2021-04-07, 08:22
Medlem
arbetets avatar
Hallå moderatorer! Nu är det dags att rensa både i coronatråden och andra trådstarter i COVID19-forumet. Det formligen översköljs av rena foliehattinlägg som borde förpasssas till Konspirationer om inte i Papperskorgen. Trådarna blir helt förstörda av alla dessa olika konspirationsteorier och antivaxxare. Ni var duktiga på att rensa ut politik ur tråden och gav varningar till höger och vänster. Nu får ni faktiskt ta och ge en ordentlig signal till användare som trollpostar hela tiden. Det är ju ändå ett vetenskapsforum så någon standard borde det vara på inläggen. Här ett typiskt exempel ur en annan tråd. Man ser sådana även i huvudtråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Typisk foliehatt
Vaccinerade smittas och smittar vidare. Det kan komma att bli tvärt om. Vaccinerade smittar utan symptom. Dessutom blir deras immunförsvar kraftigt försvagat mot alla andra typer av virus varför de kommer att behöva fortsätta vaccinera sig för alla nya virus.

Som vaccinerad kommer du i framtiden VILJA hålla dig hemma, distanserad och kontrollerad.

Målet är att kontrollera befolkningar. Vaccinet kommer att göra folk mer än villiga att i gå i kontrollsamhället.

Av en slump så går utvecklingen mot Agenda 2030’s mål. Även som medelbegåvad är det tydligt för den som har tid att lägga några timmar.

Tack på förhand!
2021-04-07, 09:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hallå moderatorer! Nu är det dags att rensa både i coronatråden och andra trådstarter i COVID19-forumet. Det formligen översköljs av rena foliehattinlägg som borde förpasssas till Konspirationer om inte i Papperskorgen. Trådarna blir helt förstörda av alla dessa olika konspirationsteorier och antivaxxare. Ni var duktiga på att rensa ut politik ur tråden och gav varningar till höger och vänster. Nu får ni faktiskt ta och ge en ordentlig signal till användare som trollpostar hela tiden. Det är ju ändå ett vetenskapsforum så någon standard borde det vara på inläggen. Här ett typiskt exempel ur en annan tråd. Man ser sådana även i huvudtråden:

Tack på förhand!
Rapportera gärna, det hjälper. Det är högt tryck i dessa trådar och vi hinner varken se eller fånga upp allt.
2021-04-11, 17:55
Medlem
Beaver14s avatar
Tråden handlar nu mest om vem som är mer dum i huvudet än någon annan. Kanske för att det inte finns några fler cirkeldiskussioner att köra, men likväl tröttsamt.
2021-04-11, 19:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tråden handlar nu mest om vem som är mer dum i huvudet än någon annan. Kanske för att det inte finns några fler cirkeldiskussioner att köra, men likväl tröttsamt.
Jag har noterat det. Inlägg som bara består av inlägg är OT, men att bemöta någon i sak samtidigt som man talar om att denna är dum i huvudet faller ju inom det tillåtna även om det skapar en rätt trist och ointressant tråd i längden.
2021-04-11, 20:38
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag har noterat det. Inlägg som bara består av inlägg är OT, men att bemöta någon i sak samtidigt som man talar om att denna är dum i huvudet faller ju inom det tillåtna även om det skapar en rätt trist och ointressant tråd i längden.

Varför?
Jag ser inte poängen med att tillåta inlägg som marginellt berör något med corona men sen ägnar sig åt tävling i förolämpningar? Kvalitet framför kvantitet är en ledstjärna för Flashback, skulle önska att det tillämpades mer. Problemet nu är att det är ett antal dominerande postare som var och en kräver sista ordet och inte kan bete sig vuxet och bara ignorera (anmäla) inlägg som är OT.
2021-04-11, 21:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför?
Jag ser inte poängen med att tillåta inlägg som marginellt berör något med corona men sen ägnar sig åt tävling i förolämpningar? Kvalitet framför kvantitet är en ledstjärna för Flashback, skulle önska att det tillämpades mer. Problemet nu är att det är ett antal dominerande postare som var och en kräver sista ordet och inte kan bete sig vuxet och bara ignorera (anmäla) inlägg som är OT.
Lägg inte ord i min mun. Ingenstans skrev jag "marginellt" eller hävdade att inlägg som "bara marginellt berör covid" ska betraktas som OnT.
2021-04-13, 13:57
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Naa, vilken oerhörd tragedi; skribenter som i den aktuella tråden med en närmast daglig frekvens uppvisar vad som endast kan tolkas som ett närmast sjukligt förakt för andras åsikter genom att vräka ur sig otrevligheter och invektiv som det vore det häftigaste sedan skivat bröd - inklusive att anklaga andra för autism och mytomani - sitter nu här och grinar som ett gäng femåringar med Hello Kitty-trosor och ondgör sig över hur hemskt det är att andra personer med en betydligt lägre förekomst besvarar dessa tillmälen. Det är ju f-n helt priceless. Bättre läge att dela ut några väl valda passningar om bristande självinsikt lär man väl aldrig få, men jag låter ändå bli.

