla styr på tråden genom att dela ut varningar.
Vilket trams. Du vet mycket väl att vi gjort vårt bästa för att få till en bred tråd i Politik: inrikes och du säger själv att du är belåten med den.

Politik hör endast undantagsvis hemma i Medicin och hälsa. Så enkelt är det.
2020-12-25, 08:43
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vilket trams. Du vet mycket väl att vi gjort vårt bästa för att få till en bred tråd i Politik: inrikes och du säger själv att du är belåten med den.

Jag håller med Onkel Kostia, det fans och framförallt finns inget engagemang till att få fram en bra lösning från er sida. Om det hade funnits det så skulle ni inte haft en tråd full med missnöjda medlemmar. Och om ni ärligt hade brytt er om vad medlemmarna tycker så skulle ni ändrat lösningen och funnit en som de flesta kunde vara nöjda med och resterande acceptera. Nu finns det ingen som är nöjd, ändå tycke ni att lösningen är tillfredsställande. Är inte det ett bevis på att bi inte ens brytt er om att få till en bra lösning?

Ni försöker hellre övertala oss att inte vi tycker det vi tycker, istället för att försöka få fram en bra lösning.

Jag kan säga att varför inte jag har kunnat släppa detta och acceptera era beslut är för att ni inte är ärliga. Ni säger att ni vill göra så många som möjligt nöjda, men ni bevisar motsatsen. Ni säger att ni lyssnat på medlemmar, men ingen ville ha de förändringar som ni genomförde och ingen bad om dem. Så ni har i själva verket inte lyssnat på någon.

Ni tvingar medlemmar till underkastelse genom makt demonstration och nästan dagligen stänga av medlemmar, varför då? Varför inte sträva efter något som är bra för alla och om ni inte kan det, var ärliga berätta varför och bagatellisera inte medlemmarnas åsikter. Då går det så mycket lättare att acceptera.

När medlemmar skriver om sitt missnöje, förminskar du dem till att bara vara vissa. Samtidigt som du lyfter fram att det skulle finnas andra. En motpol av nöjda medlemmar. Men de finns ju inte. De var inte de som startade denna tråden, inte de som ville ha en egen tråd för vetenskaplig diskussion.

Det finns ju ingen som är nöjd, så var är engagemang från er sida att få till en bra lösning?
2020-12-30, 07:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Någon fler än jag som tycker det har blivit förbannat rörigt med alla coronatrådar som hela tiden skapas?
Samtidigt förstår jag att det ser ut så, för det finns ju så många aspekter av coronaviruset att diskutera. Så fort man postar något som inte direkt, men möjligen indirekt har med trådstarten att göra så blir man varnad för off topic. Vet inte hur många gånger jag blivit varnad sedan jag började skriva här, men många gånger är det. Blev ju till och med avstängd under en vecka för "ohörsamhet".

Efter jag såg intervju med Anders Tegnell igår funderade jag på ytterligare en aspekt att diskutera, men är osäker på om det hör hemma under medicin, eller politik. Dessutom kan jag posta det i någon av de befintliga trådarna som nog är ett hundratal vid det här laget, eller måste jag skapa en ny? Och eftersom det är så förbannat många coronatrådar nu på Flashback, så finns det ju i princip ingen som orkar svara och läsa varenda en, så diskussionen som i våras och under sommaren fungerade rätt bra, har istället förbytts till något slags lågmält brus. Personligen tycker jag man borde tillåtit en bred diskussion i stora coronatråden, precis som det fungerade en stor del av året.
2020-12-30, 09:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Någon fler än jag som tycker det har blivit förbannat rörigt med alla coronatrådar som hela tiden skapas?
Samtidigt förstår jag att det ser ut så, för det finns ju så många aspekter av coronaviruset att diskutera. Så fort man postar något som inte direkt, men möjligen indirekt har med trådstarten att göra så blir man varnad för off topic. Vet inte hur många gånger jag blivit varnad sedan jag började skriva här, men många gånger är det. Blev ju till och med avstängd under en vecka för "ohörsamhet".

Efter jag såg intervju med Anders Tegnell igår funderade jag på ytterligare en aspekt att diskutera, men är osäker på om det hör hemma under medicin, eller politik. Dessutom kan jag posta det i någon av de befintliga trådarna som nog är ett hundratal vid det här laget, eller måste jag skapa en ny? Och eftersom det är så förbannat många coronatrådar nu på Flashback, så finns det ju i princip ingen som orkar svara och läsa varenda en, så diskussionen som i våras och under sommaren fungerade rätt bra, har istället förbytts till något slags lågmält brus. Personligen tycker jag man borde tillåtit en bred diskussion i stora coronatråden, precis som det fungerade en stor del av året.

Pssst! Väck inte den björn som sover! Den stora coronatråden har ju fungerat rätt mycket som vi vill ha den, de senaste dagarna!
2020-12-30, 09:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Pssst! Väck inte den björn som sover! Den stora coronatråden har ju fungerat rätt mycket som vi vill ha den, de senaste dagarna!

Jag håller med. Känns som moderatorerna tagit ett steg tillbaka och tråden fungerar nu riktigt bra igen. Det går nu att diskutera utan att tråden hackas sönder genom moderering och inläggen skickas ut i 100 trådar som ingen orkar läsa eller leta efter....
2021-01-08, 09:47
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Jaså? Tramsar jag?

Ja, den nya tråden är i grunden bra. Men många gånger har jag känt mig lite ensam där. Därför har jag sökt mig tillbaka till gemenskapen i stora Corona-tråden.

Det saknades vilja från moderatorerna att göra den nya tråden i politik-sektionen bra. Det är synd. Tråden hade kunnat bli bra.

Ta en titt i politik-sektionens Corona-tråd. Hur mycket liv ser du? Tycker du fortfarande att jag tramsar?
2021-01-08, 15:00
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jaså? Tramsar jag?

Ja, den nya tråden är i grunden bra. Men många gånger har jag känt mig lite ensam där. Därför har jag sökt mig tillbaka till gemenskapen i stora Corona-tråden.

Det saknades vilja från moderatorerna att göra den nya tråden i politik-sektionen bra. Det är synd. Tråden hade kunnat bli bra.

Ta en titt i politik-sektionens Corona-tråd. Hur mycket liv ser du? Tycker du fortfarande att jag tramsar?
Det må så vara att det saknas "liv" i tråden, det jag tycker är trams är att det skulle ha saknats vilja. Meiji har ju till och med författat en utmärkt trådstart för att främja en bred och livfull diskussion, det tycker jag är allt annat än ett tecken på ovilja. Jag har själv gjort några inlägg i tråden, men det kan inte vara moderators uppgift att fylla en tråd med "liv", utan det måste vara upp till användarna.
2021-01-08, 19:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Det må så vara att det saknas "liv" i tråden, det jag tycker är trams är att det skulle ha saknats vilja. Meiji har ju till och med författat en utmärkt trådstart för att främja en bred och livfull diskussion, det tycker jag är allt annat än ett tecken på ovilja. Jag har själv gjort några inlägg i tråden, men det kan inte vara moderators uppgift att fylla en tråd med "liv", utan det måste vara upp till användarna.

Naturligtvis är det inte moderatorernas uppgift att hålla liv i tråden genom att göra inlägg. Det är inte heller det som jag har efterfrågat.
2021-02-28, 21:00
Medlem
najass avatar
OT raderat. Specifika klagomål på moderering tas enligt instruktionerna som finns klistrade överst i detta delforum. Nästa gång blir det 0.06-varning

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in