Hursomhelst, rent generellt tror jag att man som debattör på ett diskussionsforum får vara beredd på att folk diskuterar. Ett par grundregler som man bör följa är att man konsekvent infogar referenser till citat i det fall man de facto citerar andra skribenter eller hänvisar till något påstående. Detta gäller alldeles oavsett om man diskuterar trådens direkta eller indirekta kärnämne. Att majoriteten av skribenter i den aktuella tråden har för vana att strunta i det är enligt min åsikt ett BETYDLIGT större problem. Det är uppenbarligen fritt fram att i princip hitta på och ljuga ihop vad som helst om vad andra skribenter sagt och inte minst tycker. Gärna då kombinerat med lite anklagelser om diverse mentala störningar i form av autism och mytomani.

Jag är personligen mer oroad över att den typen av diskussioner tenderar att ogillas av orsaker som jag inte kan tolka som annat än att någon annan uppfattar något som ointressant. Det enklaste är enligt min mening att man i dylika fall helt enkelt struntar i att läsa - i synnerhet om man inte klarar av att tygla sin tramsiga höhö-ism tillika tvång att kalla andra skribenter för autistiska mytomaner.

Att diskutera för att övertyga någon att de har fel - trots att det är i princip omöjligt på det här forumet - bör enligt min mening inte klassas som trams, och att den klassningen görs rent godtyckligt är enligt min mening ett betydligt större problem än att diskussionen i sig äger rum, kombinerat då med den aldrig sinande strömmen av skribenter som anklagar andra för att tycka ditten, ha sagt datten, ljuga och vara mytomaner utan att kunna leverera så mycket som ett uns av bevis. DÄR finns det i sanning en hel del att göra.
2021-12-24, 11:46
Medlem
Surtrutens avatar
Jag vet inte om moderatorerna givit upp eller om det är vi användare som givit upp att rapportera alla ovetenskapliga inlägg i den vetenskapliga tråden om coroaviruset.

Just nu är större delen av innehållet helt ointressant eftersom det mest är tjafs och helt ounderbyggda påståenden.

Kan vi bättra oss?
Om ja, så kan säkert modereringen också bli bättre.
2022-09-18, 08:56
Medlem
Pinoputchins avatar
Det som slår mig är att just när corona och vaccin tas upp så blir många så vansinningt arga. Speciellt antivaxxare personangriper de som berättar att de har tagit en spruta eller två. What's the point liksom? Bra om moderatorerna rensar i träsket som blivit, de har satt upp ett antal regler.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-09-18 kl. 08:58.
2022-09-19, 17:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det som slår mig är att just när corona och vaccin tas upp så blir många så vansinningt arga. Speciellt antivaxxare personangriper de som berättar att de har tagit en spruta eller två. What's the point liksom? Bra om moderatorerna rensar i träsket som blivit, de har satt upp ett antal regler.

det går åt båda hållen, dom som säger dom vägrar vaccinsprutan blir också påhoppade rätt mycket vill jag påstå.
2022-09-19, 20:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
det går åt båda hållen, dom som säger dom vägrar vaccinsprutan blir också påhoppade rätt mycket vill jag påstå.
Ja så är det nog, du har så rätt.
2022-09-19, 20:52
Medlem
PingPongZongs avatar
Är det inte så att ingen snackar om corona längre? Speciellt dom som valt ta vaccinet? Tycker det verkar som det. Det är över nu. Varken vaccinerade eller ovaccinerade vill ha tillbaka dessa dumheter. Bara glömma det här. Folk som tagit en, två, tre, fyra, fem sprutor, noll sprutor, har fått nog. Bättre att dricka mer vatten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in